בוקר טוב

bartzvi

New member
את לא יכולה לרוץ עכשיו

זו לא השעה שדמבו מפזר את הילדים.
חכי למחר בבוקר.
בינתיים טפלי בעצמך...תה, דקסמול...

בגדים תרמיים בפעם הבאה, או לפחות גופיה
ארוכה
 

bartzvi

New member
אני אשתדל

לא לעשות רוח כשאני חולף
 
קודם כל, סודות,

אני שמח שעולה עניין כזה ולא רק "מוצצת/בולעת"

שנית, גם התחושה שלי לא טובה מהעניין למרות שיש לי בנים שהיו צריכים להיות עמוק שם אם זה היה מתחיל.
אני מניח שלמקבלי החלטות היו נתונים כלשהם שאנחנו לא מודעים להם.

שלישית, מחר, כדי לשבור את הבעסה, מה דעתך לעמוד בהתערבות הישנה ולתת לגברברים פה להביט במנהלת בחוטיני?
אני בטוח שעל זה יש קונצנזוס כאן מקיר לקיר, אפילו הבנות כולן יצטרפו לקריאוה נרגשת זו (((:)
 

haze73

New member
בוקר טוב

מבלי שאקל ראש בסבלם של תושבי הדרום בשבוע האחרון, אני מוצא שמדינתינו הקטנה שופעת לה שרי ביטחון מיליתנטים .
למרות יכולותינו המופלאה להיכנס לעזה ו"להיכנס בעזתים" ואפילו "להראות להם" - שום דבר חיובי לא היה יוצא מפעילות קרקעית באיכסה שם.

אני חושב שהסיטואציה מבחינת ישראל השתפרה - ובראש ובראשונה, הרחקת החמאס מהאירנים, והרחקת האיראנים מעזה.
רצוי להביט מלמעלה על כלל התמונה, ולהבין כי החורבן בעזה הוא עצום, וכי המטרה הסופית היא כי לא יתעופפו טילים משם - ואם דבר זה יושג - הרי כי ניצחנו !!!

התמונה הכוללת לטעמי מורכבת מהרבה, וההתרחשויות שמאחורי הקלעים הם גדולים וסבוכים יותרף הכוללים את כלל מדינות המזרח התיכון, ואת ארה"ב אשר לה אנו זקוקים בצורה נואשת.

איני מתומכיו של נתניהו - אך הפסקת האש היתה הדבר הנכון לעשות, וטוב שהופסקה האש.

בתקווה לשנים רבות שקטות בדרום, ובתקוה כי נוכל להזדיין בשקט מבלי שאזעקה תפלח ותפגע בזיקפתינו.

ממליץ לכל בעלי הזעם - נישכו שפתיים, התאפקו, חישבו - ובהגיון.
 

קוסמת 29

New member
כתושבת שדה הקרב המדובר ...

נשאר לי רק לחזק את ידך !!!

לגמרי חושבת כמוך .
 

adip110

New member
מסכימה לכל מילה שכתבת הייזי

לא יכולתי לנסח זאת טוב יןתר.
 
יפה כתבת

במלחמות אין מנצחים יש רק מפסידים
ותמיד צריך להסתכל על החצי כוס המלאה ולא על ריקה
 

עגלשון

New member
אולי אתה יודע משהו שאני לא יודע

איך החמאס הורחק מהאירנים?
איך האיראנים הורחקו מעזה?

את כל המערכה הזו התחילו פלגים קיצוניים יותר מהחמאס, גיהאד איסלמי ועולמי וכל שאר הדרעקס.
החמאס כגוף השולט ברצועה אמור לשלוט גם בארגונים האלה (שהזיקה שלהם לאיראן הרבה יותר גדולה משל החמאס) והוא לא עושה את זה.
הנפגע העיקרי מהמערכה הזו הוא החמאס, גם מבחינת החיסולים, גם מבחינת תשתיות שלו שנפגעו, האירגונים האיראניים נפגעו פחות והם אלה שעושים את עיקר הרעש.
אני לא חושב שהמבצע הזה ישנה ולו במעט את מצב הפלגים האירניים, אני לא חושב שהם הורחקו מאיראן.
המקסימום שהמבצע הזה עשה הוא אולי לתת לחמאס קצת יותר מוטיבציה להתעמת עם האירגונים האלה ולמנוע מהם המשך ירי. כמה זמן תמשיך המוטיבציה הזו?
לדעתי זמן קצר בהרבה מאשר אם היתה כניסה קרקעית.

אני חושב שהשיקול להפסקת האש נעשה מתוך שיקולים פוליטיים שאין בינהם שום קשר למציאות שלנו, בטח לא אחרי הפיגוע שהיה, בטח לא אחרי הפגיעות האחרונות שהיו.
הרי כל המערכה הזו נעשתה בשביל לשקם את כושר ההרתעה של ישראל, כשאתה מפסיק את המערכה אחרי פיגוע תופת בלב העיר תל אביב, תפיסתית אתהיוצא להפסקת אש לא מעמדת כוח אלא מעמדת בורח,
ותפיסתית מול הצד השני, הפסדת את המערכה, הצד השני ניצח בעיניו, הוא הצליח לקפל את ישראל הגדולה בעזרת פיגוע תופת אחד. גם אם זה לא נכון בעליל, זה מה שחושב הצד השני. וכשהצד השני חושב שהוא ניצח, יכולת ההרתעה שלך לא שוקמה בשיט.
 

haze73

New member
אני יודע דבר אחד

והוא - לעשות ביד מול עיני ההמונים בכיכרות העיר, עד לבואה של המשטרה.

אבל אני גם יודע לשמור על איפוק רב, ומשתדל לחשוב.

השבוע האחרון מיקם מחדש את מצרים החדשה במוטיב מרכזי מאד באזור. הסיטואציה גרמה לחמאס להישען על מצרים, טורקיה , קטאר ואחרות - העדיפות פי מיליון מנוכחות איראנית מובהקת בעזה.
אין לי ספק כי לכל פעולה קיימים שיקולים פוליטים, אך למדתי כי סביבי, קיימות ישויות נוספות המושכות בחוטים ללא הרף - ומה שקרה כאן - המבצע קרע לאיראנים את החוטים לבובת החמאס, ושם אותם בידי המצרים - שבפירוש, למרות האחים המוסלמים שלהם - מקבלים בהחלט את נוכחותינו שלנו, וסולדים מהפלישה האיראנית לאזור - שנועדה ליצור כאן כאוס ובלבול, ובראש בראשונה - לגרום להסכם השלום בינינו ובין המצרים להתבטל.

בין הייתר - ההשפעה האמריקנית באיזור, בעזרת הנשיא המצרי - חזרה להיות רלוונטית - כך שמי שהכי הפסיד במבצע הזה - הם האיראנים !!!

ישראל העמידה את החמאס עם הגב לקיר, והחמאס - שעד לאתמול היה שלוחה איראנית לכל דבר (כמו חיזבאללה), פנה בייאושו למצרים, טורקים, לקטאר, תוניס, ולמדינות סוניות נוספות, שאמנם אינן אוהבות ישראל, אך עדיפות בכמה וכמה מונים מאשר נוכחות והשפעה איראניות בעזה.

תפיסת עולמך הנוכחית, לצערי, היא אימפולסיבית ואינה טקטית.

אני רחוק מאד מלהיות מצביע ליכוד, ליברמן וכו' - אני שמאלני רודף שלום ושיגולים - אך ראש הממשלה ביצע כאן מהלכים מדיניים אזוריים טאקטים מעניינים ,המשולבים עם המצרים והאמריקאים. יש כאן המון פעולות שמאחורי הקלעים.
 

עגלשון

New member
אני חושב שהגישה שלך מאוד מאוד תמימה

אולי אפילו ילדותית בתמימותה.
החמאס אינו מזוהה עם האיראנים, ובטח שאינו שלוחה קידמות של איראן, אלא יותר עם האחים המוסלמים בסוריה ובמצרים, כך היה מאז ומעולם. זה נכון שהחמאס אינו בוחל בשום אמצעי ובשום שותף בשביל להשיג את המטרות שלו אבל האוריינטציה שלו היא סורית מצרית ולא איראנית.
אין זה אומר שהוא לא מקבל עזרה מהאיראנים, אך הוא לא היה גוף קידמי של האיראנים כמו שהחיזבאללה בלבנון וכמו שארגון הג'יהאד האיסלאמי בעזה, כך שהם לא ממש נשענו על המצרים והתורכים אלא שהאחרונים פעלו כגורם מרסן, אני גם לא מאמין שהם פנו ביאושם למצרים והתורכים אלא שהמצרים והתורכים התערבו מיוזמתם בשביל להראות לעולם שהם כוח משפיע באזור.
אני חוזר ואומר, ההשפעה האיראנית בעזה אינה דרך החמאס אלא דרך אירגונים אחרים, וכוחם של אלה לא נפגע ולכן ההשפעה האיראנית על הרצועה לא השתנתה.

בניגוד אליך אני לא חושב שישראל העמידה את החמאס עם הגב לקיר, אני לא חושב שהפסקת האש הזו היתה יותר אינטרס חמאסי מאשר אינטרס ישראלי, אני חושב שבתפיסתו החמאס חושב שהוא ניצח ושישראל התקפלה ולכן יכולת ההרתעה של ישראל לא שוקמה במידה הראויה בעיני החמאס, וזה מה שקופבע בסופו של דבר, איך הם תופסים את המערכה הזו ועד כמה הם פוחדים מאיתנו ולא איך אנחנו תופסים את המערכה הזו וכמה אנחנו חושבים שהם פוחדים מאיתנו.

תסתכל על העבר, כל הפוגה שהיתה החמאס ניצל לשיקום כוחו ולהגברתו, בכל הודנה או הפסקת אש הם היפנו את מירב המאמצים והמרץ שלהם להתחזק. תראה את ההבדל בין יו"ש שבה יש נוכחות ישראלית צבאית ובין עזה בה אין, ביו"ש החמאס לא מצליח להרים את הראש שלו, כנ"ל שאר האירגונים הפונדמנטליסטים.

גם אני אינני מצביע ליכוד או ימין בכלל, אבל אולי בניגוד אליך אני מבין שעם החמאס צריך לבוא במשא ומתן מנקודת כוח וככל שנקודת הכוח הזו גדולה יותר, כך תשיג את המטרות שלך בצורה טובה יותר ותתפשר פחות. החמאס לחלוטין לא נשברו, לחלוטין לא פוחדים, לחלוטין לא רואים סוף פסוק בהפסקת האש הזו.
תציין את מה שאני אומר ותזכור את זה. אני מבטיח לך שתוך פחות מ-3 חודשים, יפלו רקטות נוספות על אזור הדרום, במשך הזמן הזה החמאס ישקם את כוחו וימצא אמצעים חדשים ויפתח רקטות שמגיעות לטווחים גדולים יותר.
 

haze73

New member
תמימה - עד לכדי כך

שאני דוגל בצורך להידבר עם החמאס, להכיר בשליטתו בעזה, ובמקביל, להידבר עם הרש"פ, ולהכיר בשליטתה ביו"ש, לפרק את ההתחלויות, להכיר בזכות שתי הישויות הללו - ולגרום לפיצולן ע"י הקמת שתי מדינות נפרדות ומפוצלות.

הפרד ומשול.
 

עגלשון

New member


העיקר שאתה מכיר בצרוך.
מעניין איך החמאס יגיב כשתבוא להדבר איתו ואיך יגיבו הפלשתינים כשתתן להן שתי מדינות נפרדות ומפוצלות.
 
מצרים היא לא פלסטין

ואסאד הוא לא חאלד משעל.
וצבא מצרים הוא לא ארגון טרור,מולו יכולנו להלחם כמו שני צבאות.
לא צבא מול להקת חולדות שמתחבאים בתוך אוכלוסיה אזרחית מבלי לדאוג כמה תינוקות יהרגו שם.
ההשוואה לא במקומה.
 
למעלה