אירוח בנושא לקויות למידה

האם עדיף לפנות להוראה מתקנת

דרך בית הספר (ואיך אפשר להשיג זאת) לילד בכיתה א'. או בכל מקרה עדיף למצוא מורה פרטית?
 
התייחסות לילד עם לקויי למידה

תודה רבה על פנייתך. בראש ובראשונה, עלי לומר, שיש הרבה מה לומר בנושא זה, ולא נוכל לכסותו בפורום זה. באופן כללי, אומר שיש להתייחס אליו כמו שהתייחסת אליו תמיד. מומלץ לגלות רגישות והתחשבות, כאשר מדובר במטלות למידה ולנושאים הקשורים ללקות הלמידה. אלו נושאים רוויי תסכול ומטענים קודמים. בכדי להבין טוב יותר את המורכבות הזו, הייתי מציע לכם, ההורים, להשתתף בקבוצת הורים, או לעבור אמון הורים ספציפי בנושאים אלו. גם באגודת ניצן ניתנים שרותים אלו, ונשמח לענות לך באופן ישיר, בהתאם לצרכיך. רמי גרטלר ראש תחום אבחון וטיפול באגודת ניצן
 
מתן עזרה לילד עם לקות למידה

שלום רב ותודה על פנייתך. אני מציע שתפני למומחה בתחום זה, כמו למשל למאבחנ/ת האחרונה שעבדה אתו, יחד עם כל האבחונים שנעשו, דו"ח התקדמות מביה"ס, ותחשבו יחד מה ניתן לעשות הלאה. בכדי לענות יותר לעומק, עלי לדעת יותר פרטים לגבי סוג הקושי והטיפול שנעשה עד כה.
 
לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

יש אנשים רבים להם יש שילוב של שני התחומים אך לא בהכרח. בספרות יש התלבטות אם הפרעת קשב וריכוז הינה חלק מקבוצת לקויות למידה, או עומדת בפני עצמה. מבחינה מעשית, מתבצעים כאן שני אבחונים נפרדים, לגבי לקויות למידה נערך אבחון לבדיקת כישורי למידה, ולגבי הפרעת קשב וריכוז, הבדיקה היא רפואית ונערכת ע"י פסיכיאטר או נוירולוג.
 
טיפול

קיימות אפשרויות רבות לטיפול. למעשה את המידע הראשוני כדאי שתבדקי מול המאבחנת שבדקה אותו ואיבחנה שיש לו לקות למידה. בהמשך, כדאי שתקבעי פגישה עם יועצת ביה"ס והמורה המחנכת, תעבירי להם את האבחון, ותבדקי מהן אפשרויות הסיוע הקיימות במסגרת ביה"ס. ומעבר לכך, קיימים מורים רבים, וגופים רבים (כמו אגודת ניצן) אשר ניתן לפנות אליהם לקבלת ייעוץ, טיפול והכוונה לגבי ההתמודדות עם לקות הלמידה. חשוב לציין, שגם לכם ההורים, חשוב לקבל סיוע והנחיה כיצד לעזור לילד להתמודד עם נושא זה.
 
סביבה תומכת

התשובה לשאלתך מאד מורכבת ויש להתחשב כאן בגיל התלמידה, בקשר שיש לכם איתה, ברמת המוטיבציה שלה ועוד. הייתי מעדיף לתת מידע נוסף בהתחשב בנתונים האישיים ולעשות זאת בשיחת ייעוץ.
 
הוראה מתקנת מהי?

הוראה מתקנת מתבססת על התאמת דרכי למידה ייחודיים לתלמיד עפ"י קשייו מחד, ותחומי החוזק שלו מאידך. תחום זה נלמד במסגרת לימודי חינוך מיוחד. העבודה מערבת גם שימוש באסטרטגיות למידה המתאימות לתלמיד ולקשייו. אין על כך סבסוד מקופות החולים אך חלק מתוכניות הביטוח הפרטיות מכירות בתחום ונותנות החזרים.
 

צוות Gov

New member
אירוח בנושא לקויות למידה

ביום שלישי הקרוב, ה-12.10.2010, בשעות 11:00-13:00, יארח פורום gov.il יועצים מאגודת ניצן הפועלת לקידום ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה וקשיי הסתגלות ותפקוד. מלי דנינו, מנכ"לית האגודה ורמי גרטלר, ראש תחום אבחון וטיפול יענו לשאלות בנושא איתור, אבחון וטיפול בליקויי למידה אצל ילדים ובני נוער, התמודדות הורית עם קשיים רגשיים וחברתיים ודפוסי התנהגות מומלצים. הגולשים מוזמנים להפנות לפורום gov.il ול-gov.il בפייסבוק כבר עתה שאלות הנוגעות לזיהוי, הגדרות ואפיונים של לקויות למידה, תפקוד הורי, זכויות, זכאויות, הקלות ועוד. המתעניינים יוכלו למצוא מידע רלוונטי נוסף במדריך זכויות והקלות ללקויי למידה בפורטל gov.il ובאתר אגודת ניצן. להעלאת שאלות יש ללחוץ על "תגובה להודעה" בתחתית הודעה זו. השאלות ייענו בזמן האירוח ובמהלך השבוע שלאחריו. להזכירכם, להלן הכללים לכתיבת הודעות בפורום – אנא כבדו אותם על מנת שנוכל להעלות את פניותיכם: 1. הפנו שאלות בנושא האירוח בלבד. 2. הימנעו ממסירת פרטים אישיים שלכם או של אנשים אחרים, כגון מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון וכדומה. 3. הקפידו על דיון תרבותי והימנעו משימוש בשפה לא הולמת. גלישה נעימה, צוות gov.il ממשל זמין
 
הוראה מתקנת

כדאי לקבוע פגישה עם יועצת ביה"ס והמורה המחנכת, להעביר להם את האבחון, ולבדוק מהן אפשרויות הסיוע הקיימות במסגרת ביה"ס. במידה ואין באפשרות ביה"ס להציע פתרונות נאותים, מומלץ לפנות למורים פרטיים או לגופים שמטפלים בנושא.
 

צוות Gov

New member
אירוח בנושא לקויות למידה

ביום שלישי הקרוב, ה-12.10.2010, בשעות 11:00-13:00, יארח פורום gov.il יועצים מאגודת ניצן הפועלת לקידום ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה וקשיי הסתגלות ותפקוד. מלי דנינו, מנכ"לית האגודה ורמי גרטלר, ראש תחום אבחון וטיפול יענו לשאלות בנושא איתור, אבחון וטיפול בליקויי למידה אצל ילדים ובני נוער, התמודדות הורית עם קשיים רגשיים וחברתיים ודפוסי התנהגות מומלצים. הגולשים מוזמנים להפנות לפורום gov.il ול-gov.il בפייסבוק כבר עתה שאלות הנוגעות לזיהוי, הגדרות ואפיונים של לקויות למידה, תפקוד הורי, זכויות, זכאויות, הקלות ועוד. המתעניינים יוכלו למצוא מידע רלוונטי נוסף במדריך זכויות והקלות ללקויי למידה בפורטל gov.il ובאתר אגודת ניצן. להעלאת שאלות יש ללחוץ על "תגובה להודעה" בתחתית הודעה זו. השאלות ייענו בזמן האירוח ובמהלך השבוע שלאחריו. להזכירכם, להלן הכללים לכתיבת הודעות בפורום – אנא כבדו אותם על מנת שנוכל להעלות את פניותיכם: 1. הפנו שאלות בנושא האירוח בלבד. 2. הימנעו ממסירת פרטים אישיים שלכם או של אנשים אחרים, כגון מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון וכדומה. 3. הקפידו על דיון תרבותי והימנעו משימוש בשפה לא הולמת. גלישה נעימה, צוות gov.il ממשל זמין
 

צוות Gov

New member
סיום אירוח בנושא לקויות למידה

גולשים יקרים, האירוח עם מלי דנינו, מנכ"לית אגודת "ניצן" ורמי גרטלר, ראש תחום אבחון וטיפול באגודה, הסתיים. תודה על שאלותיכם. המתעניינים יוכלו למצוא מידע רלוונטי נוסף במדריך זכויות והקלות ללקויי למידה בפורטל gov.il ובאתר אגודת ניצן. צוות gov.il מודה למלי דנינו, רמי גרטלר ולאגודת "ניצן" על ההשתתפות באירוח ומאחל לכם ולילדיכם שנת לימודים מוצלחת. בברכה, צוות gov.il
 

limlim79

New member
מאבחן/ת דידקטי - תעודות וסמכויות

שלום, להבנתי עומד להשתנות החוק לגבי מי יכול לעסוק בתחום. מה החוק החדש דורש? מתי הוא אמור לעבור? נכון להיום מי יכול לאבחן ליקויי למידה? הגיע זמן להכניס פיקוח לתחום בברכה, לימלים
 
חקיקה

בכנסת עומדת על סדר היום הצעת חוק בנושא זה. לפני שנתיים יצא חוק לגבי מיהו מאבחן מוסמך לאבחון תלמידים עם לקויות למידה בהשכלה הגבוהה. בינתיים קיימים במשרד החינוך חוזרי מנכ"ל הנותנים הנחיות בתחום זה בכל הקשור למערכת החינוך הפורמלית.
 
עזרה לעבודה עם לקות למידה

כיצד ניתן לעבוד עם נערה בתיכון שמשקשה בהבנת טקסטים והבעה בכתב? אשמח לכל טיפ שתוכלו להציע. רוב תודות.
 
עזרה לתלמידה המתקשה בקריאה

הדרך הטובה ביותר לעזור לה היא להפנות אותה לאיש מקצוע שידע לבנות תוכנית עבודה בהתאם לקשייה ובהתחשב בתחומי החוזק שלה. איני יודע מה הקשר שלך אליה, ומהי המסגרת המתאימה לכן, ולכן לא אבוא כאן בהצעות רבות. ניתן לבדוק אם הקראה או הקשבה לטקסטים מוקלטים עוזרות לה להבין את החומר טוב יותר. גם אז, כדאי לבנות תוכנית טיפולית אשר תאפשר האזנה לחומר לימודי, אך במקביל, תחזק את כישורי הקריאה והבנת הנקרא.
 
למעלה