בדיקת מי שפיר

yasmini 100

New member
בדיקת מי שפיר

פרופ' שלו הנכבד,
אני שמחה מאוד על הפורום שנפתח שוב ומאחלת לך הצלחה.
אני צריכה לעבור בדיקת מי שפיר בעוד שבועיים. יש לי 3 ילדים קטנים בבית ונאמר לי שצריך לנוח לאחר מכן. תוכל להסביר לי מה מותר ואסור לעשות אחרי הדיקור ובמשך כמה זמן?
שוב, אני שמחה שהפורום פעיל שוב.
יסמין
 
מנוחה לאחר מי שפיר

שלום יסמין,
הדיקור עוצמו פשוט ונמשך כ 5 דקות כאשר במרבית הזמן מכסים את המקום בצורה סטרילית ומנקים בסבון ואלכוהול. שאיבת הנוזל נמשכת פחות מדקה. בסופו של ההליך - שאלה אותי המטופלת - "זה הכל ?" . הפעולה באמת פשוטה.

אני ממליץ למטופלות שלי לשכב יומיים, להיות במנוחה ורק קימה לשרותים, להתרחץ ולאכול. נכון שניתן גם לשכב במנוחה על הספה או בכורסא אך מנסיון, ברגע שאת קמה מהמיטה - את מתחילה לעשות דברים נוספים כמו - להכין כוס תה, ואחר כך כריך, חביתה, ואז סנדויצים לילדים ( 3 ילדים!!) וככה נסחפים לעבודות הבית. אין לקיים יחסי מין 3 ימים מהדיקור.

48 השעות ההראשונות הן קריטיות. בכל מקרה של עלית חום מעל 37.5, ירידת מים, כאבי בטן חזקים או חולשה מומלץ להודיע מידית לרופא הנשים או לפנות למיון נשים. לפעמים ישנם כאבים באזור הדיקור. הם חולפים בדרך כלל לאחר מספר שעות מהפעולה.

כדאי להימנע מפעילות גופנית - יוגה, פילאטיס, "הליכות" וכו במשך שבוע מהדיקור. להפחית בהרמת הילדים, להמנע מעבודות בית מאומצות ופעילות פיזית אחרת.

המידע הרב המתקבל בבדיקת מי השפיר מצדיק את ביצוע הדיקור. התנהגות על פי ההנחיות מורידה את הסיכוני משמעותית.

עברת בדיקת מי שפיר בהריונות הקודמים? האם היו בהריון הנוכחי מאורעות של דימום? . יש לכך חשיבות לגבי בדיקת מי השפיר.
בהצלחה,
פרופ' שלו
 
למעלה