איך כתבים זאת ?

איך כתבים זאת ?

סעיף 4 (2) לחוק החוזים[כללי] מגדיר 8 אירועים שמפקיעים את ההצעה. האם נוסח התנאה כזה יפה בתור התנאה: "ההצעה לא תפקע גם אם תתרחשנה אחד או יותר מן האירועים שמונה סעיף 4 (2) לחוק החזים". האם מישהו פעם נפגש עם נוסח התנאה לסעיף 4(2) שמנוסח קצר ולעניין יותר?
התנאה על סעיף 8(א) שאומר שבלי מועד לקיבול בהצעה, קיבולה יהיה תוך זמן סביר וסעיף 8 (ב) שאומר שחוזה יווצר גם אם הקיבול נעשה באיחור. אז כיצד מתנים על סעיף 8(א) כך שמועד הקיבול יחשב כסביר גם לאחר מאתיים שנה והקיבול לא יחשב למאוחר ובמילא לא נצטרך את סעיף 8(ב) שהרי לפי ההתנאה הקיבול המאוחר לא יחשב מאוחר ב"מועד סביר". כיצד מתנים כך שגם אם הקיבול יהיה בעוד אלף שנים זה יחשב כמועד קיבול סביר ?
 

Andrei D

New member
לעניין סעיף 8(ב)

הקיבול לא נעשה באיחור, אלא במועד. ולגבי הזמן הסביר - צריך איזון נכון בין אינטרס הצדדים, זה נתון לשיקול דעת ביה"מ ותלוי בנסיבות המקרה. סעיף 4(2) - ישנם ארועים אובייקטיביים מפקיעים... ורק אם ניתנה הצעת קיבול, לא תפקע ההצעה
 
לדעתי, לא ניתן להתנות על הוראות

סעיף 4 (1) ו- 4 (2). רק יפוי כח בלתי חוזר יכול לצור מצב של התחיבות גם לאחר מוות למשל אבל בשלב של הצעה הוא בדרך כלל איננו שלב של יפוי כח בלתי חוזר. ניתן לקבוע בהצעה כמועד סביר גם תקופה ארוכה אם כך בוחרים הצדדים. לא מצליחה לחשוב על מקרים בהם 200 שנה יחשבו כמועד סביר מאיזה שהוא היבט.
 
עד כמה המציע יכל למתוח את הגבול ?

סעיף 4(2) לא קוגנטי. אבל כתבתי 200 שנה בהגזמה כמובן. ההצעה צריכה לשרוד אירועים מפקיעים כך שניתן יהיה לקבלה ביזמן שאירועים כאלה מתרחשים ולאחריהם. כתבת שניתן לקבוע בהצעה כמועד סביר גם תקופה ארוכה אבל כתבת "אם כך בוחרים הצדדים". את ההצעה כותב "אדון" ההצעה שרשאי לקבוע בהצעתו מועד כלשהו שבעיניו נראה סביר. השאלה האם היכן הגבול שאמנם בעיני המציע שנת 2035 (בעוד 30 שנה) נראה בעיניו כמועד סביר שעד אז ניתן לקבל את הצעתו אך בעיני עין משפטית אובייקטיבית קיבול שיעשה בשנת 2035 להצעה שניתנה היום, לא נראה כמועד סביר לקיבול. היכן הגבול ? עד כמה המציע יכל למתוח את הגבול של מועד הקיבול שהמציע (רק המציע) מכח אדנותו על הצעתו יכל למתוח אותו ?
 
אם נוח לך להיות קשור בהצעה שלך 30

שנה וזה נראה לך סביר בנסיבות - תוציא הצעה כזאת. אם אינך יכול לקבוע מועד מוגדר, כך בחשבון שלימילים "זמן סביר" יכול בית המשפט לתת פרשנות שונה משלך. בהצלחה.
 
למעלה