אריה מלך החיות
New member
אלימות פסיכולוגית / מילולית
כאשר אומרים "אלימות", מתכוונים בדרך כלל לאלימות פיזית, לעיתים מתכוונים לאלימות מינית, שהוא בדרך כלל סוג של אלימות פיזית, ולעתים רחוקות יותר מתכוונים לאלימות פסיכולוגית / נפשית. אלימות פסיכולוגית עלולה לגרום לנזקים שאינם פחותים מנזקים מאלימות פיזית. אלימות פסיכולוגית נחקרה פחות מאלימות פיזית. קיימת אלימות פסיכולוגית במשפחה, בין בני הזוג, או כלפי ילדים, או כלפי הורים. אך רוצה אני הפעם לדבר על אלימות פסיכולוגית במערכת החינוך. אני לא אחזור על הסיפור, כי כתבתי אותו כבר בפורום אחר. בסיפור הזה, מנהל בית ספר פועל באלימות פסיכולוגית כלפי התלמידים בעקבות גניבת רכיב מתוך מחשב לפני כחודשיים. האלימות מופעלת כלפי עשרות רבות של תלמידים, אשר ברור לכולם, שלא הם גנבו, ובטח שרובם לא יכולים לדעת בכל מקרה, מי הגנב. אגב, מי קבע, שהגנב הוא תלמיד? האם אנחנו לא שמענו על גנבים מבוגרים? הרי לא הוגשה תלונה במשטרה, הגנב לא ידוע, אז למה להלחיץ את התלמידים, שכל רצונם - להתכונן לבגרויות? אולי אפילו אפשר להגדיר את התנהגות המנהל כלפי התלמידים כ'סחיטה באיומים'... מאז שכתבתי את הסיפור בפורום אחר - יש לסיפור הזה המשך. הסיפור הזה התפרסם באתר מקומי ashdodnews, ונערך ראיון עם המנהל. שימו לב לשפה, בה משתמש מנהל בית הספר בראיון עתונאי: שאלה: המורה לא ראתה? תשובה: "אף מורה לא ראה ולכן החלטתי לקנות עד סוף השנה משקפי ראייה לכל המורים". שאלה: למה לא הענשת את המורות שלא הבחינו בגניבה בזמן אמת? תשובה: "הן קיבלו נזיפה ועכשיו כולן רוקדות סביבי. שאלה: אתה דורש למעשה מהתלמידים להלשין על חבריהם. תשובה: "מצידי שיעבירו עם שליח פתק למזכירה שבו ייכתב מי הגנב או הגנבים. ברגע שיש לי שמות אני אזמן אותם לחקירה ותוך חמש דקות אני שובר אותם בחקירה. שאלה: על פי הנחיות ונוהלי משרד החינוך מותר בכלל לתת עונש קולקטיבי? תשובה: "מותר לי עונש קולקטיבי, אין לי שום מגבלה ואני לא משחק את יפי הנפש של משרד החינוך. וכאן עונה המנהל בשאלה: "חובתי לכבד את התלמידים ולתת כבוד לגנבים?" אני אעצור כאן, את שאר "הפנינים" תוכלו לקרוא בכתבה. אבל גם כאן העניין לא הסתיים! תראו, אילו תגובות נכתבו לכתבה הזאת! (וזאת אחרי שעורך האתר מחק חלק מהן!) וכאן אני חייב לכם הסבר: באתר הזה, ashdodnews, אפשר להגיב ללא הרשמה באתר, ולכן, בניגוד לתפוז, אין למגיבים "זהות וירטואלית" קבועה. לפי סגנון התגובות אני מנחש, שרוב התגובות "האלימות" נכתבו על ידי אותו האדם, או ע"י מספר קטן של אנשים. כנראה, העדר "זהות וירטואלית" קבועה למגיבים משחרר אותם מכל רסן, ומעודד אלימות מילולית. וההוכחה לכך מצויה בדיון בפורום אשדוד, שם לא היו תגובות אלימות כאלה, ואני מבטיח לכם, שלא נמחקה שם אפילו תגובה אחת! http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=707&msgid=46963118
כאשר אומרים "אלימות", מתכוונים בדרך כלל לאלימות פיזית, לעיתים מתכוונים לאלימות מינית, שהוא בדרך כלל סוג של אלימות פיזית, ולעתים רחוקות יותר מתכוונים לאלימות פסיכולוגית / נפשית. אלימות פסיכולוגית עלולה לגרום לנזקים שאינם פחותים מנזקים מאלימות פיזית. אלימות פסיכולוגית נחקרה פחות מאלימות פיזית. קיימת אלימות פסיכולוגית במשפחה, בין בני הזוג, או כלפי ילדים, או כלפי הורים. אך רוצה אני הפעם לדבר על אלימות פסיכולוגית במערכת החינוך. אני לא אחזור על הסיפור, כי כתבתי אותו כבר בפורום אחר. בסיפור הזה, מנהל בית ספר פועל באלימות פסיכולוגית כלפי התלמידים בעקבות גניבת רכיב מתוך מחשב לפני כחודשיים. האלימות מופעלת כלפי עשרות רבות של תלמידים, אשר ברור לכולם, שלא הם גנבו, ובטח שרובם לא יכולים לדעת בכל מקרה, מי הגנב. אגב, מי קבע, שהגנב הוא תלמיד? האם אנחנו לא שמענו על גנבים מבוגרים? הרי לא הוגשה תלונה במשטרה, הגנב לא ידוע, אז למה להלחיץ את התלמידים, שכל רצונם - להתכונן לבגרויות? אולי אפילו אפשר להגדיר את התנהגות המנהל כלפי התלמידים כ'סחיטה באיומים'... מאז שכתבתי את הסיפור בפורום אחר - יש לסיפור הזה המשך. הסיפור הזה התפרסם באתר מקומי ashdodnews, ונערך ראיון עם המנהל. שימו לב לשפה, בה משתמש מנהל בית הספר בראיון עתונאי: שאלה: המורה לא ראתה? תשובה: "אף מורה לא ראה ולכן החלטתי לקנות עד סוף השנה משקפי ראייה לכל המורים". שאלה: למה לא הענשת את המורות שלא הבחינו בגניבה בזמן אמת? תשובה: "הן קיבלו נזיפה ועכשיו כולן רוקדות סביבי. שאלה: אתה דורש למעשה מהתלמידים להלשין על חבריהם. תשובה: "מצידי שיעבירו עם שליח פתק למזכירה שבו ייכתב מי הגנב או הגנבים. ברגע שיש לי שמות אני אזמן אותם לחקירה ותוך חמש דקות אני שובר אותם בחקירה. שאלה: על פי הנחיות ונוהלי משרד החינוך מותר בכלל לתת עונש קולקטיבי? תשובה: "מותר לי עונש קולקטיבי, אין לי שום מגבלה ואני לא משחק את יפי הנפש של משרד החינוך. וכאן עונה המנהל בשאלה: "חובתי לכבד את התלמידים ולתת כבוד לגנבים?" אני אעצור כאן, את שאר "הפנינים" תוכלו לקרוא בכתבה. אבל גם כאן העניין לא הסתיים! תראו, אילו תגובות נכתבו לכתבה הזאת! (וזאת אחרי שעורך האתר מחק חלק מהן!) וכאן אני חייב לכם הסבר: באתר הזה, ashdodnews, אפשר להגיב ללא הרשמה באתר, ולכן, בניגוד לתפוז, אין למגיבים "זהות וירטואלית" קבועה. לפי סגנון התגובות אני מנחש, שרוב התגובות "האלימות" נכתבו על ידי אותו האדם, או ע"י מספר קטן של אנשים. כנראה, העדר "זהות וירטואלית" קבועה למגיבים משחרר אותם מכל רסן, ומעודד אלימות מילולית. וההוכחה לכך מצויה בדיון בפורום אשדוד, שם לא היו תגובות אלימות כאלה, ואני מבטיח לכם, שלא נמחקה שם אפילו תגובה אחת! http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=707&msgid=46963118