אולי כאן אמצא תשובה...

אולי כאן אמצא תשובה...

ראשית, אני רוצה להודות ולברך על היוזמה של פתיחת הפורום הרצוי הזה... ובזה הזמן אני שולח את איחוליי למנהלים המדהימים ``הילי,מחשבiת`` שללא ספק הם מהמנהלים היותר מוצלחים שיכולנו לקבל...! ועכשיו שאלתי היא בנושא השליחות... כידוע לכולם בתנועת חב``ד מוטל על כל אחד ואחד לנדוד לאן שהוא בכדי למלא את השליחות שאלי` הוא מחוייב. והאמת שלא מזמן שמעתי שאלו שנשלחים לשם,הם בחורים צעירים רווקים.(?) ות`אמת אני לא מבין איך אפשר לשלוח בחורים צעירים רווקים לעולם הגדול הזה? איך אפשר לקחת אחריות על העולם הרוחני שלהם,הרי ללא ספק הם חשופים לפיתויים ענקיים שרק העולם הגדול הזה יודע להציע?! אני אשמח מאוד לשמוע את דעתכם/ן ואת ההסבר שבזה. כי בא לי להבין אחת ולתמיד את כל הסיפור והפרוצדורה שבעניין הזה.
 
שאלה יפה מושיקו

נכון, צעירים מאוד נשלחים לשליחות לעולם הגדול הזה שיש בו פיתויים שקשה לעמוד בהם אבל זה חלק מהשליחות, להפוך את אותם צעירים לאנשים מחוייבים, אחראיים ובוגרים כל אותם צעירים הנשלחים לשליחות, הם מגיעים לבתי חב"ד שנמאים בהם שליחים "מבוגרים/ נשואים שהם אחריים עליהם ומנתווים אותם לדרכים נאותות. כאשר בחור/ בחורה יוצאים לשליחות הם מודעים לגודל האחריות המוטלת עליהם ונלחמים ביצר הגירויים בכח לא קל לעמוד בכאלו דברים אבל אפשרי :)
 
אוקיי.

אבל למה מלכתחילה לא נשלחים רק זוגות צעירים נשואים? הרי זה בטח עדיף מילדים רווקים!
 
לשליחות קבועה?

שליחות קבועה זה רק זוגות נשואים הבחורים והבחורות הצעירים/ות הרווקים/ות נשלחים לתקופה מסויימת ואח"כ חוזרים לבתיהם... אלא אם כן הם נוסעים על דעת עצמם ואז זה לא במסגרת של "שליחות"
 
אתה מכיר את הגמ` ההיא.

על אותו אדם שעלה בסולם בכדי לעשות שילוח הקן ולמזלו הרע הבן אדם נפל ומת. וע``ז הגמ` שואלת: הא כתיב שלוחי מצווה אינם ניזוקים? ומתרצת הגמ`... ולכא` זה היינו אך.
 
אני חושבת

שזה נאמר על דברים מוחשיים לא? אדם צריך גם להיזהר מעצמו לא רק להסתמך על ההבטחה הזאת
 
תגידי אם לזה את מתכוונת.

הגמ` מתרצת שם שהסולם היה חצי שבור(כלו` הנזק כבר נמצא) ובמקרה כזה היה לו לא לעלות(כי זה בגדר של ``אין סומכין על הנס``).
 
בדיוק!

כן.. לזה התכוונתי.. כי יש גם את הציווי של "ונשמרתם לנפשותיכם" אדם צריך גם להיזהר ולא רק להסתמך על ההבטחה של שליחי מצווה..
 
למעלה