אמריליוס שמוטי עלים

גם אני חושבת שבעציצים הם הכי

מוצלחים. מעניין לראות אצל חברים, צילומים של אמריליס, המצליח יפה באדמה.
 

סודA

New member
אצלי רובם באדמה, צולם באפריל השנה

אחרי שהעברתי אותם ממקום מוצל יחסית לשמש כמעט מלאה הם הגיבו בפריחה שופעת. יש לי אחד בעציץ, שנה שניה ברציפות, נראה איך הוא ינגן הפעם.
 
אז יש עדיין תקווה../images/Emo13.gif סודA תספר

לנו באילו תנאים הם נמצאים. פריחות נהדרות יש לך
 

סודA

New member
זה היה באפריל, המיקום כמו שאמרתי

בשמש כמעט מלאה וההשקייה בטפטוף ובלי קופוסט או דישון אחר. בעצם אני חייב לפורום את ההצלחה עם האמריליס, "באשמתכם" לא זוכר מי, העברתי אותו ממקום מוצל לשמש מלאה לפני שנתיים.
 

טסונמי1

New member
חברה- אמריליס = שמש מלאה

אמריליס אוהב צפיפות- לדלל רק פעם בכמה שנים וגם רק במיקרה וכבר אין מקום לינשום
 

run5

New member
סודה-אצלך הכל מוצלח

יש כאלה עם אצבעות ירוקות באופן טבעי. אבני הבניה(שימוש מישני?) צבע הבזלת עושה לי געגועים למקומות אחרים שגדלתי בהם-לעומת החול נטול האבנים של היום.
 

סודA

New member
תודה אבל לא הכל מוצלח כל כך

את הלא מוצלחים אני פשוט לא מצלם
.
 

oferessel

New member
ואני חשבתי לתומי שאתה ../images/Emo9.gif../images/Emo7.gif

מצלם רק את הלא יוצלחים, כדי לא להוציא לנו את העיניים.
 

run5

New member
זהעלים על הרצפה זה חיפוי מכוון?

נראה כמו נשירת במבוק.
 

nat41

New member
סודה כל כך יפה השלוב של הצמחיה, עם

הכד ואבני הקיר, יצירת אמנות
 

אלי חדש

New member
אמרליוסים אמרליוסים אמרליוסים

נו באמת חברה אתם לא יודעים למה הם נראים לא טוב ? אז בגלל הלילות הקרים האמרליוסים כבר מרגישים שהגיע חורף ואפשר להכנס לתרדמה. עד האביב ילכו העלים ויתמעטו ובחודש אפריל יפרוץ האמרליוס עם פריחה מרהיבה ובעיקבותה מחזור חדש של עלים. כן האמרליוס נשיר מותנה ונכנס לתרדמה כאשר מרגיש קור. הכל בסדר איתו והוא יתעורר באביב מחדש. אמרליוס לא צריך לנייד לאזורים חמים בעציץ. הוא מרגיש הרבה יותר טוב ומתפתח נהדר באדמה. נהפוך הוא, תקופת התרדמה עושה לו רק טוב. כאשר קונים בצל חדש זה בדרך כלל בצל רדום שהורדם בצורה מלאכותית . לכן עם ההטמנה והתחלת ההשקיה (במידה והבצל מספיק גדול ויש התמינות לפריחה) יתעורר הבצל ויפרח ללא תלות בעונת השתילה ולכן לפעמים מקבלים פריחה בסתו עם ההטמנה. בשנה שלאחר מכן מסתנכרן הצמח לפי עונות השנה ומתחיל לפרוח באביב ( פסח). כל זה נכון לאמרליוס ולא לבלדונה. שורשי הצמח דוחפים את הבצל כלפי מעלה במשך הזמן כך שחלקו העליון מתגלה מעל פני האדמה. זה לא אומר שזו הדרך הנכונה להטמין אותו למרות שיש הגורסים שאפשר לעזור לטבע ולשתול אותו כך מההתחלה. התמונה מתחילת מאי 2005 בהצלחה.
 

נחל

New member
../images/Emo140.gifאלי תודה על המידע הרב.

והאמריליסים אצלך פשוט מדהימים!
 

אלי חדש

New member
האמרליוסים נמצאים

בצד הצפון מזרחי של הבית מקבלים שמש בוקר עד לצהרים מבעד לענפי הברוש לימוני של השכן שמסתירים במשך שעות הבוקר המוקדמות את השמש. חצי צל לאמרליוסים זה בסדר . לא צריך לבשל אותם בשמש מלאה.וכאמור אמרליוס באדמה נהנה הרבה יותר מאשר בעציץ .
 
למעלה