amir_aikido
New member
באלט ולחימה
לדעתי, כל מיומנות שרכשת בתנועה וקואורדינציה תעזור לך להיות לוחם טוב יותר, אבל (ופה אני מסכים עם בן) לא תעשה אותך ללוחם טוב יותר. רדני בלט ורקדנים בכל מתאמנים בביצוע של תנועה מדוייקת, בקואורדינציה, ביכולת אירובית ואנאירובית, בגמישות וכל או הם דברים שבפירוש משפרים יכולת לחימה, אצל מי שלמד להלחם !!! . כמו שאני מבין את זה, כשמסתכלים על קרב ברמה גבוהה מהזווית הפיזית, נראה שעקר הקרב מתבטא בתזמון ומיקום, אלו דברים שהם מאוד ייחודיים לאמנויות הלחימה, שתי האסטרטגיות הראשונות שבן דיבר עליהן ההודעה על 6 אסטרטגיות) מתייחסות בעקר לתזמון ומיקום, לפחות כך אני מבין אותן ... מיקום ותזמון ללחימה נלמדים רק במסגרות של אמנויות הלחימה, יותר מזה, לרוב האמנויות יש העדפות משלהן לגבי המקום והתזמון המועדפים על המתאמנים, ויש כאן קשר מאוד הדוק לטכניקות המבוצעות. למשל, בקורינדו אייקידו יש נטיה להעדיף תזמון היוצא עם תנועת ההתקפה של היריב, יש גם תזמון של הקדמת היריב ויש לאיחור, אבל נדמה לי (לפחות היום) שהעדפה היא לנוע איתו. בטייקוואנדו יש העדפה לתזמון בו בעיטה יוצאת מייד אחרי בעיטת היריב פינתה את השטח, כדי להמנע מפגיעה של רגל ברגל, ושוב, יש גם תיזמונים אחרים. בשני המקרים, אמן / לוחם ברמה גבוהה יגיב בתזמון כלשהו בהתאם למצב, אבל אצל המתאמנים ברמה המעט יותר נמוכה מאוד קל לראות את התזמון המועדף... ולבסוף, לגבי סרטים. חלק מכוכבי הקולנו יודעים גם להלחם, אבל, בטוח שאנחנו לא רואים את זה בסרט. עשיית סרטי מכות היא אמנות בפני עצמה. מסתבר שדווקא מכות שאינן פוגעות ביריב אלא נשארות לפניו ניראות יותר מרשימות בסרטים. ואתם יכולים להסיק מכך על "האמיתות" של כל שאר היכולות שאנו רואים בסרטים השונים. כל זה אינו מונע מכוכבי הסרטים להיות גם לוחמים, ובעקר מאותם כוכבים שלמדו אמנות לחימה לפני שהלכו לככב בסרטים. אמיר
לדעתי, כל מיומנות שרכשת בתנועה וקואורדינציה תעזור לך להיות לוחם טוב יותר, אבל (ופה אני מסכים עם בן) לא תעשה אותך ללוחם טוב יותר. רדני בלט ורקדנים בכל מתאמנים בביצוע של תנועה מדוייקת, בקואורדינציה, ביכולת אירובית ואנאירובית, בגמישות וכל או הם דברים שבפירוש משפרים יכולת לחימה, אצל מי שלמד להלחם !!! . כמו שאני מבין את זה, כשמסתכלים על קרב ברמה גבוהה מהזווית הפיזית, נראה שעקר הקרב מתבטא בתזמון ומיקום, אלו דברים שהם מאוד ייחודיים לאמנויות הלחימה, שתי האסטרטגיות הראשונות שבן דיבר עליהן ההודעה על 6 אסטרטגיות) מתייחסות בעקר לתזמון ומיקום, לפחות כך אני מבין אותן ... מיקום ותזמון ללחימה נלמדים רק במסגרות של אמנויות הלחימה, יותר מזה, לרוב האמנויות יש העדפות משלהן לגבי המקום והתזמון המועדפים על המתאמנים, ויש כאן קשר מאוד הדוק לטכניקות המבוצעות. למשל, בקורינדו אייקידו יש נטיה להעדיף תזמון היוצא עם תנועת ההתקפה של היריב, יש גם תזמון של הקדמת היריב ויש לאיחור, אבל נדמה לי (לפחות היום) שהעדפה היא לנוע איתו. בטייקוואנדו יש העדפה לתזמון בו בעיטה יוצאת מייד אחרי בעיטת היריב פינתה את השטח, כדי להמנע מפגיעה של רגל ברגל, ושוב, יש גם תיזמונים אחרים. בשני המקרים, אמן / לוחם ברמה גבוהה יגיב בתזמון כלשהו בהתאם למצב, אבל אצל המתאמנים ברמה המעט יותר נמוכה מאוד קל לראות את התזמון המועדף... ולבסוף, לגבי סרטים. חלק מכוכבי הקולנו יודעים גם להלחם, אבל, בטוח שאנחנו לא רואים את זה בסרט. עשיית סרטי מכות היא אמנות בפני עצמה. מסתבר שדווקא מכות שאינן פוגעות ביריב אלא נשארות לפניו ניראות יותר מרשימות בסרטים. ואתם יכולים להסיק מכך על "האמיתות" של כל שאר היכולות שאנו רואים בסרטים השונים. כל זה אינו מונע מכוכבי הסרטים להיות גם לוחמים, ובעקר מאותם כוכבים שלמדו אמנות לחימה לפני שהלכו לככב בסרטים. אמיר