בוריסקה1, שאלה לגבי הכבישים באוקראינה

enigo

New member
הם בעיקר מוכיחים שאפילו לא הצלחת להבין את השאלות שעל הפרק

עזוב, אפילו את השאלה שהגדרתי כמה פעמים במפורש לא הצלחת להבין - למה הדאבל ג'אנט שאתה כל כך מאמין בו הוא לא אופציה לרכב שטח?
לא נורא, כמו שאמרתי - אחרי שלמדת להוסיף קישור להודעה בתפוז, אולי תצליח גם להבין איך מחפשים מידע ברשת...
 
אתה יכול לומר עוד מליון פעם שדאבל ג'אנט לא אופציה

הוא כן .
הוא גם אופציה טובה לרכב משפחתי שצריך לרדת לקצת יותר שטח
רק שצריך להוריד את זה בכביש .
 

enigo

New member
בטח שהוא אופציה, רק שהיא כזו גרועה שאף

אחד לא משתמש בה...
אבל אפילו כשכבר הצלחת לקבל תשובה, ועוד ממישהו שאתה מחשיב כמוסמך, אתה ממשיך להתעקש.
אומרים שנבון לומד מניסיון, חכם מניסיון של אחרים - אתה פשוט לא לומד...
 
מוסמך בישראל = חול ואבנים , אין בוץ אין שלג

כאשר אני מקבל טיעון טוב אני יודע לזהות אותו
כרגע אין .
 

enigo

New member
לא, אתה לא

ודבר על "אין בוץ" אחרי סיבוב בגליל, נגיד בקעת בית נטופה, או רמת הגולן בחורף.
אבל עזוב את ישראל - ברוסיה אהובתך, הארץ שממנה אתה אוהב כל כך להביא סרטוני "נהיגת שטח" של רכבי פנאי משתעשעים בשלג, בעשרות שנים של תכנון רכבי שטח לתנאי בוץ ושלג, לא לשעשוע, אלא כדי לנייד אספקה חיונית. והנה, משום מה, במשך עשרות שנים, הם לא קלטו את מה שאתה בנשגבות שכלל הבנת מבלי לתכנן אי פעם כלי רכב או אפילו לנהוג בשטח...
כאלו טיפשים... אמרתי לך - אתה צריך לפתח קריירה כיועץ טכנולוגי. אתה תעשה הון!
 
היה לי חבר מכונאי שהיה מת לפתוח סדנת שיפורים לרכב

הכרתי אותו לראשונה כאשר עשה אוברול לאוטוביאנקי של הבוס שלי
גם הוא לבסוף זנח את התחום והלך לחברת החשמל .
אלי זה לא מדבר בכלל , אולי אני אצטרך בעתיד רכב שטח , היכן שיעבור יעבור
היכן שלא אז לא , היותר כיף זה לצאת מהיתקעות .
למשל: אתה יודע מה עושים כאשר הרכב לא סוחב לא מתקדם בקטע מסויים בקצת בוץ , משאית קלה או אפילו רכב משפחתי כאשר אתה לבד ?
בתחומים של המקצועות האחרים שלי אכן שיפרתי דברים , לפעמים פשוטים
אבל מיעלים את העבודה , עשיתי את הדברים אחרת מכולם ויותר יעיל
אם אתן דוגמאות זה יהיה ארוך מידי .
הגיע הזמן שתבין שברוסיה מינימום צריך קרוס אובר , גם בעיר , זה צורך אמיתי
 

enigo

New member
ושוב אתה מנסה להסיט את הדיון כשאתה בפינה...

מה קשור החבר שלך שרצה להקים סדנה או זה שברוסיה צריך רכב פנאי (מוזר ששנים הסתדרו שם עם לאדות)?
שורה תחתונה - התעקשת שדאבל ג'נט עדיף על סרן שלישי, ויצאת חומוס מול המציאות.
אני מתפלא שעדיין קשה לך עם זה, היית כבר אמור להיות רגיל...
 
בהחלט עדיף אתה יכול להמשיך לומר ההיפך ללא שום סימוכין

עדיף על סרן שלישי בלי נדנדה .
כן אבל לצאת לבד מהבוץ אתה לא יודע . רק לקשקש .
לאדות היו מזמן כאשר התחבורה הייתה הרבה יותר דלילה וגם אותן אפשר להפוך לרכב שטח , יש כאלו עם גלגלים גדולים
הן נשארו עד היום כי אפשר להתעלל בהן .
 

enigo

New member
ברור שעדיף - סתם במקרה אף אחד לא מיישם

את הפתרון הזה...
אתה צודק - זה רק המציאות שלא מסכימה איתך.
 

enigo

New member
ברור שפישלו, בגלל זה המכוניות נמכרו כולן

והביקוש כל כך גבוה שטורחים לייצר רפליקות.
אין כמו ביקוש גבוה כדי להעיד על כישלון חרוץ!
והאמר עם המתלה המיוחד - שים לב לעובדה המוזרה שאף אחד לא טרח להביא אותו, או משהו דומה, לייצור סדרתי.
זה כי אין להם אותך בתור יועץ, כמובן - אמרתי לך - פתח קריירה כיועץ והראה למהנדסי העולם את האור! אתה תעשה מליונים!
 
גם מרצדס הפסיקו לאחר 25 יחידות .

גם מרצדס הוכיחו שהיונימוג הרבה יותר יעיל בשטח
השואו אוף של הג'יפ 6X6 זה רק ליותר מהירות בשטח מישורי יבש .
שום ערך מוסף בעבירות מיכשולים על פני ה 4X4.

מושמוש מתי תפסיק עם הדמגוגיה שמכסה על כישורי הביצוע שאין לך?
ההאמר לא היחיד עם נדנדה , פשוט בקישור הזה רואים יותר טוב את העיקרון .
 

enigo

New member
גוגל זה באמת אתר מאוד קשה לשימוש

גם וויקיפדיה, לכן לא פלא שאתה טועה בנתונים שוב ושוב...
לך לבדוק שוב כמה כלים ייצרה מרצדס.
אחרי זה, לך לנסות להבין למה היה מיועד הכלי, ואז תבין למה מתלה נדנדה בכלל לא היה רלוונטי כאן (אה, בעצם זה ידרוש ממך להבין מה היתרונות והחסרונות של מתלה נדנדה, ואתה עדיין מתקשה עם גלגל יחיד מול דאבל ג'אנט, אז לא משנה).
עזוב, אני אציע לך דיל אחר - אתה תביא כלי רכב ביצור המוני עם סרן אחורי בתצורת נדנדה, ועל כל אחד שאתה תביא, אני אביא עשרה בתצורה של סרנים נפרדים. נראה למי יגמרו הכלים ראשון, הולך?
 
שיקולי ייצור הם אחרים , יותר קל בהרבה לייצר

סרן נפרד מאשר לחבר שניים ביחד .
וזה לא דמוקרטיה כאן
 

enigo

New member
גם יותר קל ליצר מתלה זרועות נגררות

מאשר מתלה רב חיבורי - ועובדה שמייצרים את הרב חיבורי ביצור סדרתי בכמויות גדולות.
אז כנראה שלא זו הסיבה שלא מייצרים מתלי נדנדה בכמות משמעותית, אם בכלל.
או במילים אחרות - אתה עדיין צודק, כמובן, אבל המציאות עדיין לא מסכימה איתך...
 
קיבלתי תשובה מנומקת ממישהוא מוסמך

"בדרך כלל - לא תמיד -
1) צמיד בצמד יהיה צר יותר מצמיג בודד. כך בסרן הקדמי יהיו צמיגים צרים גם אם נגיד מאחור הצמד ייתן ביצועים טובים.
2 )בבוץ וחול, בין הצמיגים בצמד יש נפח גדול מתמלא בחול ומקשה על התנועה.
במקומות שרוצים להוריד אוויר, הצמיגים בצמד פוגעים זה בזה.
3 )בקוליסים, בדרך כלל צרים מצמד, צמיג אחד אוחז והשני באוויר לא נושא משקל.
4 ) חוץ מזה, לאותו משקל, צמיגים בצמד יהיו בקוטר קטן יותר מצמיג שטח בודד. ומה שהכי חשוב לנו בשטח - הוא קוטר גדול .
5) נושא הציפה על קרקע גרגרית יבשה גם נחקר היטב והוכח שצמיג רחב בודד עדיף על צמד.
ולאחר שכל זה נאמר (ויש עוד...) - יש מקומות בעולם שאין בהם להשיג צמיגים סופר-סינגלים בכל מידה, או צמיגים צבאיים לג'נט 20 למשל. שם, משיקולים פרקטיים, יש מי שיעדיף צמד גלגלים."

אפשר לסתור כל סעיף שלו .
1) הוא מדבר בכללי אבל אנו דיברנו מול 6X6 לכן להעביר את הגלגל מהסרן השלישי לשני זה אותו הדבר .
2) הרווח מתמלא בחול או בוץ זה דווקא יתרון בטח לא חיסרון במיוחד בחלק התחתון ששם נוסף שטח חיכוך עם צדדי הצמיגים. בהורדת אויר הצמיגים יגעו אחד בשני , לא צריך להוריד אויר בכמות כזו ואם אני מייצר את הנבה ( המתאם ) אז זה לא יקרה .
3 ) על הקוליסים זה בכלל לא רלוונטי , גם לגלגל רחב לא יהיה מגע מלא .
4 ) לא הבנתי למה , יש צמיגים בכל קוטר .
5 ) על קרקע כזו לא צריך עוד דאבל ג'נט או צמיג רחב , גם לא רלוונטי
 
אני יודע שלא איכפת לך, אבל,

גם לי לא איכפת מה שאתה אומר כי אני יודע שאתה נטול כל insight לגבי נהיגתך.
קח אותי כדוגמה: לאחר נהיגה שלי אני תמיד חושב מה דורש שיפור ורק אצלך הכל מעולה.

&nbsp
הסרט שהבאת דמונסטרטיבי אבל אין לו שום קשר לבעייה שלך. תנאי הנהיגה שם לא פשוטים:
בסרטך שנייה מספר 3: פנייה שמאלה תוך כדי כך שממול נוסעים ישר. או הפונה צריך לראות שפנוי או/וגם שהנוסע ישר צריך להאט...
&nbsp
לעתים בצמתים נוסעים באדום מכיוונים מאונכים (אין מצב שלשניהם מותר לנסוע ישר בו זמנית) במהירות גבוהה מדי.
&nbsp
שנייה מספר 15: אדם בפרייבט שנוהג במסלול שלו בשאננות כמוך ולא רואה מאחוריו משאית ענק ב''אובדן שליטה מתגבר'' תוך כדי נסיעה מהירה מדי של המשאית. הנהג הזה מזכיר לי אותך. גם הוא ''לא אשם''.
&nbsp
בעיות עם התמזגות משוליים (כמו בזמן 3:10) או מצמתים. הרבה תאונות. כשאתה רוכב על אופנוע אתה לומד שלמרות שהזכות קדימה היא שלך, עדיף לחשוב על האופציה הפחות סימפטית ולהערך אליה: מה יקרה אם הנהג השני לא יכבד את זכות הקדימה שלך.
&nbsp
ועוד ועוד.
אני יודע שלך לא איכפת. וגם אם יהיה לך איכפת, לא תצליח להבין אבל אני רושם את זה לטובת האחרים כאן.
גם באופנוע, גם באופניים, וגם במכונית, אנשים נהרגים עקב חוסר ההבנה ברמה מספקת.
לא בשבילך אבל לאחרים שנוהגים, חשוב להפנים.
&nbsp
לכל האחרים אני ממליץ להסתכל עוד פעם על זה:
https://youtu.be/z-SxHxW5xcQ
מהם המכשלות, במה הם מסוכנות וכיצד לראותם מבעוד מועד?
 
אתה יכול לומר " כמוך " עוד הרבה פעמים

כמו שאתה ימין טועה אתה טועה גם כאן .
לאחר 100000 ק"מ בכבישים הללו ללא תאונות אתה יכול לזמר ככל יכלתך .
אמנם היא אשתי אבל היא נוסעת גם עם נהגים אחרים
איתי היא מרגישה הכי בטוח , והיא פחדנית מאין כמוה בכביש
כי כאשר הייתה ילדה רכבה על אופניים ומכונית פגעה בה , יש לה צלקת בברך .
מספיק שאני נוסע ליד משאית היא מפחדת .
לדבריה היא מרגישה בטוחה כי היא ראתה את התגובות שלי .
תגובות מהירות למצבים משתנים זה החשוב בנהיגה ולא הקישקושים שלך
אנשים לידך תמיד יהיו בהסחת דעת מהנעשה בכביש .
אני לא מזיז את העיניים מהכביש ובכל זאת אם יש מישהוא פורע חוק
ומשתמש בנתיב לפניה שמאלה בכדי לעקוף את כולם ולהמשיך ישר
זה אכן מפתיע ולא צפוי .
הרמזורים זו לא בעיה לומדים זאת מהר , בפיטר זה נפוץ כמעט בכל צומת מרומזרת .
 
בדיוק: כמוך...

זה לא רק ב''פיטר''. דיברנו על זה כאן בעבר:
אלא במרבית העולם היכן שתנאי הנהיגה סבירים ואין צפיפות יתר של כלי רכב. אחרת זה נעשה קשה ליישום מוצלח.
דווקא אנז1 הביא לכאן טקסט על פיו
בנורבגיה זה לא קיים. התפלאתי אבל כנראה מאד דליל שם ואולי מופעי הרמזור קצרצרים. מספיקים לרכב אחד-שניים ומתחלף. ממילא זה מה שיש...
&nbsp
גם בהיבט התחבורתי יש מחיר לצפיפות
 
למעלה