אתגר סופש - מה היד הדומיננטית שלכם

סקיפי

New member
אתגר סופש - מה היד הדומיננטית שלכם


כן, יום חמישי נחשב בהחלט לסוף שבוע. בעקבות השרשור שהנץ למטה, והצעתו של עוצלי:
קחו לכם חמש דקות לחשוב מה הקו הדומיננטי בסיפורים שלכם. מה יוצר את הסיפור? מאיפה אתם מתחילים? בשרשור להלן חילקנו (חילקתי. זאת דקטטורה) באופן גס את רגע הולדת הסיפור לשתי נקודות מבט - עלילה ודמויות. כיוון שבאתגרים עסקינן, מטרת התרגיל תהיה להתחיל מהצד השני. כלומר:
אם אתם נוטים לפתוח סיפור בפרטי עלילה - מה, איפה, מתי - נסו להתחיל מהצד השני, כלומר הצגת דמות בלבד, עם עלילה מעטה ככל הניתן.
אם הכתיבה שלכם מתחילה לרוב מדמות מסויימת שעולה לכם בראש - נסו נא לכתוב דווקא עלילה חסרת דמויות (אני מודה שזו הנטייה שלי, ושכרגע זה נראה לי בלתי אפשרי אבל אנסה בכל זאת...)

שוטו
 

Nimrodster

New member
האמת שבסיפור האחרון שלי עשיתי בדיוק את זה.

לפיכך! אני מצהיר על אתגר נמרודי! בדרך כלל, אני מתחיל מהמאקרו - העולם ומה ששונה בו מהעולם שלנו ואז מוצא את הסיפור. עכשיו אתחיל מהמיקרו. הבו לי בעיה קטנה ויומיומית שיכולה להוות את הבסיס לסיפור שלי!
 

סקיפי

New member
"הבו לי" לא חוקי כאן!

וזה בדיוק האתגר. לבד!!! בלי חברים טלפוניים. אם אני יכולה להסתכל על המסך ולחשוב "WTF עלילה" גם אתה מסוגל.
 

סקיפי

New member
וזו גם דרך בטוחה למדי

להתחמק מהאתגר

אלא אם כן אני טועה מאד ושלושה אנשים יתנו לך עכשיו שלוש מטלות שאת כולן תשב מיד ותכתוב. נראה.
 

Nimrodster

New member
בבקשה, פרעושים ופקידים ממשלתיים.

"תראי!" הפשלתי שרוול והושטתי לפקידה הנפוחה את הזרוע שלי, שכבר זבה דם מרוב גירודים. העיניים העקומות שלה בחנו לרגע את השריטות והיה לי ברור שכל מה שהיא חושבת עליו הוא קצבת הסוכר היומית לפקידי ממשל שתגיע בקרוב ללוות את הקפהכאילו שלה. "אני מצטערת אדון -" בעיניה ראיתי איך מוחה ניתק באנחה מפנטזיית השוקולד ופנה לחפש בנבכיו הירקרקים אחרי שמי. "זה לא משנה" אמרתי "ממילא תשכחי אותו שוב". היא חייכה חיוך שהיה יכול להיות פלרטטני אם לא היה מגיע בדיוק כשגרדתי את הקרקפת שלי עד שנשרו ממנה שערות. והיא גם הייתה חמישים שנה ומאה חמישים קילו מעל הטעם שלי. "פשוט, תקחי את האצבעות שלך ותקלידי - 'נא להקצות אבקה נגד פרעושים לצריף מספר חמש שבע שלוש ואני אלך מכאן והכל יהיה בסדר". "אני מצטערת אדוני, אבל אבקת הפרעושים היא אחת מהמצרכים הקצובים לפקידי ממשל בלבד עד שחללית האספקה השנתית תגיע". היא אמרה במה שהיה יכול לעבור כצער כנה אם עיניה לא היו פוזלות לעבר עגלת הממתקים שהגיעה לסיבוב היומי. "זה בעוד חצי שנה!" מחיתי, והגברת המשיכה להוכיח שהיא ראויה לככב באחד הסרטים הישנים שהקרינו לנו בכל סוף שבוע בפונדק, ושידרה הבעה של צער כה עמוק עד שכמעט בכיתי. או שאולי זו הייתה העקיצה ממש מתחת שגרמה לדמעות. "היי, חבריקו, היא אמרה לך לא, אולי תעוף משם כבר ותיתן לאנשים עם בעיות אמיתיות לדבר?!" מאחורי בתור, בוקר זקן סיים לצעוק וירק על הרצפה. הוא צדק. קמתי. "לממשלה המזדיינת לא אכפת מכם!" קראתי. האנשים בתור גלגלו עיניים "הם באים לפה לקחת את הפרות שאנחנו מגדלים ונותנים קצת אבקה נגד פרעושים פעם בשנה!" הנפתי שוב את ידי המדממת כאילו הייתה דגל. הבוקר הזקן קם ופסע אל הפקידה, כתפו התחככה בכתפי - "זאת עבודה בחוריקו" לחש לי "לכל אחד בגלקסיה יש את העבודה שלו. לך, לממשלה, אפילו לשמנה שם. ועדיף לגדל פרות בעורף מלמות בחזית". הוא צדק שוב. פניתי ללכת ואז הרגשתי את עיניה של הפקידה ניתקות לשניה מעגלת השוקולדים וננעצות בישבן שלי. ידעתי מה אני צריך לעשות. פניתי חזרה, ונשענתי בחיוך על השולחן שלה. הבוקר הזקן נעץ בי מבט מלא משטמה. "זה מספר השיחרוחק שלי" רשמתי אותו על פתק שהיה על השולחן "תתקשרי לפני שאת באה, מותק". חייכתי שוב והלכתי. בסרט של סוף השבוע, היא כבר ישבה לצידי. ידה מונחת בתאווה קרוב מדי לעגלת הממתקים שלי. היא הושיטה יד לגרד בראשה. "ממש חייבים לעשות משהו לגבי הפשפשים אצלך מותק" היא אמרה לי "אני חושבת שאבקש לקבל הקצבה של אבקה נגד פשפשים". ובעיניה ראיתי את מוחה ניתק מהמחשבה על עגלת הממתקים שלי ומנסה להזכר למה אני קשור אצלה לאבקה נגד פשפשים. שלוש השערות על סנטרה רטטו במאמץ שכלי. עם כמות האנשים שהגיעו אליה מדי יום, לא היה סיכוי שתזכור, אבל לא יכלתי לקחת סיכון. ליטפתי את ידה וקירבתי אותה אל בין רגליי. "זה נשמע כמו רעיון נהדר מותק" אמרתי, והיא חייכה ואני חייכתי והפרות געו בחשכה בחוץ וקטעו את קצב המוזיקה של פרד אסטר וג'ינג'ר רוג'רס שהוקרנו על הקיר הסדוק של הפונדק.
 
שיחרוחק זאת מילה אמיתית?

או מילה אמיתית שלך?
למה קודם פרעושים ואז פשפשים?
איך יש לו עגלת ממתקים אבל לא אבקה נגד פרעושים? (שזה בכלל בא בטיפות רקשתדע)
אבל תודה לך! פטרת שתי בעיות (פרעושים ופקידים ממשלתיים סרבנים) באמצעות דבר שממילא רק חיפשתי תירוץ לעשות במקום ללמוד - סקס!
כמה נחמד שאתה קיים!
 

Nimrodster

New member
מילה אמיתית שלי

עגלת הממתקים היא מטאפורה לאיבר המין שלו כאילו דה. פשפשים ופרעושים כי ככה. זה נכתב בחטף וישר העליתי. וקדימה, לכי לעשות סקס.
 

Nimrodster

New member
ויימסי

נושא התרגיל היה נקודת פתיחה שונה מזו הרגילה שלך. את עניין הדמויות vs עלילה עשיתי עם עצמי (כי לא לכולנו יש סקס כמו לחתולה) כבר ממש לאחרונה. אז ביקשתי תרגיל שהוא ההפוך לנקודת הפתיחה הרגילה שלי - במקום קודם לברוא עולם שלם ואז למצוא את הסיפור שבו, התחלתי מבעיה קטנה ויומיומית.
 
חביב בהחלט.

למרות הבעיה הקלה שהעלתה השיממונה (פרעושים או פשפשים), שאני מבין שכבר תיקנת
 
נראה לי שבד"כ אני מתחיל בדמות.

שני תלתלים וקיסם.
&nbsp
יואב קשר צד אחד של התלתל על ענף האזדרכת משמאל, ואת הצד השני לענף אקליפטוס בגובה הצואר. הוא שב והסתתר בין השיחים, ממתין. שניות לאחר מכן נקרעה הדממה כאשר מנוע הטרקטורון של יוני הרעים והוא דהר עליו הישר לעבר המארב. לבו של יואב שקע כשהבחין שהטרקטורון מצוייד בקשת התהפכות כפולה, כך שצוארו של יוני לא יהיה חשוף. הוא תלש מראשו תלתל נוסף, והכין אותו בידו.
&nbsp
הטרקטורון הגיע אל המלכודת, קשת ההתהפות הקדמית פגעה בתלתל ומשכה אותו לפנים. קולות ריסוק עלו מכוון האזדרכת, והגזע המרכזי של העץ היבש קרס על הטרקטורון, לוכד אותו ואת נהגו בינו ובין השביל הבוצי.
&nbsp
יואב נטש את התלתל השני, והסתער לעבר מושב הטרקטורון. הוא הגיע לשם ללא כל התנגדות מצד יוני ההמום, ופנה לעבר מישק החיבור השמאלי. ידו הימנית חיפשה את המברג בכיס החולצה, והעלתה חרסית. כשזחל בבוץ, נשמט המברג והכיס התמלא בעפר. מתוך בהלה גמורה הוא שלח יד לפה, משך את קיסם השיניים שהיה בו, ונעץ אותו בכוח במכסה המישק. הקיסם חדר את מכסה הגומי, ומי הגשם הרטיבו את המגעים. קולות חריקה עלו ממנוע הטרקטורון, כאשר ליבת המחשב שלו קרסה.
 

godright

New member
עדיין התחלת מדמות

רק כתבת משפט בן שלוש מילים, על אבזרים המקשרים ל... דמות.
עכשיו תכתוב את אותו סיפור רק מהעלילה. או מהרקע.
 
נסיון חוזר

המשעול התפתל לצד הנחל, רחב מספיק למעבר וצר עד שצמרות העצים שמצידיו נפגשו ועשו ממנו כמו מערה.
&nbsp
התלתל נקשר לרוחב השביל בגובה הצואר בין האזדרכת שמשמאל והאקליפטוס שמימין. החוחיות עפו והסתתרו בין הענפים כשרעש מנוע הרעיד את החורשה. טרקטורון יחיד בעל קשת התהפכות כפולה בא ממורד השביל, ופגע בתלתל.
&nbsp
התלתל נמתח, ונקרע. האזדרכת הפריכה קרסה על הטרקטורון, וזה נעצר מעוך בין האדמה הבוצית והגזע הכבד.
-------------------------------
&nbsp
 

ויימס

New member
לא נכון,

אנחנו לא יודעים על יואב כלום מעבר לניסיונותיו להפיל טרקטורונים.
 
למעלה