בדובר צה"ל פורסם שמאשרים להסיר את קרונות המיגון

מיקלוש77

Well-known member
איך לדעתכם זה ישפיע על תנועת הרכבות בקו הנגב המערבי? יוסיפו רכבת אחת בשעה כך שיהיו שתיים? ואם כן, האם תהיה אחת מדלגת (על חולון בת ים) ואחת לא? מעניין מה יהיה השינוי ומתי נראה אותו קורה. הנה ההודעה מדובר צה"ל:

צה"ל מאשר את הורדת קרונות המיגון בקו הרכבת אשקלון-שדרות

בהתאם להערכת המצב המבצעית, צה"ל יאפשר בתיאום עם רכבת ישראל את הורדת קרונות המיגון בקו הרכבת אשקלון-שדרות.

הורדת קרונות המיגון, המוצבים על אחת המסילות, תאפשר את פתיחת קו הרכבת במלואו.
ההורדה התאפשרה לאחר פעילויות מבצעיות משמעותיות של כוחות צה״ל בפיקוד הדרום במרחב צפון הרצועה, ולאחר נוהל קרב סדור שבוצע בשבועות האחרונים.

צה״ל רואה ברכבת תשתית לאומית אסטרטגית חשובה למדינת ישראל וגורם מרכזי בהליך שיקום הנגב המערבי, על כן הושקעו כלל המאמצים בכדי לאפשר את חזרתה בצורה המיטבית והבטוחה ביותר.
 

קו 415

Active member
1. ייתן לרכבת ישראל לדעת שיש לה שתי מסילות מתל אביב ועד אופקים (מאופקים לבאר שבע יש מסילה שתפוסה לחשמול).
דבר זה יאפשר להחזיר את התדירות בין באר שבע לאשקלון לעוד נסיעה בשעה.
בנוסף, אחד מהפתרונות להאצת עבודות החשמול לבאר שבע, הינו הפעלת הרכבת הארוכה בקילומטרים מבאר שבע דרך אשקלון לתל אביב ללא עצירות בימי שישי ובשעות הלילה כפי שהיה בשנת 2022..
לדעתי אחרי סוכות רכבת ישראל תצא בהודעה על האצת עבודות החשמול לבאר שבע.
 

מיקלוש77

Well-known member
1. ייתן לרכבת ישראל לדעת שיש לה שתי מסילות מתל אביב ועד אופקים (מאופקים לבאר שבע יש מסילה שתפוסה לחשמול).
דבר זה יאפשר להחזיר את התדירות בין באר שבע לאשקלון לעוד נסיעה בשעה.
בנוסף, אחד מהפתרונות להאצת עבודות החשמול לבאר שבע, הינו הפעלת הרכבת הארוכה בקילומטרים מבאר שבע דרך אשקלון לתל אביב ללא עצירות בימי שישי ובשעות הלילה כפי שהיה בשנת 2022..
לדעתי אחרי סוכות רכבת ישראל תצא בהודעה על האצת עבודות החשמול לבאר שבע.
מעניין, נשמע באמת רעיון טוב כדרך לזירוז העבודות במקטע בין באר שבע ללוד...
 

yair480

Active member
האם רכבת ישראל לא אמורה להפעיל קו אחד דרך רחובות ואת הקו השני דרך חולון?
וככה יהיו 2 רכבות בשעה בין תל אביב לתחנות שדרות,נתיבות ואופקים.
 

מיקלוש77

Well-known member
האם רכבת ישראל לא אמורה להפעיל קו אחד דרך רחובות ואת הקו השני דרך חולון?
וככה יהיו 2 רכבות בשעה בין תל אביב לתחנות שדרות,נתיבות ואופקים.
לדעתי רכבת לרחובות היתה רק בתקופה שרכבות ה 900 הופעלו, לא משהו שהיה תמיד, אבל נשמע כמו רעיון מעולה לתשובי הנגב המערבי. לא רק רכבת למרכז דרך ראשון, חולון ובת ים, אלא גם רכבת למרכז דרך רחובות - שהיא יעד מאוד מרכזי וחשוב.

וכמובן עדיין מאפשר לזרז את עבודות החישמול על הקו מבאר שבע ללוד כמו שנכתב פה קודם.
 
למעלה