איך יודעים?

מצב
הנושא נעול.

שאלת תם

New member
איך יודעים?

איך יודעים?
בני האמצעי הוא בן חמש וחצי. בערך מגיל 4 וקצת הוא החל לקרא לבד מבלי שההדרכנו או לימדנו אותו. היום הוא קורא חופשי יודע את לוח הכפל ותרגילי חשבון עד מאה. לא עשיתי עד היום עם זה שום דבר כיוון שהבנתי שאבחון רשמי נעשה רק בכיתה ג, אך לקראת כתה א אני מעט חוששת שלא ישתעמם בכיתה ויפריע. מה דעתכם? האם ניתן לאמור שהוא מחונן ? יש מקום לאבחון מוקדם יותר? תודה
 
ייתכן שיש מקום לאבחון מוקדם יותר

איך יודעים?
בני האמצעי הוא בן חמש וחצי. בערך מגיל 4 וקצת הוא החל לקרא לבד מבלי שההדרכנו או לימדנו אותו. היום הוא קורא חופשי יודע את לוח הכפל ותרגילי חשבון עד מאה. לא עשיתי עד היום עם זה שום דבר כיוון שהבנתי שאבחון רשמי נעשה רק בכיתה ג, אך לקראת כתה א אני מעט חוששת שלא ישתעמם בכיתה ויפריע. מה דעתכם? האם ניתן לאמור שהוא מחונן ? יש מקום לאבחון מוקדם יותר? תודה
ייתכן שיש מקום לאבחון מוקדם יותר
אולי במטרה לקבל תוכנית מסודרת כלשהי המתאימה למנת המשכל שלו (אם תהיה כזאת בנמצא). אבל אם או בלעדי אבחון, אין להניח למצב כמו שהוא, ובטח ובטח שלא לחכות למבחנים בכיתה ג' שאינם מבחני אינטיליגנציה כלל (וגם לא לסמוך על זה שהוא לבטח יצליח בהם, אפילו אם יש לו אייקיו 160 בסולם 15). נסי למצוא פתרון, יחד עם הצוות של בי"ס, עוד מההתחלה.
 
מעבר לכך

ייתכן שיש מקום לאבחון מוקדם יותר
אולי במטרה לקבל תוכנית מסודרת כלשהי המתאימה למנת המשכל שלו (אם תהיה כזאת בנמצא). אבל אם או בלעדי אבחון, אין להניח למצב כמו שהוא, ובטח ובטח שלא לחכות למבחנים בכיתה ג' שאינם מבחני אינטיליגנציה כלל (וגם לא לסמוך על זה שהוא לבטח יצליח בהם, אפילו אם יש לו אייקיו 160 בסולם 15). נסי למצוא פתרון, יחד עם הצוות של בי"ס, עוד מההתחלה.
מעבר לכך
אם בבוא העת הוא לא יעבור את המבחנים, אני ממליצה לעשות לו אבחון, על מנת שיקבל את המגיע לו. למרבה הצער, למבחנים של מכון סאלד (או לאלה האזוריים שבאים בנוסף) יש עוד קריטריונים, חוץ ממחוננות, שמחוננים רבים לא עומדים בהם.
 
עד כמה שידוע לי השימוש באבחון פרטי

מעבר לכך
אם בבוא העת הוא לא יעבור את המבחנים, אני ממליצה לעשות לו אבחון, על מנת שיקבל את המגיע לו. למרבה הצער, למבחנים של מכון סאלד (או לאלה האזוריים שבאים בנוסף) יש עוד קריטריונים, חוץ ממחוננות, שמחוננים רבים לא עומדים בהם.
עד כמה שידוע לי השימוש באבחון פרטי
כבר לא מתקבל כפי שהיה בעבר. מי שלא מתקבל לפרוייקט לפי המבחן של מכון סאלד צריך לחכות שנה נוספת ולעבור אבחון נוסף - שיוכל להיות תקף רק לשנה העוקבת. מעבר לכך, אין לי פתרון אמיתי לשאלתך על שיעמום בכתה א' - ואת יכולה לקרוא את ההודעה שלי בעניין השמש הפרטים שלנו.
 
למיטב ידיעתי, ניתן בהחלט להיכנס

עד כמה שידוע לי השימוש באבחון פרטי
כבר לא מתקבל כפי שהיה בעבר. מי שלא מתקבל לפרוייקט לפי המבחן של מכון סאלד צריך לחכות שנה נוספת ולעבור אבחון נוסף - שיוכל להיות תקף רק לשנה העוקבת. מעבר לכך, אין לי פתרון אמיתי לשאלתך על שיעמום בכתה א' - ואת יכולה לקרוא את ההודעה שלי בעניין השמש הפרטים שלנו.
למיטב ידיעתי, ניתן בהחלט להיכנס
לתוכנית על סמך אבחון פרטי, א-ב-ל הדברים האלה הם לא כלל ארציים ומשתנים ממרכז העשרה אחד למשנהו (וכמו כן האבחונים).
 
סביר להניח שהוא מחונן

איך יודעים?
בני האמצעי הוא בן חמש וחצי. בערך מגיל 4 וקצת הוא החל לקרא לבד מבלי שההדרכנו או לימדנו אותו. היום הוא קורא חופשי יודע את לוח הכפל ותרגילי חשבון עד מאה. לא עשיתי עד היום עם זה שום דבר כיוון שהבנתי שאבחון רשמי נעשה רק בכיתה ג, אך לקראת כתה א אני מעט חוששת שלא ישתעמם בכיתה ויפריע. מה דעתכם? האם ניתן לאמור שהוא מחונן ? יש מקום לאבחון מוקדם יותר? תודה
סביר להניח שהוא מחונן
אני לא הייתי לוקחת את הילד לאבחון, אלא מחכה לראשית שנת הלימודים, ורואה איך הוא מגיב בכיתה. אם הכל בסדר, אז אין על מה להלחץ. אם הילד משתעמם, אפשר לפנות למורה ולבקש התיחסות למיוחדות שלו.
 

לי Li

New member
השאלה היא

איך יודעים?
בני האמצעי הוא בן חמש וחצי. בערך מגיל 4 וקצת הוא החל לקרא לבד מבלי שההדרכנו או לימדנו אותו. היום הוא קורא חופשי יודע את לוח הכפל ותרגילי חשבון עד מאה. לא עשיתי עד היום עם זה שום דבר כיוון שהבנתי שאבחון רשמי נעשה רק בכיתה ג, אך לקראת כתה א אני מעט חוששת שלא ישתעמם בכיתה ויפריע. מה דעתכם? האם ניתן לאמור שהוא מחונן ? יש מקום לאבחון מוקדם יותר? תודה
השאלה היא
במידה ותעשי איבחון מוקדם יותר, מה את מתכוונת לעשות הלאה? בהנחה והוא מחונן לפי האיבחון? האם את רוצה להקפיץ אותו כתה? האם את רוצה להעניק לו פעילויות נוספות? אני אישית חושבת שהאבחון בשלב הזה מיותר וסתם מבזבז כסף. את רואה שהילד מוכשר, אני מציעה שתספקי לו פעילויות העשרה וחוגים שונים. תחכי לתחילת שנת הלימודים ותראי איך הוא יסתדר, במהלך שנת הלימודים תמשיכי גם עם פעילויות ההעשרה מחוץ לבית הספר. מצד שני אם את רוצה לעשות שימוש באיבחון למטרות אחרות אז הוא בהחלט יכול לעזור. הכל תלוי במה את מתכוונת לעשות עם זה הלאה.
 

שאלת תם

New member
תודה על התגובות ועוד שאלות

איך יודעים?
בני האמצעי הוא בן חמש וחצי. בערך מגיל 4 וקצת הוא החל לקרא לבד מבלי שההדרכנו או לימדנו אותו. היום הוא קורא חופשי יודע את לוח הכפל ותרגילי חשבון עד מאה. לא עשיתי עד היום עם זה שום דבר כיוון שהבנתי שאבחון רשמי נעשה רק בכיתה ג, אך לקראת כתה א אני מעט חוששת שלא ישתעמם בכיתה ויפריע. מה דעתכם? האם ניתן לאמור שהוא מחונן ? יש מקום לאבחון מוקדם יותר? תודה
תודה על התגובות ועוד שאלות
איזה איבחונים קיימים - מה ההבדלים בינהם? למי פונים? מהו האבחון שהוזכר של מכון סאלד? כפי שניתן להבין אני הדיוט מושלם בנושאים אלו אז כל אינפורמציה שתשכיל אותי תבורך תודה
 
האבחון של מכון סולד

תודה על התגובות ועוד שאלות
איזה איבחונים קיימים - מה ההבדלים בינהם? למי פונים? מהו האבחון שהוזכר של מכון סאלד? כפי שניתן להבין אני הדיוט מושלם בנושאים אלו אז כל אינפורמציה שתשכיל אותי תבורך תודה
האבחון של מכון סולד
אינו מבחן אינטיליגנציה, אלא בוחן הרבה יותר על ידע ו"מאתר" את האחוז והשלושה אחוזים הכי גבוהים. כמו כן, הוא גם מפספס הרבה... במידה ואתה רוצה לעשות לילדך מבחן אינטיליגנציה, עליך לפנות לפסיכולוג חינוכי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה