אחריות על מחשב

  • פותח הנושא yee1
  • פורסם בתאריך

yee1

New member
אחריות על מחשב

קניתי מחשב חדש מההתחלה היו בעיות תוכנה קשות - לבסוף נאמר לי בחברה כי עלי לבצע מחיקת כל הדיסק והתקנה מחדש [יש לזה שם מקצועי אשר ברגע זה פרח משום מה מזכרוני] הבעיה הנוצרת שיש כבר הרבה חומר על המחשב אשר חשוב לי ואינני יכול למחוק אותו לטענת החברה אין אחריות על תוכנה וע``כ עלי לשלם בגין שמירת החומר אני רוצה לציין שהקניה נעשתה עם כולל מערכת הפעלה ברישיון ומותקנת! -על אלו שילמתי הנם כלולים במחיר לעמדתי היות והבעיה במערכת ההפעלה הנה מהתחלה ורק הלכה והתדרדרה עם הזמן - על החברה לשאת בעלויות שמירת החומר אין זה קשור כלל לאחריות היות והמוצר שקיבלתי לא היה תקין מלכתחילה - לכן עליהם לשאת בהוצאות הנגרמות כתוצאה מכך אם המצב היה שונה כלומר היתה מסופקת מערכת הפעלה מותקנת ופועלת כראוי ואחר זמן מסויים היתה קוראת תקלה ונופלת אזי -לדעתי- היתי נופל לאחריות החברה כלומר לאי אחריות לסבר האוזן המחשב בן כמעט 3 חודשים וכבר לפני כחודש מצאתי לנכון להוציא מכתב ארוך ומפורט לחברה על רוב התקלות אבקש לקבל תגובות תודה מראש דב
 

odeg g

New member
אחריות למחשבים

היי, הבעיה שהצגת נראית במחשבה שניה די לא פשוטה. אינטואיטיבית נראה שיש מקום לטעון שהאחריות לחומר שהוסף היא על המשתמש, ואם זה חשוב לו, שידאג לגיבוי מתאים. יש כאלה , עם זאת שסוברים שהנזק שנגרם לך הוא כתוצאה מדברים שלא היו צריכים בנוהג רגיל לקרות, ולכן יש אולי מקום לבוא ולדרוש פיצוי, מכל מקום, אולי תפנה בכתב לאחד מאירגוני הצרכנים עם המסמכים של כתב האחריות, ואני מאמין שיעזרו לך. תוכל לעדכן אחר כך את כולנו, כי נראה עניין חשוב! בהצלחה!
 

yee1

New member
לעמדתי לא קשור לאחריות כלל

הבעיה נובעת כתוצאה ממכשיר[מחשב] שסופק לא תקין ע``כ אחראית החברה לנזקים הנוצרים כתוצאה מכך אם המחשב היה מסופק תקין ואח``כ היתה נופלת מערכת ההפעלה - זהו סיפור אחר לחלוטין, לא כך במקרה שלי אשר סופק לא תקין!! אינני מוצא שום הבדל בין מחשב שסופק לא תקין לכל מכשיר אחר שסופק לא תקין - במיקרים כאלו אם נוצר נזק על החברה לשאת בו תודה על התשובה אשמח גם לתגובה להסבר עמדתי זה היום שלחתי מכתב אחרון לחברה והיה ולא ירצו לבצע שמירת החומר בעצמם אזמין טכנאי ואדרוש את כספי בבית משפט לתביעות קטנות אם יהיה צורך
 

odeg g

New member
נזק עקיף

את בעצם מנסה, לדעתי , לדרוש פיצוי על נזק עקיף. אני תמה האם ידעת מראש, כשקיבלת את המחשב שהוא לא תקין, אז למה להשתמש בו? זה נראה לקחת את הסיכון על עצמך, ואז כיצד ניתן לבוא בטענות לספק? כדאי לחשוב על הבט זה.
 

yee1

New member
עודד?!?! אבל תודה על התגובה

איך אני יכול לדעת שהמחשב לא תקין?! היו בעיות מהיום הראשון - כל פעם התקשרתי לתמיכה התכנית וניסו להחזיר לתפקוד הבעיות הלכו והצטברו עד שמצאתי לכון לשלוח מכתב המפרט את כל הבעיות בהן ניתקלתי בסופו של דבר הגיעו למסקנה כי יש לבצע התקנה מחדש של מערכת ההפעלה מאיפה לדעתך היתי אמור לדעת שהיא איננה מותקנת כראוי?! תוספת קטנה ולא יודע אם קשורה אתהמחשב הביאו אלי הביתה - אבל אינני מוצא בזה כל חשיבות גם בחנות לא היה באפשרותי לעמוד על כך כי התוכנה איננה מותקנת כיאות אני מודה שהנני קצת מתפלא על התגובה אבל בכל מקרה תודה על התגובה כל תגובה רצויה גם ם אינה תומכת בעמדתי לכן אני פה תודה ואשמח לתגובה
 

odeg g

New member
אחריות - פיצויים

לשמחתי נראה לי שיש לא מעט מאלה שאני ממשיך לשאול אותם בעניין שלא פוסךים על הסף שיש לכאורה עילךה לתביעה. יש כאלה שמוסיפים שצריך להוכיח את הנזק ועלותו, ולפעמים העניין לא כל כך כל. אבל יש כאלה המוסיפים, למה לא לנסות בתביעות קטנות? אולי אפשר להצליח במידה זו או אחרת. אם כבר עסקינן בתביעות קטנות, אני מציע לפני הדיון ללכת וללמוד מקרוב את השופט בתביעות של אחרים. ניתן ללמוד הרבה, וזה עשוי למנוע הפתעות... בהצלחה!, וספרי לנו בסוף מה הסתיים!
 
למעלה