אוטובוס בקיבוץ יזרעאל

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
ד'מה ضمة אינה אפוסטרוף כי א

לא, אין לי פגמים בשמיעתי........

לך יש פגמים בנימוסיך. אז מצד אחד יש מי שעוסק באקדמיה, ומצד שני מי שכל חייו היה בשטח מול המציאות, וכידוע ששני קוים/פסים מקבילים לעולם לא ייפגשו, כאן הדיון נסגר מבחינתי.
ד'מה ضمة אינה אפוסטרוף כי א
שנשמעת כמו ou. לגבי התעתיק, מנסיוני רב השנים בערבית יש כללי תעתיק שנקבעו ע"י המזרחנים מהאקדמיה, אך הרבה פעמים התעתיק הזה נשמע לא מוצלח, ועדיף לתעתק קרוב ככל האפשר לצליל הנשמע
 
יפה אמרת, ויש לי מזל גדול

ד'מה ضمة אינה אפוסטרוף כי א
שנשמעת כמו ou. לגבי התעתיק, מנסיוני רב השנים בערבית יש כללי תעתיק שנקבעו ע"י המזרחנים מהאקדמיה, אך הרבה פעמים התעתיק הזה נשמע לא מוצלח, ועדיף לתעתק קרוב ככל האפשר לצליל הנשמע
יפה אמרת, ויש לי מזל גדול
שכאשר הייתי שתול ע"י מוסד מסויים במקום מסויים, לא שמעתי לכללי האקדמיה אלא למקובל ונהוג בשטח, אחרת מיד היו מזהים שאני מזוייף ובכל יום הזכרון היה לאשתי לאן ללכת.......
 

קובי לו

New member
מאיר, לא התכוונתי ל"רדת" על שמיעתך

לא, אין לי פגמים בשמיעתי........

לך יש פגמים בנימוסיך. אז מצד אחד יש מי שעוסק באקדמיה, ומצד שני מי שכל חייו היה בשטח מול המציאות, וכידוע ששני קוים/פסים מקבילים לעולם לא ייפגשו, כאן הדיון נסגר מבחינתי.
מאיר, לא התכוונתי ל"רדת" על שמיעתך
אתה סתם ממהר להעלב כמו מישהו מפורסם מבית שאן, זה שבתו דוגמנית ואחיו ז"ל היה ראש עיר שיש בה תחנת רכבת ענקית (לוד). התכוונתי לכך שאשכנזי ממוצע, ועד כמה שידוע לי שפירא זה שם אשכנזי, לא יבדיל בשמיעה בין צ' ערבית לבין ש' שמאלית ערבית. ההבדל הוא לא גדול כמו בין עין לאלף או בין חת לכף. אבל יש הבדל, הבדל של ניואנס.
 

צביקוש23

New member
סליחה.. אבל לא הודעתך לא הייתה במקו

מאיר, לא התכוונתי ל"רדת" על שמיעתך
אתה סתם ממהר להעלב כמו מישהו מפורסם מבית שאן, זה שבתו דוגמנית ואחיו ז"ל היה ראש עיר שיש בה תחנת רכבת ענקית (לוד). התכוונתי לכך שאשכנזי ממוצע, ועד כמה שידוע לי שפירא זה שם אשכנזי, לא יבדיל בשמיעה בין צ' ערבית לבין ש' שמאלית ערבית. ההבדל הוא לא גדול כמו בין עין לאלף או בין חת לכף. אבל יש הבדל, הבדל של ניואנס.
סליחה.. אבל לא הודעתך לא הייתה במקו
ם... לא היה כאן מקום לערב פוליטיקה ולא זכר אנשים שנפטרו. אני מבקש ממך ומשאר חברי הפורום לכבד זכר אנשים שנפטרו ולא להשתמש בשמם סתם כך! כנ"ל לגבי חבר כנסת או כל אדם אחר ללא צורך בלי קשר להשתייכותו הפוליטית! לא מכובד!!! כבודו של הח"כ דוד לוי במקומו הוא ! מקסים לוי ז"ל יהי זכרו ברוך וכבודה של בגברת לוי הצעירה במקומה כמובן! לפי דעתי לא היה מקום לתגובה הזאת! לא לענין בכלל!
 

צביקוש23

New member
עוד טעות מבישה שקיימת עדיין...

אני יכול לכתוב ספר על שלטים
ואולי זה רעיון לא רע...... למשל למושב "יציץ" בשלט כתוב באנגלית "יזיז". לכפר "מוסמוס" כתוב "מוצמוץ" (וכבר מספרים שיש לגברים בכפר בעיה כי הם ממצמצים...) יש לי דוגמאות, ואני לא מדבר על חוצפה כמו לקרוא למצודת כח על שמם של 28 בחורים שנפלו שם בקרב "מצודת ישע" על שם הכפר שהיה עויין נבי יושע ולמחות את זכרם של ה-28 , הדוגמאות גם מצולמות, לא מעטות, אבל שלטים עם סיפור, המעשה שהיה כך היה: בכביש החוף היה שילוט - שלט אחד מפנה לישוב בני ציון, שלט לחרוצים, שלט לבצרה. בעיקבות שינויים בכביש החליט לאחד שני ישובים על שלט אחד: "בני ציון" "חרוצים". ואילו "בצרה" בשלט משלה. כמובן שאנשי חרוצים זעמו מאוד כיוון שיוצא רושם כאילו אנשי בני ציון הם חקלאים חרוצים, כשהאמת היא שבני הישוב חרוצים עובדים בשדות בני ציון, ו-"חרוצים" הם החרוצים. הלכו האחראים על השילוט והכינו שלט אחד: "חרוצים" והשלט השני: "בני-ציון" "בצרה" הבדיחה שכעת בני ציון מתלוננים, כי אם קודם הם היו כביכול חרוצים, היום הם בצרות?
עוד טעות מבישה שקיימת עדיין...
חדי העין שביניכם... ישימו לב שהשלטים באזור המרכז שמכוונים לעיר פתח תקוה מחולקים לשניים.... גירסא אחת: פתח תקוה גירסא שנייה: פתח תקווה
 
"המקשר", 1955-57

אוטובוס בקיבוץ יזרעאל
"המקשר", 1955-57
הארגז דגם המקשר/דן על שלדת ליילנד רויאל טייגר וורלדמאסטר. 1955-57. שימו לב לעשרה חלונות (ולא אחד-עשר) בצידו של הרכב - בין חלון הנהג לחלון המעוגל האחרון (לא כולל את שני אלו!). פתחי המילוי הם בצד שמאל, ומכאן - מרק 2. דגם המרכב הזה יוצר רק עבור "דן" ו"המקשר", מתחילת 1955 ועד קיץ 1957. אחר-כך הפכו חלונות הצד להיות מעוגלים יותר. הצביעה כמובן, וגם השילוט הקדמי העליון מצביעים על כך שזה אינו רכב של דן, ולכן - המקשר.
 
יש!!! צדקתי...

"המקשר", 1955-57
הארגז דגם המקשר/דן על שלדת ליילנד רויאל טייגר וורלדמאסטר. 1955-57. שימו לב לעשרה חלונות (ולא אחד-עשר) בצידו של הרכב - בין חלון הנהג לחלון המעוגל האחרון (לא כולל את שני אלו!). פתחי המילוי הם בצד שמאל, ומכאן - מרק 2. דגם המרכב הזה יוצר רק עבור "דן" ו"המקשר", מתחילת 1955 ועד קיץ 1957. אחר-כך הפכו חלונות הצד להיות מעוגלים יותר. הצביעה כמובן, וגם השילוט הקדמי העליון מצביעים על כך שזה אינו רכב של דן, ולכן - המקשר.
יש!!! צדקתי...
 
gen1 צודק, ואני רוצה לתקן -

"המקשר", 1955-57
הארגז דגם המקשר/דן על שלדת ליילנד רויאל טייגר וורלדמאסטר. 1955-57. שימו לב לעשרה חלונות (ולא אחד-עשר) בצידו של הרכב - בין חלון הנהג לחלון המעוגל האחרון (לא כולל את שני אלו!). פתחי המילוי הם בצד שמאל, ומכאן - מרק 2. דגם המרכב הזה יוצר רק עבור "דן" ו"המקשר", מתחילת 1955 ועד קיץ 1957. אחר-כך הפכו חלונות הצד להיות מעוגלים יותר. הצביעה כמובן, וגם השילוט הקדמי העליון מצביעים על כך שזה אינו רכב של דן, ולכן - המקשר.
gen1 צודק, ואני רוצה לתקן -
תודה על התיקון, הנה זיהוי מחודש: 1. היעדר ה"גבות" בחלק העליון של חלונות הצד אכן שולל את "המקשר". 2. להערכתי, רוב מרכבי האוטובוסים ללא "גבות" יוצרו ע"י מרכבים. יש מספר רישומים לפיהם גם "הארגז" יצרו מרכבים כאלו, למרות שאני לא משוכנע. 3. פרט חשוב שלא שמתי אליו לב - חלון הצד של הנהג (באוטובוס של יזרעאל) נמצא בגובה אחד עם יתרת חלונות הצד. חלון הצד של הנהג הפך עמוק יותר בראשית 1957 לפחות (ואולי גם מעט קודם). 4. האזכור של gen1 לסדרה זהה עד רישוי 88-920 מתאים לנ"ל. להערכתי: אם 88-920, אז עד 88-927, ועד בכלל). 88-920 (ו- 88-927) עלו לכביש באוג' 1956. מסקנות מחודשות: "מרכבים" (בספק) על רויאל טייגר וורלדמאסטר ("מרק 2"), 1955-56, סופק ל"אגד". לפי רישומי, רכשה אגד בתקופה הרלוונטית (ינואר 55 - אוג 56) כ- 140 אוטובוסים כאלו. רק 18 מתוכם סופקו עם מרכבי "מרכבים".
 

gsx750f

New member
תמונה מקורית ../images/Emo140.gif

gen1 צודק, ואני רוצה לתקן -
תודה על התיקון, הנה זיהוי מחודש: 1. היעדר ה"גבות" בחלק העליון של חלונות הצד אכן שולל את "המקשר". 2. להערכתי, רוב מרכבי האוטובוסים ללא "גבות" יוצרו ע"י מרכבים. יש מספר רישומים לפיהם גם "הארגז" יצרו מרכבים כאלו, למרות שאני לא משוכנע. 3. פרט חשוב שלא שמתי אליו לב - חלון הצד של הנהג (באוטובוס של יזרעאל) נמצא בגובה אחד עם יתרת חלונות הצד. חלון הצד של הנהג הפך עמוק יותר בראשית 1957 לפחות (ואולי גם מעט קודם). 4. האזכור של gen1 לסדרה זהה עד רישוי 88-920 מתאים לנ"ל. להערכתי: אם 88-920, אז עד 88-927, ועד בכלל). 88-920 (ו- 88-927) עלו לכביש באוג' 1956. מסקנות מחודשות: "מרכבים" (בספק) על רויאל טייגר וורלדמאסטר ("מרק 2"), 1955-56, סופק ל"אגד". לפי רישומי, רכשה אגד בתקופה הרלוונטית (ינואר 55 - אוג 56) כ- 140 אוטובוסים כאלו. רק 18 מתוכם סופקו עם מרכבי "מרכבים".
תמונה מקורית
 
ת 2851

תמונה מקורית
ת 2851
זהו טייגר מרק 2 דגם 1956 עם מרכב "מרכבים". הפך ב- 1959 ל- 39-003. באוגוסט 1974 הוסב לסדנא ניידת רפיח, וקיבל את הרישוי 507-462 ** תודה לאביתר על המידע ** עלה לכביש באוקטובר 1956, ירד סופית אחרי 32 שנים וחצי, במרץ 1989 (!) שימו לב למספר הפנימי שלפני הדלת האחורית - 562. נתקלתי בכמה כאלה בעבר, ולא עליתי על החוקיות.
 

gen1

New member
זה מהעמק תוצרת הארגז

gen1 צודק, ואני רוצה לתקן -
תודה על התיקון, הנה זיהוי מחודש: 1. היעדר ה"גבות" בחלק העליון של חלונות הצד אכן שולל את "המקשר". 2. להערכתי, רוב מרכבי האוטובוסים ללא "גבות" יוצרו ע"י מרכבים. יש מספר רישומים לפיהם גם "הארגז" יצרו מרכבים כאלו, למרות שאני לא משוכנע. 3. פרט חשוב שלא שמתי אליו לב - חלון הצד של הנהג (באוטובוס של יזרעאל) נמצא בגובה אחד עם יתרת חלונות הצד. חלון הצד של הנהג הפך עמוק יותר בראשית 1957 לפחות (ואולי גם מעט קודם). 4. האזכור של gen1 לסדרה זהה עד רישוי 88-920 מתאים לנ"ל. להערכתי: אם 88-920, אז עד 88-927, ועד בכלל). 88-920 (ו- 88-927) עלו לכביש באוג' 1956. מסקנות מחודשות: "מרכבים" (בספק) על רויאל טייגר וורלדמאסטר ("מרק 2"), 1955-56, סופק ל"אגד". לפי רישומי, רכשה אגד בתקופה הרלוונטית (ינואר 55 - אוג 56) כ- 140 אוטובוסים כאלו. רק 18 מתוכם סופקו עם מרכבי "מרכבים".
זה מהעמק תוצרת הארגז
שלום! עוד תיקון זה המצולם מהעמק הוא תוצרת הארגז שימו לב בתמונת ההשואה מהמוזיאון יש אוטובוס (אמנם עם חלון קטן לפני הדלת הקדמית שהיו לבודדים מהדגם שהיה להם כסאות גבוהים ) בצלום שחור לבן מתחת לסמל הטייגר של לילנד יש את סמל הארגז (קשה להבחין אבל זה כך ) ,אחד ההבדלים האפיניים בין הארגז ומרכבים זה שלהארגז היה החלון האחורי במישור נוטה לעומת בחלק שמתחת לחלון ,למרכבים היה חזית אחורית ישרה ,את האפיין הזה ראית גם באגד וגם בדן עד ,האוטובוס הראשון בהארגז שהיה לו חזית אחורית ישרה היה 89144 89143 היה עם חלון אחורי נוטה בשיפוע אוטובוס כזה נמצא בצומת עיבלין 59436 מספר פנימי ונמצא בנטושים ,כדי להדגיש את נושא החזית האחורית הבאתי תמונה מאתר אגד של מוסך שימו לב להבדלים בין הארגז ומרכבים בענין האוטובוסים שהשוותי בינהם בתמונה הם מודרניים יותר מזה שנמצא בעמק אבל העקרון דומה ,אגב הדגם המקביל של מרכבים לדגם שנמצא בעמק הוא 88894 קופאית אמנם (נדמה לי נמצא בתמונה של לילנד המקורית ) אבל במקור "נולד" כבין עירוני רגיל
 

צביקוש23

New member
בקשר לצומת עיבלין...

זה מהעמק תוצרת הארגז
שלום! עוד תיקון זה המצולם מהעמק הוא תוצרת הארגז שימו לב בתמונת ההשואה מהמוזיאון יש אוטובוס (אמנם עם חלון קטן לפני הדלת הקדמית שהיו לבודדים מהדגם שהיה להם כסאות גבוהים ) בצלום שחור לבן מתחת לסמל הטייגר של לילנד יש את סמל הארגז (קשה להבחין אבל זה כך ) ,אחד ההבדלים האפיניים בין הארגז ומרכבים זה שלהארגז היה החלון האחורי במישור נוטה לעומת בחלק שמתחת לחלון ,למרכבים היה חזית אחורית ישרה ,את האפיין הזה ראית גם באגד וגם בדן עד ,האוטובוס הראשון בהארגז שהיה לו חזית אחורית ישרה היה 89144 89143 היה עם חלון אחורי נוטה בשיפוע אוטובוס כזה נמצא בצומת עיבלין 59436 מספר פנימי ונמצא בנטושים ,כדי להדגיש את נושא החזית האחורית הבאתי תמונה מאתר אגד של מוסך שימו לב להבדלים בין הארגז ומרכבים בענין האוטובוסים שהשוותי בינהם בתמונה הם מודרניים יותר מזה שנמצא בעמק אבל העקרון דומה ,אגב הדגם המקביל של מרכבים לדגם שנמצא בעמק הוא 88894 קופאית אמנם (נדמה לי נמצא בתמונה של לילנד המקורית ) אבל במקור "נולד" כבין עירוני רגיל
בקשר לצומת עיבלין...
שני דברים...... 1:האוטובוס צולם ותועד ע"י הדרומי 2:אף אחד עד היום לא נתן הסבר מה עושה בצמוד לאוטובוס קבור חצי באדמה אמבולנס של הצבא האמריקאי משנות ה 50 אולי לפני... (הדרומי תיעד גם אותו) הדרומי תיעד את האמבולנס הזה בזמנו וזה נימצא איפשהו בארכיון הפורום
 

צביקוש23

New member
אסף ונעה לתשומת ליבך....

gen1 צודק, ואני רוצה לתקן -
תודה על התיקון, הנה זיהוי מחודש: 1. היעדר ה"גבות" בחלק העליון של חלונות הצד אכן שולל את "המקשר". 2. להערכתי, רוב מרכבי האוטובוסים ללא "גבות" יוצרו ע"י מרכבים. יש מספר רישומים לפיהם גם "הארגז" יצרו מרכבים כאלו, למרות שאני לא משוכנע. 3. פרט חשוב שלא שמתי אליו לב - חלון הצד של הנהג (באוטובוס של יזרעאל) נמצא בגובה אחד עם יתרת חלונות הצד. חלון הצד של הנהג הפך עמוק יותר בראשית 1957 לפחות (ואולי גם מעט קודם). 4. האזכור של gen1 לסדרה זהה עד רישוי 88-920 מתאים לנ"ל. להערכתי: אם 88-920, אז עד 88-927, ועד בכלל). 88-920 (ו- 88-927) עלו לכביש באוג' 1956. מסקנות מחודשות: "מרכבים" (בספק) על רויאל טייגר וורלדמאסטר ("מרק 2"), 1955-56, סופק ל"אגד". לפי רישומי, רכשה אגד בתקופה הרלוונטית (ינואר 55 - אוג 56) כ- 140 אוטובוסים כאלו. רק 18 מתוכם סופקו עם מרכבי "מרכבים".
אסף ונעה לתשומת ליבך....
האוטובוס העתיק (השרידים) שצילמת בפתח תקוה מספר רישוי: ת-1118 נעלם כלא היה
 

gsx750f

New member
אופס המקשר

gen1 צודק, ואני רוצה לתקן -
תודה על התיקון, הנה זיהוי מחודש: 1. היעדר ה"גבות" בחלק העליון של חלונות הצד אכן שולל את "המקשר". 2. להערכתי, רוב מרכבי האוטובוסים ללא "גבות" יוצרו ע"י מרכבים. יש מספר רישומים לפיהם גם "הארגז" יצרו מרכבים כאלו, למרות שאני לא משוכנע. 3. פרט חשוב שלא שמתי אליו לב - חלון הצד של הנהג (באוטובוס של יזרעאל) נמצא בגובה אחד עם יתרת חלונות הצד. חלון הצד של הנהג הפך עמוק יותר בראשית 1957 לפחות (ואולי גם מעט קודם). 4. האזכור של gen1 לסדרה זהה עד רישוי 88-920 מתאים לנ"ל. להערכתי: אם 88-920, אז עד 88-927, ועד בכלל). 88-920 (ו- 88-927) עלו לכביש באוג' 1956. מסקנות מחודשות: "מרכבים" (בספק) על רויאל טייגר וורלדמאסטר ("מרק 2"), 1955-56, סופק ל"אגד". לפי רישומי, רכשה אגד בתקופה הרלוונטית (ינואר 55 - אוג 56) כ- 140 אוטובוסים כאלו. רק 18 מתוכם סופקו עם מרכבי "מרכבים".
אופס המקשר
----------------
 
דוגמה טובה ל"המקשר" מאותה תקופה

אופס המקשר
----------------
דוגמה טובה ל"המקשר" מאותה תקופה
בולטות ה"גבות" בחלקם העליון של חלונות הצד. התמונה מטושטשת וקשה לראות את מספר הרישוי (מתחיל ב-ים כשהספרה הראשונה משמאל היא 3). בכל מקרה זה טייגר 55-57.
 

gen1

New member
הרכב הזה אח של ת2435 מהמוזיאון

אוטובוס בקיבוץ יזרעאל
הרכב הזה אח של ת2435 מהמוזיאון
שלום! האוטובוס בעמק יזרעאל המצולם הוא מאותו דגם של ת2435 (שימו לב לתמונה מצורפת , מהמוזיאון ,אסף ונועה טועה בנושא החלונות ,האוטובוס הזה הוא 5 חלונות בין הדלתות ועוד 5 אחרי דלת אמצעית כולל החלון האחרון הדגמיפ ממספר רישוי 887XX היו כאלה בד"כ היו גם כאלה עם 6 בין דלתות ו4 אחרי האמצעית , המעבר ל6 חלונות בין הדלתות ועוד 5 אחרי דלת אמצעית החל (אצל 2 היצרנים הארגז ומרכבים במקביל) בדגמים שיצאו במהלך 57 58 .הדגם הזה שבו קו גבול החלונות(זה שמצולם כאן ) לא היה בדן או בהמקשר ,עוד ענין אחד כזה זכה לקבל את מס הרישוי 88888 לימים הוא עבר לירושלים ,שם ראיתי אותו בפעם האחרונה לפני לא זוכר כמה שנים טובות
 

gen1

New member
עוד על דגם זה

הרכב הזה אח של ת2435 מהמוזיאון
שלום! האוטובוס בעמק יזרעאל המצולם הוא מאותו דגם של ת2435 (שימו לב לתמונה מצורפת , מהמוזיאון ,אסף ונועה טועה בנושא החלונות ,האוטובוס הזה הוא 5 חלונות בין הדלתות ועוד 5 אחרי דלת אמצעית כולל החלון האחרון הדגמיפ ממספר רישוי 887XX היו כאלה בד"כ היו גם כאלה עם 6 בין דלתות ו4 אחרי האמצעית , המעבר ל6 חלונות בין הדלתות ועוד 5 אחרי דלת אמצעית החל (אצל 2 היצרנים הארגז ומרכבים במקביל) בדגמים שיצאו במהלך 57 58 .הדגם הזה שבו קו גבול החלונות(זה שמצולם כאן ) לא היה בדן או בהמקשר ,עוד ענין אחד כזה זכה לקבל את מס הרישוי 88888 לימים הוא עבר לירושלים ,שם ראיתי אותו בפעם האחרונה לפני לא זוכר כמה שנים טובות
עוד על דגם זה
שלום! עוד הייתי מוסיף בחלק מספרי הרישוי 888XX וחלק מ889XX עד 88920 היו אוטובוסים בסידור חלונות כזה של 5 בין דלתות ו 5 אחר דלת אמצעית ,עוד ענין שקושר את כלי הרכב הזה במקור לאגד ולא לדן הוא 3מנורות הגג בדן הן פשוט לא היו , בדן ובהמקשר לא היו אוטובוסים עם 6 חלונות בין הדלתות ו5 חלונות אחרי דלת אמצעית אלא רק לאגד, ועוד ,סידור החלונות לא שינה את מס המושבים ,בכל הדגמים של אגד מאותה תקופה היו 47 מקומות +נהג
 

gen1

New member
עוד משהו על הדגמים האלה

עוד על דגם זה
שלום! עוד הייתי מוסיף בחלק מספרי הרישוי 888XX וחלק מ889XX עד 88920 היו אוטובוסים בסידור חלונות כזה של 5 בין דלתות ו 5 אחר דלת אמצעית ,עוד ענין שקושר את כלי הרכב הזה במקור לאגד ולא לדן הוא 3מנורות הגג בדן הן פשוט לא היו , בדן ובהמקשר לא היו אוטובוסים עם 6 חלונות בין הדלתות ו5 חלונות אחרי דלת אמצעית אלא רק לאגד, ועוד ,סידור החלונות לא שינה את מס המושבים ,בכל הדגמים של אגד מאותה תקופה היו 47 מקומות +נהג
עוד משהו על הדגמים האלה
שלום! בתמונה מאתר אגד מאחורי אוטבוס ת2435 הצבעוני יש בשחור לבן דגם שהוא לא בדיוק כמו ת2435 שימו לב למרווח הפס מעל החלונות ,ובכן שידכתי אותו עם התמונה של 39032 ,שזה הצביעה המקורית של הדגם הזה בצפון היה מספרי הרישוי המקביליםל39032 , 88868 88869 ונדמה לי שגם 88870 הם היו התיירותיים הראשונים מה שעוד ייחד דגם זה שזה הראשון שהותקנה בו תאורת רברס אבל לא בגוף האוטובוס אלא על התקן שהיה מימין לשילוט המספר האחורי בין השילוט ומנורות הגג ,הדגם היה הרכב הראשון שהיה מצויד בכסאות עם משענות ראש ,הדגם עזב את איזור הצפון יחסית מוקדם והיה רק במרכז והדרום ,לימים הדגם הוסב לאוטובוס לא מפואר ולכן הצביעה של זה מאחורי ת2435 הוא בצביעה רגילה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה