בוקר טוב, גם לי יש שאלה

בוקר טוב, גם לי יש שאלה

לא מצאתי כאן תשובה לשאלתי, אז אני מתחילה שרשור חדש. בתי בת שנתיים ושמונה חודשים, מאוד מפותחת מוטורית וורבאלית. לא שותקת לרגע וכל היום מקשקשת. מדקלמת דקלומים, שרה שירים וסקרנית וממש רכלנית קטנה. אבל... השאלה היא: כשיש צמד מילים, היא מחברת אותם למילה אחת ומקצרת ומעלימה אותיות. הכוונה: במקום להגיד ששמה אורן אבנרי, היא אומרת אורנרי, או במקום להגיד משחק החיים, היא אומרת חקיים (פתח מתחת לח' וק') כמו כן היא אומרת שביס במקום שזיף, או תודה רבה , אבל כשזה בשיר זה הופך ל-קודה. עוד דבר - היא אומרת לי "אמא, קיחי". כשאני שואלת אותה איך אומרים? "קיחי או קחי"? אז היא אומרת "קחי". אבל בפעם הבאה זה שוב "קיחי" אשמח לשמוע את חוות דעתך. אני מצרפת תמונה של האוצר שלי
 
לחגית,

קודם כל תודה על התמונה המקסימה, זה גורם לי להרגיש שאני מבינה על מי את מדברת... לפני גיל 3 יש שיבושים שעדיין מותרים בדיבור (וגם אחרי גיל 3-תלוי מה) אם מדובר בטעויות בודדות, והדיבור מובן באופן כללי,הייתי מחכה עם זה. הדוגמאות שנתת הן אכן מסובכות להגייה. אם אינך רגועה בקשר לכך, כדאי לחכות לגיל 3 ואז לעשות אבחון שפה והיגוי אצל קלינאי תקשורת. יש סיכוי שייאמר לך שאין צורך בטיפול, אך תקבלי בתמורה קצת שקט נפשי ואולי גם טיפים לעבודה בבית עם הילדה. לגבי אופן התיקון שלך, כדאי אחרי שהיא משבשת מילה, לומר אחריה את הצורה הנכונה בהדגשה אבל לא להעיר לה מעבר לכך. תהני מהאוצר שלך, ושנה טובה
 
אני מנסה שהתיקון לא ישמע כמו תיקון,

אלא לשלב את המילה המתוקנת במשפט חדש משלי, על מנת לא לפגוע בבטחון העצמי של הילד. לדוגמה: ילד: היתה היום בגן קלבת שבת אמא: אתה אוהב קבלת שבת, נכון?
 
למעלה