אשכול האז כי ברור

esterssh

New member
לא.

וחבל שאתה מסיק מסקנות מוקדם מדי. בשבילך, אתה יודע, לא בשבילי. [סמיילי מחכך כפות ידיים זו בזו]
 

esterssh

New member
למה כל כך חשוב לך שכולם?

זה מה שעדיין לא הצלחתי להבין. כלומר, ברור שהם גורם נורא רלוונטי פה, אבל השאלה היא אם אין יכולת לצמצם את הרלוונטיות של אותו איש הקרוי "כולם" בפי העם, אם אתה מבין אותי, ז'תומרת.
 
מעצם שמו אי אפשר לומר

שכולם לא יהיה כולם אלא סתם משהו אחר מכולם כמו לא-כולם או כל דבר אחר. ואם את רוצה, אז אוזן.
 

esterssh

New member
בנוסף

לאישור שנתתי להלן [לחלק השני בפנייתך הקודמת, בעניין האוזן], אני עדיין חושבת ש"כולם" זו מילה שהוצאה מהקשרה, כמו הילדים שרוצים שאבאואמא יקנו להם משהו בטענה ש"לכולם יש את זה כבר, ורק לי לא". מה שמזכיר לי את המילים המפחידות שפעם שמת אותן ברשימה מסמררת. בכל אופן, מה שרציתי להגיד בשורה התחתונה והאחרונה [כולל הערות שוליים בתחתית הדף וכיו"ב], שעדיין אתה לא חייב להתייחס אליהם כ"כולם" אם זה יקל עליך. לעומת זאת, אם תסביר מה השיקול שלך ביחס לכולם לעומת שיקולך ביחס לעצמך, אולי אוכל להיות לעזר [כאן מופיע סמיילי שאוכל מצה וחוטף כאבי בטן ולכן מפסיק לאכול מצות רק כשמוכרחים, נגיד]
 

esterssh

New member
כלומר [קללות על ניסוח משובש]

[בעניין הסמיילי הנ"ל, הוא מפסיק לאכול לגמרי מצות, ונאלץ לכרסם מעט מהן רק כשמוכרחים לאכול, נגיד. וכאן הרחבה לעניין ה"נגיד" (בשונה מהלו"ז הפסחי שבו יש את המונח "מגיד"; ויש להביל ביניהם): נגיד בשבת שאוכלים סעודות, ונגיד כשאין מה לאכול, למשל. וכאן הרחבה לעניין ה"למשל"-- הותשתי. חלאס]
 
ובכלל, בפסח יש את עיקרון ה"לא".

עוגות מצות "כי לא" חמץ! (או לשיטת אחי "עוגות מצות קילו חמץ" דבר היוצר פרדוקס עולמי או לפחות כאב בטן לאי אלו יצורים מוזרים)
 

לורוצה

New member
"יצור מוזר"? ככה...

אז הנה לך העיבוד ל"כל מי שלא אמר" מצה על שום. מה?! על שום! (ש)אבותינו... חוצמזה שבשיר הידוע "מה נשתנה" זה: שבכל הלילות... חמץ הוא מצה, הלילה הזה הוא לא מצה! מה שפמסביר כיצד נפרך הפרדוקס של אחיך (ומשאיר אחריו פירורים בכל מקום! ומי ינקה את זה? הא? תגיד לי! מי?!)
 
למעלה