אנדו' אחרי ניתוח

hila235

New member
אנדו' אחרי ניתוח

שלום לכולן,

כבר מעל שנה אני עוקבת אחרי הפורום, קוראת ולומדת...לפעמים מעדיפה שלא להכנס רק כדי לא להלחץ מידי :/.
בפברואר עברתי ניתוח ראשון, בו הוצאו מוקדים וציסטה מהשחלה, הניתוח עבר טוב.

מאז אני אמורה להיות בדיכוי של גלולות יסמין...אבל לדעתי זה לא כל כך עובד.
כל חודשים וחצי, שלושה במקרה הטוב המחזור פשוט מגיע אם אני רוצה או לא.

לא עם כאבים חזקים כמו שהיו לי פעם, ממש לא אפילו.
אבל אחרי כל מחזור אני מרגישה כאילו משהו בסדר לא קורה...

אז יש לי כמה שאלות:
אחרי כמה זמן הציסטות והמוקדים יכולים לחזור? מחזור אחד או שניים מספיקים?
כל כמה זמן לעשות אולטרסאונד?
אולטרסאונד מספיק? אין משהו נוסף שצריך לעשות?
מה האופציה הבאה אחרי גלולות לדיכוי המחזור? אני בכל זאת בת 23 ולא רוצה להעמיס על עצמי תרופות.

שבוע טוב ותודהה :)
 

liats80

New member
היי הילה

בנוגע לגלולות, זה תופעה מוכרת שהמחזור מגיע למרות הגלולות.
כדאי לך להוועץ ברופא שלך ואולי הוא ימליץ לך על סוג אחר של גלולות. אולי על משהו אחר.
יש זריקות וכו', אבל כיוון שאת לא סובלת מאוד (לפי התיאור שלך) אז לא בטוח שכדאי להתחיל עם זה.
שוב - זה משהו שהרופא יוכל לומר לך.
לגבי הציסטות והמוקדים - באופן תיאורתי לדעתי הם יכולים לחזור . את מדברת למעשה על תקופה של כחצי שנה.
לפעמים יש גם מוקדים מיקרוסקופים שלא נראים בניתוח ואם הזמן הם גדלים. זה גם יכול לקרות.
אבל - שוב באופן תיאורתי, הגלולות כן אמורות לעזור בדכוי ובמניעת התפתחות מוקדים חדשים.
אני חושבת שכרגע כדאי לך לראות רופא מומחה לאנדו שיבדוק את המצב חצי שנה לאחר הניתוח וימליץ לך מה לעשות עם הגלולות.
ברגע שהמצב יתייצב מבחינת הגלולות המחזור - אם את מרגישה טוב, נראה לי שפעם בשנה מספיקה לבדיקה אצל מומחה אנדו (הוא כבר יעשה גם אולטרסאונד ואם יש צורך יפנה אותך לבדיקות אחרות, בדר"כ כשאין כאבים אז אין צורך).
וכמובן אם יש שינוי או כאבים לפנות לבדיקה.

ליאת.
 

פז08

New member
הי הילה

יש מספר אופציות לטיפול תרופתי לאחר ניתוח כמו גלולות , ויזאבל, זריקות של דקאפפטיל / לוקרין, אבל צריך להתאים אישית את הטיפול לכל אישה ומצבה ועל זה רק רופא מחליט כמובן (בשיתוף עם האישה.....)
מבחינת מעקב, מומלץ להבדק על ידי רופא אנדו' אחת לשלושה - שישה חודשים, מאוד תלוי במצב האישה, ורמת האנדו'. מניחה שבתחילה מומלץ מעקבים תכופים יותר ובהמשך ניתן לרווח אם זה רלבנטי.
כעקרון אנדו' יכול לחזור, אבל לא אצל כולן, ולא כל מוקד נוטה לחזור.
אם יש לך ספק, אם את מרגישה משהו לא רגיל / מוזר, אם הדיכוי לא ממש עובד, הייתי מתייעצת בהקדם עם הרופא שניתח אותך.
בהצלחה!!
 
למעלה