אתיקה רפואית

סיביון

New member
לא יודעת אם זו רשלנות

אבל זה לא מקובל <לפחות בין הוטרינרים אליהם אני הולכת עם החתולים> לקחת תשלום במקרה כזה.
 

לי3333

New member
מי זה "הוטרינר" הזה?

שלום לך, אולי תספרי לנו מי זה הוטרינר הטוב לב הזה כדי שנדע לא ללכת אליו!!
 

ronagg

New member
באמת נו...

לא מתכוונת לציין שמות או מעבר לזה .. פשוט הייתי חייבת לשחרר את הכעס , הגור חולה מאוד ..ואני מטבעי במקרים כאילו לא ישנה מדאגה , כרגע בביתי שישה כלבים שאני אומנה שלהם (בגילאים וגדלים שונים), מלבד שלושה גורי חתולים , וכעשרים חתולים. ואני דואגת ..כשהם חולים ובאמת משתדלת לעשות כמה שיכולה בשבילם. פנינו לוטרינר אחר ...שכמצופה מאוד התחשב, והגור מטופל, אני מקווה שיתגבר.
 

savlanut

New member
קראתי בקפידה את כל ההודעה

אין ספק שאת נמצאת בסערת רגשות (לא להבהל) ולכן את מספרת את כל הסיפור. צריך להבחין בין שני נושאים: 1. העסקה שעשית- הבאת חתול לטיפול וקיבלת שרות. 2. הטיפול הוטרינרי-האם את מרוצה מהטיפול. 1. אם כשהבאת את החתול והוטרינר אמר לך כמה זה יעלה, הסכמת והוא טיפל בחתול, אז יש לך איתו ענין עסקי ובשביל זה הייתי פונה לפורום חוק ומשפט או משהו כזה כי לי אין מושג. 2. לגבי הטיפול הוטרינרי אם הוטרינר/ית הזה לא מתאים לך אז תחליפי או ואין כל בושה בכך.
 

f e l i n e

New member
האם מלכתחילה הוצע לכם אישפוז?

האם סירבתם בשל מחיר גבוה פר יום אשפוז? יתכן שהטיפול היה מתאים והחתול פרם את התפרים משום שהם ממוקמים באזור קל לפרימה? אולי הטיפול היה הזול מבין 2 אופציות והוטרינר בחר בטיפול הזול כדי לחסוך לכם כסף? אולי החוט השני יקר ולא משתמשים בו בחתולים בד"כ? האם הוזהרתם מראש שיפרמו התפרים, בשל מיקומם המוּעד? אני במקומו לא הייתי גובה כסף על 2 טיפולים כדי לשמור את הלקוחה, אבל מגיע לו כסף על 2 טיפולים. בנוסף, הוטרינר עובד עם העמותה- יכול להיות שהוא עושה לכם מחירים גם ככה.
שמות שיוזכרו ימחקו. כמו כן, אזכור של שם או רמיזה, עלולים לסבך אותך בתביעת דיבה ורשלנות, לפי הסיפור, לא היתה כאן
.
 
דבר חשוב .

לאחר מחשבה,ורפרוף בזכרוני העגום -יש לזכור שקיים גם הצד שלא שמענו... האם ידועים כל הפרטים? האם נוכחנו בסיטואציה עצמה? לא. אז בואו ניקח שני צעדים אחורה,ונקבל את דברי הכותבת בכבוד,אך כל עוד אין תמונה מלאה והפאזל לא מושלם-תשובות חלקיות תהיינה,כעשיית עוול והוצאת דיבה. ולידיעה בלבד-אינני יודעת במי מדובר,אך יש צורך לנהוג משנה זהירות. זוהי דעתי-וחלק יכנה אותה כרצונו-אך חשוב לדעת שקיים צד שני,ולא כל הפרטים ידועים.
 

f e l i n e

New member
ועוד:

האם ביקרתם אצל וטרינרים נוספים לפני שפניתם אליו והם לא פתרו את הבעיה משום שהיא בעיה בעייתית במיוחד הדורשת טיפול אינטנסיבי?
האם הציע לכם אשפוז (אפילו אשפוז שאינו במרפאתו) וטיפול מקיף יותר וסירבתם?
היכן ממוקם הפצע?
כמה שנים העמותה עובדת עם וטרינר זה? האם עד כה הטיפול היה משביע רצון והמחירים נמוכים במיוחד (בניגוד לתקנון האתיקה של הרופאים הוטרינרים) ?
האם הסכים לקבל אתכם ביום שישי בערב? האם בשל עובדה זו דרש מחיר עלות למרות שביום רגיל וטרינרים לא גובים מחירי עלות ובערב שבת המחירים אף מאמירים?
האם וטרינרים אמורים לעבוד בחינם?
האם ויתר לכם הוטרינר על החוב בסופו של דבר?
האם ויתר על החוב וכעת מסרב לעבוד אתכם בגלל אותו מקרה?
על המענה ו
על החקירה, אבל אני לא נוהגת לחרוץ דין אחרי שמיעת צד אחד בלבד. נראה לי שרופא צעיר שעובד עם עמותה הוא וטרינר מסור במיוחד כי וטרינרים לא תורמים כך, עד שלא מבססים מרפאה שמניבה רווח.
 

אתד

New member
בעיה שלו, יש אחריות של רופא!

חתולה שעוקרה וניפתחו לה התפרים 3 פעמים (!) חזרתי לוטרינר ולא קיבל ממני שקל מעבר למה שלקח בהתחלה, יש לו אחריות!! וממש לא ענין אותי שכל פעם הוא משתמש בחומרי הרדמה מחדש כי אם היה לו שכל היה עושה את העבודה טוב מהפעם הראשונה. כמובן שזאת הפעם האחרונה שלקחתי אליו חתול ואגב, הוא בכלל לא חשב לבקש תשלום אבל זה אולי בגלל שנתתי לו להבין שהוא אשם.
 

Noaal

New member
שים לב למה שרונית כתבה

זהו חתול חצר.. מה שהיא לא ציינה ונשאל ע"י שלושה גולשים, זה האם הוצע לה אישפוז בפעם הראשונה (והשניה).. ו/או האם החתול היה בבית. אם החתול היה בחוץ והתפרים היו במקום שקל להם להיפתח, קשה להאשים את הוטרינר. לא הייתי "חורצת" את דינו של וט' זה או אחר לפני שהייתי מקבלת/רואה/יודעת את כל העובדות.
 

אתד

New member
החתולה שהבאתי היתה חתולת רחוב

פראית לגמרי וזה הובהר לו, לכן גם יכלה להוציא כל פעם התפרים הרגילים את הפלסטיק ובסוף הוא שם ברזלים שזה היחיד שהצליח. במזל גדול היא לא נזקקה לאנטיביוטיקה אלה רק בתוך הפצע עצמו כי אמרתי לו שאין סיכוי לתפוס אותה כדי שתקבל תרופה כמה ימים. הוא לא הציע אישפוז כי היה בטוח שהתפרים שעשה טובים בכל מקרה הלכתי לרופא לא לזגג, מן הראוי שתהיה להם אחריות למה שהידיים שלהם עושות זאת חוצפה לבקש תשלום על מחדל שלו או שיקול לא נכון שלו.
 

אתד

New member
איזה רונה? הכותבת? ממש לא

לא תמיד אני כותבת כאן לפעמים קוראת במקרה ראיתי היום בידיעות את הכתבה ונכנסתי לראות אם כתבו על זה משהו.
 

ronagg

New member
יש את תגובתי למעלה ...

ייתי עסוקה עם הגור ולא התפניתי לענות לפני כן..גם לא חשבתי לתובות מרובות כל כך..
(ואגב אשמח גם אם שמי לא יצויין...)
 

ronagg

New member
תגובה שלך תמיד מאוד מקובלת עלי ../images/Emo13.gif

אם תבדקי למעלה לא היה אפשרות אישפוז ארוך במקום ,בעבר אישפזנו לתקופות קצרות של לילה או שניים. האזור באמת לא היה נוח ..וזה לגיטימי ..שוטרינר יגיד לנו שאינו יכול לעשות את העבודה , או שיש צורך בטיפול אחר (כמו השתלות עור וכו) לא נאמר..תפרו ובקשו כסף ..וסיפור ההמשך פה.. כפי שאמרתי בעד החוט פעם שניה התבקש סכום גבוה יותר .. נכון היתה התחשבות (ולא בגלל העמותה) ושוב כפי שכתבתי ...שילמו בכל זאת תמיד מזומן ויפה מאוד ..(גם כשאלו לא בע"ח שממש שלנו) ואנו עוזרים להם באופן פרטי. מיותר לומר שהוצאנו מאות שקלים ואף אלפים (יש קבלות...) שם. אין אני מתכוונת לציין שמות ולא עשיתי זאת ,ואף לא רמיזות.
 

f e l i n e

New member
סכום גבוה יותר כי היה זה ערב שבת

אם הבנתי נכון ומשום שהחוט יקר יותר.. וגם אם גבוה: בטח שלא סכום גבוה כמו שהיה דורש מקליינטים רגילים. אני לדוגמא, גררתי את נאצ'וס ז"ל לוטרינר במוצ"ש בגלל פצע שהתנפח. בסוף לא היה צורך בשום טיפול מפני שלא התפתחה מורסה ולא נוצר זיהום אבל נתנו לו זריקה נגד כאבים. נחשי כמה שילמנו על זריקה וערב אישפוז? - 300 ש"ח! וזה אירע לפני שנה וחצי לערך. האם הוטרינר לא אמר לכם לאשפז אותו במרפאה אחרת? הבנתי שאמר. הוצאתם שם השנה מאות ואלפי ש"ח, אבל לא נתתם אותם כתרומה לוטרינר אלא בתמורה לטיפולים וחומרים במחירים מוזלים. לי זו נשמעת כאי הבנה. לא הרבה וטרינרים עובדים עם עמותות במחירי רעב ולדעתי יהיה לכם קשה מאוד למצוא לו תחליף. אני מקווה שהחתול מרגיש טוב עכשיו
.
 

ronagg

New member
ערב שבת?

לא זכור לי שזה היה בערב שבת.. בכל אופן אלו הן שעות העבודה המקובלות שם..וזה מצויין .. הוטרינר לא שלח אותנו למרפאה אחרת..אלה טיפל, גם בפעם השנייה. נכון קיבלנו טיפולים מוזלים,לא נילקח כסף על עבודה אבל על החומר..מחיר מלא.(ואני מניחה שגם על זה יש רווחים ) בקיצור לא יצאנו זול כל כך..ושילמנו מזומן כפי שציינתי .לא על חשבון עמותה ,כפי שיש לנו עם וטרינרים אחרים שבאמת לוקחים מחירי עלות ..ומשאירים אותם על החשבון העמותה..רשום . הוטרינרים האלו עכשיו בתקופה קשה משפחתית ולכן הם סגורים אחרת אנחנו עובדים איתם. בינתיים לא היה קשה למצא וטרינר נחמד וטוב שמסכים לעבוד איתנו ב50% על חומר ועבודה חינם ואליו פניתי עם גור הכלבים היום.(הוא עשה לי הנחה גם על התרופות). החתול.בטח שהוא בריא ..בשביל שנוכל להוציא עליו עוד אלף שקל (כל הוטרינרים ביחד..שעבדו עליו)...אחרי שיגמור להתכסח עם כל חתולי החצר
. והלא הוא ריימונד שלנו המפורסם שעלה לחצי הגמר בתחרות "הכתר של מיצי"
אותה תחרות שטובי שלנו זכה בה מקום שני...
 

SHARONCO1

New member
מסכימה עם דברי טאבי

כל עוד הצד השני של הסיפור לא נשמע...לא ניתן לשפוט. ובכל זאת, נקודה למחשבה עבורך ronagg, אף כי את סבורה כי נעשה איתך עוול, אל תשכחי שלמעשה אף על פי שלא שילמת לאותו וטרינר/ית הוא הסכים לקבל אותך שנית וזה יאמר לזכותו. לדעתי אל לך לכעוס על כך שהצעת המחיר שקיבלת הפעם היא "רגילה" ולא של עמותה. שימי עצמך במקום אותו וטרינר וחשבי מה את היית עושה אם לקוח היה מסרב לשלם לך כסף שהיית דורשת (בין אם הצדק איתך או לא). יש וטרינרים שלא היו מוכנים לקבל אותך עד שהחוב לא היה מוחזר.
 
למעלה