אונס לא במישור הפיזי - אלא המחשבתי (מאמר דעה)

אונס לא במישור הפיזי - אלא המחשבתי (מאמר דעה)

זמן רב שלא דובר באייטם תקשורתי במשך ימים רבים, כמו שדובר בפרשת "אלנבי 40". לא משום המקרה המזעזע, ואכן הוא כזה, כי אם משום ששוב צף הקרב המגדרי: צד אחד צועק "שרמוטה" ומהצד אחר צועקות "גברים אנסים נאלחים", ואף לא צד אחד העלה כי אולי יש במקרה הזה תחום אפור. אך מה שמביא אותי לכתוב מאמר זה, הוא המיאוס מהקלות הבלתי נסבלת, שנשים ממהרות להטיל את האשם על המין הגברי, שלשיטתן לא היה שם אלא אונס קבוצתי.
באחת העדויות שלה מסרה הצעירה כי "כשעלתה על הבר אחת המבלות במקום פרמה את בגד הים שלה". אישה, לא גבר. זעקה אחת לא נשמעה כנגד אותן נשים בהפגנה שהייתה מול המועדון. מילה אחת לא נשמעה בהפגנה כנגד האימא של אותה צעירה שלא משכה את הבת שלה מהמציאות שהיא נפלה אליה קודם אותו הערב. למה לזעוק את זה אם אפשר לצעוק "אנסים"? "אישה המקיימת יחסי מין תחת השפעת אלכוהול אינה עושה זאת תוך הסכמה מוחלטת", כך נאמר שוב ושוב. אם כן מדוע לבטל את העובדה שגם אותם גברים היו קורבן של האלכוהול?
אותה צעירה היא לא קורבן של אותו הערב, היא קורבן של השנים שקדמו לו, שבו המחוקק – משני המינים – לא הגדיל לחוקק חוק ולסגור את מועדוני החשפנות, ולרדוף עד חורמה את מנהליו. אותה צעירה היא קורבן של אימא שלא הוציא אותה מעיסוק בריקוד שכזה, ושאיש לא ימכור לי משפחה קשת יום – מה את מצפה? הצעירה היא קורבן של ראש עיר זחוח ובטוח בכסאו, שלא נלחם במועדונים שבהם מתנהלת תחרות "החולצה הרטובה".
הן הצעירה קורבן לפרקליטות נכה ורופסת, שרק בעקבות לחץ ציבורי מחליטה לפתוח בחקירה בחשד לאונס.

עמיתותיי יכולות לכעוס עליי, וסביר להניח שזה מה שיקרה, אבל אף אחד לא ישכנע אותי ש"דחפו לה" אלכוהול. הכיצד ניתן להתבלבל בין טעם של מיץ תפוזים, למיץ מהול בוודקה? בהכרח אותה צעירה לא שתתה מעולם לשכרה? האם לא קיים ולו צל צלו של אחוז, שהיא שינתה גרסתה משום ההד התקשורתי והציבורי שגדל?

באחד הפורומים במרשתתת תהתה אחת הגולשות, אישה המנוסה בסצנת המועדונים והבילויים המיניים: "מה עכשיו בכל פעם שגבר ירצה להזדיין עם מישהי בשירותים, הוא צריך לבקש בדיקת דם לבדוק רמת האלכוהול?".
השאלה הזו נשאלה מנשים ברחבי המרשתת לא אחת, אולם אותן נשים שמיהרו לצעוק "אנסים" בחרו במודע להתעלם מאותן שאלות. אותן נשים – שהפכו את הפמיניזם לקרב בוץ בין גברים לנשים – הן אשר מצדן אונסות את חברותיהן, לא במובן הפיזי, כי אם אונס של המחשבה: חדשים לבקרים אתן מעלות בכוח נשים על הבמה ומפשיטות אותן, שוב, לא במובן הפיזי, ומרקידות אותן לפי תפיסת עולמכן. למען השם, קריאות כמו "הלוואי שבתך תיאנס ואז תדע מה זה" נכתבו ברשתות החברתיות בידי אותן "פמיניסטיות"

לא משנה כמה נשים משכילות, בוגרות ומרקע משעמם למדי, תגדנה לכן "אני נהנית מסקס קבוצתי מול קהל", אתן תשיבו לה "את לא יודעת, את הקורבן של השיטה המנוהלת בידי גברים טורפים". זהו אונס מחשבתי, שוביניזם וכוחניות. די כבר להתעקש לקרבן את האישה בכל מקרה – יש גם תחומים אפורים.

מה שהיה במועדון הנאלח הזה, הוא לא אונס – הוא ניצול מביש, אבל לא רק של הגברים, אם אכן היו מודעים למעשיהם, אלא של כל הנוכחים במועדון: בעליו, המבלות, המבלים, העובדים והעובדות. האחריות נופלת על כולם.
 
פירגון שקיבלתי כרגע מאחת הגולשות

"צחי הנכה המכוער קקי מטונף ..."
&nbsp
"אינשאללה יאנסו לך ת'תחת"
&nbsp
מהמם...
 

aaa123

Member
אני חושב שהיא קורבן לניצול מיני גם אם לא היה אונס

אני יוצא מנקודת הנחה שכל מה שאתה כותב נכון והצעירה שינתה את גרסתה בגלל ההד הציבורי,ושמה שהיא אומרת עכשיו לא נכון.
&nbsp
אסביר את עצמי.
כל עוד היחס החברתי הוא לא סימטרי כלפי גברים ונשים שמקיימים יחסי מין ,ואומרים על האישה שהיא זולה כאשר לא אומרים דברים דומים על הגבר
אז מי שקורבן ביחסי מין בהסכמה שנערכים לעיני אחרים הוא האישה גם אם הכל היה בהסכמתה,והחוק לדעתי צריך לקבוע שהאישה רשאית לתבוע את הגברים על ניצול מיני(לא צריך בכלל שתהיה טענה לאונס).
&nbsp
אני לא אומר שרק הגברים שקיימו יחסי מין אשמים ,ואשמים גם אלו שצילמו וגם נשים שהיו מעורבות(כגון זאת שפרמה את בגד הים של המתלוננת).
&nbsp
אגב מי שמאחלת לבת של מישהו שתיאנס היא לא פמיניסטית בעיני ,ולא חשוב מי האבא.
גם אם האבא הוא אנס מורשע אז לא מגיע לבנות שלו שיאנסו אותן.
 

סתו חם

New member
בואו בכלל נגיד ש"לגברים יש צרכים" וש"היא הזמינה את זה"

וישובו השלום והשלווה למחננו.
 

דני80

New member
סוף סוף יש שלום בין הפמיניסטיות לשוביניסטים.

השלום הזה שווה כמו השלום שנחתם ב1993 בין ישראל לאש"ף. :)
 

Berethor

New member
אם אישה היא תמיד קורבן ביחסים אז למה רק אם זה נערך לעיני כל?

לאישה שמקיימת יחסי מין מחוץ למסגרת זוגיות, ובעלת קורות חיים שכוללים הרבה גברים שאיתם היא הייתה בקשר מיני, יכול לצאת לה מוניטין של אישה קלת דעת מבחינה מינית בכל מקרה. אתה באמת חושב שהצעירה מהמועדון לא ידעה על כך מראש? כנראה שרצונה בהוללות או/ו בתשומת לב גברית היו יותר חשובים לה מהמוניטין שלה. לדעתי זה לא נכון לקבוע אם היא נוצלה או לא נוצלה רק לפי מה שאנשים אחרים חושבים עליה בעיקבות הפרשה, הדילמה העיקרית בפרשה הזאת היא בעיקר סביב זה שמצד אחד היא הייתה שיכורה, אבל מצד שני הניסיון שלהצעירה להיתמם ולתאר את עצמה כמישהי שלא נוטה להישתכר ולהתהולל על בסיס קבוע לא כל כך מצליח, ומכתחילה זה היה אחד החלקים הכי חשודים בגרסה שלה, כמה שהיא מנסה להיתמם יותר, ככה מאמינים לה פחות, אהבתי במיוחד את החלק שהיא מצד אחד טוענת שהיא לא סובלת לשתות, אבל מצד שני היא מסכימה לשתות 12–15 משקאות לטענתה, ועוד מסוגלת לרקוד על הבר אחרי זה, ללא ספק עושה רושם של מישהי "שלא אוהבת ולא רגילה לשתות". כאשר יש דפוס פעולה קבוע, שמתרחש כבר שנים, סביר להניח שהאישה מודעת טוב מאוד למה שהיא עושה, והדבר העיקרי שהפריע לה בסופו של דבר, זאת העובדה שהפעם הייתה למקרה יותר חשיפה מבעבר ושזה הגיע למשטרה. לדעתי זה טוב שהמשטרה מתחשבת גם ברקע שיש לצעירה עם אלנבי 40 וגם בנסיבות של המקרה.

"ביום למחרת חשיפת הפרשה, פורסם באתר חדשות 2 ראיון ראשון עם הצעירה שהופיעה בסרטון, בו צוטטה באומרה: "אולי באותו הרגע הסכמתי, ההסכמה לא היתה כשהייתי שפויה. אני רוצה להגיד לכם משהו, אני בחורה שבחיים לא נתתי לגבר לזלזל בי, להשפיל אותי, להוריד לי מעצמי את הכבוד". היא הוסיפה "מזגו לי שתייה והתחלתי לשתות. תוך כדי שאני שותה, בחורים נוספים מזמינים לי שתייה. שתיתי לדעתי בין 12–15 משקאות ואז העלו אותי על הבר"."

"בחקירתה השנייה הסבירה הצעירה שבמשך שלוש שנים נהגה לבוא ל"אלנבי 40" ובמשך חלק מהזמן הועסקה על ידי בעלי המקום כחלק מצוות ההפקה של "תחרות החולצה הרטובה". היא הסבירה שוב ושוב כי לא קיבלה שכר על ביצוע האקט המיני וכי לאורך השנים היו בחורות נוספות שעלו על הבר במועדון ונהגו כמותה. עד לחקירה זו לא עלתה העובדה כי הצעירה היתה חלק מצוות המקום. מהמידע שהגיע ל"הארץ" עולה כי כאשר עימתו אותה החוקרים עם השינויים בגרסאותיה והסתירות בדבריה, יצאה הצעירה שוב מהחדר וביקשה להפסיק את החקירה."

"מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) נמסר כי "התיק הגיע לפרקליטות בחשד לעבירה של פרסום והצגת תועבה ולא בחשד לעבירת אינוס. המתלוננת נחקרה בשעתו באזהרה בתיק כחשודה בחשד להצגת תועבה, כאשר באותה העת לא התלוננה כי נאנסה ולכן החקירה התמקדה בחשד שביצעה ביחד עם אחרים עבירת הצגת תועבה."

http://www.haaretz.co.il/news/law/1.2750041
 

meidadc

New member
הכל כאילו מאוד הגיוני במה שכתוב

אבל בין השורות אפשר להבחין בכמה הנחות בסיס בעייתיות
ראשית, הנטיה הזו לא להאמין למתלוננת אונס. נטיה שאפשר בקלות לנמק אותה במקרה הזה מטעמים הגיוניים, אבל קשה להתעלם מכך שהנטיה הזו מופיעה פעמים רבות בתלונות על אונס, אבל לא מופיעה כמעט אף פעם בתלונות מסוג אחר.

כמו כן, במה רלוונטית הטענה שהיא מעולם לא שתתה לשכרה? נניח והיא כן שתתה לשכרה בעבר, האם זה יכול להצדיק עבירות מין שנעשו כלפיה?

אני חושב שבמצב כיום, שבכל מיני פינות בחברה הישראלית יש מין מזדמן בין פרטנרים שלא מכירים זה את זה, אכן עשוי לקרות מפעם לפעם מצב שבו גבר יקיים יחסי מין אסורים עם אישה גם בלי כוונת זדון - למשל אם הוא לא ידע שהיא קטינה ("מה? אני אצטרך לבקש ת"ז בכל פעם שאני פוגש בחורה?" וכאלה) או אם היא תחת השפעת סם אונס (גם אם הוא לא זה שנתן לה את הסם). זה חלק מהסיכון שכרוך באורח חיים מהסוג הזה. אני בחיים לא היתי לוקח על עצמי את הסיכון. כמו שיכולה להיות גזענות בלי גזען, יכול להיות אונס בלי אנס.
 

catchet

New member
לא מבינה איך יכול להיות אונס בלי אנס

או גזענות בלי גזען...
 

meidadc

New member
בגלל חוסר מודעות

ראיתי פעם באיזו סדרת טלוויזיה משטרתית (לא זוכר איזו) מקרה שבו גבר נתבע על כך שהוא אנס אישה לאחר שפגש אותה בבר וסימם אותה בסם אונס. בדיעבד התברר שלא הוא זה ששם את סם האונס - האישה דחתה את המסמם (כמובן מבלי לדעת שהוא סימם אותה) ואז הגבר שנתבע ניגש אליה, הם התחילו לשוחח וסיימו את הלילה במיטה.
במקרה הזה האישה נאנסה, אבל לגבר לא היתה כוונה לאנוס.

גזענות בלי גזען יכולה להתקיים גם במצבים שבהם אין מודעות לנטיות גזעניות טבעיות שקיימות בכולנו, אשר נובעות מהנטיה האנושית לסטראוטיפיות. ברמת המודע אנשים יכולים להצהיר (ולהאמין בכך) שהם בעד שיוויון, אבל כאשר הם מקבלים קורות חיים של "איל" ושל "אחמד", אז הם מעדיפים את איל מסיבות כאילו מאוד מוצדקות, כשלמעשה מדובר בהנמקה בדיעבד של גזענות סמויה ולא מודעת
 

aaa123

Member
הסיפור על סם האונס נראה לי היתממות

האם גבר לא יכול להרגיש משהו מוזר בהתנהגות של האישה שסוממה בסם האונס?
האם אשה שסוממה בסם האונס משתפת פעולה באופן אקטיבי ביחסי מין?
האם היא תענה לשאלה אם היא בטוחה שהיא מעוניינת ביחסי מין בתשובה כן?
&nbsp
אני מעדיף להחשיב את הגבר כאנס גם אם מישהו אחר סימם את האישה אחרת זה פתח לעסקאות של גברים שאומרות שגבר א יסמם אישה בסם האונס כדי שגבר ב ישכב איתה אחר כך.
 

meidadc

New member
אם יסממו את אישתי בסם אונס, אני מאמין שאבחין בהבדל

אבל אם אפגוש לראשונה בפאב מישהי שאין לי היכרות אמוקדמת איתה, איך אני יכול לדעת שההתנהגות חסרת העכבות שלה נובעת מאלכוהול או מסם אונס או בכלל מאישיותה שהינה באופן בסיסי כזאת?
 

aaa123

Member
אם יש ספק צריך להניח שהיא לא מסכימה

וקשה לי להאמין שאי אפשר לברר בדרך כלשהי.
אני יודע שנשים שסוממו בסם האונס לא זוכרות דבר ממה שקרה להן.
&nbsp
האם אי אפשר לדבר איתן לפני שמגיעים ליחסי מין,ולזהות מהשיחה שהן לא זוכרות דברים שקרו לפני כמה דקות או לא מדברות לענין?
 

catchet

New member


אפשר לזהות בקלות אם מישהי סוממה בסם אונס. הבחורה בעצם חצי מעולפת, אפשר לעשות איתה כל דבר
 
כל המושג המצ'ואיסטי של "מסכימה" מעורר בי

כאשה זעם וגם לעג פנימי. הזכר המזוין נתפס פה כיוזם הבלעדי , האשה כאיזו
פאסיבית שרק "מסכימה" לצעדיו ,או במקרה המעורר בו כעס ושנאה, "לא מסכימה".
כאדם בעל אגו משלי, אני אומרת: במקרה של קשר עם זכר, האשה יוזמת. בצורה זו או אחרת. אם היא לא יזמה את הקשר, זו כפיה מצד הזכר. בעת הכפיה, אם היא בצורה כלשהי הראתה התנגדות או מחאה,התעלמות של הזכר מכך, ו/או התגברות פיזית עליה, זו כפיה. כפיה = במילה אחרת אונס.
 

Berethor

New member
אם האישה היא לא זאת אשר יזמה את הקשר אז זאת כפיה מצד הגבר?

"Ladies-first" זה רק אתר הכרויות אחד, באתרי הכרויות אחרים וגם בהכרויות במציאות הגבר הוא זה שיוזם בדרך כלל, יש נשים שיוזמות, אבל הן בגדר מיעוט, במיוחד אם מדובר ביוזמה ישירה ולא בניסיון פיתוי ברחוק. מה לעשות שבמציאות, גבר הוא אכן הצד האקטיבי והיוזם ברוב המקרים. גברים הם יותר מיניים מנשים בדרך כלל, לגברים יש יותר ביטחון עצמי מנשים בדרך כלל, ובמחינה חברתית בדרך כלל מצפים מהגבר ליזום ולא מהאישה, כולל הנשים עצמן שבדרך כלל מחכות שהגבר יזום ולא יוזמות בעצמן, אפילו אם הן בטוחות בכך שהן מעוניינות. יצא לי להכיר נשים שמתחילות ויוזמות ואין לי בעיה עקרונית עם כך, אבל מדובר במיעוט בקרב נשים. כן כאשר מדובר באישה שיזמה והייתה אקטיבית אז המושג הסכמה הוא לא כל כך מדויק לגביה, אבל כאשר מדובר בנשים שפסיביות כל הזמן או רוב הזמן, וזה מרבית הנשים, אז המושג הסכמה נשאר רלוונטי. האגו הוא די מיותר בנושאים האלו, משום שבסופו של דבר מה שחשוב יותר זה אם שני הצדדים מעוניינים בקשר, ולא מי יזם את הקשר. יוזמה זאת הצעה ולא כפיה, כל עוד לא מדובר "בהצעה שאי אפשר לסרב לה".

 

Berethor

New member
טוב לראות שהמשטרה עושה עבודה טובה בחקירה של הפרשה באלנבי 40

אז לפי הממצאים האחרונים זאת לא הפעם הראשונה שצעירה שותפה לדברים מהסוג הזה, טוב זה לא ממש מפתיע, נראה שהניסיון להיתמם לא עבד, והפרשה הזאת ממשיכה להיות מורכבת, ולא חד משמעית.
 

Berethor

New member
עוד מקרה דומה לאלנבי 40 התרחש לאחרונה, הפעם בארצות הברית

"בעוד אצלנו פרשת "אלנבי 40" מסרבת לגווע, כעת מתברר שגם מעבר לים התרחש אירוע דומה: על פי ידיעה שפורסמה הבוקר ב"דיילי מייל" הבריטי, צעירה בת 23 נעצרה בסוף השבוע האחרון, לאחר שהתפשטה והחלה לרקוד באופן פרובוקטיבי לאור יום במסעדת ג'וני רוקט במיאמי ביץ', פלורידה."

"במספר סרטונים קשים לצפייה שתיעדו את האירוע והועלו לרשתות החברתיות, נראית אנג'ליק איזבלה ואלי כשהיא פושטת את בגדיה ורוקדת, ולאחר מכן מספר גברים שנמצאים במסעדה מתחילים לגעת בה ולשפוך עליה מים וקטשופ. ואלי העירומה נראית בסרטונים כשהיא מחויכת ורוקדת, בזמן שרבים מהסועדים שולפים את הטלפונים הסלולריים שלהם ומתעדים את האירוע המחריד - במקום להפסיקו."

"האירוע הסתיים בסופו של דבר כשואלי התבקשה לעזוב את המקום על ידי אחד מעובדי המסעדה. לדברי משטרת מיאמי, הצעירה עזבה את המסעדה כשהיא אוחזת במגבת ובבגד ים, וקראה אחריה: "חפשו אותי באינסטגרם, בטוויטר ובפייסבוק"."

"האירוע התרחש בתחילת החודש הקודם, אך הסרטונים שתיעדו אותו פורסמו רק תשעה ימים לאחר מכן וזכו ללמעלה ממיליון צפיות ותגובות. על פי הדיווח ב"דיילי מייל", ואלי נאשמת בהסתה למהומה, חשיפה מגונה והתנהגות פרועה ולא הולמת."

"אביה של ואלי, שזכתה בעקבות האירוע לכינוי "נערת הקטשופ", הופיע בבית המשפט לאחר המעצר וטען כי בתו סובלת כבר תקופה ארוכה מבעיות נפשיות שגרמו להתנהגותה הפרועה. ואלי עצמה העלתה ביום חמישי האחרון סרטון לחשבון האינסטגרם שלה, לצדו כתבה: "אתם רק כועסים כי לא הייתם שם". הצעירה הוסיפה: "זה היה כיף, עכשיו כשאני נזכרת בזה. תעצרו אותי, קחו אותי לכלא, זה היה כיף וכולם היו נראים כאילו הם נהנים"."

[URL]http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/734/792.html[/URL]
 
מסכימה עם כל מילה.

ראיתי חלק מהסרטונים. כולם היו שם די בהמיים, כולל הבחורה, וכמעט הקאתי, אבל אונס לא ראיתי שם. שיקול דעת לקוי? בהחלט. אבל של כל הצדדים.
ובכלל, מה זאת ההתגוננות הזאת - "הייתי שיכורה"?! עוד מעט נהג שיכור שהופך לרוצח על הכביש יגיד "אני לא אשם, לא הייתי מודע למעשיי, הייתי שיכור, זה הכביש עקום והאוטו דפוק, לא אני!" סירייסלי?!?!
אף-אחד לא שם לה סם-אונס בשתייה. היא השתכרה מרצונה בדיוק כמו אותו נהג קטלני, וכמו שאסור לו לנהוג במצב כזה, אולי גם לה כדאי להימנע מכמה דברים שהיא תתחרט עליהם אח"כ.
&nbsp
חוץ מזה, היא לא הייתה ממוטטת וחצי מעולפת, במצב שגם עפ"י חוק נחשב אונס. אין פה תקיפה של מישהי שהיא לא ממש בהכרה. היא עומדת על שתי רגליה ולוקחת חלק פעיל בהכל.
שיכורה מהתחת? כן. קורבן היא לא. מישהי פה חושבת שגם במצב של שכרות היא הייתה נותנת לכל הזרם האלה להתקרב אליה ולחדור אליה? היא הייתה כורעת ברך ומוצצת? נו, באמת. הייתי שיכורה בחיי, הייתי גם מסטולית. ואין סיכוי שהיה קורה דבר כזה ללא עוצמתי. למעשה, הייתי פעם מסטולית וזה שיצאתי איתו ניסה לנשק אותי. נחשו מה - לא רציתי, אז הוא לא הצליח. אז רבאק. די.
אם זה מה שהיא רוצה - לשכנע אותה ולהכניס לה לראש בכוח שהיא נאנסה - זאת התנשאות שרק מדכאת את מיניות האישה ואת הרצון החופשי שלה. היא עשתה שטויות ונהנתה ועכשיו מתחרטת? מובן. אבל אין טעם לצעוק "זאב זאב" כשאת חלק מלהקת הזאבים בעצמך.
 
למעלה