אני מעלה לכאן את סיפור המדע בדיוני

אני מעלה לכאן את סיפור המדע בדיוני

-פעולה הראשון שלי... הייתי חייב להכניס קצת אקשן, יריות ובקיצור - פעולה. דרך אגב, זה הסיפור הראשון שלי אז בבקשה תגיבו, אבל ביקורות בונות בבקשה ולא "איכככסס! כתוב רעעע!" תסבירו לפחות, ואל תקטלו אותי, הרי זה הסיפור הראשון שלי (לכל אחד יש פעם ראשונה...
), בייחוד אחרי שלא קראתי הרבה ספרי מד"ב, ואני יותר יודע לכתוב תסריטים מאשר סיפורים, אבל הגיע אליי רעיון אז כתבתי... אז הנה הסיפור המד"ב-פעולה הראשון שלי - "אמנות המהירות"
 

Yuli Gama

New member
אוי לי

(אני יגיב בעדינות, אבל תהיה כו נחמד ותגיב על דברים שאני פירסמתי :) בסדר?) קודם כול. מסיבה כול שהיא כול הסיפור חיכיתי לאיזה פואנטה בסיגנון "וזה למה אין לי פו את שיעורי הבית" כול הסיפור מסופר בקצב רצחני, ללא יחס להתגלגלות הגיונית של הדברים. למשל: 1)למה הוא חש שהוא כו מיוחד? מכיוון שלא ניתנה שוב הצדקה לכך, או שום דוגמה ליחודו ואילו הדגש על זה כו רב, זה נירא קצת מוזר. 2)המהירות ש שי משתכנע בדבריו של הזקן. בסיפור זה הולך אחלה, במיוחד כאשר אתה עצמך הוא הקורא, את יודע בידיוק את כול ההקשר של הסיפור. לקורא חיצוני נירא מאוד לא הגיוני ששי מתיחס ברצינות לדבריו של הזקן 3)לא מובן למה אשתו עזבה אותו,מאיפו כול השדים הללט פיתאום תוקפים אותו, למה לאזזל הוא מכונה?בקיצור, מלא פרטים שצצים ללא הקדמה והיגיון. 4)הקרב...הגזמתה. לא מציאותי, ובסיגנון קומיקס או סיפור ילדים. מכה לשמאל כולם מתים, מכה לימין כולם מתים, מכה ישר, ניצחתה.... עכשיו, ברצינות אם רציתה להביא סיפור הומוריסתי, אז אתה צריך פואנתה יותר מוצלחת בסוף, ואולי לעשות את הגיבור טיפה יותר סטריותיפי. אם רציתה ליצור סיפור מקורי אז: 1)תנשום, תרגע, תחשוב על קו העלילה עד הסוף, תכתוב סקיצה(הסיפור שלך יכול לשמש בתור אחת) ותתחיל לבנות בשר מסביב לשלד של העלילה. 2)תבקש ביקורת מי SABRE RUNNER (הוא מעביר ביקורות ממש קטלניות,אבל רוב הפעמים לעיניין) ומשאר חברי הפורום. אני העברתי ביקורת על איך שהתרשמתי מהסיפור, הם יכולים לתת ביקורת על הרמה הספרותית,התוכן וכו´. (סליחה מראש על כול שגיעות הכתיב)
 
אני אנסה להסביר את הסיפור...

שי הוא איש ששמח מהחיים שלו, עם אישתו וילדיו... (ראי בסיפור הסברתי גם למה...) אבל הוא מרגיש שהוא שונה מבן אדם רגיל (כי הוא לא בן אדם, ואפשר לחוש בזאת שאתה לא בנאדם, אלא מישהו אחר, לא
), הוא מרגיש מתוכנת, אבל הוא לא ממש יכול להרגיש את ההרגשה, היא יותר "מחשבה" ולא הרגשה ממשית... לאחר מכן, הוא, אשתו וילדיו, יצאו לארוחת ערב בחדר האוכל. הוא הלך לשירותים וליד פתח השירותים הוא נתקל באדם מוזר וזקן שנפלה לו המזוודה. זהו ג´ייסון. מדען אמריקאי, בנו של ג´ייסון מ. (לפי הג´וניור) ג´ייסון קובע איתו פגישה בערב מאוחר יותר, מכיוון שרוצה לדבר איתו. לאחר מכן, שי מספר לאישתו שהוא רוצה ללכת לפגוש אותו, אך הוא אומר זאת במילה: "ישיבה", כדי שלא תחשוד שזוהי פגישה עם בחורה אחרת מהצד... בקיצור, הוא נפגש עם ג´ייסון מאוחר יותר (בשעה 23:30), וג´ייסון סיפר לו שהוא בכלל מכונה, ושאין לו הורים... "הוריו" הם בעצם זוג מדענים חשובים, שגילו את הנוסחה המדויקת והנכונה, ליצור את המכונה שתחסל ושתמיד את הניסטיקים... ולאחר מכן, לפני שכל העולם ידע על שי (על המכונה...), הרגו שני ניסטיקים את הוריו. ומי אלו הניסטיקים? הניסטיקים הם שדים מקוללים, אשר גרו בכוכב מיוחד, אשר נפל עליו מטאור והרס את כולו. אך קבוצה קטנה מאוד של ניסטיקים הצליחה איכשהו (וזוהי התעלומה) להגיע אל כדור הארץ, במטרה לקחת מבעלי החיים והאנשים את האנרגיה והכוח שלהם ולהפוך אותם לגזע שלהם (לניסטיקים), וכך להתרבות ולהשתלט על כל כדור הארץ. הניסטיקים מאוד מהירים וזריזים. ואף בנאדם אינו יכול להשמיד אותם בגלל מהירותם הרבה, אלא רק מכונה, שזריזה ומהירה בדיוק כמוהם... ומי היא המכונה? שי... אשר ג´ייסון מחפש אותו כמעט כל חייו (הרבה זמן אפשר לראות מכיוון שג´ייסון הוא אדם זקן כבר) (למה שלא יאמין לו, אם הוא הרגיש זאת כבר לפני זה?) שי קצת לא מבין איך הוא יצליח להרוג קבוצה של עשרות אלפים ניסטיקים, אבל מהר מאוד - הוא מגלה שהוא באמת מכונה (בגלל מה שקרה עם הכיסא). לאחר מכן, הוא חזר הביתה, וראה את אישתו ש"חושדת" בכך שהוא ניהל רומן מהצד, עם בחורה אחרת שפגש בחדר האוכל (ג´ייסון בחורה?
), ועוזבת אותו (חכו חכו, עוד לא נגמר...) לאחר מכן, מצטרפת גם קאסי (עוזרו של ג´ייסון) לחבורה, והם נוסעים ל"מגרש המטאפורה"... שם חיים כל הניסטיקים, למרות שלא מסתובבים שם תמיד, מכיוון שמחפשים קורבנות להוציא מהם את האנרגיה וכך להתרבות. ואז, ג´ייסון מדגים לשי איך להלחם באחד "קל"... ג´ייסון מחסל אותו בעזרת החרב, ולאחר מכן מגיע תורו של שי להלחם באחד "יותר קשה"... ומכיוון שהניסטיק הזה לא נפל למטה, והוא עוד באוויר ויכול לעוף - אז שי קופץ גבוהה, ובזמן שהוא באוויר (שזה שתי שניות שאנחנו לא יכולים לעשות כלום בהם), מרוב שהוא מהיר בזמן הזה הוא יכול להלחם, לתת מכות ובקיצור, פשוט - אמנות המהירות. אמרתי כבר, הייתי חייב להכניס אקשן לסיפור, לכן כתבתי את כל הלחימה וכל זה... מכיוון שזהו סיפור מד"ב - פעולה... ואז, לאחר שהצליח לסובב את הגלגל (הגלגל המחושמל, שעוצר את כל פעולתם של כל הניסטיקים, ומקפיא אותם במקום...), הוא צריך להרוג רק עשר מהם, וכך לחסל את כולם (שיהפכו לרסיסים קטנים, ואז יעלמו... כמו מה שקרה לכיסא...) הוא הרג עשר - כולם מתו... והנה מגיע הסוף ה-
רונה רוצה ואוהבת את שי והם חוזרים להיות ביחד! סוף טוב - הכל טוב!
 
גיליתי כמה טעויות בהקלדה...

כותבים במהירות אז יוצא אות אחרת... אחחח... שונא את זה
הנה הקובץ ה"טיפה" יותר מתוקן...
 

Sabre Runner

New member
רציתם, קיבלתם.

יולי דיי כיסתה את מה שרציתי להגיד. בעיקרון, אפילו בתור תסריט ואפילו תסריט מורחב יותר זה יראה כמו קלישאה אחת גדולה ואני לא יודע אם אפילו ערוץ AXN ירצה לשדר את זה. דירוג ה-SR: רעיון: חייזרים שנראים כמו שדים ורוצים לכבוש את כדור הארץ? תראה כל סרט ´מד"ב-פעולה´ שקיים. כולם עשו שטויות כאלה קודם ולא הצליח להם כל כך. לך תראה Alien Nation, לפחות זה מעניין. ביצוע: הכתיבה זקוקה לעריכה דחופה ולמרות שלא קפצו לי לעין טעויות כתיב הסגנון מתקדם בצורה רצחנית כמו שנאמר והכתיבה עצמה משתנה בין ילדותית לקטעים ומנסה להיות גבוהה יותר בקטעים אחרים. סנסאוונדה: לא הייתה סנסאוונדה ב-Invasion. למה שתהיה פה? הצעות לשיפור: עריכה, עקביות סגנונית, נסיון.
 
חייזרים ?!

אלו לא חייזרים. וגם, לא ממש ציפיתי לכזאת הודעה שצועקת... מה כבר עשיתי שצריך לצעוק ככה? ובמיוחד שצריך להתייחס לזה שזה סיפור ראשון שלי בנושא ולא כתבתי הרבה סיפורים. ואני חושב שקצת קשה לכתוב כזה סיפור בסגנון אחר. במיוחד שהסיפור אמור להיות די מותח. כן אתה צודק. הסגנון לא משהו. אבל בתור מתחיל, זה טוב או רע ?! דרך אגב, ההערות שלך דווקא מאוד לעניין.
רק הצעקות וטון הדיבור הכבד קצת הופך את ההושעה פחות לעניין. אבל תודה רבה!
 

ange noir

New member
למזלך

נערינו סיבר הוא לא הגרוע/הטוב ביותר שיש בתחום המבקרים. NY או שלמקו, אותם תיפגוש אם תחליט לפרסם סיפור בפורום של האגודה, נותנים ביקורת הרבה יותר מדוקדקת, צועקות, קשות וטובות. לכן לא ממומלץ לכותבים חדשים לפרסם באותו פורום מאחר שיקטלו קשות (מנסיון). נסה לקחת שוב את הסיפור שלך ולערוך בו את התיקונים לפני יולי וסיבר ואז להעלות שוב (פורמט יותר רחמני בבקשה כמו RTF) או שתנסה לכתוב אחד חדש עם הלקחים שלמדת (מומלץ).
 
למה אתה מתכוון ../images/Emo35.gif ../images/Emo12.gif

הם עזרו לי מאוד! מזל שכתבתי את זה... אחרת הייתי מתקדם לכתוב סיפורים חסרי פואנטה וכל זה...
 

Sabre Runner

New member
אני מודה ההודעה יצאה קצת מעליבה

יותר ממה שרציתי אבל אני לא רואה שום מקום שיכול להתפרש כצעקה. אני משתדל לכתוב רגוע, להצביע על הנקודות שאני רואה ואפילו לשמוע מוזיקה נינוחה תוך כדי, משהו כמו Enid.
 

Yuli Gama

New member
אים ככה אתה נישמע רגוע :)

אז רחמים עלינו מתי שתבו לכתוב עצבני :) אבל מה שכן, אתה תמיד כותב לעיניין.. משהוא שהרבה זמן רציתי לשאול. מזה "סנסאוונדה"?
 

Sabre Runner

New member
שאלו את זה כמה פעמים

ועדיין לא מצאתי את האיזכור הראשוני של המילה. סנסאוונדה היא תירגום מעוות לעברית של Sense of Wonder. המין Awe שיש בסוף ספר וכשמרגישים את זה אז יודעים שהספר לא רק טוב אלא גם נגע במקום כלשהו בנפש. הספר הראשון שעלה לי לראש שיש בו סנסאוונדה הוא הדרור. ספר מדהים שהסנסאוונדה בו ניתנת בפחות או יותר שני משפטים שאותם אני לא אגיד כי זה ספויילר נוראי אבל מי שקרא מבין.
 

Boojie

New member
מקריות מעניינת (ומיני-ספוילר לדרור)

אתמול מצאתי גוזל, כנראה של דרור, שנפל מהקן. לקחתי אותו הבית, הכלבתי אותו (יעני, שמתי אותו בכלוב - לא היתה לי ברירה, החתולים שלי חשבו שזה מין צעצוע חדש כזה), ומאז אני מאכילה אותו בדייסה כל הזמן... כשסיפרתי לחבר שלי ששכנתנו זיהתה את הגוזל כ - כנראה - גוזל של דרור, הוא אמר לי "אז לפעמים אלוהים משגיח על דרור שנופל"... וכמובן, מייד הבנתי למה הוא התכוון.
 
למעלה