איך מתמודדים עם זה?

איך מתמודדים עם זה?

סליחה מראש על האורך ותודה למי שיטרח לקרא. אני מרגישה שאני זקוקה לתמיכה. בימים האחרונים כתבתי כאן כמה פעמים. לפני כ4 חדשים יצא לי 6 בבדיקת ההמוגלובין המסוכרר ורמת סוכר של 90 בצום. הרופא אמר שזה טרום סוכרת והפנה אותי לדיאטנית. פניתי אליה והבנתי פחות או יותר מה מותר ומה אסור, למרות שאני מבינה שעל כל אחד מזונות שונים משפיעים באופן שונה. אני מודה שבתקופה הזאת הקפדתי מעט אבל לא באופן רציני. לפני כשבועיים רכשתי מד סוכר ומאז אני באובססיה סביב הנושא. אני מקבלת ערכים תקינים ואף נמוכים בבוקר- בן 70 ל90 אבל לאחר ארוחות שאינן כוללת דברי מתיקה או עמילנים ופחמימות פשוטות, אני מגיעה לערכים שנעים בין 120 ל170 ופעמיים זה אפילו הגיע ל180 (אפילו אחרי אכילת תפוח ופיסטוקים). במקרים של רמה גבוהה אני מיד בודקת שוב ומקבלת תוצאה הרבה יותר נמוכה. זה מאוד מבלבל אותי ומביא אותי גם למצבים של חוסר אכילה וחולשה. נבדקתי במרכז של מכשירי המדידה, גפן, להמוגלובין המסוכרר ויצא 6.1 . הבנתי שהמדידה שלהם פחות מדוייקת משל קופת חולים. אני צימחונית ולא אוכלת מוצרי חלב, כך שאין לי המון אופציות. אני שוקלת 48 ק"ג ובגובה 161 מ' ומתעמלת פעמיים בשבוע. כל לילה אני קוראת על סוכרת באינטרנט ונכנסת לחרדות נוראיות. רופאה שאני מכירה בתחום אמרה שכדאי שאבדק עם סנסור באופן רציף במשך שבוע תוך אכילה רגילה לגמרי בלי להזהר כדי לדעת מה המצב הרגיל. אך מאחר ואני כבר רואה שיש לי עליות אחרי האוכל, לא ברור לי איך זה יעזור. אני לא יודעת אם לבקש בדיקת העמסת סוכר. אני גם מאוד חוששת מזה כי אם אחרי ארוחה ללא סוכר טהור יש לי עליות, מה יקרה אחרי העמסת סוכר! אני מאוד חוששת ממצב בו אצטרך לקבל תרופות, ממנו אני מבינה שאין דרך חזרה. יש לי ילדים קטנים ואני מרגישה פניקה מכל המצב. אולי כדאי לפנות למומחה בתחום?אשמח לקבל המלצות. האם נשמע שיש אפשרות למנוע התפתחות סוכרת במצב כזה? אני מבינה שזה לא פורום לתמיכה נפשית, אבל אני מאמינה שכאן יבינו אותי הכי טוב.
 

אבו זקן

New member
התמודדות

דבר ראשון את צריכה לנשום עמוק ולהירגע. דבר שני את צריכה לקבל ממישהו מקצועי הסבר מקיף בקשר למדידות הסוכר שאת עורכת כדי שלא תדאגי סתם. עליה ברמות הסוכר אחרי שאוכלים פחמימות היא תגובה טבעית ומה שקובע הוא איך הגוף מתמודד איתה, כלומר תוך כמה זמן מושג איזון. לכן חשוב למדוד את רמת הסוכר לא מיד לאחר האוכל אלא שעתיים אחרי הארוחה. העיצה שקיבלת בקשר למדידה רציפה היא עיצה טובה אם יש לך אפשרות לבצעה, כי היא תיתן תמונה טובה של מצבך לאורך היממה ותעזור בקביעת הרגישות האישית שלך למזונות שונים (למשל אולי תגלי שתפוח מעלה לך את הסוכר הרבה יותר מאשר בננה).

האם כדאי לך לפנות למומחה בתחום? כמובן שכן, ולוא רק בגלל שאת בחרדה ואם תקבלי קצת מידע אמין זה יעזור להרגיע אותך. אגב, אפילו אם יתברר שתצטרכי ליטול תרופות תגלי שזה לא סוף העולם.
 
תודה רבה!

אני באמת אתייעץ ואבדק. כתבת שיש אפשרות שתהיה עליה בסוכר ומה שחשוב זה כמה זמן לוקח לסוכר להתאזן, אבל אדם ללא נטיה לסוכרת לעולם לא יגיע לרמה של 170, נכון? אם בודקים לפני שעוברות שעתיים, הרמה תהיה גבוה או נמוכה יותר מלאחר שעתיים?
 

תומרונתם

New member
מנהל
אדם ללא נטיה לסכרת לא יגיע ל-170, אבל כן יראה עלייה

אם מודדים אחרי שעה סביר שהערך יהיה גבוה יותר מאשר אחרי שעתיים, אבל במקרים מסויימים יכול להיות גם ההיפך (למשל אם אכלת משהו עם תכולת שומן גבוהה, שמעכבת את עליית הסוכר בדם).
&nbsp
ממשיכה לשאלתך הראשונה - איך מתמודדים - לאט לאט. תתחילי עם למידה של הנושא, מרופא מומחה וחומר קריאה מבוסס. נסי להצטרף לקבוצות בישול לסכרתיים, יש כמה וכמה בפייסבוק, יש שם רעיונות נהדרים למנות טעימות מופחתות פחמימות ובעצם מעבר לאורח חיים תומך-סוכרת. את לא חייבת להפסיק לאכול פחמימות, ממש לא, אבל חשוב שתהיה לך מודעות למה שאת אוכלת ואיך הגוף שלך מגיב לזה.
ולגבי התרופות - אם וכאשר תגיעי למצב שאת צריכה עזרה תרופתית, פשוט קחי את זה כמו שזה. זה לא אומר עלייך שום דבר, זה לא מפחית את המאמץ שאת עושה כדי להיטיב את מצבך. לפעמים הגוף צריך עזרה, ובמקרים האלו פשוט צריך לקחת תרופה. וזהו.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה