ראה מקרה חצרים שנדון בשרשור הזה. זה "חור" שמשרד התחבורה לא
מה לגבי החלפה?
מי שרוצה, למשל, לנסוע מלוד לפתח תקווה, יכול לקחת אוטובוס לצומת אלעל ושם להחליף לאוטובוס לפתח תקווה ולשלם רק 6.90? ואם הוא יחליף בצומת טייסים?
ראה מקרה חצרים שנדון בשרשור הזה. זה "חור" שמשרד התחבורה לא
חשב עליו.
הגדרות יותר נכונות של גבולות האזורים היו מונעות את רוב המקרים הללו.
עקרונית, מבחינת הגדרות הרפורמה, מי שתיקף בלוד ויעדו פתח תקוה, אמור לשלם עם חוזה שמתאים ללוד ופ"ת, כלומר כל חוזה שמכיל את טבעת 1, כולל חוזה שמכיל רק את טבעת 1. באוטובוס השני בצומת אל על או בצומת הטייסים, הנהג יראה את התיקוף הזה והוא אמור לקבל אותו.
אבל בהחלט יש כאן פינה שמשרד התחבורה לא חשב עליה, כשהגדיר במקומות מסויימים גבולות אזורים בצורה טפשית.
אזור כביש 40 בין לוד לפ"ת, חצרים, ההכללה של כוכב יאיר באזור נתניה ולא באזור של כפר סבא (איך נוסעים מכוכב יאיר לנתניה?), אי הכללת בנימינה באזור של זכרון יעקב, אי הכללת ישובי רמות מנשה באזור יקנעם.
יש מקרים בהם הגבולות נקבעו לפי לחצים פוליטיים (הכללת לוד ורמלה בטבעת 1) ויש מקרים בהם הם נקבעו סכמטית לפי הגיאוגרפיה, מבלי להתחשב במסלולי קווי האוטובוס.
כמה מתוך מתכנני הרפורמה הזו הם אכן משתמשי תח"צ?