אסמבלר!!!

אסמבלר!!!

הי, אני סטודנט כרגע גם, אבל ראיתי את ה"שיבוחים" על אסמבלר. במקרה אני משתתף בתחרות כיבוי אש לרובוטים עצמאיים בכתובת- www.trincoll.equ/~robot ובמקרה כל התכנות שלי זה באסמבלר. אני עוזר ללמד רובוטיקה בכמה בתי ספר ווכל "ביג שוט" קטן שיודע C, לא מצליח להבין מה טוב באסמבלר. אני חושב שאני אפנה אותם לפורום הזה. דרך אגב, אם מישהו מתעניין, יש אתר ברובוטיקה ישראלי (גם עם קטעי תוכנות באסמבלר- של מוטורולה) ב- www.robotica.tk למתעניינים...
 

אלדד26

New member
יש רק דבר אחד טוב באסמבלר

וזה היכולת לרדת הכי נמוך שרק אפשר, ולנצל את כל הפינות האפלוליות של המעבד. ככה אפשר לקחת קטע קוד שלוקח 80 מיליסקנד, ולהפוך אותו ל - 10 מיליסקנד (מניסיון
). אבל הקומפיילרים משתפרים כל הזמן, וכבר לא ממש צריך אסמבלר. רק במקרים מאוד חריגים שהשיפור יהיה באמת מאוד משמעותי, כדאי להשתמש באסמבלר. (אני לא נכנס גמובן לנושא כתיבת הדרייברים וכו´, כמובן). מה שכן, כדאי לדעת אסמבלר בשביל הזווית הרחבה על כל עניין התכנות.
 
תלוי למה

אתה כנראה עובד עם מיקרו מעבד- מחשב רגיל ולא עם מיקרו פרוססור- כמו ה- HC12 של מוטורולה. עכשיו תבין, שצריך להפעילמערכת זמן אמת כמו חישן אולטרה סוני בשילוב נסיעה עם מנועים ושיטת בקרת PID שעל הכל שולט המיקרופרוססור, אסמבלר זה דבר ממש טוב - ליותר מדבר אחד. ואל תשכח שהפסיקות באסמבלר ממש קלות וישירות... אני משתמש בערשרות פסיקות כשאני מתכנת את הרובוט...והכל באסמבלר.
 

voguemaster

New member
ידידי

מה שאתה מתאר לא שונה בהרבה מלכתוב VXD שמתקשר ישירות עם פיסת חומרה כלשהי. זה בדיוק אותו רעיון. ונחש, VXDים אפשר לכתוב רק באסמבלר...
אלי
 
למעלה