אשמח אם תעזרו לי!!

ג ו ל ן 25

New member
אשמח אם תעזרו לי!!

שלום רב שוב אנו חברה בת 54 תחנות עבודה, ומתחברים לאינטרנט דרך נתב של CISCO מסדרת 800 , יש גם FIREWALL של חברת SONICWALL המחובר ישירות לנתב. לפני חודשיים שידרגנו את רוחב הפס באינטרנט מ1.5 ל2.5 לבזק בינלאומי. רצוי לציין שיש לנו באירגון שרת דואר פנימי של POST.OFFICE 3.5 המחובר ברשת הפנימית לאחד הפורטים באחד הSWITCHES שיש לנו כמו ששאר התחנות העבודה מחוברות. כבר חודשיים אנחנו סובלים מבעיית UPLOAD גבוהה בנתב שעפ"י תומכי בזק בינלאומי נובעת מעומס על פורט 25 SMTP . כמו-כן אנחנו עובדים גם דרך VPN הניסוי שביצענו יחד עם התמיכה של בזק בינלאומי היה כזה בהתחלה סגרנו VPN דרך הFIREWALL וגם את שירות הדואר בשרת ועדיין הייתה בעיית UPLOAD רק לאחר כמה שניות הייתה מהירות ההורדה תקינה ושוב לאחר דקה מהירות ההורדה הייתה מאוד נמוכה גם ביצענו RESET לנתב ושום דבר לא עזר, לבסוף הגיע למסקנה התומך של בזק בינלאומי שיש בעית בשרת דואר הנובעת מעומס על פורט 25 והציע לעבור לעוד קו של ISDN שיוקצה רק לשרת דואר. שאלתי היא האם יש פתרון אחר שחוסך בעלויות , אולי אני צריך לקנפג הגדרות כלשהם בשרת POST.OFFICE מישהוא עבד פעם עם שרת כזה? אודה לכם על העזרה!!
 

frolik

New member
צריך לבדוק מה עושה השרת

כמה דואר אתם שולחים ? מה גודל ממוצא של הודעה ? תעשה ניתור על השרת ותבין מה קורה, רק אז נדע להגיד מה הפיתרון.
 

romiz

New member
ניטרול שרת הדואר

אודה שלא עבדתי עם כזה שרת אבל אם אתה מנטרל את שרת הדואר לזמן מה האם התעבורה משתנה? אולי זה יתן לך מושג אם באמת הבעיה בכיוון הדואר.
 

antidot

New member
למה לנטרל ?

יש סניפרים, יש MRTG... לא רואה סיבה לעצור את שרת הדואר.
 

מול

New member
יש הגבלת גודל דואר ?

אצלי 10 תחנות מאחורי ADSL 750/96 ובגלל שהגדרתי עדיפות לדואר אז כל פעם שמישהו החליט לשלוח איזה מייל גדול ( כמה מגות ) אז כל הרשת נתקעה . מאז שהגבלתי את רוב התיבות ל 2 מגה מקסימום per הודעה המהירות עלתה . לאחר מכן התחלתי לחסום שולחי מייל גדול . ( כי למעשה מייל גדול מתקבל ורק לאחר מכן נדחה , שולח חסום לא מתקבל ממנו מייל בכלל ) החלק הקשה יהיה להסביר למשתמשים שהדואר החברתי כרגע לא יכול לשמש כתחנת Media stream של מיטב הפרסומות המצחיקות בעולם
 

עדיבן25

New member
על פניו

עומס על פורט 25 מדבר כמובן על מצב שבו אתה שולח או מקבל הרבה דואר אלקטרוני (בהנחה שהשרת דואר שלכם הוא מה שנקרא "אמיתי") - תעבורת SMTP. זה יכול לנבוע מכמה דברים: 1. מצב תקין, שבו החברה מקבלת ושולחת הרבה דואר. 2. מצב שבו השרת שלכם פתוח ל relaying, ואז בעצם אנשים יכולים להשתמש בשרת שלכם ע"מ לשלוח דואר לארגונים אחרים, מכאן הדרך ל spaming קצרה. 3. מצב שבו אחת התחנות (או יותר כמובן) נפגעה באחד הוירוסים ששולחים דוא"ל מרשימת התפוצה. דברים לבדוק: --אתה צריך לנתר את תעבורת ה SMTP, איזה תחנות ברשת מבצעות תעבורה החוצה ואיזה פנימה - ככה תדע אם הבעיה בשרת או בתחנות (כתלות בהגדרות הדואל הפנימי והחיצוני בארגון) --לבדוק את מצב התורים של דואר יוצא בשרת, כך תדע לאן אתה שולח דואל, אולי תגלה שאתה שולח spam לכל העולם. ברגע שתדע מי שולח דואר ולאן, תדע לטפל בבעיה עצמה ותעבור לexchange כבר :)
 
למעלה