אריאל זילבר

גנימדס

New member
מה כל כך גדול בו?

אדם ממוצע , עם שירים ממוצעים.

אני לא זוכר מעשה גדולה שלו או שיר שגרם לי לבעבע מבפנים.

התפיסה כאילו ימין הוא פנאטי והשמאל הוא אנטי ציוני היא לא נכונה.,יש כל כך הרבה אנשים באמצע בין נקודות הקיצון.

דברין ב2001 היו בברור נגד ההומוסקוסאלים, אבל ניחא. עברו 12-13 שנה מאז- בוא נראה מה אמר היום:


"על פי הדת היהודית, זה מום. כלומר, זה לא בסדר, וצריך להתגבר על זה".

איך הדברים האלה מסתדרים עם זה שיש היום הרבה הומואים דתיים?

"נכון, יש גם כאלה, אבל לא ניכנס לזה. הם לא עושים דברים נגד התורה, אבל זה לא טוב. מה, אתם רוצים להפסיק להביא ילדים לעולם? כאילו הם אומרים: אנחנו כבר חיינו, וזה מספיק, לא צריך להביא עוד ילדים לעולם".

יש דרכים נוספות להביא ילדים.

"בסדר, אבל עזוב, אני לא נכנס לזה. זאת בעיה שלהם. זה נפוץ מאוד היום. בסן פרנסיסקו יש כבר מקדש שלהם. אני בזמנו התנגדתי למצעדים שלהם. כאילו מה, אתם צריכים להשפיע על אנשים? אתם מציגים את זה כאילו זה דבר טוב? זה לא דבר טוב. זה דבר שסוטה מהעניין. אז מה אתם עושים פרסום? לזה התנגדתי. בתור אנשים הם אנשים טובים מאוד, אין לי שום דבר נגדם".



אז....
1.הוא אומר שזה מום. אני כבר רואה עלבון ראשון.

2.דבריו על ילדים מראים על בורות. יש הבדל ענק בין להגיד "אני לא רוצה להביא ילדים" לבין להגיד אני הומו/לסבית. אם מישהו נמשך למין שלו הוא בהכרח לא רוצה להוליד? אני חושב ש50% מהלסביות שנמשכות לבנות מינן מביאות ילד ולא מוותרות על חווית ההורות. שלא לדבר על גברים גייז שנלחמים בשיניים בשביל הזכות הזו, מאידך ישנם סטרייטים שלמרות שהם בזוגיות, ויש להם תנאים ביולוגים - לא רוצים להביא ילדים לעולם. אריאל זילבר מערבב ועושה סלט ומוכיח בורות.

3.מקדש בסן פרנסיסקו? ממש לא..... אולי הוא מתכוון לבית כנסת של גייז, שזה קיים ולדעתי זה מאד מרגש שישנו בית כנסת (רפורמי) של אנשים שבוחרים להשאר יהודים דתיים ולא לברוח מהדת ומאנשים כמו זילבר.

4. בורות אמרנו? מום, אמרנו? זילבר מסכם "שלא יראו שזה דבר טוב". במילים פחות קשות הוא אומר את אותם דברים איומים, הומוסקסואליות לא טובה, אל תראו אותה, אל תתגאו. אל תלכו ברחוב. אל תלחמו על זכויותיכם. הישארו מפוחדים ונעולים בארונות.

לא,
הוא לא השתנה, הוא פחות נוקשה ולפחות מבין שיש בעיה כלשהי בפסילת בני אדם. אבל עדיין מדבר מתוך בורות וחוסר כבוד מוחלט.
 

גנימדס

New member
כי היא קיימת

1.נחמד שזילבר יקבל את הילד הההומו ההיפותטי שלו.
אבוי אם זו הנחמה שלנו, שאדם יגיד דברים מזעזעים על הומוסקסואלים, אך לא ינדה את בנו הלא קיים.
זו נקודת הנחמה? זה האור?

אני מוצא את הדברים שיהודה סעדו אמר על גייז הרבה יותר מקבלים ואף בגדר קידוש השם של ממש.
(אתה מוזמן להסתכל כאן)

2. לדעתי בית הכנסת לגייז,( כמו גם הרעיון מאחורי המנין הגאה )הם רעיונות יפים מאד. הקהילה ההומולסבית פגועה מאד מיחס היהדות לאורך השנים, והנה נמצאה דרך לקרב לבבות של יהודים ויהודיות מאמינים. להראות להם שעל אף נטייתם הם מקובלים בבית כנסת. אני חושב שקהילה כזו שמתעקשת על קשר לה' על אף יחס לא הוגן ולא ראוי מצד נציגיו לאורך השנים זה דבר מבורך . כל כך הרבה גייז לא רוצים לבקר בבתי כנסת רגילים, והנה יש מקום בודד בו אליו כן יכולים להתחבר.!

3.לגבי שיריו של א.זילבר, זה ענין של טעם וריח, לאו דוקא בורות. גם את שיריהם של אריק אינשטיין ,שרית חדד ועברי לידר אני לא ממש אוהב .ואני לא חושב שהם מעבר לממוצע,. לעומת זאת כבני אדם התרשמתי מהם הרבה יותר ממנו.
 

גנימדס

New member
בודאי שיש

לכן אנשים הולכים לשם.
1.אולי אתה לא מודע לזה, אבל בבתי כנסת רבים הרב עולה על הבמה ונואם.
רוצה לנחש מה היה הנושא האהוב על הרב שלי לשעבר?
צניעות...הטפה חולנית לצניעות.....
הוא פעם ספר ספור מזעזע על ילדה חולה שהיתה צריכה לעבור שיקום ברגליה אך סרבה לעשות זאת כי היתה צריכה להיות עם בנים באותה קבוצת ריפוי בתנועה. -ולכן לא עברה שקום.
הוא שבח את הילדה על הקרובן שהקריבה!!!!!!!!!!!

מאז לא ממש אהבתי ללכת לבית הכנסת ההוא וחפשתי נואשות בית כנסת אחר.

דבר שמאד קשה למצוא, כי רבנים רבים מתבלבלים בין דרשת פרשת השבוע לבין הסתה פוליטית, דבר נוסף שלא אהבתי.

כן, בית הכנסת חיב להתאים לך, אדם חיב להרגיש נוח בבית הכנסת-אחרת התפילה נהיית סיוט.
ואני כבר לא מדבר על הדברים האיומים שצצים כנגד גייז.

אצל הרפורמים יש קבלה, אך אצל הקונסרווטיבים עדיין לא במלואה. קונסרווטיב פרושו שמרן, כך שגם שם יש מקום רב לשינוי וקבלה. האפלייה קיימת, בכל מקום. במיוחד בארצות הדרום כמו טקסס. רק צריך להסתכל.

2.ואני מסכים לגבי אמצעי מניעה, אכן יש כאן משהו מיותר וטיפה לא במקום. אך זה התפל, ולא העיקר!!!!
ובאותה נשימה- מדוע בבית כנסת, מקום קדוש אני רואה קבוע עלונים של מפלגות הימין הקצוני? מדוע מחלקים שם ידיעות על יום השנה למאיר כהנא? מדוע יש פרסומות להפגנות? למה להכניס את הימין הקצוני לכל מקום?
אה, כי כבר התרגלנו אז זה בסדר.

3. אני חושב שיש הבדל ענק בין לא לאהב אמן או לא לאהב את שיריו לבין המהלך התמוה של חלוקת הפרס.
אתם רוצים לתת פרס- תתנו.
אתם לא רוצים? אל תתנו.
להכריז על הענקת פרס ואז למנוע ואז .....(לא זוכר מה קרה בסוף) זה טיפה בזיוני. תחליטו מה שאתם רוצים,אך תהיו עקביים.

כאמור לעיל אני חושב שאריאל זילבר הוא אדם רע. לא מגיע לו פרס על כלום.
והמוזיקה שלו בינונית מינוס, לא נראה לי שכמה שירי פופ משנות השמונים הם פאר היצירה העברית.
 

פורטי40

New member
הייתי בארבעה בתי כנסת להט"ב ולא ראיתי קונדום

אחד.
הייתי ב"בית שמחת תורה" ב"קשת זהב" בסן פרנסיסקו, ב"עץ חיים" בפלורידה ובעוד אחד בניו יורק.
הייתי פעמים אחדות בכל אחד מהם. לא ראיתי קונדומים.
 

גנימדס

New member
לעתים יש צורך בהגדרות

1.גם בתחום האפור אי אפשר להיות לנצח!
לפי התפיסה שלי אדם שפוגע באחרים- (וכן, גם בי) הוא אדם רע, ביום יום אני מנסה להתחמק מאנשים כאלה ולצמצם את המגע איתם.

אריאל זילבר הוא אמן ימני קיצוני, וככזה צריך להתיחס רק לימניות שלו?
אם אתה ימני אתה חייב לקרא לו "זמר ענק". אם אתה שמאלני אתה חייב להגעל ממנו?
אפשר לסלוד ממנו ועדיין להיות ימני.
אני סולד מאביב גפן, ועדיין מה לעשות, מצביע לאותה מפלגה שהוא מצביע לה.

2.אם אמר דברים נוראים ונסוג מהם- לא הייתי אומר דבר, אך הוא עדיין פוגע , רק מתבל את דבריו בצורה אחרת. ולא רק נגד הומואים.
דליה רבין יצאה נגדו כי האדם מכבד את רוצח אביה. אם מישהו היה הורג את אבי, לא הייתי נוהג אחרת ממנה.

אני מצרף שני שירים של זילבר שיצא לי להכיר בעקבות שרשר דומה כאן.
כל אחד מהם מעורר בי צמרמורת וקבס בדרגה שונה.

אדם בונה את המוניטין שלו בכוחות עצמו.

3. אשמח לראות ולהכיר רבנים ליברלים ונחמדים. עד שאעבור לנתניה לבית הכנסת של הרב רון, מצאתי בית כנסת קטן וחביב בו אף רב אינו נושא דברי תורה. ואני מעדיף כך.

4. לא נתקלת בעלוני תעמולה? הם מכונים משום מה "עלוני פרשת השבוע". אתה מוזמן לקרא בהם ולחפש את פרשת השובע בנרות. בבית הכנסת שלי נמצא קבוע העלון של יש"ע "ישע זה כאן" בו יש אפילו קומיקס שבועי בו מוצגים ערבים כמו שצוירו ב"דני דין" בילדותי. סתם דוגמא שנזכרתי בה בשניות אלו.

4.שוב- הקונדמים הם התפל ולא העיקר. כמו שגם עלוני התעמולה הימנים הם התפל ולא העיקר. העיקר הוא החיבור לה'. ובמקום בו אתה מרגיש לא נוח- לא תוכל להכנס להרגשה זו.


5. כל כך נסחפתי בקישור שגם אני שכחתי את העיקר-
ברוך הבא לפורום!!!!
 

גנימדס

New member
ומהיכן אנחנו יודעים את זה?

היתה בישראל תכנית בשם "אמא מחליפה" בו אמא אחת מתחלפת באמא במשפחה אחרת לשבוע , בדרך כלל לקחו שתי נשים שונות כדי ליצור קונפליקט ודרמה.

באחד הפרקים שיזכרו לעד החליפו את אם המשפחה סטרייטית "רגילה" בגבר דתי רפורמי נשוי לגבר שביחד אמצו 3 ילדים אפריקנים.
האם היתה אשה קשה, הומפובית ושמרנית, היה לה מאד קשה להסתגל לקיומם של הומוסקסואלים בעולם, ולחיות בביתו של אחד כזה, עםז את כאשר בקרה בבית הכנסת/בית המדרש נדהמה לראות שבכניסה שי קערה מלאה בקונדומים.
מענין שמכל הפרק הכפול הסנסציוני הזה ,נשאר טיעון חדש שהצבור הישראלי לא הכיר קודם, ולדבריך לא נפוץ כל כך בציבור היהודי-אמריקני.
 

דוד1974

New member
אריאל זילבר

הזמר אריאל זילבר, שהוחרם על ידי כמה אמנים בטקס הענקת הפרס של אקו"ם, בגלל התבטאויות שנתפסו כהומופוביות וגזעניות, התראיין השבת לעיתון ישראל היום.
בראיון הוא אומר, שאין לו בעיה עם הומואים. הוא אפילו מדגיש שאם היה לו בן הומו, הוא עדיין היה הבן שלו. הוא מוסיף ואומר שהומואים הם אנשים טובים, ושהומואים דתיים לא עושים דברים נגד התורה. מצד שני, הוא אומר שלהיות הומו זה מום, ושואל, אז איך יבואו הילדים לעולם.
מה אתם אומרים על האיש ועל דבריו?
 

פורטי40

New member
ראיתי את הפרק הכפול הזה


היה גם נחמד לראות את שני הגברים בארץ-- האבא הסטרייטי בארץ, שהסתדר יפה מאד עם ה"אמא" שבא מאמריקה. לעומת האשה השמרנית והמבוהלת שכמעט ביטלה את השתתפותה.
לא זכור לי הפרט הקונדומי... חבל שזה כל מה שנותר בתודעה מהפרק ההוא. היה הרבה מה ללמוד מהמפגשים גם באמריקה וגם בארץ.
 
הם לא רפורמיים...הם קונסרבטיבים

פגשתי את אחד מבני הזוג בשבת שעשיתי בצפון.

אדם מקסים שמסתובב עם כיפה ושומר שבת. לא נראה אחרת מכל דתי אחר שאני מכיר. וגם בבית הכנסת הקונסרבטיבי בקיבוץ לא הכיל שום קונדומים.
 

פורטי40

New member
אם ביקש סליחה סולחים לו.

אבל את עניין ה"מום" יש להסביר לו, ולהראות לו דוגמאות רבות של הומואים שמביאים ילדים לעולם.
 

גנימדס

New member
היכן ביקש סליחה?

לי נשמע שהוא מסביר כמה הוא צודק כל הזמן,
אני לא רואה פה מלה אחת של התנצלות או חרטה.
 

דוד1974

New member
איפה הסליחה?

זה נכון שהוא דיבר בנימה מתונה, אבל תוכן הדברים לא השתנה אצלו - למרות שלדבריו, יש אנשים טובים בין הומואים, זה עדיין מום בעיניו. ועדיין הוא מספר סיפורים על איזשהו מקדש להומואיות (???) שהוקם באמריקה.
 
הדבר החיובי בדבריו

הוא שהוא נשאל כיצד הוא מסביר את קיומם של "הומואים דתיים". אני שמח שהמראיינת עשתה שימוש בנו כדרך להקשות עליו.
זה מראה את החשיבות של כל פעילות של נראות של הומואים דתיים, כולל הפורום הזה.
 
מצרף עוד כמה אמירות מביכות ברוח הדברים

מתוך העמוד של דף הו"ד:

הרעש הגדול ביותר הגיע מכתבה ב"ישראל היום" עם (הרב-מטעם-עצמו) אריאל זילבר שפסק הלכה ואמר: "על פי הדת היהודית, זה 'מום' ". מראה מקום מישהו? האם גם גבר שמתאווה לשכב עם אשתו בזמן הנידה הוא גם בעל מום?

כשנשאל מה צריך לעשות הומו דתי, ענה הפסיכולוג-מטעם-עצמו כי: "זה לא בסדר, וצריך להתגבר על זה. מה, אתם רוצים להפסיק להביא ילדים לעולם? כאילו הם אומרים: אנחנו כבר חיינו, וזה מספיק, לא צריך להביא עוד ילדים לעולם". זילבר פשוט כבר החלים מ"המום" הזה, שהוא יועץ לכולנו להתגבר על זה. ראיית עולם חד מימדת של שחור ולבן; ככה הכל מסתדר בפשטות, לא?

אוקיי, אז הבנו. כדי לקבל את הלגיטימציה של זילבר, הומואים צריכים להביא ילדים ולהספיק להיות מרוכזים בעצמם. אלא מה?
במסגרת במאמר מערכת (לא פחות) ב"עולם קטן" התוהה למי קרובים יותר הדתיים לאומיים- לחילונים או לחרדים, כתב יגאל כנען (המגדיר עצמו כאיש שמאל לשעבר וכיום תלמידו של הרב טאו) את הדברים הבאים:
"כך מוגשות הצעות עשרות חוק שמטרתן אחת: לפורר את מדינת ישראל כמדינת היהודים...חוק הפונדקאות וחוק האימוץ ההופכים ילדים למוצר מדף שכל 'סוטה' יוכל לרכוש".

אז עכשיו לא רק שהומואים הם סוטים, הם גם נגד המדינה היהודית.
כאלו שאם יהיו להם ילדים, הם יתייחסו אליהם כמו למוצר בסופר. סכנה קיומית שיש למנוע כמובן. הבורות, ההתנשאות והשפיטה זועקים מכל מקום.

אבל כשנאלה שרה ב"ק בריאיון בעלון "שביעי" אודות דעתה לגבי מצעד הגאווה, היא ענתה: "מצעד מיותר. הקהילה הזאת כבר ממש לא מסתתרת- אז מה עניין הגאווה?". וזילבר הוסיף אחריה ואמר "כאילו מה, אתם צריכים להשפיע על אנשים? אתם מציגים את זה כאילו זה דבר טוב? זה לא דבר טוב. זה דבר שסוטה מהעניין. אז מה אתם עושים פרסום? לזה התנגדתי".

בעלי מום. סוטים. מתייחסים לילדים כמו מוצר מדף. אנוכיים.

אז אתם בטוחים שאין פה אנשים שמנפקים להומואים דתיים סיבות להמשיך ולהסתתר?
 

פורטי40

New member
לכן היציאה מן הארון חשובה

האמירות השגויות האלה מבוססות על תאוריות מצוצות מן האצבע, ועל הומואים "תיאורתיים" שאף אחד מהדוברים הנ"ל לא מכיר.
יש להציג בפני האנשים האלה (זילבר, ב"ק, כנען ), הומואים אמיתיים: אנשים ישרים והגונים ודתיים, הורים לילדים, מעורים בקהילה ותורמים למדינה ולחברה. לכן חובה מוסרית היא על אותם אנשים ישרים והגונים וכו', לצאת מהארון ולשמש דוגמה.
 
למעלה