אז מתי נגמרת תקופת החסד של אפיקים בפ"ת?

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
אז מתי נגמרת תקופת החסד של אפיקים בפ"ת?

אז מתי נגמרת תקופת החסד של אפיקים בפ"ת?
בעצם מה שאני שואל זה מתי יהיה אפשר להפסיק לתרץ את זה שהם לא עומדים בזמנים בכך שהם חדשים ולא היה להם מספיק זמן להתארגן?

כי עבר כבר זמן מאז שהם התחילו להפעיל את האשכול, והמצב עדיין לא משהו, במיוחד בקווים הלא תדירים... כשקו שיוצא פעם בשעה וחצי מאחר ביותר מ20 דקות *לתחנת המוצא* זו כבר בעיה די רצינית.
 

orenhz

Member
מתי שיהיו להם מספיק נהגים

אז מתי נגמרת תקופת החסד של אפיקים בפ"ת?
בעצם מה שאני שואל זה מתי יהיה אפשר להפסיק לתרץ את זה שהם לא עומדים בזמנים בכך שהם חדשים ולא היה להם מספיק זמן להתארגן?

כי עבר כבר זמן מאז שהם התחילו להפעיל את האשכול, והמצב עדיין לא משהו, במיוחד בקווים הלא תדירים... כשקו שיוצא פעם בשעה וחצי מאחר ביותר מ20 דקות *לתחנת המוצא* זו כבר בעיה די רצינית.
מתי שיהיו להם מספיק נהגים
שיתחילו להציע 60 ש"ח לשעה, ואז אני מאמין שזה יעזור
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי היה להם מספיק זמן לגייס נהגים, לא?

מתי שיהיו להם מספיק נהגים
שיתחילו להציע 60 ש"ח לשעה, ואז אני מאמין שזה יעזור
נראה לי היה להם מספיק זמן לגייס נהגים, לא?
אם הם לא גייסו מספיק נהגים בגלל שהם מציעים שכר נמוך מדי או תנאי עבודה לא נאותים, אז זו 100% אשמתם.
 
זו מגמה הולכת ומחריפה.

נראה לי היה להם מספיק זמן לגייס נהגים, לא?
אם הם לא גייסו מספיק נהגים בגלל שהם מציעים שכר נמוך מדי או תנאי עבודה לא נאותים, אז זו 100% אשמתם.
זו מגמה הולכת ומחריפה.
ולא רק באפיקים, אלא בכל חברות האוטובוסים (וגם בתחום ההובלה הכבדה).
אין נהגים. נהגים לא רוצים לבוא לעבוד בנהיגה כי שורר כאוס מוחלט בכל מה שקשור בתנאי ההעסקה של הנהגים, והמשכורות היא הקטנה שבבעיות.
לנהגים עצמם יש חלק לא מבוטל בבלגאן, לא כל האשמה על הנהלת החברות.
 

Bus Nerd

Active member
לנהגים עצמם? הם אשמים בזה שתנאי ההעסקה *של עצמם* גרועים?

זו מגמה הולכת ומחריפה.
ולא רק באפיקים, אלא בכל חברות האוטובוסים (וגם בתחום ההובלה הכבדה).
אין נהגים. נהגים לא רוצים לבוא לעבוד בנהיגה כי שורר כאוס מוחלט בכל מה שקשור בתנאי ההעסקה של הנהגים, והמשכורות היא הקטנה שבבעיות.
לנהגים עצמם יש חלק לא מבוטל בבלגאן, לא כל האשמה על הנהלת החברות.
לנהגים עצמם? הם אשמים בזה שתנאי ההעסקה *של עצמם* גרועים?
אלא אם מדובר בקואופרטיב, אני לא רואה איך הנהגים אשמים בכך שתנאי ההעסקה גורמים לכך שאין מספיק נהגים בענף ושאין מספיק נהגים איכותיים בענף. אנשים איכותיים לא יבואו כשתנאי ההעסקה הם על הפנים, והנהגים לא קובעים את תנאי ההעסקה של עצמם.
 
אסביר לך: נהגים בישראל מסכימים לקבל על עצמם

לנהגים עצמם? הם אשמים בזה שתנאי ההעסקה *של עצמם* גרועים?
אלא אם מדובר בקואופרטיב, אני לא רואה איך הנהגים אשמים בכך שתנאי ההעסקה גורמים לכך שאין מספיק נהגים בענף ושאין מספיק נהגים איכותיים בענף. אנשים איכותיים לא יבואו כשתנאי ההעסקה הם על הפנים, והנהגים לא קובעים את תנאי ההעסקה של עצמם.
אסביר לך: נהגים בישראל מסכימים לקבל על עצמם
עבודה בניגוד לחוקים והתקנות, ומוכנים לבצע נסיעות עם אוטובוסים תקולים, ולא סתם תקלות של נורה שרופה בחזית האוטובוס, אם אתה מבין למה אני מתכוון.

יתר על כן: אין זה דבר נדיר כלל וכלל שנהגים זורקים ז' על הציוד הניתן להם, ופשוט משמידים אוטובוסים. וכשמשמידים אוטובוסים- אח"כ הם גם צריכים לנהוג באוטובוסים שבורים. אני לחלוטין יכול להבין מדוע כל חברות האוטובוסים לאט לאט מחליפות את ציי הרכב שלהם באוטובוסים מתוצרת סינית- שהם פסולת על גלגלים, והאוטובוסים האלה זולים לאין שיעור מאוטובוסים אירופאיים איכותיים, כי למה להשקיע באוטובוסים יקרים ואיכותיים אם הנהגים שוברים אותם תוך חצי שנה?
 

Paper Gahan

New member
אתה יכול לתת דוגמאות של השמדת אוטובוסים?

אסביר לך: נהגים בישראל מסכימים לקבל על עצמם
עבודה בניגוד לחוקים והתקנות, ומוכנים לבצע נסיעות עם אוטובוסים תקולים, ולא סתם תקלות של נורה שרופה בחזית האוטובוס, אם אתה מבין למה אני מתכוון.

יתר על כן: אין זה דבר נדיר כלל וכלל שנהגים זורקים ז' על הציוד הניתן להם, ופשוט משמידים אוטובוסים. וכשמשמידים אוטובוסים- אח"כ הם גם צריכים לנהוג באוטובוסים שבורים. אני לחלוטין יכול להבין מדוע כל חברות האוטובוסים לאט לאט מחליפות את ציי הרכב שלהם באוטובוסים מתוצרת סינית- שהם פסולת על גלגלים, והאוטובוסים האלה זולים לאין שיעור מאוטובוסים אירופאיים איכותיים, כי למה להשקיע באוטובוסים יקרים ואיכותיים אם הנהגים שוברים אותם תוך חצי שנה?
אתה יכול לתת דוגמאות של השמדת אוטובוסים?
אני יכול לחשוב על נסיעה מהירה עם נמוכי ריצפה מעל באמפרים, אבל מה עוד?
קשה לי לחשוב שנהגים ישמידו אוטובוסים בשביל הכיף או מתסכול על תנאי העסקתם, אבל בכל זאת זאת שואל.
 
כן, אתן לך דוגמאות:

אתה יכול לתת דוגמאות של השמדת אוטובוסים?
אני יכול לחשוב על נסיעה מהירה עם נמוכי ריצפה מעל באמפרים, אבל מה עוד?
קשה לי לחשוב שנהגים ישמידו אוטובוסים בשביל הכיף או מתסכול על תנאי העסקתם, אבל בכל זאת זאת שואל.
כן, אתן לך דוגמאות:
וברוב המוחלט של המקרים מדובר פשוט בזלזול וחוסר הבנה בתפעול אוטובוסים ונהיגתם.

תחילת נסיעה לפני שהדלתות נסגרו (באוטובוסים בין עירוניים).

עליה על מדרכות עם אוטובוסים נמוכי-רצפה עירוניים.

נסיעה פרועה בכבישים משובשים, וגם על באמפרים כפי שציינת.

יש נהגים שמכוונים לעצמם את כסא הנהג ואח"כ שוברים את ידיות הכוונון כדי שאף אחד לא ישנה להם את הפוזיציה.

כיסוח מראות צד על עמודים ועצים.

יציאה לעבודה בלי לבדוק שום דבר באוטובוס (ולא, לא מצופה מנהג שיבדוק שמן במנוע- יש מי שאחראי לזה).

ועוד ועוד.
 

orengrinne

New member
אמרתי לכם ! אמרתי לכם !


כן, אתן לך דוגמאות:
וברוב המוחלט של המקרים מדובר פשוט בזלזול וחוסר הבנה בתפעול אוטובוסים ונהיגתם.

תחילת נסיעה לפני שהדלתות נסגרו (באוטובוסים בין עירוניים).

עליה על מדרכות עם אוטובוסים נמוכי-רצפה עירוניים.

נסיעה פרועה בכבישים משובשים, וגם על באמפרים כפי שציינת.

יש נהגים שמכוונים לעצמם את כסא הנהג ואח"כ שוברים את ידיות הכוונון כדי שאף אחד לא ישנה להם את הפוזיציה.

כיסוח מראות צד על עמודים ועצים.

יציאה לעבודה בלי לבדוק שום דבר באוטובוס (ולא, לא מצופה מנהג שיבדוק שמן במנוע- יש מי שאחראי לזה).

ועוד ועוד.
אמרתי לכם ! אמרתי לכם !

אפיקים מה שמייחד אותה זה הזלזול בכל דבר אפשרי

מאתר אינטרנט בזיוני שנותן לך קישור לאתר הממשלתי בנוסף לשירות

לקוחות עקום וכלה בזלזול לכל מה שקשור למכרז אם למשל הצבת תחנות

אלקטרוניות שאין והם התייחבו לשים ב 70% מהתחנות

ועוד ועוד ... בקיצור אמרתי לכם ,משהו עקום בממלכה .
 
שים לב שדברי מיוחסים להתנגות הנהגים, לא ההנהלה.

אמרתי לכם ! אמרתי לכם !

אפיקים מה שמייחד אותה זה הזלזול בכל דבר אפשרי

מאתר אינטרנט בזיוני שנותן לך קישור לאתר הממשלתי בנוסף לשירות

לקוחות עקום וכלה בזלזול לכל מה שקשור למכרז אם למשל הצבת תחנות

אלקטרוניות שאין והם התייחבו לשים ב 70% מהתחנות

ועוד ועוד ... בקיצור אמרתי לכם ,משהו עקום בממלכה .
שים לב שדברי מיוחסים להתנגות הנהגים, לא ההנהלה.
וזו רעה חולה הקיימת בכל הארץ; די בעליה לאוטובוסים ברחבי הארץ בכדי לראות זאת.
הנהלות חברות האוטובוסים בשנים האחרונות שיפרו משמעותית את התנהלותן מול הנוסעים, למרות שיש עוד הרבה מה לשפר.

הבהרה חשובה: לא מכיר את חברת אפיקים ואופן פעולתה, ואין לי יכולת או זכות לבקר אותה עקב כך.
 

orengrinne

New member
אתה טועה בגדול ההנהלה נותנות גיובי מלא לנהגים

שים לב שדברי מיוחסים להתנגות הנהגים, לא ההנהלה.
וזו רעה חולה הקיימת בכל הארץ; די בעליה לאוטובוסים ברחבי הארץ בכדי לראות זאת.
הנהלות חברות האוטובוסים בשנים האחרונות שיפרו משמעותית את התנהלותן מול הנוסעים, למרות שיש עוד הרבה מה לשפר.

הבהרה חשובה: לא מכיר את חברת אפיקים ואופן פעולתה, ואין לי יכולת או זכות לבקר אותה עקב כך.
אתה טועה בגדול ההנהלה נותנות גיובי מלא לנהגים
כי גם ההנלה כזאת עקומה או באיכות נמוכה.
 

WarDog

New member
נהגים עם אוטובוס "צמוד" שומרים עליו יותר

כן, אתן לך דוגמאות:
וברוב המוחלט של המקרים מדובר פשוט בזלזול וחוסר הבנה בתפעול אוטובוסים ונהיגתם.

תחילת נסיעה לפני שהדלתות נסגרו (באוטובוסים בין עירוניים).

עליה על מדרכות עם אוטובוסים נמוכי-רצפה עירוניים.

נסיעה פרועה בכבישים משובשים, וגם על באמפרים כפי שציינת.

יש נהגים שמכוונים לעצמם את כסא הנהג ואח"כ שוברים את ידיות הכוונון כדי שאף אחד לא ישנה להם את הפוזיציה.

כיסוח מראות צד על עמודים ועצים.

יציאה לעבודה בלי לבדוק שום דבר באוטובוס (ולא, לא מצופה מנהג שיבדוק שמן במנוע- יש מי שאחראי לזה).

ועוד ועוד.
נהגים עם אוטובוס "צמוד" שומרים עליו יותר
כאשר הנהג מקבל אוטובוס קבוע(עד 2 נהגים לאוטובוס אחד, נהג לסידור בוקר ונהג לערב) האוטובוס נראה הרבה יותר טוב.
לפחות ככה זה במטרופולין בדרום(בין עירוני), כל הנהגים שנוהגים בכלי קבוע דואגים למצב הרכב, לא נתקלתי במצב שנהג והאטוטובוס הקבוע שלו היו במצב גרוע, אבל כן ראיתי כמה כלים חלופיים(לרוב היותר ישנים) שנראו זוועת עולם.
 
נסעתי היום באוטובוס

כן, אתן לך דוגמאות:
וברוב המוחלט של המקרים מדובר פשוט בזלזול וחוסר הבנה בתפעול אוטובוסים ונהיגתם.

תחילת נסיעה לפני שהדלתות נסגרו (באוטובוסים בין עירוניים).

עליה על מדרכות עם אוטובוסים נמוכי-רצפה עירוניים.

נסיעה פרועה בכבישים משובשים, וגם על באמפרים כפי שציינת.

יש נהגים שמכוונים לעצמם את כסא הנהג ואח"כ שוברים את ידיות הכוונון כדי שאף אחד לא ישנה להם את הפוזיציה.

כיסוח מראות צד על עמודים ועצים.

יציאה לעבודה בלי לבדוק שום דבר באוטובוס (ולא, לא מצופה מנהג שיבדוק שמן במנוע- יש מי שאחראי לזה).

ועוד ועוד.
נסעתי היום באוטובוס
קטן של יוטונג בחברת קווים, הנהג התקרב מאוד למדרכה, נתקע בה עם הדלת, ואז כשפתח את הדלת, היא נתקעה במדרכה ואז עברה, אבל כשהוא התחיל לנסוע היא שוב נתקעה במדרכה, אז במקום להמשיך אחורה הוא פשוט נסע קדימה ושפשף אותה על המדרכה עד שהוא השתחרר. ראיתי עוד נהג היום עם אוטובוס קטן של יוטונג, גם בקווים, שמאחורה הייתה לו דפיקה רצינית מאחורה בצד למטה במקום שנראה כאילו הוא נתקע במדרכה גבוהה או בעמוד.
 

orenhz

Member
אם המשכורות יהיו גבוהות - יגיעו יותר נהגים למשרה הזאת

זו מגמה הולכת ומחריפה.
ולא רק באפיקים, אלא בכל חברות האוטובוסים (וגם בתחום ההובלה הכבדה).
אין נהגים. נהגים לא רוצים לבוא לעבוד בנהיגה כי שורר כאוס מוחלט בכל מה שקשור בתנאי ההעסקה של הנהגים, והמשכורות היא הקטנה שבבעיות.
לנהגים עצמם יש חלק לא מבוטל בבלגאן, לא כל האשמה על הנהלת החברות.
אם המשכורות יהיו גבוהות - יגיעו יותר נהגים למשרה הזאת
וברגע שלחברה יש מספיק כח אדם, אז נהג שרוצה לקחת חופש, או לעבוד פחות שעות - אין בעיה לאשר לו את זה.
אבל כרגע אין מספיק נהגים כך שגם מי שכבר עובד בזה צריך לעבוד הרבה מאוד כי פשוט אין מי שיחליף אותו.
זה סוג של ביצה ותרנגולת
 
השבוע יש מחסור נוסף בנהגים אצל כל המפעילות בגלל עיד אל אדחא

אז מתי נגמרת תקופת החסד של אפיקים בפ"ת?
בעצם מה שאני שואל זה מתי יהיה אפשר להפסיק לתרץ את זה שהם לא עומדים בזמנים בכך שהם חדשים ולא היה להם מספיק זמן להתארגן?

כי עבר כבר זמן מאז שהם התחילו להפעיל את האשכול, והמצב עדיין לא משהו, במיוחד בקווים הלא תדירים... כשקו שיוצא פעם בשעה וחצי מאחר ביותר מ20 דקות *לתחנת המוצא* זו כבר בעיה די רצינית.
השבוע יש מחסור נוסף בנהגים אצל כל המפעילות בגלל עיד אל אדחא
ולכן יש קיצוצים בשירות.
 

Bus Nerd

Active member
כן אבל אני מדבר על בעיות שהיו גם שבוע שעבר ולפני שבועיים

השבוע יש מחסור נוסף בנהגים אצל כל המפעילות בגלל עיד אל אדחא
ולכן יש קיצוצים בשירות.
כן אבל אני מדבר על בעיות שהיו גם שבוע שעבר ולפני שבועיים
 
בדרך כלל נותנים מאה ימים

אז מתי נגמרת תקופת החסד של אפיקים בפ"ת?
בעצם מה שאני שואל זה מתי יהיה אפשר להפסיק לתרץ את זה שהם לא עומדים בזמנים בכך שהם חדשים ולא היה להם מספיק זמן להתארגן?

כי עבר כבר זמן מאז שהם התחילו להפעיל את האשכול, והמצב עדיין לא משהו, במיוחד בקווים הלא תדירים... כשקו שיוצא פעם בשעה וחצי מאחר ביותר מ20 דקות *לתחנת המוצא* זו כבר בעיה די רצינית.
בדרך כלל נותנים מאה ימים
השאלה היא ממתי הם נספרים: מההכרזה על הזכייה, מתחילת ההפעלה או מהפעימה הנוכחית :-D
 
השבועיים הראשונים להפעלה בפ"ת היו ימי בין הזמנים

בדרך כלל נותנים מאה ימים
השאלה היא ממתי הם נספרים: מההכרזה על הזכייה, מתחילת ההפעלה או מהפעימה הנוכחית :-D
השבועיים הראשונים להפעלה בפ"ת היו ימי בין הזמנים
השבועיים הבאים היו ימי תחילת שנת הלימודים - תחילת הפעלת קווי התלמידים
השבוע הקרוב זה שבוע עיד אל אדחא
שבועיים לאחר מכן מתחילה תקופת החגים היהודיים
כך שלמעשה תקופת ההפעלה ללא שיבושים חיצוניים תתחיל רק בסוף אוקטובר ובאמצע נובמבר מתקיימת פעימת השינויים הגדולה.

כך שמעשית אין מה לתת ימי חסד לפני אמצע נובמבר. רק משם והלאה יהיה טעם לבחון באמת את ביצועי אפיקים ולראות איך היא צולחת את יישום המכרז.
עד אז, אפשר לראות זאת כתקופת חימום.
 

orenhz

Member


השבועיים הראשונים להפעלה בפ"ת היו ימי בין הזמנים
השבועיים הבאים היו ימי תחילת שנת הלימודים - תחילת הפעלת קווי התלמידים
השבוע הקרוב זה שבוע עיד אל אדחא
שבועיים לאחר מכן מתחילה תקופת החגים היהודיים
כך שלמעשה תקופת ההפעלה ללא שיבושים חיצוניים תתחיל רק בסוף אוקטובר ובאמצע נובמבר מתקיימת פעימת השינויים הגדולה.

כך שמעשית אין מה לתת ימי חסד לפני אמצע נובמבר. רק משם והלאה יהיה טעם לבחון באמת את ביצועי אפיקים ולראות איך היא צולחת את יישום המכרז.
עד אז, אפשר לראות זאת כתקופת חימום.
 

בישגד

New member
מעשית אין שום סיבה לתת "ימי חסד" בכלל למפעילים מחליפים

השבועיים הראשונים להפעלה בפ"ת היו ימי בין הזמנים
השבועיים הבאים היו ימי תחילת שנת הלימודים - תחילת הפעלת קווי התלמידים
השבוע הקרוב זה שבוע עיד אל אדחא
שבועיים לאחר מכן מתחילה תקופת החגים היהודיים
כך שלמעשה תקופת ההפעלה ללא שיבושים חיצוניים תתחיל רק בסוף אוקטובר ובאמצע נובמבר מתקיימת פעימת השינויים הגדולה.

כך שמעשית אין מה לתת ימי חסד לפני אמצע נובמבר. רק משם והלאה יהיה טעם לבחון באמת את ביצועי אפיקים ולראות איך היא צולחת את יישום המכרז.
עד אז, אפשר לראות זאת כתקופת חימום.
מעשית אין שום סיבה לתת "ימי חסד" בכלל למפעילים מחליפים
מה זה הקשקוש הזה תקופת חסד? לחברה יש מספיק זמן להיערך מהרגע שהיא יודעת שהיא זכתה במכרז ועד להפעלה, ולאחרונה כבר אי אפשר להשתמש בתירוץ השחוק שגלל ששינו את הקווים יש בלאגן. וגם כל שאר התירוצים שהועלו הם דברים לא חדשים שצפויים מראש. העניין הוא לא אם נאלצים לקצץ את הלו"ז בתקופות מסויימות, אלא לעמוד בלו"ז שנקבע.
כדאי לזכור שיש נוסעים שבאמת צריכים את השירות באופן קבוע ולא סתם מתעניינים מהצד כמו במשחק עם כלים על לוח, ולהם התירוצים בכלל לא משנים.
&nbsp
ואני לא מדבר ספציפית על המקרה של אפיקים בפתח תקווה, שהנסיון שלי איתם די מצומצם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה