בין הפטיש לסדן

בין הפטיש לסדן ../images/Emo53.gif

כבר הצגתי את עצמי קודם לכן ואני מוסיפה. אנחנו גרים קרוב לילדים ולנכדים שלנו. אמא שלי גרה רחוק מאיתנו. היא אשה זקנה אבל צלולה ופעילה. היא מאוד סובלת מבדידות ואני שוקלת להציע לה לעבור בקרבתנו. החשש שלי הוא מנושא הגבולות. כיצד להתמודד עם אדם בודד, במקרה הזה אמא, שלא יחצה את הגבול הדק בין שכנות טובה לפלישה בלתי נסבלת לפרטיות ופגיעה בזוגיות הטובה שיש לי עם בעלי. עצות ורעיונות יתקבלו בברכה.
 

alona 9

New member
רק את יודעת

מכירה את אופיה ואת טיבה,במקרה הזה רק את יודעת אם היא תחצה גבולות. מאחר והיא צלולה ופעילה אולי יהיה נכון לשוחח איתה על חששותיך.. ויכול להיות שהיא עצמה תסרב להצעה,כמו שקרה לי כשהצעתי לאימי לעבור לגור בקרבתינו. את כותבת שהיא פעילה,ישנם מועדונים לקשישים ברמה כזאת ..טיולים,מסיבות הרצאות ועוד..אולי תנסי לבדוק אפשרויות במקום מגוריה? ו-הרמינה ברוכה הבאה
.
 

עצבאוני

New member
לא פשוט לעקור אדם מבוגר

מהסביבה הטבעית, המוכרת והברורה שלו, מה גם שאת מציינת שהיא אישה פעילה. נסיונות שלי, לגבי אמא שלי, בנושא הזה, לא צלחו, והיא, שהיתה אישה מאוד מאוד פעילה, בחרה להמשיך ולנסוע אלינו (מרחק לא קטן) ובלבד שלא תאלץ לעבור מקום מגורים. כשנקבעים גבולות מראש, זה בהחלט יכול להצליח. הבעיה המרכזית היא שאת הגבולות את קובעת לעצמך... נראה לי שיהיה לך קצת קשה, לבקש מאמא שלך (בגילה המתקדם), להגדיר גבולות, כמו שעות ביקור או התערבות בבישול
ובכל מקרה שיהיה לך בהצלחה וברוכה הנמצאת.
 

liat1953

New member
אנחנו דור הסנדוויץ'

דואגים לילדנו והורינו.... את כותבת שאימך סובלת מבדידות,כך שיש סיכוי שאת בדידותה תרצה להפיג בחברתכם..יש בכך מן הסיכון. ומניסיון מסבתי שעברה להתגורר ליד הורי וסבלה מכך מאד כיון שלכל מקום שהגיעה לא הכירה אף אחד ובגיל מבוגר ההתחברות לאנשים חדשים כבר קשה יותר.זה המכולת,קופ"ח,סיפריה ואפילו השכנים המוכרים,להתנתק מכל זה לא פשוט.למרות שאולי את אימך יפתה לעבור קרוב אליך ולנכדים. ממליצה לך לשקול המיטב לפני שאת עושה את הצעד על כל היבטיו.. בהצלחה בכל מקרה.
 
תודה לכולם../images/Emo24.gif

תודה לכל המגיבים. כל החששות שהובעו ידועים לי היטב. למרות שכשאמי היתה צעירה היתה לה חותנת שירדה לחייה והתערבה בכל דבר וענין הרי שאני מאוד חוששת שאצל אמי תחזור התופעה הזאת. עד כמה שזה נשמע מוזר אנשים חוזרים על טעויות גם כשהם עצמם נכוו מהם. ברור לי שמדובר בסיכון רב. אבל היא משדרת מצוקה ובדידות רבה. אמנם יש לי גם אח, אבל אצלו אי אפשר לקבל תמיכה רגשית(והיא גם לא מנסה). ברור לי שהיא מפעילה עלי מניפולציה רגשית אבל שלא כמו הקשרים שלי עם ילדי (הבוגרים) שאיתם אפשר לשוחח על כל דבר וגם הם לא מהססים לומר את אשר על ליבם, היחסים עם אמי הרבה יותר שטחיים מבחינת נושאי השיחה. אכן, מלכוד ידוע היטב לנו, אנשי גיל הביניים, שמצד אחד עוזרים עם הנכדים ומצד שני צריכים לטפל בהורים קשישים. בהזדמנות זאת גם אציג את עצמי: נשואה + בת בכורה ושני בנים. שני הגדולים נשואים וגרים לידינו והצעיר רווק ונמצא בארה"ב. יש לנו 3 נכדים: שתי בנות ובן וכולם מקסימים. גם בעלי וגם אני עדין עובדים. אמי בת 81 וגרה רחוק מאיתנו.
 
למעלה