בואו נדבר על היהודים בסדרה

ניר4819

New member
בואו נדבר על היהודים בסדרה

מכל המיעוטים השונים באמריקה, אני חושב שהיהודים זוכים לייצוג הרציני והמעניין ביותר בסדרה, כשיש הבחנה בין הדור הצעיר - שמבקש להטמע בחברה האמריקאית ולהתנתק ממורשת העבר, ושמדינת ישראל לא אומרת לו כלום למרות שהוא שמח שהיא קיימת (זוכרים את רייצ'ל בעונה הראשונה בהקשר הזה?) - ובין הדור המבוגר, שנצמד יותר למסורת ומתעקש לשמור עליה. אכן, כשהתברר בעונה ה-5 שג'יין של רוג'ר יהודיה, אני הייתי מופתע מאד. אלא אם כן אמרו את זה קודם ושכחתי, לא הציגו את יהדותה בעבר. ההטמעות שלה בחברה האמריקאית הכללית היא מוחלטת. אבל מה אתם חושבים על ייצוג היהודים בסדרה ועל היחס של הסדרה ליהודים בארה"ב?
 
אני חושבת שאחת הסיבות

שיהודים מיוצגים בכלל יחסית הרבה בטלוויזיה האמריקאית זה בגלל אחוז התסריטאים היהודים היחסית גבוה.
להוסיף לזה את העובדה שהסדרה מתרחשת בניו יורק, שיש בה אוכלוסיה יהודית יחסית נרחבת אז הגיוני שיהיה יצוג כלשהו.

אין לי תשובות אבל מעבר, אני צריכה לחשוב על זה.
לא ממש חשבתי על הנושא לפני.
ריצצ'ל למשל בעונה הראשונה מצד אחד היתה נהדרת כדוגמא לאשת עסקית שאתה לא מצפה לראות בתקופה ההיא, ובאמת אף אחד לא ממש ידע איך לקבל אותה, גם לא דון בהתחלה. אבל כן היה לה מאוד חשוב לשמור על היהדות ולהגדיר את עצמה כיהודיה.
ואצל ג'יין באמת עושה רושם שזה לא אישיו בכלל. לא חושבת שזה הוזכר גם לפני, לא שזכור לי, ואני חושבת שהסיבה זה שכנראה כי זה באמת לא משנה לשום דבר.
ושכחת את מייקל, שהוא הראשון שקפץ לי לראש כשאמרת יהודים במד מן.
 
בדיוק מה שאני חשבתי,

יוצרים תמיד יוצרים אוטוביוגרפיה יוצר הסדרה יהודי, אין מעבר לזה. אני חושב גם שתמיד שאנשים נפגשים עם יצירה של מישהו הם ממהרים לזהות את הגיבור הראשי עם היוצר הראשי, וזה לא תמיד נכון, כי היוצר הוא באיזשהו מקום
כל הדמויות שלו בדרך כלל בכולם יש משהו ממנו, ומן הסתם שכל דמות נותנת לו להציג פאן אחר של היהדות שלו.
 

-me-

New member
מה שאני חושבת...

מכל המיעוטים באמריקה, ובכלל בעולם, היהודים תמיד עשו הכי הרבה רעש.. יותר נכון - תמיד שומעים עליהם בעולם. ברור שהעובדה שהרבה יוצרים הם יהודים תורמת לזה, אבל באופן כללי גם אז היהודים תמיד היו במן מעמד מוזר של אנדרדוג מצליח יחסית, בניגוד למיעוטים אחרים, ואולי בגלל זה הם גם יצרו יותר עניין.

לגבי ג'יין - גם אני הייתי מופתעת, אבל לי זה דווקא הרגיש שפשוט באותו רגע התאים להם אז היא הפכה ליהודיה
למרות שהם יותר מתוחכמים מזה, אז כנראה שאתה צודק. האמת שגם לא קלטתי שאייב של פגי הוא יהודי, עד שהוא בא לפגוש את אמא שלה ופגי אמרה לה "חשבתי שתשמחי שאני לא מתחתנת עם היהודי", למרות שזכרתי שהיא שאלה אותו בעבר על מחנות ריכוז - הוא תמיד היה דעתן כזה ופעיל חברתי (נו, סוג של) אז חשבתי שזה ידע, ואיכשהו לא קלטתי את זה (למרות שאולי כן אמרו את זה קודם).

את הדמות של רייצ'ל מאוד אהבתי, גם בהקשר של הפמניזם שהתחיל אז לבעבע. ואגב, העניין הזה שמדינת ישראל לא אומרת להם כלום אבל הם שמחים שהיא קיימת - זה רלוונטי מאוד להיום גם.

בכל אופן, בסדרה מציגים כביכול את היחס אל היהודים בעבר - אבל נדמה שכאילו שום דבר לא השתנה גם היום, אלא שהיום זה טאבו שלא מדברים עליו. תמיד האמנתי שזה מה שהם מנסים להראות (לא רק בהקשר של היהודים אגב).
 
חשבתי על זה באמת

על העניין ששם אומרים הכל והיום לא אומרים.
היום למשל אם יגיע לקוח יהודי למשרד פרסום ויתייחסו אליו כלקוח יהודי, ויביאו יהודי במיוחד לצוות כדי לרצות אותו וכו' זה יהיה מאוד בעייתי.
וזה נכון להרבה קבוצות - שחורים, הומואים. פעם היה אפשר להגיד בצורה מאוד בוטה מה באמת חושבים, או לפחות מה ההלך החברתי התקופתי והיום באמת אסור להגיד, ואני מסכימה שדברים לא השתנו עד כדי כך.
 
למעלה