אולי מישהו יכול לעזור

roni marino

New member
אולי מישהו יכול לעזור

הבעיה שלי היא עם הסבתא . היא בת 82 , מחלת האלצהיימר התגלתה אצלה בגיל 74 . לפני 5 שנים המצב החל הולך ומתדרדר והופיעו כל מיני תופעות שהוזכרו פה בפורום אז היא החלה לקחת את ה"MEMORIT" וזה באמת עזר!!! אבל רק לתקופה מסויימת . לאחר מכן המצב המשיך להדרדר עד אשר לא הייתה ברירה והיא אושפזה הבבית אבות גריאטרי . כרגע לאחר 3 שנים במחלקה הגריאטרית באסף הרופא ( כמו בית אבות ) שהמצב שלה יחסית נשמר , לא היו שינויים דרסטים ( כמו שאומרים יום הסל יום בסל ) , חלה התדרדרות רצינית מה שקורה לה בעיקר הוא תופעות ( שקוראות אך ורק בערב !!!!! ) של בהלה של רצון לחזור הביתה ואני לא מתכוון לבית שלה אלה לחדר שלה בבית האבות. היא חושבת שהיא לא נמצאת בבית האבות אלה במקום אחר ולא יעזרו כל התחנונים, אתמול הוקפצתי לשם ב 10:00 בלילה כי היא ממש ברחה מהמחלקה !!!| . אני כבר חסר עונים אני ממש לא וצה שירתקו אותה לכיסא . השאלה שלי אם יש איזו שהיא תרופה כמו הMEMORIT שיכול אפילו זמנית להחזיר אותה למצב נורמלי ונוח עד כמה שניתן . תודה רבה נ.ב - אני יודע שהסיפור קצת ארוך אבל לא הייתה לי אפשרות לקצר .
 

אירילה

New member
נא ראה בקישורים של הפורום ,אני בטוח

שתמצא שם את התשובה המתאימה. בכל אופן אחד מהם הוא: http://www.alz-il.net/tipul/index.html
 
מנסה לעזור... (לא בעניין התרופות)

אינני מכירה תרופות באופן ספציפי, אז בעניין תרופה זו או אחרת לא אוכל לתת לך תשובה. באופן כללי עד כמה שידוע לי, בשלב זה אין אף תרופה שיכולה לרפא את המחלה, אלא אך ורק להקל ולהאט את התסמינים. מכל מקום, מכיוון שמחלת האלצהיימר היא מחלה פרוגרסיבית, יש לצפות עם הזמן להמשך הדרדרות המצב. עם זאת, אתה אומר ש 3 שנים המצב היה יחסית סטטי ולאחרונה החלה הדרדרות רצינית. בהחלט יתכן שזו הדרדרות נוספת של המחלה, אך מכיוון שאינני מכירה את סבתך אני מרשה לעצמי לומר שקיימת תופעה של הדרדרות מהירה מאד במצב הקוגנטיבי של האדם בפתאומיות (בניגוד למחלת האלצהיימר שהיא מתקדמת בתהליך הדרגתי), ושהמאפיינים החיצוניים שלה מאד דומים לדמנציה. התופעה הזו נגרמת בעקבות הדרדרות בריאותית (כמו חוסר בויטמינים, התייבשות, דלקות שונות וכו'). למזלנו, המצב הזה הפיך, וכשמטפלים בבעיה המצב משתפר. אז אם ההדרדרות אצל סבתך היא פתאומית ובבת אחת יש החמרה, כדאי לכם לנסות לעשות בדיקות רפואיות כדי לוודא שמבחינה בריאותית הכל בסדר (ושוב - מאד יתכן וההתדרדרות היא פשוט מעבר לעוד שלב במחלת האלצהיימר). בקשר למה שאמרת שסבתך רוצה "לחזור הביתה" כשהיא, בעצם, שם: התופעה של הזיות שוא בשעות הערב, כשאין מספיק אור היא תופעה מוכרת. אחת הדרכים שלפעמים עוזרת, היא לדאוג שבשעות הללו היא תהיה במקום מואר היטב. מאד יתכן שבזמן הדמדומים היא פשוט לא מזהה את המקום המוכר, חושבת שהיא לא נמצאת שם ומנסה "לחזור". שיהיה לכם רק טוב והמון כח להתמודד. שבת שלום.
 

roni marino

New member
תודה על הענות

עברתי על הקישורים טוב לראות שיש הרבה תרופות . אם היא קבלה MEMORIT וזה כבר הפסיק לעזור יש טעם לנסות תרופות מקבילות לתרופה זו ? מה קורה בקשר לתרופות שמאושרות רק בחו"ל יש אפשרות לייבא לארץ ? "עצם העיניין" השתדלתי מאוד לנסות לעבוד איתה על הקטע הפסיכולוגי אבל זה ממש לא מצליח לי ,זה פשוט גורם לה ליותר ויותר עצבים ולחץ-היא מתחילה לבכות ולא רוצה לדבר איתי יותר . בוא נגיד שאם בן אדם זר היה שומע אותה הוא היה מאמין לה ב 100% . הבית אבות מואר גם בערב ובלילה אני משתדל להיות שם כל ערב ( זה ממש קשה ) פשוט אתמול זה היה שיא חדש למרות שנעלו את הדלת הראשית היא יצאה מיציאת החרום ! יש לך/לכם הצעות איך לנסות להרגיע אותה ולפתור את הבעיה זמנית ? תודה לכולם
 
נראה לי שלא הבנתי

מה המשמעות של לעבוד איתה על הקטע הפסיכולוגי? אם זה להסביר לה כמה היא לא צודקת ושהיא במקום הנכון, אזי הסיכוי שהיא תקבל את הדברים עלול להיות מאד נמוך. מאד קשה לצאת מנצח בעימותים עם חולי אלצהיימר, ולכן הדרך הכי טובה היא לנסות למצא פתרונות בלי להכנס בכלל לעימותים (וזה קשה. אפילו קשה מאד!). אין כאן פתרונות קסם, וצריך המון חשיבה יצירתית וכושר המצאה עד שמוצאים פתרון שמתאים לאדם מסויים. כמה רעיונות להרגיע אותה (שוב, קבל כל רעיון בערבון מוגבל, כי יכול להיות שהם לא מתאימים לה. אולי החברים כאן יוכלו להוסיף עוד רעיונות מהנסיון שלהם): אפשר לחבק אותה ולהגיד לה כמה אוהבים אותה, אם היא אוהבת אפשר לעשות לה מסג' בידים עם קרם ידיים, אפשר לנסות להסיח דעת עם עניינים אחרים (אם היא מסוגלת, אולי פעילות נחמדה), ובכלל, לפנות יותר אל הרגש - שהיא תחוש כמה שיותר בטחון ואהבה - ופחות לשכל ולהגיון. אם היא נורא מתעקשת שהיא לא בבית האבות והיא רוצה לחזור לשם, להמשיך את "המשחק" שלה ולהגיד לה ש"עוד שעה חוזרים הביתה" (ולמשוך את הזמן כמה שאפשר) או להוציא אותה לסיבוב קצר ולהחזיר אותה חזרה פנימה תוך נתינת תחושה שהיא עכשיו חוזרת הביתה. הבעיה בכל הרעיונות הללו, שכפי הנראה תצטרכו לבצע אותם על בסיס יום יומי, וזה מאד לא קל. יש לשער, שאם מצבה החמיר אז הבעיה לא זמנית, ויתכן שעם הזמן יהיו עוד תופעות קשות. נשמע לי מדבריך שמוטל עליך עומס רגשי רב, ואני מקווה שיש לך מערכת תומכת בסביבה ושאתה לא נשאר לבד עם כל הקושי הנפשי, חוסר האונים והמתח הכרוכים בטיפול בסבתא. ובקשר לתרופות - אולי כדאי להתייעץ עם פסיכו-גריאטר? אמנם, אין תרופה שמרפאת אלצהיימר, אבל יש המון תרופות בסל התרופות שיכולות להרגיע את החולה ולסייע לו ולקרוביו להתמודד עם המחלה האיומה הזו קצת יותר בקלות.
 

roni marino

New member
לזה אני מתכוון

זה מה שאני עושה כרגע !!! אני יוצא איתה לסיבוב בחוץ ואז אני מחזיק אצבעות שהיא תחשבו שחזרה למקומה . פסיכו-גריאטר מה זה?? זה שווה ערך לפסיכיאטר ? כי הפסיכיאטר אמר לנו שאין מה לעשות יותר מזה , רק לתת לה ALODIL שזה תרופה שאני לא מוכן בשום פנים ואופן לתת לה , זה מטמטם אותה לגמרי,מחליש אותה גופנית - אז בטח שזה מרגיע אותה.
 

orf1

New member
אתה צ ו ד ק !!!

אם אתה מתכוון להלדול, אז אתה צודק בהחלט, זוהי תרופה עם אינדיקציה הפוכה למה שחולי אלצהיימר צריכים וגם את זה למדנו מניסיון... (וחבל). אני מאוד מקפידה שסבי יבקר אצל הניאורולוגית שלו מדי תקופה כי למעשה מדובר במחלה ניאורולוגית ולא פסכיאטרית!
 

orf1

New member
כן בהחלט!!

ברגע שסבי חלה רצתי לקרוא ללמוד ולחפש פתרונות. זו למעשה תרופה אשר פותחה באוניברסיטה העברית, רק שחברת תרופות זרה קנתה את הפטנט והיא משווקת בערך כשנתיים שלוש ונחשבת להצלחה. אבל אל תתלהב יותר מדי הצלחה מסחרית לא רואים בהכרח בבית, זה מאוד תלוי באיזה שלב נמצא המטופל וכמו כן היא עוזרת רק ל- 50% מהחולים. אם אתה רוצה הכוונה יותר מדויקת מה לעשות, אתה יכול לפנות במסרים.
 
רוני, האם את הMEMORIT קבלתם ...

כתרופה מאושרת ? אנחנו נלחמים עם המערכת שתאשר את התרופה הזו לאבי כי כל הרופאים קבעו חד משמעית שזה מה שעוזר לו. תקופה קצרה ללא התרופה (כי לא אישרו) הביאה אותו לשלושה שבועות בבית חולים פסיכיאטרי במחלקה סגורה. היום, תודה לאל הוא מתפקד לא רע (עד כמה שניתן), אבל בזכות ה MEMORIT אשמח לתשובה
 

roni marino

New member
בטוח מאושרת

איך יכול להיות שיש בעיות ? אפילו בבית האבות (ממשלתי) נותנים את זה למי שזה עוד עוזר . לסבתא שלי זה ממש עזר לשנה ואז זהו היא חזרה למחלה .
 
אנחנו ממש בסרט אחר

אבי קיבל 5 מ"ג, תקופה של שלוש שנים בערך. פתאום הודיע הרוקח שאין יותר אישור לתרופה. אמי לא הבינה את המשמעות, ובתקופה קצרה ביותר היתה הדרדרות קשה ביותר (הפסיכיאטרית אמרה שזו תגובה אפינית להפסקת התרופה הנ"ל). מכאן הגענו לפרדסיה למחלקה סגורה למשך שלושה שבועות איומים ונוראים. שם מיד החזירו לו את ה ממוריט ואף הכפילו את המינון והשיפור היה נפלא. קבלנו מכתב שחרור המפרט את מצבו העכשוי לעומת מצבו בעת האישפוז ושוב הגשנו בקשה וסורבנו פעמיים . פעם ראשונה בלי שום הסבר ובפעם השניה אמרו כי הוא אמנם חולה אלצהיימר, אבל קודם היה לו ארוע מוחי. אנחנו באמת לא מבינים את ההבדל.לנו חשוב מבחן התוצאה ואבא שמתפקד סביר, ויש לו עדין טעם לחיים. בנתיים קונים פרטי, משלמים הון בהתחשב שזו רק תרופה אחת מני רבות. כל עיצה או טיפ בענין יתקבלו בשמחה.
 
למעלה