אפוטרופסות על בתי לאחר מותי חו"ח

טל1234562

New member
אפוטרופסות על בתי לאחר מותי חו"ח

שלום, אשמח מאוד למענה.
אני אם יחידנית (מתרומת זרע) לילדה בת שנתיים. יש לי אם מבוגרת ואח בוגר עם פיגור שכלי. כולנו גרים באותו הבית.
אני מעוניינת לעשות צוואה ובה לקבוע מי יהיה האפוטרופוס של בתי במקרה של מותי חו"ח.
1. לצערי אמי מבוגרת וחולנית (מתהלכת לרוב בעזרת הליכון) ולא יכולה לגדל את בתי במקרה של מוות פתאומי. האם ניתן לצוות בצוואה שאמי תמשיך לגדל את בתי בביתה (שבו יגור גם אחי בעל הפיגור השכלי, דבר שייחשב כבר סיכון עבורה אם המדינה תתערב. בפועל אין שום סיכון מהכיוון שלו), ותשכור או-פר שתגור איתנו לשם טיפול בבתי? האם המדינה תאפשר דבר כזה?
2. במידה ואמי לא תהיה עוד בחיים בעת מותי, ובתי עדיין קטינה, האם אפשר לצוות בצוואה שבתי תגור עם בת דודי שחיה בארה"ב? כלומר, האם המדינה תערים קשיים ולא תתחשב ברצוני ולא תסייע להעביר את בתי לארה"ב? מה לכתוב בדיוק בצוואה במקרה זה?

אני שואלת את השאלות הנ"ל כי אני מפחדת שבמקרה של חו"ח, המדינה תיקח את בתי והיא תגדל עם זרים שבמקרה הטוב יתייחסו יפה ובהגינות, או בפנימייה שבה עלולה ללכת לאיבוד.

מודה לך מאוד עבור התשובה
 
מינוי אפוטרופסות על קטינה


את יכולה לכתוב בצוואתך כל מינוי שייטיב לבת.
לאחר 120 שלך תובא הצוואה בפני בימ"ש והוא ידאג בראש לטובת הקטינה הן לצורך מינוי האמא והן לצורך ההמשך בחול.
ביהמ"ס גם יקבל חווד מעו"ס
אין לראות בתשובתי חוו"ד
בברכה
יוסי
 
אפוטרופסות לקטינה

שלום וברכה,
אוסיף ואדגיש, כי בית המשפט יכול להסתייע ברצונה של האם ועמדתה לגבי טובת הילדה, בכל הנוגע למינוי אפוטרופוס שיגדל אותה לאחר הפטירה (חו"ח), אולם ביהמ"ש אינו כבול לכך. דהיינו - ככל שבעמדת האם בצוואתה יש כדי להלום את טובת הילדה, הרי שביהמ"ש יטה בוודאי לאמץ את עמדת האם. ככל שאין בבחירת האם את האפוטרופוס כדי להגשים את טובת הילדה, בעת הרלוונטית, וקיימות חלופות טובות יותר, הרי שאלה יאומצו.
מכל מקום, בהחלט יש מקום להעלות את הדברים בצוואה, על מנת שעמדתה החשובה של האם תובא בפני כב' ביהמ"ש כחלק מן השיקולים בקביעת האפוטרופוס על הילדה.
בברכה,
ד"ר שרון פרילינג, עו"ד
מומחית לדיני משפחה וירושה
[URL='http://www.lawadvice.co.il']www.lawadvice.co.il[/URL]
 
למעלה