TOMA המקורית
New member
איך מתחילים?
שלום לחברי הפורום,
אני כבר תקופה ארוכה מתבשלת עם הצורך בשינוי תזונתי, ושוקלת הפסקת מזונות מין החי בשלב ראשון.
הגוף שלי כבר הרבה זמן אומר לי שלא טוב לו ואני לא כל כך הקשבתי לו לצערי. אני מנסה לגייס כוחות ואנרגיות לעשות את השינוי, שהוא מבחינתי שינוי מתבקש מאוד, אך גם נראה קשה ומרתיע במידה לא מבוטלת.
כמי שבמשך 40 שנה צורכת הרבה מאוד מוצרים מין החי, בשרים, עופות, מוצרי חלב, ביצים, וכן לצערי לא מעט מזונות מעובדים, קשה מאוד לחשוב על דרך אחרת. אני חושבת שזה בעיקר הרגל, תרבות צריכה מאוד מושרשת בי ובתוך חברה שבה אני חייה. כשאני חושבת על ארוחת צהריים באופן אוטומטי חושבת על מנה בשרית, מתוך חינוך, הרגל וזמינות גבוהה כל כך של מאכלים מבוססי עוף ובשר. כי דווקא מבחינת הטעם אין לי קושי לוותר על עופות ובשר בשלב ראשון, ובהמשך ביצים ודגים. מוצרי חלב זה נראה לי חלק יותר קשה אבל קודם שנגיע לשם.
אז כמו שהבנתם באתי לחפש חיזוקים. כבר תקופה אני קוראת כאן בפורום ומבינה שמדובר בקבוצת אנשים בעלי פז״מ וניסיון. לכן אשמח לקבל כל עזרה והכוונה, הפניה למאמרים ואתרים שעוזרים להתחיל, לא רק ברמה של מה לאכול ומה לא, ואילו תחליפים יש לבשר ( כי דווקא את הידע יש לי ואני גם בשלנית מעולה) , אלא איך לעשות את השינוי המחשבתי, איך לשנות את ההרגלים ואת התפיסה.
אסייג ואומר שבסיס הצורך שלי הינו אישי שלי, מתוך הדיאלוג שאני מנהלת עם גופי. אין בכך שום בסיס מוסרי או אתי, אני מבינה את הרוע בתוך תעשיית הבשר אך זאת בפירוש לא הנקודה אצלי ולכן אני מבקשת לא להתייחס לצד הזה של העניין
.
מאוד אשמח לשמוע מנסיונכם, איך התחלתם, איך התמודדתם עם הקשיים, עם הסביבה, מה עזר לכם לא להשבר.
חשוב לי לא לקפוץ ראש אלא לעשות את הדברים בהדרגה, ובצורה מתונה.
והינה כמה שאילות של ירוקים
:
- האם כדאי/ מומלץ לפנות לתזונאי או נוירופת , האם יש צורך בבדיקות דם מקדימות וגם בהמשך? או שאפשר להתחיל בהדרגה ולבד תוך כדי לימוד עצמי של הנושא והקשבה לגוף?
- איך מתמודדים בתוך התא המשפחתי? יש לי 3 ילדים ובעל קרניבור, ובשלב הזה אני ממש לא רואה את עצמי מנסה להוביל שינוי כלל משפחתי, לפני שהצלחתי בשינוי האישי שלי. אז מי שכאן בעלי משפחות, ובמידה ובמשפחה כן ממשיכים לאכול בשר ותוצרת מין החי - איך אתם מתמודדים?
- איך נמנעים מחסרים תזונתיים?
- מה אוכלים בחוץ חוץ מסלט?
- היום אני מאוד סובלת מעייפות ומחסור אנרגטי. האם קורה שמעבר לתזונה צמחונית דווקא מגביר את הסימפטומים האלה?
- חוץ מבדיקות דם האם יש לי עוד דרכים לדעת ש״הכל בסדר״?
- ועוד שאילה לגבי הילדים: בן הבכור שלי לא סובל בשר ועוף, חוץ מרוטב בולונז לפסטה. הוא תמיד מעדיף לאכול מג׳דרה או אורז עם שועיעת על פני קציצות או שניצל. ואם יש מישהו בבית שהיה שמח להצטרף אלי זה דווקא הוא. האם כדאי בשלב הזה לשתף אותו בתהליך?
- האם מישהו מכם עשה תהליך של ניקוי הגוף או צום מיצים?
טוב, נפלתי עליכם עם המון שאילות, ואני מקווה שלא הטרדתי יותר מידי.
שוב, אני זקוקה לחיזוקים ולתמיכה, קצת קשה לי לראות את עצמי עושה את זה לגמרי לבד.
תודה !!!!
שלום לחברי הפורום,
אני כבר תקופה ארוכה מתבשלת עם הצורך בשינוי תזונתי, ושוקלת הפסקת מזונות מין החי בשלב ראשון.
הגוף שלי כבר הרבה זמן אומר לי שלא טוב לו ואני לא כל כך הקשבתי לו לצערי. אני מנסה לגייס כוחות ואנרגיות לעשות את השינוי, שהוא מבחינתי שינוי מתבקש מאוד, אך גם נראה קשה ומרתיע במידה לא מבוטלת.
כמי שבמשך 40 שנה צורכת הרבה מאוד מוצרים מין החי, בשרים, עופות, מוצרי חלב, ביצים, וכן לצערי לא מעט מזונות מעובדים, קשה מאוד לחשוב על דרך אחרת. אני חושבת שזה בעיקר הרגל, תרבות צריכה מאוד מושרשת בי ובתוך חברה שבה אני חייה. כשאני חושבת על ארוחת צהריים באופן אוטומטי חושבת על מנה בשרית, מתוך חינוך, הרגל וזמינות גבוהה כל כך של מאכלים מבוססי עוף ובשר. כי דווקא מבחינת הטעם אין לי קושי לוותר על עופות ובשר בשלב ראשון, ובהמשך ביצים ודגים. מוצרי חלב זה נראה לי חלק יותר קשה אבל קודם שנגיע לשם.
אז כמו שהבנתם באתי לחפש חיזוקים. כבר תקופה אני קוראת כאן בפורום ומבינה שמדובר בקבוצת אנשים בעלי פז״מ וניסיון. לכן אשמח לקבל כל עזרה והכוונה, הפניה למאמרים ואתרים שעוזרים להתחיל, לא רק ברמה של מה לאכול ומה לא, ואילו תחליפים יש לבשר ( כי דווקא את הידע יש לי ואני גם בשלנית מעולה) , אלא איך לעשות את השינוי המחשבתי, איך לשנות את ההרגלים ואת התפיסה.
אסייג ואומר שבסיס הצורך שלי הינו אישי שלי, מתוך הדיאלוג שאני מנהלת עם גופי. אין בכך שום בסיס מוסרי או אתי, אני מבינה את הרוע בתוך תעשיית הבשר אך זאת בפירוש לא הנקודה אצלי ולכן אני מבקשת לא להתייחס לצד הזה של העניין
מאוד אשמח לשמוע מנסיונכם, איך התחלתם, איך התמודדתם עם הקשיים, עם הסביבה, מה עזר לכם לא להשבר.
חשוב לי לא לקפוץ ראש אלא לעשות את הדברים בהדרגה, ובצורה מתונה.
והינה כמה שאילות של ירוקים
- האם כדאי/ מומלץ לפנות לתזונאי או נוירופת , האם יש צורך בבדיקות דם מקדימות וגם בהמשך? או שאפשר להתחיל בהדרגה ולבד תוך כדי לימוד עצמי של הנושא והקשבה לגוף?
- איך מתמודדים בתוך התא המשפחתי? יש לי 3 ילדים ובעל קרניבור, ובשלב הזה אני ממש לא רואה את עצמי מנסה להוביל שינוי כלל משפחתי, לפני שהצלחתי בשינוי האישי שלי. אז מי שכאן בעלי משפחות, ובמידה ובמשפחה כן ממשיכים לאכול בשר ותוצרת מין החי - איך אתם מתמודדים?
- איך נמנעים מחסרים תזונתיים?
- מה אוכלים בחוץ חוץ מסלט?
- היום אני מאוד סובלת מעייפות ומחסור אנרגטי. האם קורה שמעבר לתזונה צמחונית דווקא מגביר את הסימפטומים האלה?
- חוץ מבדיקות דם האם יש לי עוד דרכים לדעת ש״הכל בסדר״?
- ועוד שאילה לגבי הילדים: בן הבכור שלי לא סובל בשר ועוף, חוץ מרוטב בולונז לפסטה. הוא תמיד מעדיף לאכול מג׳דרה או אורז עם שועיעת על פני קציצות או שניצל. ואם יש מישהו בבית שהיה שמח להצטרף אלי זה דווקא הוא. האם כדאי בשלב הזה לשתף אותו בתהליך?
- האם מישהו מכם עשה תהליך של ניקוי הגוף או צום מיצים?
טוב, נפלתי עליכם עם המון שאילות, ואני מקווה שלא הטרדתי יותר מידי.
שוב, אני זקוקה לחיזוקים ולתמיכה, קצת קשה לי לראות את עצמי עושה את זה לגמרי לבד.
תודה !!!!