איך מספרים?

1Lara1

New member
איך מספרים?

שלום גרא, ולכל מי שיחליט להגיב. אני בחורה בת 27, סובלת מכמה הפרעות נפשיות, העיקריות- דיכאון וחרדה חברתית. יחסית לאדם חרד אני מתפקדת יופי בחברה, אך להבדיל מחרדתיים אחרים, אינני עובדת ולא עבדתי אף פעם. אני דווקא מסדרת בצורה נורמלית כלכלית עקב סיוע מהורי שמבינים ותומכים בי בכל.. עם אותו סיוע והבנה, אינני נבדלת מהאחר, ואנשים רבים מתקשים להאמין במגבלותי. אף פעם לא היו לי בעיות עם מציאת בן זוג, אני נראת טוב מאוד ויש לי לא מעט להציע. העניין הוא שעד לפני כשנה, ראיתי את אותם בחורים שיצאתי איתם כמשהו זמני. כלומר- אכן ניהלתי מערכות יחסים ארוכות ורציניות. אבל אף אחד מהם לא היה נראה לי מועמד אמיתי לחתונה וילדים. לאחרונה הכרתי בחור. אדם רציני, איש עסקים עמיד. אדם כזה מסודר, אדם שהצליח, כבש, עשה, ראה.. הוא האמנם אינו מתגאה במעמדו, ולרגע לא היה אכפת לו מאיפה אני באה (התארח בבית הורי הצנוע, ונורא התלהב מהצניעות והחום, החוסר התעסקות בכסף). אני מאוד אוהבת את מי שהוא, את הנתינה שלו... הנתינה לחלש. אבל מה יקרה כשידע שאני בעצם בצד החלש? הוא יודע שאני חווה דיכאונות. למזלי, הדיכאונות שלי מאוד קצרי טווח ולא באים לידי ביטוי ממשי. אבל איך עלי לספר לו שאף פעם לא עבדתי? איך אספר לו שאני מוכרת כנכה בביטוח לאומי? אף פעם לא חששתי לספר זאת.. אני אפילו נוטה לצחוק על המגבלות שלי. אבל האדם שעומד מולי הוא לא אותו אדם שעובד באיזו חברה ומנסה לסיים את החודש.. היחסים בתחילת דרכם, אבל זה ידוע לי, וגם לו, שלא מדובר במערכת יחסים שנועדה להעביר את הזמן (או שלפחות כך אנו מקווים). איך עלי לספר לו את הדברים מבלי להרגיש קטנה? שוב- לעיתים לאנשים מבחוץ מאוד קשה לקחת את הבעיות שלי ברצינות. אני אדם מאוד אהוב, אני לא בוכה עלי צרותיי, אני אדם מצחיק ואיך שחברים שלי יגידו- "מגניבה". אז איך אותה מגניבה הופכת "לפדלעה שיושבת כל היום בבית"? זו פעם ראשונה שיש בי פחד שלא יקבלו אותי.. בעבר לא היה אכפת לי.. עכשיו זה מפחיד. אולי בגלל אותה סיבה שהוא אדם מצליח. אני אשמח לכמה מילים אשמח לשמוע מה דעתכם.. איך מספרים. תודה רבה מראש לכל מי שיגיב.
 

גרא.

New member
1lara1,נקודת המוצא ברקע,היא ההבנה וההסכמה

כי אנשים נכים ו/או מוגבלים,הינם ככל האדם,למעט המיוחדות שלהם,שעושה אותם בכל זאת מעט שונים.לאדם מוגבל או נכה הזכות לחיות חיים מלאים כלכל אדם,במגבלות הספציפיות שלו.אדם כזה מסוגל לחיות חיי משפחה ועבודה,לפחות כמו אלה שאינם מוגבלים כמוהו.הבעייה הספציפית שלך,איך ומתי לומר אינה קלה כמובן כשאת מבינה ומודעת לכך שהאמיתות לגבייך שאת כרגע אינך חושפת,חייבות להאמר לבן זוגך.שאלת העיתוי היא קרדינאלית,מאחר ושיחה גלוייה כזו מוקדם מדי במערכת היחסים,עלולה להבריח את בן הזוג.מאוחר מדי,היא עלולה לשבור את כל מערכת היחסים הקיימת.מכאן להבנתי יהיה עלייך לשוחח על המגבלות מהן את סובלת,בשלב שבו את מרגישה שמערכת היחסים ביניכם,מספיק אינטימית,חמה ורצינית,בכדי שבן זוגך יוכל להעמיד על כף המאזניים,את מה שהוא מקבל ממך,מול מה שלקוי."פגום" או לא תקין בך.כל מה שמייצג בעינייך את הנכויות מהן את סובלת. סיטואציה כזו המנסה להביא לאיזון בין מה שיש וקיים,לבין מה שאין,עשוייה לאפשר לבן זוגך לקבל ולהכיל אותך עם הטוב,והלא תקין.זי זו בעצם אישיותך,כי זו בעצם את.פרקטית חכי מעט קט עם גילוי והתמודדות עם האמת.תני למערכת היחסים להתחמם, ואז תוכלי לקבוע את העיתוי.אני מאמין כח אם תדעי מתי המערכות יכולות להגיע לאיזון,תוכלי לגרום לחבר שלך,לשקול לעומק האם הוא במצב של win win ,או win lose או lose lose/
 
למעלה