אורלנדו לזוג עם פעוטה בת 2.5 - יוניברסל ודיסני

זה לא מה שאמרנו...

בשום מקום לא אמרנו שהמתקנים מפחידים או מיועדים לחובבי אקסטרים.
הם לא. דיסני הוא פארק משפחתי המיועד למשפחות עם ילדים, עם מתקנים רגועים למדי - מצוין לפחדנים... אבל מה לעשות, גם על רכבת הרים שלא תפחיד ילד שעבר את גיל 8 יש הגבלות כשמדובר על פעוטות. זה לא כזה מפתיע: אפילו הגלגל הענק האטי בלונה פארק בתל אביב הוא עם הגבלת גובה מינימום, עד כמה שאני זוכרת מילדותי.

הילדה היא עדיין קטנה מדי בשביל חלק מהמתקנים, ובוודאי בוודאי קטנה מכדי ליהנות מדיסני ברמה שמצדיקה את המחיר הגבוה של הכרטיס. לכן יהיו מתקנים שהיא לא תוכל להעלות אליהם ואתם תצטרכו להעלות בתורות, ובכל מקרה החוויה לא תדבר אליה יותר מאשר גן השעשועים החינמי בשכונה שלכם בארץ.

ולכן, שוב: אם דיסני מעניין אתכם לכו בשביל עצמכם. אם הגעתם לאורלנדו בשביל משפחה, אני הייתי בודקת אם הם יכולים לשמור על הילדה ביום הזה כדי לשחרר אתכם למצות את הפארק כמו שצריך. אם המשפחה לא באורלנדו, בעיניי בשביל יום אחד עם הילדה אפשר לוותר על הגעה לעיר.
בכל מקרה, דיסניוורלד הוא עצום, ומורכב מכמה וכמה פארקים שונים שכל אחד מהם יכול למלא יום. אז במקום לדבר בתיאוריה או לחשוש מרכבות אקסטרים שלא קיימות או לא לדעת מה מתאים לילדה, פשוט כנסו לאתר האינטרנט של הפארק ותבדקו. יש שם פירוט מלא של כל מתקן ומתקן.
 
תשובה

נכון, וגם אני לא אמרתי שמישהו פה טען שהמתקנים מפחידים :)
הוספתי את זה כהערת אגב שאנחנו פחדנים ואני תוהה כמה מתקנים "נפסול" בגלל זה.
בסך הכל קיבלתי כאן נקודות חשובות למחשבה ואני חושבת לצמצם משמעותית את כמות הימים. דיסני בהחלט מעניין אותנו כזוג ובהחלט נגיע לשם, אבל לפרק זמן פחות ארוך ממה שתכננתי.
זו הסיבה שאני כותבת כאן ולא מסתמכת רק על מה שאני קוראת באתר שלהם.
חשוב לי לשמוע חוויות אישיות.
 
חוויות אישיות הן נכונות לאותו אדם

זה תלוי בטעם אישי, בציפיות, במצב הרוח, בחוויות קודמות ועוד ועוד. לפעמים במזל או בחברה שאיתך (נסעתי לפני שנה לאיזה טרק לא כזה מרתק אבל בזכות החברה של קובץ תרמילאים ממקומות שונים בעולם שכולנו היכרנו זה את זה רק כמה ימים קודם, זה היה היום הכי מוצלח בכל הטיול כולו). לכן בעיניי עם כל הכבוד לחוויות אישיות, ברגע שצריך להחליט האם לשלם על כרטיסים כה יקרים, צריך גם לפתוח אתר אינטרנט, לקרוא ולראות האם זה מעניין אותך. האם כשאת קוראת על המתקנים את מתרגשת וכבר מתכננת בראש מסלול בפארק? או שאת אומרת "נו, נחמד, אבל זה פחות מעניין אותי, הרכבת הזו נשמעת לא כזו מרגשת, המתקנים הללו יותר לילדים"...?
 
בדיוק, זה מאוד אישי. לפני שנה וחצי היינו בדיסני פריז עם שני
בנים. הם היו אז בני 7 ו-10 בערך. היינו 3 ימים (יומיים בפארק דיסני, יום אחד בפארק הסרטים. ולא ברצף אחרת הייתי מתחרפנת). זה פרק הזמן שאפשר לנו ממש למצות את המקום, ולדעתי באורלנדו מדובר במקום הרבה יותר גדול.
בעלי סבל מכל רגע נתון. ממש. רמת אומללות שאין כדוגמתה. בגדול הוא נשרך אחרינו במשך שלושה ימים ומצא נחמה בעיקר בטלפון שלו. בעיקר כי על רוב המתקנים הוא לא יכול היה לעלות כי הוא סובל מאוד מבחילות גם בקרוסלות של התינוקות, וכי אחרי יום-יומיים ממש נשבר לו מהמקום ומהאווירה ה-הו כה צ'ירפול.
לעומתו, את הבנים ואותי אי אפשר היה להוציא משם. בכל אחד מהימים הגענו לפני הפתיחה ונשארנו ממש עד הסגירה. היה נהדר. אבל בלי הילדים הייתי מרגישה שם די מטופשת.
באופן אישי, אני במקומכם הייתי מוותרת על כל העניין לחלוטין, מחכה שהילדה תגדל (מאוד) ונוסעת איתה בפעם אחרת לאיזשהו דיסני בעולם. אולי זו רק אני, אבל מבוגרים שמסתובבים לבד בדיסני ועולים על מתקנים של ילדים (ויש כאלו המון) תמיד נראים בעיניי מאוד מגוחכים. ילדים הופכים את החוויה למה שהיא אמורה (בעיניי כמובן) להיות באמת.
 
למה מגוחכים?

הייתי בגיל 21 בדיסני, ומה לעשות, הגעתי לבד. בסופו של דבר, טוב שכך: כמו ילדה רצתי ממתקן למתקן בלי להתאים את הקצב שלי לאף אחד, עליתי על מתקנים שאהבתי פעמיים או שלוש, והספקתי ה-כ-ל כולל את המופעים. היה כיף להפליא, קצת חזרה לילדות תמימה.

יש משהו מאוד יפה בלראות את הפארק דרך עיניים של ילד, ומנגד כהורה אתה עסוק לא פעם בלדאוג לילד ולהתאים את עצמך אליו ולמה שהוא רוצה (כולל קרוסלות משמימות לפעוטות ולילדים קטנים ולעמוד בתור ללחוץ ידיים למיקי... כך שהחוויה לבקר שם בלי ילדים היא נטו שלך, ולמי שאוהב את דיסני זה כיף גדול.
זהו פארק לכל הגילאים. אין שום דבר מגוחך בלבוא לשם כמבוגרים נטולי ילדים כמו שחלק גדול ממבקרי הפארקים עושים. אם כבר מגוחך וקצת עצוב בעיניי להימנע מביקור בפארק לכל הגילאים שישמח אותך רק בגלל הפחד משיפוטיות של אחרים.
 
גיל 21 זה לא גיל 50 או 60 ולכך התכוונתי
לשמחתי התמזל מזלנו להגיע לדיסני הרבה אחרי הגיל שבו עומדים בתור כדי ללחוץ ידיים למיקי ולאלזה, ודווקא העובדה שהיינו עם ילדים אפשרה לנו (לי) להנות מהפארק, כולל מתקנים "מגוחכים" של מטוסים וכו'. אבל כשראיתי מבוגרים בני 50-60 עולים על המתקנים האלו.. מה אני אגיד לך, בעיניים שלי זה נראה לי מוזר. ולא אמרתי להימנע בגלל שיפוטיות. אני בלי ילדים הייתי נמנעת כי זה לא נראה לי כיף ולא נראה לי מתאים לגילי (40 פלוס) וכי בגילי הייתי מעדיפה להשקיע את הזמן בדברים אחרים, אם הייתי בלי ילדים.
 
גם אני אעדיף היום להשקיע את הזמן בדברים אחרים

לא מסיבות של גיל, פשוט כבר הייתי ויש לי דברים יותר מעניינים כרגע לעשות עם סכום הכסף הדרוש לביקור בפארק כזה (ובאופן כללי, למעט דיסני שהיה חלום ילדות בגלל אהבתי לסרטים כילדה, תמיד העדפתי טבע על פארקי שעשועים).
כאמור, זה עניין אישי. אין נכון או לא נכון, פשוט תחומי עניין/סדרי עדיפויות אחרים לכל אחד.

כל שאני אומרת - לא צריך לפסול משהו שאוהבים (לא מדברת עלייך אלא בכלל) בגלל שיפוטיות גילאית כזו, במיוחד שהפארקים הללו אכן בנויים לכל גיל. יש אנשים שקופצים באנג'י בגיל 50 (אותי לא יעלו על מתקן ההתאבדות הכושלת הזה באף גיל), יש תרמילאים בגיל 40, יש לי חברות שגם בגיל 20 העדיפו את הלובר על דיסני ולא הסכימו לישון בפחות ממלון יפה. לגיטימי.

אוכל רק לספר שלפני אי אילו שנים נסעתי לאנטארקטיקה, סיור של 3 שבועות שעושים על אוניית מחקר. המבוגרים בחבורה היו זוג, בן 83 ובת 79, ופה ושם יש קטעים שצריך לקפוץ מגרם מדרגות שתלוי מהספינה לתוך סירת גומי שעולה-יורדת בגלים - בחיים לא הייתי מדמיינת את הסבתות שלי עושות את זה בגילאים הללו, אבל הזוג הזה הלך על זה. היא בכלל היתה הרוח החיה בספינה, שתמיד שולפת בקבוק יין אדום וסוחפת אחריה את כולם. באחד הימים האחרונים היתה סופת שלג - היתה שם אישה אוסטרלית בת 65 שלא ראתה שלג מימיה, וכולה התפעלות. יצאנו איתה לסיפון, ועד מהרה היא וכולם (שכולם כמעט בגילאי ה-40 פלוס עד 70) נסחפו בחוויה, נשכבו לעשות "מלאכי שלג", בנו בובת שלג, וערכו מלחמת שלג תוך שהם מתפקעים מצחוק. זה היה מקסים.
 
...וכמובן ששרשרתי לא נכון
מיועד לקלמנטיין כמובן.....
 

iris mom of two

New member
בדיוק

לפני, וואוו, כבר 5 ומחצי שנים, עשינו מפגש משפחתי בדיסני.
&nbsp
אנחנו לא רצינו לנסוע. לא היינו בדיסני, וגם דיסני לא הכי עניין אותי. אחיו ואחותו התעקשו שזה המקום המושלם. ההורים שלו באו לאן שנבחר.
&nbsp
היינו זוג מבוגרים שהתנהלו באמצעות סקוטרים, משפחה עם שני ילדים קטנים, משפחה עם שני ילדים בגיל העשרה (אנחנו), ומשפחה עם ילד בגיל העשרה ובת שהצטרפה רק ליומיים, בת 21.
&nbsp
מכולם, אנחנו הכי נהננו. באנו ללא צפיות, עם ילדים בגיל המתאים. אם כי הבת לא רוצה לחזור לדסני, זה לא עושה לה את זה. הבן חזר לדיסני עם חברים כשסיים תיכון ומאד נהנה גם אז. אני את דיסני מיציתי, מעדיפה טיולי טבע או מוזיאונים. החיוך התמידי עושה לי רע. הבעל? נראה לי שגם הוא איתי.
 
לא ברור למה יש לך הרגשה שאני לא בודקת באתר...

כמו שאמרתי, אותנו אישית זה מעניין ומרגש לבקר שם. מבחינתי זה אפילו סוג של חלום ילדות.
אם רק אנחנו היינו מבקרים בדיסני זה היה נראה אחרת. אנחנו רוצים לקחת גם את הילדה שלנו לשם בשביל החוויה המשפחתית, ולכן התייעצנו.
אם בהתחלה חשבתי שנהיה מספר ימים, בפועל כנראה שנהיה שם לפרק זמן קצר יחסית.
תודה על הטיפים
 

iris mom of two

New member
עם זה חלום שלכם

בהחלט ללכת.
&nbsp
לפעמים הגשמת חלומות שווה את הכסף. וכן, יכול להיות מאד נחמד בשבילכם עם הילדה, במיוחד כי הריידס היותר אתגריים, במרכאות, לאו דווקא יעניינו אתכם.
 
שאלה

למה תהיו בלי קשר באורלנדו? אלא אם יש משפחה למשל באזור, אורלנדו היא עיר שבאים אליה בשביל פארקי השעשועים ותו לא. לכן, ובמיוחד שהם יקרים מאוד ואתם מוגבלים עם הפעוטה, כדאי קודם כל לבדוק מה בכלל אתם רוצים לעשות ולכמה ואיזה פארקים אתם מתכוונים ללכת אם בכלל - ומזה להסיק אם בכלל שווה להוסיף את אורלנדו לתכנון המסלול שלכם. הרי פארקי שעשועים יש גם במקומות אחרים בארה"ב, אם למשל לוס אנג'לס היא גם במסלול שלכם.
 
יש לנו משפחה באזור...

לכן התכנון הוא להיות בפורט לודרדייל, באורלנדו, ובניו יורק.
 

Nרב

New member
תסעו לשם רק אם זה מעניין אתכם. לילדה בת 2.5 אין הבדל בין

מגלשה רגילה לבין דיסנילנד
 

liat1271

New member
עוד מקום שאתם יכולים להיות זה sea world

היינו שם לפני כחודש, הילדים עלו על הרכבות ההרים, ובעלי ואני הסתובבנו בפארק בלי להיות על שום מתקן, מאד נהננו.
&nbsp
 
לא ממליצה

בעוונותיי הייתי שם בצעירותי לפני הרבה שנים ולא התלהבתי או חשבתי שזה שווה את המחיר, וכיום כשאני יודעת מה כרוך בזה - צפו בסרט התיעודי "בלאקפיש" - ואיזו התעללות נוראית עוברים הלווייתנים הקטלניים במקום כדי לספק בידור עבורנו, אני בדעה שאסור לתמוך כלכלית בפארק הזה.
 
למעלה