ערך ניקבע ע"פ דעת - סתירה פנימית.
יש סתירה פנימית במשפט שלך, את עולמך אפשר לחלק ל-2 : 1. עולם הערכים - כל מה שאינו לוגי, בלתי ניתן לכימות או הוכחה. 2. עולם הדעת - העולם המחשבתי, הלוגי, הניתן לכימות. למשל: אדם א´ יהיה בעל ערך "טוב למות בעד ארצנו", אדם ב´ יהיה בעל ערך "טוב למות למען כבוד הקיסר". לא תיתכן שום לוגיקה, או תוכנת מחשב תאורטית, שיכולה להכריע איזה ערך טוב יותר. זהו אך ורק רצונו הבסיסי של האדם, שלא ניתן לשום כימות לוגי. מאידך, אם אדם א´ רוצה להגן על מדינתו, בהתאם לערכיו, אזי הוא מפעיל את "דעתו", מהי הדרך הנכונה לעשות זאת? איזו דרך עדיפה על דרך אחרת? את דעתו של אדם ניתן תאורטית לתכנת, לשקלל, לכמת, וגם מחשב משוכלל (הכולל את כל הידע האנושי) יוכל לתת לנו את התשובות הללו. נקודת המבט הדתית כדתי, עבורך הערך העליון הינו "עבודת האלוהים ומעמדך כלפי האלוהים". אין לערך זה שום ביסוס דעתני. אין שום הוכחה בעולם שאלוהיך הוא האלוהים הנכון, ואין שום הוכחה שבעולם שאנשים מאמינים זוכים בייתרונות ע"פ אנשים לא מאמינים. לכן אמונתך הינה ערך, בלתי ניתנת להוכחה או דעתנות או כימות, אבל היא הרצון העליון שלך לנהל את חייך, שבעבורו אתה מוכן גם להקריב את חייך.