אולי מישהו יודע....

talila3611

New member
אולי מישהו יודע....

לפני כמה חודשים היתה כתבה בעיתון מנטה על גלוטן. מה שנאמר שם בין היתר היה שיש אנשים שגלוטן מעורר בהם רעב מוגבר. השאלה שלי האם יכול להיות שבולמוסי הרעב שלי נגרמים מרגישות לגלוטן? איך אפשר לבדוק את זה?
 
בוקר טוב לך. האם עשית בדיקת נוגדנים

לצליאק? אם את חושדת שיש לך כדאי שתעשי קודם כל בדיקת דם לנוגדנים. זו בדיקה שניתן לעשות אותה דרך קופת חולים. אם יש ממצאים מחשידים, אז ממשיכים הלאה.
 

אנילה1

New member
צליאק זאת מחלה שנולדים איתה.

או שמפתחים במשך החיים. לדעתי זה לא נחשב לאלרגיה למזון. לעניות דעתי, אלרגיה למזון לא נחשבת למחלה, לרפואה הרגילה אין מענה ספציפי לאלרגיות למזון. יש חברות מסחריות שבודקות אלרגיות למזון, אלא שזה יקר. הכי זול להפסיק לאכול את המזון שגורם לאלרגיה.
 
אכן, צליאק זו לא אלרגיה, אך קובעים

אותה בשני שלבים: בדיקת דם לנוגדנים,וביופסיה של המעי.
 

אנילה1

New member
הדרך הקלה ביותר זה להפסיק לאכול

כל מזון שמכיל גלוטן. כמעט כל הדגניים. בעיקר חיטה שזה לחם ועוגות. יש דגניים שהם מופחתי גלוטן אן חסרי גלוטן. אפשר לברר את זה בגוגל ע"י חיפוש "דגניים +גלוטן" אני אישית ובלת מהגלוטן. הריריות בגוף מתנפחות לי. אבל מצאתי שפופקורן הוא בסדר כפחמימה. גם תפוח אדמה, ובטטה. אורז לא טוב לי. את כל מצאתי ע"י המנעות מאכילת המוצרים. אם חל שינוי, זה המזון שגורם לאלרגיה. ואם אין שינוי אז אפשר להמשיך לאכול. ולחפש מזון אחר. יש בעיה בהמנעות מגלוטן לגמרי, כי יש הרבה תרופות שמכניסים להם קמח וגם יש קמח במסטיקים, גם בחומוס תעשייתי מתגלה קמח. יש גם נקניקים עם קמח. צריך לקרוא את התוויות.
 

אנילה1

New member
ואחרי הבדיקה, אם התוצאה חיובית אז

מה עושים עם אלרגיה לגלוטן? פשוט לא אוכלים מאכלים שמכילים גלוטן. נכון? אז בשביל מה הבדיקה? האם יש תרופה לאלרגיות למזון? אני חושבת שלא. אולי מישהו כאן יודע?
 

kivity

New member
אלרגיה למזון

שלום רב לדעתי אין יותר משלם מלרפא אדם על ידי סילוק הגורם כך שלא מפריע לי כי זו שיטת הטיפול--המנעות מחשיפה אם ניתן היה לטפל כך במחלות שונות אזי ייתכן והיינו בריאים יותר דרך אגב קימים חידושים בטיפול באלרגיות למזון המצויים בשלבי ניסוי--כמו לאלה המאד אלרגיית לבוטנים או מוצרים אחרים עם סכנה רבה לתגובה מכמויות מזעריות פרופ' קויתי
 

Almost me

New member
הבעיה בגלוטן

בניגוד לשאר האלרגיות שקמח יש בהמוני מוצרים שבלתי סביר להימנע מכולם ללא בדיקה מאשרת שאכן יש צליאק. מה גם שהתחליפים נורא יקרים. עדיף בדיקה אחת וסגמרנו, מה גם שאפשר לבצע אותה כשצריך בדיקה נוספת מסיבות אחרות וע"י כך לחסוך את הדקירות, אני למשל ביצעתי את הבדיקה הראשונית אצל כל ילדי בבדיקת דם של גיל שנה.
 
למעלה