אתר הרפורמה החל לעבוד

מצב
הנושא נעול.
אם כבר אתה מדבר עם מי שצריך

אם כבר אתה מדבר עם מי שצריך
האתר נתקע כשמנסים למצוא כרטיס מחדרה לאשקלון, או מאשקלון למצפה רמון
 
ועוד משהו: הישובים באיזור 3.2 של ירושלים לא מופיעים כלל.

לא חשבו על מצב שבו אין כרטיס מתאים
ועוד משהו: הישובים באיזור 3.2 של ירושלים לא מופיעים כלל.
הישובים טלמון, ניל"י, מבוא חורון מופיעים במפה של מטרופולין ירושלים, אבל לא מופיעים לא ברשימת הישובים ולא במחשבון.
ובכלל לא ברור לי: האם מי שירכוש חופשי חודשי של מודיעין יוכל לנסוע לישובים האלה או לא? ומה זה הדביליות הזאת להגדיר את איזור מודיעין בצורה שונה בשני המטרופולינים?
 
המלצה נוספת:

המלצה נוספת:
מכיוון שחדרה ואשקלון הם למעשה אזורים ולא רק הערים עצמן, עדיף להגדיר אותן כפי שהוגדרו שאר האזורים כאזורי טבעת רביעית.
אשקלון טבעת רביעית במטרופולינים גוש דן ובאר שבע.
חדרה טבעת רביעית במטרופולינים גוש דן וחיפה.
במצב הנוכחי יש לאזורים הללו התייחסות אמביוולנטית - בכוונה ההתחלתית הם לא חלק מהרפורמה, אבל בפועל הם כן חלק מהרפורמה, גם אם ההתייחסות אליהם חלקית בלבד.

וחייבים לכלול אותם במפות כאזורים ולא כערים.
אני במקרה ראיתי אתמול באתר אגד שמדובר למעשה באזורים שכוללים ישובים שכביכול היו מחוץ לרפורמה.
 


המלצה נוספת:
מכיוון שחדרה ואשקלון הם למעשה אזורים ולא רק הערים עצמן, עדיף להגדיר אותן כפי שהוגדרו שאר האזורים כאזורי טבעת רביעית.
אשקלון טבעת רביעית במטרופולינים גוש דן ובאר שבע.
חדרה טבעת רביעית במטרופולינים גוש דן וחיפה.
במצב הנוכחי יש לאזורים הללו התייחסות אמביוולנטית - בכוונה ההתחלתית הם לא חלק מהרפורמה, אבל בפועל הם כן חלק מהרפורמה, גם אם ההתייחסות אליהם חלקית בלבד.

וחייבים לכלול אותם במפות כאזורים ולא כערים.
אני במקרה ראיתי אתמול באתר אגד שמדובר למעשה באזורים שכוללים ישובים שכביכול היו מחוץ לרפורמה.
 
לעמוד השדרה: באתר הם כותבים את הדבר הבא:

וכבר עם הכניסה הראשונה מתגלה טעות:
רשימת הישובים באזור 2.1 במטרופולין תל-אביב והמרכז:
איזור 2.1 אבו סנאן | אחיהוד | אעבלין | בוסתן הגליל | ביר אל מכסור | ג'דידה מכר | ג'וליס | טל אל | טמרה | יסעור | ירכא | כאבול כפר יאסיף | כפר מסריק | מצפה אבי"ב | עין המפרץ | עכו | שמרת | שעב | שפרעם

זו רשימת הישובים של אזור2.1 במטרופולין חיפה...

רשימת הישובים הנכונה של אזור 2.1 במטרופולין תל-אביב ובמרכז מופיעה בטבעת 1.

סתירה בין האתר לבין הנתונים באתר אגד לגבי כרטיס חדרה-חיפה:
באתר הרפורמה: חדרה - חיפה טבעת 1 + טבעת 2 + טבעת 3 + חדרה
באתר אגד:
חדרה + מטרופולין חיפה:
טבעת 1
+
טבעת 2: אזור 2
+
טבעת 3: אזורים 3+4

כמו כן באתר אגד מופיעים ישובים נוספים שנכללים באזור חדרה ובאזור אשקלון. אתר הרפורמה לא מפרט על אותם יישובים.
לעמוד השדרה: באתר הם כותבים את הדבר הבא:
שעליו דיברת: " לנסיעה חד פעמית: עדיף לי לרכוש מינוי חופשי יומי, או כרטיס הלוך ושוב? כדאי לבדוק את תוספת המחיר ברכישת מינוי חופשי יומי לעומת נסיעה בודדת או הלוך ושוב. אם יש סיכוי שתבצעו נסיעה נוספת במהלך אותו יום, כדאי יותר לרכוש מינוי חופשי יומי."

הם כותבים את זה בשאלות ותשובות באתר.
 
ראיתי את זה וזה רק עוד יותר מטעה

לעמוד השדרה: באתר הם כותבים את הדבר הבא:
שעליו דיברת: " לנסיעה חד פעמית: עדיף לי לרכוש מינוי חופשי יומי, או כרטיס הלוך ושוב? כדאי לבדוק את תוספת המחיר ברכישת מינוי חופשי יומי לעומת נסיעה בודדת או הלוך ושוב. אם יש סיכוי שתבצעו נסיעה נוספת במהלך אותו יום, כדאי יותר לרכוש מינוי חופשי יומי."

הם כותבים את זה בשאלות ותשובות באתר.
ראיתי את זה וזה רק עוד יותר מטעה
כי יש מקרים רבים ברכבת שבהם חופשי יומי יהיה זול יותר מכרטיס כוון אחד ו/או מכרטיס הלוך-חזור.
יש גם מקרים בהם באוטובוסים עלות שתי נסיעות תהיה יקרה יותר מעלות חופשי יומי.

האמירה הזו רק מראה שמגדירי הרפורמה לא טרחו לבדוק ולא חשבו על מצב שבו החופשי-יומי זול יותר.
דבר בסיסי ביותר שהיו חייבים לבדוק.
 

olli3

New member
מנהל
המחשבון מאד נוח ונותן מידע טוב.

אתר הרפורמה החל לעבוד
[URL]http://www.trans-reform.org.il/[/URL]
המחשבון מאד נוח ונותן מידע טוב.
דבר נוסף שטוב הוא שיישובים שאינם נכללים ברפרומה לא מופיעים ולא ניתנים לבחירה.
&nbsp
ניסיתי מספר נקודות מוצא למספר נקודות יעד וזה פשוט מפושט לחלוטין ונוח ולא פחות מכך ידידותי למשתמש להבנה מהן גבולות הכרטיס ואילו יישובים עיקריים תקפים בכרטיס ומה העלות של יומי,שבועי וחודשי. הכל בדף אחד, בלי להתחכם עם לחיצות נוספות ומיותרות.
 
יש סתירה: מה כולל כרטיס חדרה-חיפה?

אתר הרפורמה החל לעבוד
[URL]http://www.trans-reform.org.il/[/URL]
יש סתירה: מה כולל כרטיס חדרה-חיפה?
לפי העלונים (נדמה לי באתר אגד), רק את האזורים של חיפה, עתלית, זכרון, נצרת וחדרה.
לפי האתר של הרפורמה, את כל מטרופולין חיפה (כולל נהריה וכרמיאל).
 
(גם באתר הרפורמה יש את העלון הסותר)

יש סתירה: מה כולל כרטיס חדרה-חיפה?
לפי העלונים (נדמה לי באתר אגד), רק את האזורים של חיפה, עתלית, זכרון, נצרת וחדרה.
לפי האתר של הרפורמה, את כל מטרופולין חיפה (כולל נהריה וכרמיאל).
(גם באתר הרפורמה יש את העלון הסותר)
 
כבר כתבתי על הסתירה הזו

יש סתירה: מה כולל כרטיס חדרה-חיפה?
לפי העלונים (נדמה לי באתר אגד), רק את האזורים של חיפה, עתלית, זכרון, נצרת וחדרה.
לפי האתר של הרפורמה, את כל מטרופולין חיפה (כולל נהריה וכרמיאל).
כבר כתבתי על הסתירה הזו
 
ככל הנראה כרטיס חדרה-חיפה כולל את מה שרשום באתר אגד

יש סתירה: מה כולל כרטיס חדרה-חיפה?
לפי העלונים (נדמה לי באתר אגד), רק את האזורים של חיפה, עתלית, זכרון, נצרת וחדרה.
לפי האתר של הרפורמה, את כל מטרופולין חיפה (כולל נהריה וכרמיאל).
ככל הנראה כרטיס חדרה-חיפה כולל את מה שרשום באתר אגד
כך מופיע גם באתר ravkavonline במפות האינטראקטיביות.
כנראה בעלון חסכו בפרוט ורשמו רק את הטבעות מבלי לרשום את האזורים הרלוונטים בתוך הטבעות.
למה בכרטיס חדרה-גוש דן, אשקלון-גוש דן, אשקלון-באר שבע, מדובר בכל המטרופולין ובכרטיס חדרה-חיפה מדובר רק בחלק מהמטרופולין זו שאלה עבור אנשי משרד התחבורה ומתכנני הרפורמה המפשטת הזו.
 
בעיה נוספת שהרפורמה הזו יוצרת:

אתר הרפורמה החל לעבוד
[URL]http://www.trans-reform.org.il/[/URL]
בעיה נוספת שהרפורמה הזו יוצרת:
כיום לפי אתר הרכבת כשמשתמשים בכרטיסי חופשי גמיש 7 או 30 אפשר לצאת בתחנות ביניים
אבל מה יקרה למשל במקרה הבא:
ראש העין ונתב"ג מוגדרים באותו אזור (אזור 2.2). אם נוסעים ברכבת בין ראש העין לנתב"ג עוברים בתחנות ביניים: פתח תקוה סגולה, פתח תקוה קרית אריה, בני ברק וכל תחנות ת"א שכולן נמצאות בטבעת 1.
כלומר מחיר חופשי יומי/שבועי/חודשי בין ראש העין לנתב"ג זול יותר ממחיר חופשי יומי/שבועי/חודשי בין ראש העין או נתב"ג לכל התחנות שביניהן.

האם ניתן יהיה להשתמש בכרטיס חופשי של אזור 2.2 בנסיעה שמתחילה בראש העין ולצאת מהרכבת בתל אביב במקום בנתב"ג, או שהאפשרות של יציאה בתחנות ביניים בשימוש בכרטיסים תקופתיים תבוטל?
זו אולי עוד נקודה שמתכנני הרפורמה לא בדקו ולא חשבו עליה.
 

סנוי

New member
עוד דוגמא כזאת, קו 475 מלוד לת"א.

בעיה נוספת שהרפורמה הזו יוצרת:
כיום לפי אתר הרכבת כשמשתמשים בכרטיסי חופשי גמיש 7 או 30 אפשר לצאת בתחנות ביניים
אבל מה יקרה למשל במקרה הבא:
ראש העין ונתב"ג מוגדרים באותו אזור (אזור 2.2). אם נוסעים ברכבת בין ראש העין לנתב"ג עוברים בתחנות ביניים: פתח תקוה סגולה, פתח תקוה קרית אריה, בני ברק וכל תחנות ת"א שכולן נמצאות בטבעת 1.
כלומר מחיר חופשי יומי/שבועי/חודשי בין ראש העין לנתב"ג זול יותר ממחיר חופשי יומי/שבועי/חודשי בין ראש העין או נתב"ג לכל התחנות שביניהן.

האם ניתן יהיה להשתמש בכרטיס חופשי של אזור 2.2 בנסיעה שמתחילה בראש העין ולצאת מהרכבת בתל אביב במקום בנתב"ג, או שהאפשרות של יציאה בתחנות ביניים בשימוש בכרטיסים תקופתיים תבוטל?
זו אולי עוד נקודה שמתכנני הרפורמה לא בדקו ולא חשבו עליה.
עוד דוגמא כזאת, קו 475 מלוד לת"א.
כתבתי על כך לפני כמה ימים, שאני לא מבין מודע לא הכלילו את נתב"ג באזור 1, או לפחות הגדילו את הטווח כך שיכלול את כל השטח עד כביש 40 ממזרח. ישנם קווים רבים שנוסעים על כביש זה,וביניהםאציין קו שאני נוסע בו יומיום: 475.
קו 475 נוסע מלוד לת"א דרך כביש 40 ו-461. הוא יוצא לפי הרפורמה מאזור 1 אל אזור 2.2 וחוזר לאזור 1 בצומת טייסים.
היום בדיוק חשבתי, מה קורה לנוסע שעולה מלוד ויעדו נניח באור יהודה? האם הוא ישלם על אזור 1 בלבד?
 
כן, הוא ישלם על אזור 1 בלבד, אבל במקרה של הקווים הללו

עוד דוגמא כזאת, קו 475 מלוד לת"א.
כתבתי על כך לפני כמה ימים, שאני לא מבין מודע לא הכלילו את נתב"ג באזור 1, או לפחות הגדילו את הטווח כך שיכלול את כל השטח עד כביש 40 ממזרח. ישנם קווים רבים שנוסעים על כביש זה,וביניהםאציין קו שאני נוסע בו יומיום: 475.
קו 475 נוסע מלוד לת"א דרך כביש 40 ו-461. הוא יוצא לפי הרפורמה מאזור 1 אל אזור 2.2 וחוזר לאזור 1 בצומת טייסים.
היום בדיוק חשבתי, מה קורה לנוסע שעולה מלוד ויעדו נניח באור יהודה? האם הוא ישלם על אזור 1 בלבד?
כן, הוא ישלם על אזור 1 בלבד, אבל במקרה של הקווים הללו
475, 244, 249, 425 ועוד כמה, יש פירצה שממש זועקת לנוסעים לרמות וכבר כתבתי על כך.
מי שרוצה לנסוע מלוד, מפ"ת, מבקעת אונו או למעשה מכל הטבעת הראשונה לאזור צומת אל על וישתמש בכרטיס של טבעת 1 בלבד, מה יעשו לו אם יירד באמצע הדרך באזור התעשייה האווירית או צומת אל על?
נוסעים שלא ינצלו את הפירצה הזו יהיו פראיירים.

ההבדל בין האוטובוסים לרכבת הוא שבאוטובוס קשה מאוד למנוע מנוסע לרדת בתחנת ביניים שאינו אמור לרדת בה. הרכבת יכולה להקשות על נוסעים לצאת בתחנת ביניים כזו.
 

easyn

New member
מה לגבי החלפה?

כן, הוא ישלם על אזור 1 בלבד, אבל במקרה של הקווים הללו
475, 244, 249, 425 ועוד כמה, יש פירצה שממש זועקת לנוסעים לרמות וכבר כתבתי על כך.
מי שרוצה לנסוע מלוד, מפ"ת, מבקעת אונו או למעשה מכל הטבעת הראשונה לאזור צומת אל על וישתמש בכרטיס של טבעת 1 בלבד, מה יעשו לו אם יירד באמצע הדרך באזור התעשייה האווירית או צומת אל על?
נוסעים שלא ינצלו את הפירצה הזו יהיו פראיירים.

ההבדל בין האוטובוסים לרכבת הוא שבאוטובוס קשה מאוד למנוע מנוסע לרדת בתחנת ביניים שאינו אמור לרדת בה. הרכבת יכולה להקשות על נוסעים לצאת בתחנת ביניים כזו.
מה לגבי החלפה?
מי שרוצה, למשל, לנסוע מלוד לפתח תקווה, יכול לקחת אוטובוס לצומת אלעל ושם להחליף לאוטובוס לפתח תקווה ולשלם רק 6.90? ואם הוא יחליף בצומת טייסים?
 
ראה מקרה חצרים שנדון בשרשור הזה. זה "חור" שמשרד התחבורה לא

מה לגבי החלפה?
מי שרוצה, למשל, לנסוע מלוד לפתח תקווה, יכול לקחת אוטובוס לצומת אלעל ושם להחליף לאוטובוס לפתח תקווה ולשלם רק 6.90? ואם הוא יחליף בצומת טייסים?
ראה מקרה חצרים שנדון בשרשור הזה. זה "חור" שמשרד התחבורה לא
חשב עליו.
הגדרות יותר נכונות של גבולות האזורים היו מונעות את רוב המקרים הללו.

עקרונית, מבחינת הגדרות הרפורמה, מי שתיקף בלוד ויעדו פתח תקוה, אמור לשלם עם חוזה שמתאים ללוד ופ"ת, כלומר כל חוזה שמכיל את טבעת 1, כולל חוזה שמכיל רק את טבעת 1. באוטובוס השני בצומת אל על או בצומת הטייסים, הנהג יראה את התיקוף הזה והוא אמור לקבל אותו.
אבל בהחלט יש כאן פינה שמשרד התחבורה לא חשב עליה, כשהגדיר במקומות מסויימים גבולות אזורים בצורה טפשית.
אזור כביש 40 בין לוד לפ"ת, חצרים, ההכללה של כוכב יאיר באזור נתניה ולא באזור של כפר סבא (איך נוסעים מכוכב יאיר לנתניה?), אי הכללת בנימינה באזור של זכרון יעקב, אי הכללת ישובי רמות מנשה באזור יקנעם.

יש מקרים בהם הגבולות נקבעו לפי לחצים פוליטיים (הכללת לוד ורמלה בטבעת 1) ויש מקרים בהם הם נקבעו סכמטית לפי הגיאוגרפיה, מבלי להתחשב במסלולי קווי האוטובוס.

כמה מתוך מתכנני הרפורמה הזו הם אכן משתמשי תח"צ?
 
לדעתי היו צריכים למזג את שתי הטבעות

ראה מקרה חצרים שנדון בשרשור הזה. זה "חור" שמשרד התחבורה לא
חשב עליו.
הגדרות יותר נכונות של גבולות האזורים היו מונעות את רוב המקרים הללו.

עקרונית, מבחינת הגדרות הרפורמה, מי שתיקף בלוד ויעדו פתח תקוה, אמור לשלם עם חוזה שמתאים ללוד ופ"ת, כלומר כל חוזה שמכיל את טבעת 1, כולל חוזה שמכיל רק את טבעת 1. באוטובוס השני בצומת אל על או בצומת הטייסים, הנהג יראה את התיקוף הזה והוא אמור לקבל אותו.
אבל בהחלט יש כאן פינה שמשרד התחבורה לא חשב עליה, כשהגדיר במקומות מסויימים גבולות אזורים בצורה טפשית.
אזור כביש 40 בין לוד לפ"ת, חצרים, ההכללה של כוכב יאיר באזור נתניה ולא באזור של כפר סבא (איך נוסעים מכוכב יאיר לנתניה?), אי הכללת בנימינה באזור של זכרון יעקב, אי הכללת ישובי רמות מנשה באזור יקנעם.

יש מקרים בהם הגבולות נקבעו לפי לחצים פוליטיים (הכללת לוד ורמלה בטבעת 1) ויש מקרים בהם הם נקבעו סכמטית לפי הגיאוגרפיה, מבלי להתחשב במסלולי קווי האוטובוס.

כמה מתוך מתכנני הרפורמה הזו הם אכן משתמשי תח"צ?
לדעתי היו צריכים למזג את שתי הטבעות
טבעות אחד ושתיים היו צריכות להיות טבעת אחת שתחולק ל3 איזורים 1.1 1.2 1.3 שבהם יהיה ניתן לרכוש כרטיס יותר זול על איזור מצומצם, גם היו בדרך נפטרים מכל סוגי הכרטיסים העירוניים, וגם היו יוצרים מטרפוליין יותר מחובר למציאות היומיומית של משתמשי התח"צ .ואז טבעת 2 הייתה נהיית מה שטבעת 3 כרגע ברפורמה והיו יוצרים טבעת 3 חדשה על האיזורים שכרגע כביכול הם מחוץ לרפורמה כמו חדרה ואשקלון וסביבותיהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה