ביקורת: אניטל אלבחר בשירים ממיוזיקלס-בית צבי

ביקורת: אניטל אלבחר בשירים ממיוזיקלס-בית צבי

ביקורת: הזמרת והשחקנית אניטל אלבחר בשירים ממחזות זמר- בית צבי : ערב מענג , קורץ ושובב מאת חיים נוי הזמרת והשחקנית אניטל אלבחר ניחנה בקול חם וצלול, וקונצרט היחיד שלה "אני כאן" מעל במת בית צבי ברמת גן מעיד , כי יש לה פוטנציאל משובח של הגשה מוזיקלית , משחק והומור . היה זה ערב מענג, קורץ ושובב. אניטל בחרה למופע שלה שירים ממחזות זמר של קול פורטר, סטיבן זונדהיים ואחרים, שירים סנטימנטאליים או עם סיפור קטן וקריצה לעולם השואו ביזנס הדורסני. במופע שנמשך כשעה מגישה אניטל 14 שירים והיא משלבת אותם למעין סיפור מסגרת אודות שחקנית וזמרת, דמותה שלה, כמי שמסיימת השנה את לימודיה בבית הספר לאמנות הבמה בית צבי. אניטל היא שחקנית נהדרת וזמרת מחוננת שאין ספק שעוד נשמע ממנה. קולה הוא גם אלט מלטף וגם מבליח לסופרנו בעת הצורך. המימיקה שלה היא קורצת , אך אלגנטית ואין היא מפריזה במשחק מיותר. שירים ממחזות זמר הם תמיד חוויה למכורים לז'אנר. לא תמיד כל השירים הם באותה רמה. במיוזיקל אחד משולבים מגוון של שירים. חלקם מלודיים ואחרים קצביים פחות או נוטים לכוון מוזיקלי מסוים. האוהדים מפולגים לא פעם בין המלחינים האהובים עליהם , איש איש וטעמו. במופע של אניטל שובצו דווקא שירים פחות מוכרים או מושמעים וזה בהחלט עניין של טעם אישי . המכנה המשותף הוא בעצם חוויה של מוזיקה נעימה, ערב מענג של ביקור בית אצל חשובי המלחינים , כאשר המארחת היא אניטל היודעת למזג תרבות ומוזיקה למכלול אחד שלם של עניין וסקרנות. זוהי הצגת יחיד ואניטל יודעת לפרוט על מיתרי האהבה למחזות זמר וסיפורה הוא מעניין ואין בו רגע דל. היכול הווקאלית שלה היא מצוינת והיא מסוגלת להתפרע עם שירים קצביים, לתת שואו עם שירים מבדרים או להרצין ולהגיש שיר איכות שמשאיר אותנו עם טעם טוב בלב ובנפש. "אני כאן" הוא שם המופע ואניטל בהחלט כאן, על במת המיוזיקל ואין ספק שהיא תישאר עוד זמן רב וגם תגיע רחוק. העריכה והבימוי של הערב: אילן שטורם הנפלא, ליד הפסנתר: יובל שפירא המקסים, הדרכה קולית: דוקי עצמון, "אלילת" הזמרים. חיים נוי, עיתונאי, לשעבר עורך ראשי ומנכ"ל סוכנות הידיעות עתי"ם, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, מבעלי חברה בינ"ל לעיתונות ויח"צ, מומחה למיוזיקלס ומבקר מופעים.
 

Yentl

New member
אם אתה כזה מומחה....

היית יודע שהשם שלו הוא סטיבן *סונדהיים*.
אפשר לקבל רשימת שירים אולי? דווקא נשמע טוב.
 

netmaster1

New member
כבר היה את הויכוח הזה בעבר

והתשובה היא אכן "זונדהיים" שאלו אותו בראיון לפני כמה שנים וככה הוא אמר שמבטאים את שם המשפחה שלו...
 

tommy walker

New member
לא ההיפך?

אני הבנתי שהיה איתו ריאיון לפני כמה שנים והוא אמר שזה "סונדהיים"... לא?
 

Yentl

New member
כן, זה ההיפך

הוא אמר שזה סונדהיים. http://www.youtube.com/watch?v=84vGWVenlTk הנה ראיון איתו - http://www.youtube.com/watch?v=f60zuJnYrTU
 

netmaster1

New member
אוקי..

היה לי 50% סיכוי להיות צודק אז לקחתי צ'אנס:) בכל מקרה סונדהים או זונדהים(לא שזה כזה משנה) האדם גאון...
 

Hippie Jeannie

New member
A couple of things

you have a very rich vocabulary and it's very interesting to read your review But please think twice before calling yourself an expert. I can proudly say that a lot of people in this forum are very knowledgable about the musical theatre world, but there's a great difference between having a lot of knowledge and being an expert. Actually, I'm quite positive that in order to define yourself as en expert you actually need to prove some sort of formal, preferably academic, studies in the field. Since there is no official Musical Theatre program in Israel I assume you don't have that, so please be careful when you use the term expert. As to all the rest of your titles, I can only assume they're true
So far as a manager now as a private opinion: Reading some of your reviews I came to notice you are very, very possitive, which is great, but in fact I hardly hear a word of bad critism coming out in your reviews. And no offense, but it's kinda hard to appriciate your reviews if you find everything just marvelously perfect. I'd like to hear some of your critism as well, something that caught your attention that needs imporvment. I'm sure you have something in your mind that would keep your reviews more balanced and realistic. Thanks!
 

Yentl

New member
נצל"ש לסתיו

ראיתי לפני שבועיים את MAME בפיטסבורג, עם מישל לי כמיים ודונה לי צ'מפלין כגוץ'........ חשבתי עליך! דיברתי עם שתיהן אחרי ההצגה והן היו הכי מקסימות שיש. ראית כבר את ג'יפסי??
 

Hippie Jeannie

New member
I just returned from GYPSY!

I loved it so much! I'm so gonna see it again! And studend rushes ROCK! Patti was totally phoneing it in the first act, but scond act she was great, and after "Rose's Turn" people couldn't stop clapping for like 15 minutes! Her toe was broken so she was wearing slippers throughout the entire show, that was funny
Are you coming to NYC anytime soon?
 

Yentl

New member
גדול!!

חבל לשמוע שהאקט הראשון היה פחות טוב אבל לפחות האקט השני היה..... וכן, כרטיסי סטודנט זה הדבר הכי כייפי שיש! כשראיתי את זה בפעם האחרונה קיבלתי תפוח מאחת הבנות בקורוס בקטע של הסטריפטיז בגן העדן - כמובן ששמרתי...מישהי שישבה לידי אספה את המכתב של בייבי ג'ון שרוז קורעת וזורקת לקצפה - קטעים. OT - אני כנראה מגיעה לניו יורק בסוף אוגוסט, עוד לא ברור - אבל אני בוודאות מגיעה בספטמבר לכבוד ה Flea Market, אם בא לך להפגש באותו יום.
 
תודה

תודה לך סתו על המילים החמות והכנות. וכיון שהרחבת בעניין, גם אני אפרט. ראשית,אני עיתונאי עם ותק של 39 שנים, עורך ראשי של גופי מדייה גדולים. (וכמובן שבתחום זה יש לי גם השכלה פורמלית). יחד עם זאת, כיון שמשחר ילדותי התאהבתי בכל הקשור למיוזיקלס, התמחתי גם בתחום. בנוסף לתואר בתיאטרון בLA- עם התמחות וכתיבת עבודות בנושאי ההיסטוריה של המיוזיקלס גם בארה"ב וגם באנגליה, יש לי אוספים נדירים בתחום, הדרכתי והרציתי לפני סטודנטים בנושאים האלה וגם במיוחד על הקשר בין האמן לבין הקהל באמצעות העיתונות (איך להתראיין, כיצד לקדם עצמך וכו). אני צופה מזה שנים רבות מאוד בכל הבכורות של המיוזיקלס, בעיקר בווסט אנד ומקושר עם בכירי המפיקים והשחקנים בתחום. למרות שהעיסוק הראשי שלי הוא אקטואליה, הרי שהשריטה של המיוזיקלס היא בורידי ואני עוסק בכתיבת מאמרים וביקורות בתחום, לא רק בארץ. אני חבר באגודת העיתונאים, גם בארץ וגם בפדרציה העולמית (כעת יש איתם פסק זמן בשל סיבות פוליטיות) וחבר עמית בתא מבקרי התיאטרון באנגליה.כל המכלול הזה הופך אותי לדעתי לידען ובר סמכא בתחום.לצערי, אין הרבה חובבי מיוזיקלס בארץ, למרות שמשנה לשנה נראה שגוברת ההתעניינות. הקהל שלנו רואה חובה לעצמו לראות מיוזיקלס בלונדון ובתמורה לכרטיסים במאות שקלים , אבל בארץ הם לא פוקדים כל כך את המופעים הללו. (גם כי אין הרבה, למרות שהשנה יש שינוי), וגם כי הם לא מודעים ,למשל, ממה שמציע בית צבי.לדעתי, השנה השכבה המסיימת שם היתה מעולה-ברובה- וההפקות נהדרות. וזה לא היה מליצי שכאשר ציינתי במספר כתבות שלי, שלעיתים ההפקה כאן היתה מושלמת יותר מהפקה בווסט אנד.(אם נקזז השקעות בתפאורות גרנדיוזיות). ולגבי ביקורות, אני באמת משבח אומנים ראויים, אבל מרבה בביקורת נוקבת על התנהלות לא טובה, לדעתי,ועל חוסר ידע בשיווק נכון של המופעים הללו. רוב הצעירים שנחשפו למיוזיקלס בשנים האחרונות, אינם מכירים למעשה את היצירות הקלאסיות וגם יצירות ומלחינים עלומים בישראל,(נואל גיי, למשל), אך שנחשבים לגדולים בתחום.וגם יש ענין של טעם אישי, כמו בספרות או מוזיקה קלאסית או אופרות. אבל על כל השאר, בהזדמנות אחרת.בהצלחה לך על הלימודים
 
למעלה