אוסף כרטיסים

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
זה לא מדויק.

מעט , והם נוסעים בקווים ליישובים
ערביים שעליהם ממילא לא יעלו מחבלים .
זה לא מדויק.
קודם כל באיזור חיפה יש נהגים ערבים גם בקווים שלא נוסעים לישובים ערביים. ולגבי זה שלא יעשו פיגוע בקו שנוסע לישוב ערבי - היה פיגוע באמצע אום-אל-פחם בקו שנוסע מתל-אביב-יפו לנצרת דרך הכפרים הערביים של וואדי ערה.
 

יהוושע

New member
לדעתי זה עדיין בעייתי , ובכלל לא

זה לא מדויק.
קודם כל באיזור חיפה יש נהגים ערבים גם בקווים שלא נוסעים לישובים ערביים. ולגבי זה שלא יעשו פיגוע בקו שנוסע לישוב ערבי - היה פיגוע באמצע אום-אל-פחם בקו שנוסע מתל-אביב-יפו לנצרת דרך הכפרים הערביים של וואדי ערה.
לדעתי זה עדיין בעייתי , ובכלל לא
נראה לי שבמדינת היהודים , חברה ערבית מפעילה תחבורה ציבורית באזורים נרחבים כול כך , על אף שאין חולק על כך שהם זכו במכרז כדת וכדין ( לצערי הרב ) .
 

איליה.

New member
אמנם זה לא פורום פוליטי

לדעתי זה עדיין בעייתי , ובכלל לא
נראה לי שבמדינת היהודים , חברה ערבית מפעילה תחבורה ציבורית באזורים נרחבים כול כך , על אף שאין חולק על כך שהם זכו במכרז כדת וכדין ( לצערי הרב ) .
אמנם זה לא פורום פוליטי
אבל היות שהודעתך התייחסה לתחבורה ציבורית, אני לא יכול שלא להרים גבה למקרא דבריך. מדינת ישראל מנסה להילחם באבטלה הגואה, שנמצאת בשיאה במגזר הערבי, ואתה קורא למדיניות של אפלייה נגד חברות שמעסיקות ערבים? רק היום בחדשות ערוץ 2 היתה כתבה על זה שבכפר הבדווי טובא-זנגריה שבגליל יש 30 אחוזי אבטלה. ובלי קשר לזה - אתה כולל בהכללה שלך גם את הבדווים והדרוזים שמשרתים בצה"ל, כי אתה הרי לרגע לא שואל את עצמך מאיזה כפרים באים הנהגים. העיקר שקוראים להם עלי ואחמד והם עובדים בחברה שבסיסה בנצרת. אם יש להם מבטא, שיחיו בעוני, שיעלו את רמת הפשיעה. ואחרי מדיניות כזאת של אפליה, אתה הרי תאשים אותם בזה שהם לא נאמנים למדינת ישראל, נכון?
 

Imperia

New member
זה גם בעייתי שיהודים יהיו רופאים

לדעתי זה עדיין בעייתי , ובכלל לא
נראה לי שבמדינת היהודים , חברה ערבית מפעילה תחבורה ציבורית באזורים נרחבים כול כך , על אף שאין חולק על כך שהם זכו במכרז כדת וכדין ( לצערי הרב ) .
זה גם בעייתי שיהודים יהיו רופאים
במדינה גרמנית! מה בדיוק חשבת לעצמך כשכתבת את ההודעה הזאת? (סליחה שאני מתפרצת לכם לפורום אבל אני רואה בזה את חובתי האזרחית)
 

יהוושע

New member
יהודים לא צריכים כלל לחיות בגרמניה

זה גם בעייתי שיהודים יהיו רופאים
במדינה גרמנית! מה בדיוק חשבת לעצמך כשכתבת את ההודעה הזאת? (סליחה שאני מתפרצת לכם לפורום אבל אני רואה בזה את חובתי האזרחית)
יהודים לא צריכים כלל לחיות בגרמניה
בקרבה של אומה שלא נקפה אצבע בזמן שמנהיגיה השמידו עם שלם שהיה נאמן למולדתו הגרמנית ללא כחל וסרק , והאנלוגיה שלך מקוממת . צריך לפתור את בעיות האבטלה והמצוקה של ערביי ישראל , אולם אין זה אומר שניתן להתעלם מגילויי השנאה והאלימות של חלק מהם ומנהיגיהם אל האוכלוסייה היהודית בארץ , ומקרה הנערה הערבייה באוטובוס לצפת הוא חלק מזה . אפשר לחוש בזה גם באוניברסיטאות ( בעיקר חיפה וי-ם ) אבל איש לא מדבר על כך כי זה נורא לא in . ( עוד מעט תגידי לי שאת מבינה אותם , כי הם צריכים להזדהות עם אחיהם הפלשתינים ) האבסורד הוא , שעוכרי ישראל מובהקים כמו בשארה , טיבי , כנען , מחמיד ועוד , למדו באוניברסיטאות ישראל ללא כול אפליה . ועל תנועות מזרחיות בזמן השמעת ההימנון בטקס סיום לימודי משפטים באוניברסיטה העברית כבר שמעת? או שגם כאן את " מבינה אותם " . אני לא חושב כמו האדון בשארה שזו מדינת כול אזרחיה . זו מדינה יהודית!!!! עם מיעוטים שצריך לכבד ולאפשר להם שיוויון זכויות ( וגם שיוויון חובות ) ולדאוג לרווחתם ללא אפליה . לי אישית מפריעה העובדה , שוב , שלאחר 54 שנות עצמאות , מחליפה חברת תחבורה ערבית , חברת תחבורה יהודית , ואין כאן כול קשר לבעיות אבטלה במגזר הערבי , ואני לא מתכוון להתנצל על כך .
 
הקשר בין החברה הב"שית לדן

אכן כך . אגד הוקמה כבר בשנות
ה - 20 , אולם אז עוד לא הייתה מונופול . כאמור , במשך השנים פעלו בארץ עוד חברות : דרום יהודה , שחר , " המקשר " בירושלים וחברת האוטובוסים העירונית של ב"ש , שפועלת עד היום . לאחר הקמת המדינה " בלעה " אגד את שחר ודרום יהודה . " המקשר " המשיך לפעול כחברה עצמאית בירושלים עד תחילת שנות ה - 60 , ואז אגד " בלעה " גם אותו . עוד קו עצמאי שעבד עד סוף שנות ה - 70 היה קו " תל השומר - תל ליטווינסקי " בר"ג , ש " נבלע " ע"י " דן " בקו 70 . חברת האוטובוסים העירונית של ב"ש , וחברת דן ( יש איזה קשר ביניהן , האוטובוסים שהן מפעילות הם זהים ומיוצרים באותה חברה ) , וחברה ערבית שפועלת באזור נצרת ומפעילה את קו נצרת - חיפה וגם כמה קווים מקומיים בנצרת , היו החברות העצמאיות היחידות פרט לאגד שפעלו כול השנים שבהן לא היו לאגד מתחרים רציניים .
הקשר בין החברה הב"שית לדן
באמצע שנות התשעים, היו מגעים לרכישת החברה הב"שית ע"י "דן", אבל הם נגנזו עקב מצבה הכלכלי הקשה של החברה (קואופרטיב דאז). המגעים הם חלק משיתוף פעולה בין דן לחברה הב"שית, המתבטא בחילוץ אוטובוסים תקועים (החברה הב"שית מחלצת אוטובוסים של יונייטד טורס - החברה הבת של דן - כאשר הם נתקעים באיזור הדרום, ואילו דן מחלצת אוטובוסים ממחלקת התיירות הב"שית, כאשר הם נתקעים בגוש דן ובשטחים), בחינת אוטובוסים וציוד משותפת בנסיעות לחו"ל (עד עכשיו - למפעלי מ.א.ן בלבד) ועוד. הערה נוספת - האוטובוסים מתוצרת מ.א.ן שהוזכרו, מורכבים הן במפעל "הארגז" והן במפעל "מרכבים". כמו-כן, יש מספר רב (כ-150) של אוטובוסים נמוכי רצפה בחברת דן שהורכבו כבר במפעלי מ.א.ן בגרמניה והובאו לארץ כמקשה אחת.
 

יהוושע

New member
מה עם כרטיסי רכבת בקווים הבינלאומ

אוסף כרטיסים
ראו גם בפורום אספנות
מה עם כרטיסי רכבת בקווים הבינלאומ
יים , חיפה - קנטרה , חיפה - ביירות , חיפה - דמשק ? יפו - ירושלים? עפולה - שכם ? ז ה מעניין !!!
 

skito

New member
יהושוע אהבתי

מה עם כרטיסי רכבת בקווים הבינלאומ
יים , חיפה - קנטרה , חיפה - ביירות , חיפה - דמשק ? יפו - ירושלים? עפולה - שכם ? ז ה מעניין !!!
יהושוע אהבתי
התקציר שלך נכון אלא שאגד הוקמה ב1932 ביקרתם בגשר הישנה מוול קיבוץ גשר? שמעתי שהכל אודות הרכבות שהזכיר יהושוע מתכנן ביקור
 

יהוושע

New member
קודם כול , זה לא יהושע אלא

יהושוע אהבתי
התקציר שלך נכון אלא שאגד הוקמה ב1932 ביקרתם בגשר הישנה מוול קיבוץ גשר? שמעתי שהכל אודות הרכבות שהזכיר יהושוע מתכנן ביקור
קודם כול , זה לא יהושע אלא
YEHOVASHA , עם שני ו"ו . דבר שני , התאגיד/קואופרטיב שממנו יצא אגד , אכן הוקם בשנות ה - 20 , סבתי סיפרה לי על כך , אחיה של שכנתה , יחד עם אח נוסף , החלו להפעיל כמה אוטובוסים בקו חיפה - ת"א בשנות ה - 20 , ומן האוטובוסים האלה התפתחה חברת אגד . לא ענית לי על השאלה אם יש באוסף שלך גם כרטיסים של קווי הרכבת למצרים , סוריה ולבנון , ו/או של הקווים יפו - י-ם , חיפה-עפולה-צמח וכו´ . לגבי אתר גשר - ממליץ בחום על ביקור ( חכה לסתיו , עכשיו חום אימים שם ) , למדתי מ " חדשות הרכבת " שלאחרונה הוצבו על גשר הרכבת שעומד במקום , מעל נהר הירדן , ושנותר שלם במשך כול השנים , כולל המסילה שעליו - שלושה קרונות משא של רכבת העמק ששרדו את מלחמת השחרור . לתדהמתי , קראתי עוד בחדשות הרכבת שעוד כמה קרונות עומדים בסדנאות הרכבת בחיפה ואין מי שמוצא לנכון לשפצם ולהציבם במוזיאון הרכבת או באתר היסטורי אחר . עכ"פ , האתר בגשר הוא מקום יפהפה לביקור , יש במקום גם מופע אורקולי על תולדות המקום , ומופע אורקולי נוסף + שיחזור של תחנת הכוח בנהריים , כולל מפלי מים מלאכותיים וקריינות מעולה של ירון לונדון . בכניסה לאולם השיחזור של נהריים , ישנו צילום של לוח זמנים של הרכבת המנדטורית , מ - 1934 . ביקרתי שם עם בני משפחתי בחנוכה האחרון , ביום שישי אחה"צ , לא היו כמעט אנשים , ממול אפשר היה לראות את הרי מואב ( ירדן ) נצבעים באדום של שקיעה , גשר הרכבת עמד על הירדן שלם , עם המסילה שלמה עליו , ונדמה היה לי שאני חוזר 60 שנה בזמן , ועוד רגע תופיע רכבת העמק ותצפור צפירה ארוכה לפני/אחרי שתחצה את הגשר בדרכה ל/מ צמח , אל-חמה , דרעה ודמשק / או בית שאן , עפולה וחיפה , בכיוון ההפוך . מי יתנני את מינהרת הזמן....
 

skito

New member
סליחה יהוושע ובכל זאת ראה תוכן זה

קודם כול , זה לא יהושע אלא
YEHOVASHA , עם שני ו"ו . דבר שני , התאגיד/קואופרטיב שממנו יצא אגד , אכן הוקם בשנות ה - 20 , סבתי סיפרה לי על כך , אחיה של שכנתה , יחד עם אח נוסף , החלו להפעיל כמה אוטובוסים בקו חיפה - ת"א בשנות ה - 20 , ומן האוטובוסים האלה התפתחה חברת אגד . לא ענית לי על השאלה אם יש באוסף שלך גם כרטיסים של קווי הרכבת למצרים , סוריה ולבנון , ו/או של הקווים יפו - י-ם , חיפה-עפולה-צמח וכו´ . לגבי אתר גשר - ממליץ בחום על ביקור ( חכה לסתיו , עכשיו חום אימים שם ) , למדתי מ " חדשות הרכבת " שלאחרונה הוצבו על גשר הרכבת שעומד במקום , מעל נהר הירדן , ושנותר שלם במשך כול השנים , כולל המסילה שעליו - שלושה קרונות משא של רכבת העמק ששרדו את מלחמת השחרור . לתדהמתי , קראתי עוד בחדשות הרכבת שעוד כמה קרונות עומדים בסדנאות הרכבת בחיפה ואין מי שמוצא לנכון לשפצם ולהציבם במוזיאון הרכבת או באתר היסטורי אחר . עכ"פ , האתר בגשר הוא מקום יפהפה לביקור , יש במקום גם מופע אורקולי על תולדות המקום , ומופע אורקולי נוסף + שיחזור של תחנת הכוח בנהריים , כולל מפלי מים מלאכותיים וקריינות מעולה של ירון לונדון . בכניסה לאולם השיחזור של נהריים , ישנו צילום של לוח זמנים של הרכבת המנדטורית , מ - 1934 . ביקרתי שם עם בני משפחתי בחנוכה האחרון , ביום שישי אחה"צ , לא היו כמעט אנשים , ממול אפשר היה לראות את הרי מואב ( ירדן ) נצבעים באדום של שקיעה , גשר הרכבת עמד על הירדן שלם , עם המסילה שלמה עליו , ונדמה היה לי שאני חוזר 60 שנה בזמן , ועוד רגע תופיע רכבת העמק ותצפור צפירה ארוכה לפני/אחרי שתחצה את הגשר בדרכה ל/מ צמח , אל-חמה , דרעה ודמשק / או בית שאן , עפולה וחיפה , בכיוון ההפוך . מי יתנני את מינהרת הזמן....
סליחה יהוושע ובכל זאת ראה תוכן זה
"אגד" של היום הוא מפעל התחבורה הציבורית המוביל בישראל. ההיסטוריה של "אגד" מתחילה לפני 67 שנים, בינואר 1933, עת התאחדו ארבע חברות תחבורה ציבורית לגוף אחד, שהמשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק נתן לו את השם "אגד". אולם ההיסטוריה של התחבורה הציבורית המנועית בארץ ישראל מתחילה, למעשה, הרבה לפני כן, בשלהי מלחמת העולם הראשונה, לאחר שהצבא הבריטי הכניע את צבאות התורכים וממשלת הוד מלכותו המלך ג´ורג´ החמישי קיבלה מנדט לשלוט בארץ. התאריכים המופיעים כאן על סרגל הזמן הם נקודות הציון העיקריות בדרך החתחתים של התחבורה הציבורית מראשיתה ובדרכו של "אגד" מיום היווסדו ועד עתה.
 

skito

New member
תשובה

סליחה יהוושע ובכל זאת ראה תוכן זה
"אגד" של היום הוא מפעל התחבורה הציבורית המוביל בישראל. ההיסטוריה של "אגד" מתחילה לפני 67 שנים, בינואר 1933, עת התאחדו ארבע חברות תחבורה ציבורית לגוף אחד, שהמשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק נתן לו את השם "אגד". אולם ההיסטוריה של התחבורה הציבורית המנועית בארץ ישראל מתחילה, למעשה, הרבה לפני כן, בשלהי מלחמת העולם הראשונה, לאחר שהצבא הבריטי הכניע את צבאות התורכים וממשלת הוד מלכותו המלך ג´ורג´ החמישי קיבלה מנדט לשלוט בארץ. התאריכים המופיעים כאן על סרגל הזמן הם נקודות הציון העיקריות בדרך החתחתים של התחבורה הציבורית מראשיתה ובדרכו של "אגד" מיום היווסדו ועד עתה.
תשובה
לגבי רכבת ישראל אין לי אני מחזיק כמעט את כל סוגי הכרטיסים של חברות האוטובוסים והמוניות של אותם ימים שחר, דרום יהודה, המקשר, משמר המפרץ,דן, אגד, אשד, עתיד, קואפרטיב שירות מכוניות בת גלים חיפה, קואפרטיב חבר, יעל דרומה, אריה, הקשר, טקסי הבירה, המעביר בע"מ, אלוף נהגי אביב בע"מ, קשר, שירות אוטובוסים תל אביב תל ליטוינסקי (תל השומר היום) ועוד כמה חברות קטנות שאזכור?.... כ-25 חברות שונות ברשותי כ-350 כרטיסי נסיעות של כלל החברות אולי אבצע ספירה רוצים לעזור
 

יהוושע

New member
רק רכבת!!!!!!!

תשובה
לגבי רכבת ישראל אין לי אני מחזיק כמעט את כל סוגי הכרטיסים של חברות האוטובוסים והמוניות של אותם ימים שחר, דרום יהודה, המקשר, משמר המפרץ,דן, אגד, אשד, עתיד, קואפרטיב שירות מכוניות בת גלים חיפה, קואפרטיב חבר, יעל דרומה, אריה, הקשר, טקסי הבירה, המעביר בע"מ, אלוף נהגי אביב בע"מ, קשר, שירות אוטובוסים תל אביב תל ליטוינסקי (תל השומר היום) ועוד כמה חברות קטנות שאזכור?.... כ-25 חברות שונות ברשותי כ-350 כרטיסי נסיעות של כלל החברות אולי אבצע ספירה רוצים לעזור
רק רכבת!!!!!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה