יותר טוב מדוד אי אפשר לנסח את זה..
ואני מצטט בלי בושה: "מי שלא היה - הפסיד"... מילים זה לא הצד החזק שלי (אני כותב ביד ימין)... אבל: מעבר לדברים הפיזיים - ארגון מעולה, הרבה אוכל (
) ומקום נהדר (לעשות צ´י קונג על הזריחה מול הים...
) האנשים הם באמת אלו שעשו את הסדנא.. ואני לא מדבר רק על ההרצאות, שממש נהנתי מהם (טוב, אולי זה בגלל שאני גם דוס) והאימונים (אין דרך יותר טובה להכיר שיטות אחרות... ואת מה שמאחד את כל השיטות ביחד. וזה ממישהו שפעם חשב שטאי צ´י זה ללטף אוויר
) אלא אני מדבר גם על האינטראקציה עם המורים והתלמידים שבאמצע - בזמן הארוחות, בזמן ההפסקות... כמו סנסיי צבר שתמיד דאג שלא ישבו אנשים משועממים ("רוצים לראות תרגיל?"
)... או עם חברים שעד היום שומרים איתם על קשר (דוד...) או מדי פעם פוגשים בסמינרים בפארק... מבחינה "מקצועית" - איפה עוד יצא לסתם מתחיל כמוני, להשוות את עבודת המקל של קאזה אראשי ריו, לעבודת המקל של שינג אי ופה-קוואה (לא שאני מבין אותן לגמרי)... או את היאידו של סנסיי צבר, לעבודת הסכין\מקל הפיליפינית שהוא הראה... או לראות את עקרונות הרכות והזרימה של הטאי-צ´י מול העבודה העוצמתית של האגרוף התאילנדי, ולהשוות את הוו-שו הסיני להשרדות הישראלית...
מבחינה "דתית" - גם זה היה קיים, אם כי אני מקווה שלא בצורה מעיקה מדי על החילוניים (אני מכיר אחד שפשוט לא הגיע להרצאות, הוא בא מבחינה מקצועית בלבד, אבל אני חושב שאחרים די נהנו בכל זאת) - אני מאד נהנתי מההרצאות, שחידשו לי דברים, והעמיקו את השלמות האישית שלי, כאדם דתי, ואמן לחימה (בעתיד). אני חושב שהעיסוק באומנויות הלחימה, מקרב את האדם לעצמו, לחיפוש העצמי שלו, וכך הוא מתחזק מבחינה רוחנית, גם ביהדות. אני אישית גם חושב שלסדנא היה ערך רב מבחינה של "קרוב לבבות" (סליחה על הקיטשיות) - המורים, רובם חוזרים בתשובה או חרדים מאז ומתמיד, מול התלמידים, חילוניים ברובם. אני חושב שהאינטראקציה הזו, שבה אנשים באים מבחינה מקצועית ולומדים אחד מהשני, בלי להסתכל קודם על העובדה שהוא חרדי עם זקן, או חילוני עם עגיל בגבה, אלא כאדם, וכאמן, מקרבת בין הצדדים. אופס.. נסחפתי... אז... תבואו וזהו. תסמכו עלי, זה שווה את זה. אריאל