איך מתפתחת שפה חדשה?

nizanm

New member
איך מתפתחת שפה חדשה?

אבקש הסבר בכמה שורות: איך מתפתחת? כמה זמן? מה הם תנאי יסוד וכיו"ב. באמת..קודם,בכמה שורות. תודה רבה.
 

nizanm

New member
דת ומנהגים משותפים

יוצרים סגירות חברתית שמניעה להתגוננות מפני הבחוץ על ידי בין היתר שפה משותפת. תאוריה סבירה או לחלוטין לא?
 

motorist

New member
אני בטוח שנכתבו על זה הרבה ספרים

אבל הדעה שלי היא בכל פעם שקבוצת אנשים מתבודדת לגמרי משפת המקור שלה נוצרת שפה. בין אם זה בגלל דת (אידיש) או מיקום גיאוגרפי (שפות פולינזיות). מקרה נוסף שבו נוצרת שפה היא כשקבוצת אנשים מתאחדת ואין להם איך לתקשר (סוואהילית).
 

Yovav16

New member
ויש להניח

שזה לוקח המון זמן. דוגמא מצוינת היא הפורטוגזית של ברזיל, שדובריה נמצאים במרחק מה מדוברי הפורטוגזית האירופאים, ומפתחים את השפה שלהם על מנת לענות על צרכים תרבותיים, או השפעות מהשפות הנוספות שסובבות אותה. ניתן לראות שכבר עכשיו במסמכים השונים של מיקרוסופס קיימות מספר הגדרות לפורטוגזית הברזילאית, בין אם: "Portuguese Do Brazil" או "Brazilian".
 

yifatushc

New member
ההסבר המפורט כדלהלן: ../images/Emo26.gif

קודם כל, ישנן בעולם קבוצות שפות, אשר כל קבוצה התפתחה מ"אמא" גנטית ספציפית לאותה קבוצה. "אמא" זו נקראת: השפה ה"פרוטו". על מנת לזהות קשר בין שפות, יש להשתמש בשיטה ההשוואתית: לנסות לגלות דמיון במבני מילים בין שפות, או עקרונות דקדוקיים דומים או זהים. (על אף שלעיתים הקשר הוא מקרי לחלוטין, כמו שתי שפות שאינן קשורות בעליל אך יש להן מספר מילים זהות- שפה מדרום מערה בריטניה- scots gaelic, ושפה מצפון מזרח ארה"ב- northeastern algorqium). ישנו מצב שפה שנקרא: lingua franca, שזו שפה אותה חולקים בני אדם שאינם חולקים שום שפה משותפת (לדוגמא: השפה השלטת בכינוסים למיניהם היא אנגלית). סוג של שפה כזו נקרא: pidgin language, וזו שפה שהתפתחה במקום מסויים שבן אנשים לא חלקו שפה, אך היתה שפה דומיננטית מהאיזור בו הם חיו, וכך נוצרה לה שפה חדשה מוזרה שמבוססת על כללי השפה השלטת באיזור. בשלב מסויים האנשים אכן רוצים להתבדל מהסביבה מסיבות שונות, ושפת ה-pidgin שיש להם הופכת להיות יותר מושרשת ומוטמעת, והסטטוס שלה משתנה לשפה קריאולית. ההשפה הקריאולית היא כבר השפה המדוברת החדשה והעצמאית, שהתפתחה על בסיס שפה קודמת. הערה צדדית: בעולם יש כ-4,500 שפות (לא כולל את הדיאלקטים...) מקווה שנתתי תמונה בסיסית כללית. בהצלחה!
יפעת
 
למעלה