אם היום היה קם אדם ואומר ...

  • פותח הנושא nir4
  • פורסם בתאריך

nir4

New member
אם היום היה קם אדם ואומר ...

``היתה לי שיחה עם אלוהים וכרתנו ברית בינינו בין היתר באמצעות חיתוך הערלה באיבר המין שלי ומעתה ועד עולם כך יעשו כל הדורות הבאים שלי וכו` וכו` ...`` - אם היה מישהו בינינו שמתייחס ברצינות לאיש הזה הרי שהיה זאת לצורך אישפוז כפוי בלבד. דוגמא נוספת לבסיס המקראי עליו נשענים חלק מן המנהגים המוזרים שלנו (אין הדבר מעיד על פסילה קטגורית - יש הרבה מנהגים מבורכים) : איש הולך ברחוב עם ילד קטן וסכין גדולה ומסביר כי אלוהים אמר לו לשחוט את הילד וזאת הוא הולך לעשות ... האם נשתחווה באותו רגע לאברהם אבינו ? - הדוגמאות הנ``ל מעידות כי לא כל המסופר לנו אכן קרה ככתבו וכלשונו ובוודאי שלא כהמלצות לפגיעה בגוף ובנפש במסגרת ``בריתות`` או ``הגדרות`` למיניהן.
 

nir4

New member
דרך אגב ...

כל מי שנולד לאם יהודיה הוא/היא יהודים כדת וכדין ללא כל צורך בברית מילה - זו ההלכה חד משמעית !!! - אז בכל זאת לשם מה צריך לחתוך ?
 

אמיר.

New member
שאלה ששוברה בצידה...

מליוני היהודים הנימולים מעידים שיש הבדל בין סתם אדם ובין המסורת ההלכתית. -------------- וביקורת המקרא - לא רלונטית פה. מה שקובע זה השו``ע.
 

_יובלל_

New member
סתם אדם...

מבלי להכנס לויכוח על יהדות, מי שאמונתו היא שונה הוא סתם אדם?! כולנו אנשים מיוחדים - חילוניים, דתיים, נוצרים, הינדים, נימולים ושלמים, נשים וגברים, וכן הלאה. באמונה שלי יש מקום לכל האמונות ולכל הדעות (כמעט). ואגב - יש בעולם כ-7 מיליון יהודים נימולים, 500 מיליון מוסלמים נימולים, 100 מיליון אמריקאים נימולים ועוד כמה מיליונים ברחבי העולם. לא זה מה שהופך את היהודים למיוחדים.
 

Ludwig

New member
ולא פחות חשוב, יש בעולם עוד...

ולא פחות חשוב, יש בעולם כמה מיליארדי אנשים שאינם נימולים, ובהם כמובן אנשים נפלאים. אך יש מי שיכנה אותם ``סתם אדם`` אולי בגלל שאינם משתייכים לגזע העליון...
 

אמיר.

New member
תקרא את כל השרשור

סתם אדם - לקוח מתוך הדובר הראשון . ------------------ לא אכפת לי אם הנכרים (הגזע העליון שלך) מלים או לא. זה לא רלוונטי.
 

Ludwig

New member
אני לא מאמין בגזע עליון...

וחשבתי שזה כבר ברור...
 
למעלה