אין פתרון קסמים
הרי המערכת בנויה למסות ולא להתחשבות ביחיד. ברגע שזו נקודת המבט של המערכת, ממילא הילד המחונן עם הבעיתיות שלו, נדחק לקרן זווית. כמו שגם הילד הדיסלקט לא נמצא בראש מעייני המורה, וכמו שגם הילד ההיפר אקטיבי גורם נזק לחברה ולא ממריץ אותה למחשבה אחרת. ההורים הם אלו שצריכים לבדוק מה מתאים לילד שלהם. אם הילד אובחן כמחונן, והוא סובל בכיתת מחוננים, מה התועלת בכיתהה זו עבורו? אם הוא סובל בכיתה רגילה, מה הטעם בלהשאיר אותו עם כולם?
אין פתרון קסמיםאז מה הפתרון?
בשרשורים פה בפורום הצעיר אני רואה שבפן החברתי כיתות מחוננים אינן עוזרות לאותם מחוננים, ובעצם אינן משרתות את מטרתן. למיטב הבנתי, מספר רב אם לא רוב המחוננים אוטודידקטיים, וכל מי שהוא אכן כזה יודע שלימוד אוטודידקטי למרות שלפעמים לא מקיף הוא מהיר פי כמה, ובעניינים אלו ואחרים אולי הדרך הכי טובה ללמוד - לדוגמה, שפה זרה. אין דרך יותר טובה ללמוד שפה זרה מאשר לקרוא, וכל ה"עידוד קריאה" ובוק ריפורטים למיניהם עושים בדיוק את ההפך ממטרתם, מניעים ילדים מקריאה. בכל מקרה, סטיתי מהנושא - כיתות המחוננים, לדעתי, מטרתן העיקרית היא לספק לילדים המחוננים חברה של שווים, של אנשים שלהם יש דבר משותף. מחוננים לרוב לא מתחברים לכתה רגילה, ולזה יש הוכחות ביומיום הרבה - אם תרצו, אספר לכם את הסיפור שלי. הנקודה המרכזית היא, שאם כיתות המחוננים לא עוזרות, וכיתות רגילות לא באות בחשבון, אז מה כן הפתרון? איפה ניתן להציב ילדים, בכתות ב'-ז' (שם לפי ניסיוני הזמנים הכי קשים), כדי שיהיו שמחים? אני לא צריך לספר לכם שהורים לפעמים לא יודעים מה עובר על הילדים. הפאסאד החברתי שכל אחד לומד בנעוריו להציג תקף הרבה יותר מוקדם אצל ילדים מחוננים, במיוחד לגבי הורים. לי לקח המון זמן להבין שלהורים כדאי לספר, ואי אפשר פשוט לבוא ולומר את זה לילד, הילד צריך להבין את זה לבד. לא שלא צריך לומר את זה, חובה לחזור שוב ושוב על זה, אבל אין מה לעשות. אז איך, לדעתכם המקצועית והאישית, אפשר לעשות לילדים האלה? כי הילדים שנותנים שיעורים פרטיים במתמטיקה, הם אלה שהכי צריכים עזרה בפן החברתי.
הרי המערכת בנויה למסות ולא להתחשבות ביחיד. ברגע שזו נקודת המבט של המערכת, ממילא הילד המחונן עם הבעיתיות שלו, נדחק לקרן זווית. כמו שגם הילד הדיסלקט לא נמצא בראש מעייני המורה, וכמו שגם הילד ההיפר אקטיבי גורם נזק לחברה ולא ממריץ אותה למחשבה אחרת. ההורים הם אלו שצריכים לבדוק מה מתאים לילד שלהם. אם הילד אובחן כמחונן, והוא סובל בכיתת מחוננים, מה התועלת בכיתהה זו עבורו? אם הוא סובל בכיתה רגילה, מה הטעם בלהשאיר אותו עם כולם?