אי שוויון.

LHOswald

New member
כשדיברתי על מוסר

בתנ"ך, דיברתי רק על עשרת הדיברות. בלי להתפזר מדי. פשוט קובץ של חוקים מעשים לחיים ומוסר. עד לזמן הזה הגיעו אלינו מתרבויות עתיקות הרבה חומר כתוב, אבל אין כזה דבר אצל אף אחד. מזה אני מסיק שהיהודים הכניסו את המוסר. יותר מזה, לא צריך ללכת כ"כ רחוק, האירופים קיבלו מוסר עוד יותר מאוחר, הרבה יותר. וכמו שראינו לא מזמן, זכויות שמורות לאדולף ועמו, המוסר שלהם שווה לתחת. ומה עם אפריקה של היום? יש מוסר? תראה, הרי שקוף שהיהודים היו יותר מוסריים מהעמים שהם היו חיים בתוכם.
 

One Echoe

New member
כל עשרת הדיברות,

לא נראו לראשונה בתנ"ך... אולי חלקן, כגון כבד את אביך ואת אימך. אין לי על זה הרבה חומר היסטורי. אבל אם תרצה, אני אשאל באתר חופש, שם ישמחו לתת תשובות. באופן כללי, אל תרצח, אל תנאף, וכל אלה-היו קיימים הרבה לפני היהדות. אני מסכים שהיהודים זה עם די מוסרי באופן אובייקטיבי(כי היהדות לא מוסרית לדעתי) מהרבה עמים אחרים. עד היום.(בחלק מן התחומים, רק). אבל זה עדיין לא אומר שהיהדות הביאה את המוסר לעולם.
 

LHOswald

New member
נקצר את העניין

במקום ויכוח ארוך תשאל את החכמים שם איפה זה כתוב בתרבויות לפני יהדות ותביא קישורים לחומר. אגב, זה די טיפשי מצידך להגיד שהיהודים היו יותר מוסריים מהעמים מסביב אבל לא בגלל היהדות. אז בגלל מה? דם ירוק?
 

One Echoe

New member
אני אשיג הוכחות לכך

ואראה לך אותן. אע"פ שזה די טיפשי, כי זה ידוע שהמוסר התפתח ביוון לרואשנה. אבל בכל אופן, זה בטח יקח שבוע, אולי פחות. אם אני אזכור, כמובן. בכל אופן, גם לך אין הוכחה שהיהדות היא הראשונה שהביאה את המוסר לעולם. לטעמי באירופה היינו יותר מוסריים משאנחנו כאן.
 
אתה אומר דברים נכונים

אלב שוכח שאלפי נוצרים מאשימים אותנו ברצח לא סתם רצח, רצח של אלוהים. מנגד אתה שוכח שאנחנו עצמנו מכתירים את עצמנו בנעלים וכזאת גם דתנו. ירושלים היא עיר גודלה ומכוערת אבל היא עיר שלושת הדתות. יש מקומות בעיר (הצד המערבי למשל) שאין בהם רוב יהודי ובלכ זאת ירושלים היא בירתנו וקדושה לנו וקדושה בואתה מידה לנצרות ובמיוחד לאיסלאם. רוצה לומר- אם ניקח לדוגמה את ירושלים, גם אם תשכן בה היפים ממעלה ראשונה רודפי שלום, זו עדיין תהיה עיר של מלחמה ולא מלחמה של בני אדם אךלא מלחמה של דת בדת. העולם הזה בנוי משכבות על שכבות, מגזרים על מגזרים, שולטים ונשלטים. עוש מול עוני, שחורים מול לבנים אבל בעיקר- דת מול דת. הדת היא הדבר המפלג ביותר והגורם מספר 1 למלחמות.
 

LHOswald

New member
לגיטימי אבל לא

חייב להיות נכון. על חלק מהדברים כבר עניתי תגובה לפני. היהודים יגידו שמי אשם שהמציאו את שאר הדתות? דת אחת וכולם מאושרים. היהדות בינתיים לא היתה הסיבה למסעות צלב וג`יחאד. וזאת גם לא דת מיסיונרית, ולא דת שמחפשת להפוך את כולם ליהודים בכח. אגב, למה ירושלים במיוחד קדושה לאיסלם? ליהודים מאוד קדושה, גם לנוצרים, אבל בקוראן אין על זה כלום. אחר כך עשו מזה מקום קדוש, לדעתי במטרה אחת - להשכיח מהעיר כל זכר מהנוכחות והסדר גודל של קדושה שהיה במקום ליהודים. הקדושה של איסלם נמצאת בערביה הסעודית.
 

FE PHANTOM

New member
זה אולי קצת מבלבל....

אבל היהדות היא לא רק עם אלא גם לאום. משמע- הנצים לא רדפו אותנו כי אנחנו מתפללים ומניחים תפילין- אלא כי אנחנו בני הלאום היהודי. ברור שדת מהווה גורם במלחמות רבות ... אבל במקרה של השואה זה פשוט לא נכון...!
 

One Echoe

New member
זה בדיוק העניין.

לסווג אנשים כ " דת " מסוימת... בגלל זה נוצרו רוב המלחמות.
 

Rotema3

New member
בגללך ובגל שאר הציונים

הערבים סובלים, אנחנו גרשנו אותם מהבתים שלהם, בגללנו הם סובלים כל יום, אתה מצפה שהם אלו שיפסיקו? ומה עם הסבל שמדינת ישראל הנאורה גורמת להם משנת 48?!.
 

noamgk

New member
לפחות את כבר לא צבועה...

אז את מסכימה שאנחנו כובשים מ48 ולא מ67? מצויין. אבל מה את עדיין עושה פה? כובשת. ואל תספרי לי שהטרור הוא בגלל הכיבוש, כי טרור היה גם ב29 וב39, לפני קום המדינה. וטרור יש גם באמריקה, בטח גם היא כובשת. אה, וגם איראן היא מדינה כבושה - הרי למה הם רוצים למחוק אותנו מהמפה?
 

Rotema3

New member
טרור היה מהרגע שהיהודים הגיעו

לא"י, שחיו בה ערבים, והחליטו שהם רוצים לחלק אותה לעצמם. למה שיסכימו בכלל? אתה דוגמא טובה, לאדם מהצד השני, שלא מוכן להגיע לפשרות היום בנוגע לאדמה, לא? ומה זה קשור הטרור האסלאמי בשאר הארצות? יש טרור דתי, ויש טרור פוילטי, אל תערבב סתם, מתוך דמוגוגיה זולה. אני פה, כי מפה יש את הגישה הכי טובה לכל אלו שזכויותיהם נרמסות יום יום.
 

noamgk

New member
מהרגע שהיהודים הגיעו?

חביבתי, מהרגע שגלינו מארצנו לא משה רגל יהודית מאדמת הארץ הזאת. תמיד היו פה יהודים: בירושלים, בצפת, בטבריה ועוד. טרור פוליטי? לרצוח 3000 אנשים חפים מפשע זו פוליטיקה? הרשי לי לצחוק. ומה זה "יש לי גישה"? זה עוזר לך להוסיף להם זכויות?
 
רותם רותם...באמת שאני כבר לא מבינה

אותך....מצד 1 את כל שניה אומרת כיבוש כיבוש, ועכשיו גם מ48אז תעזבי ואל תתני יד לכיבוש, העיקר להגיד כיבוש כעיבוש ולהמשיך להשאר פה, זה באמת דבר מוזר.
 

Rotema3

New member
אל תביני.

מדינת ישראל, בצורתה הנכוחית היא מדינה חסרת כל צדק. לכולם יש זכות לחיות פה, ולכן אני לא עוזבת. אני בעד מדינה דו לאומית, לכן אם תחשבי על זה טוב, אולי תביני שאין לי סיבה לעזוב, גם אם אני אנטי ציונית.
 
דבר ראשון

בכל מדינה יש מיעוטים אבל לא מיעוטים שמתפוצצים ברחובות ויורים בכבישים. אגב, היום היה מטען צד בדרך לבית שלי. ודבר שני, השואה הוכיחה לנו שאין לנו מקום אחר אלא הארץ שלנו ואם מישהו(במקרה שלנו-ערבים) לא רוצה שנחיה פה ורוצה תארץ שלנו אז אני מבטיח שהוא לא יצליח.
 

One Echoe

New member
אבל למה אתה ישר מכליל?

איך אתה יודע שהוא עשה פיגועים? שם מטעני צד? יורה בכבישים? והערבים הישראליים עדיין לא עשו פיגועים. אני יודע שחלקם תומכים ולפעמים מסיעים פלסטינאים, אבל עדיין, אלו מספרים מועטים בהחלט. כמו הטרור היהודי, בערך.
 

noamgk

New member
אין ברירה.

גם רוב הערבים המסכנים שנמסים במחסומים במשך שעות לא עשו ולא יעשו פיגועים, אבל יש ביניהם כאלה שכן, ובשבילם מיועד המחסום. אם הטרור לא היה קיים - לא היה צורך במחסום.
 

Rotema3

New member
נו באמת, זה הפוך על הפוך.

אם הדכוי המזוויע, והכיבוש לא היה נמשך, לא היה צורך בטרור.
 
למעלה