אוטובוסים בקפריסין

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדה

מה זה שליש מהעולם?
About 90% of the world's total road distance carries traffic on the right and 10% on the left.
34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדה
שיש להם מערכת כבישים מסועפת במיוחד. חוץ מזה, ממתי הרוב תמיד צודק? תסתכל על איך מתייחסים לישראל באו"ם - הרוב טועה.
 

zvir1

New member
מסכים איתך מבחינת קלות הנהיגה אבל

34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדה
שיש להם מערכת כבישים מסועפת במיוחד. חוץ מזה, ממתי הרוב תמיד צודק? תסתכל על איך מתייחסים לישראל באו"ם - הרוב טועה.
מסכים איתך מבחינת קלות הנהיגה אבל
היתרון של סטנדרטיזציה לא יסולא בפז.
בוא תראה את כל תקני הברגים שהיו ברכב בריטי....ואיפה הם היום.
רוב הרכבים כיום בעולם מיוצרים עם חלקים לפי תקן ISO (מטרי) וטוב שכך, כולל מה שעדיין מיוצר בבריטניה.
רוב הטריטוריות של "נהיגה אנגלית" הם ב-איים -אוסטרליה יפן בריטניה אירלנד
אבל אוכלוסיית קפריסין קשורה ליוון וטורקיה ושם הרכבים הם שונים.
לגבי קפריסין מלטה ועוד ואפילו אירלנד-יחסכו מיליארדים אם יעברו לנהיגה ארופית.
 

alantan

New member
אולי בקפריסין ומלטה יהיה חסכון אך העלות גבוהה

מסכים איתך מבחינת קלות הנהיגה אבל
היתרון של סטנדרטיזציה לא יסולא בפז.
בוא תראה את כל תקני הברגים שהיו ברכב בריטי....ואיפה הם היום.
רוב הרכבים כיום בעולם מיוצרים עם חלקים לפי תקן ISO (מטרי) וטוב שכך, כולל מה שעדיין מיוצר בבריטניה.
רוב הטריטוריות של "נהיגה אנגלית" הם ב-איים -אוסטרליה יפן בריטניה אירלנד
אבל אוכלוסיית קפריסין קשורה ליוון וטורקיה ושם הרכבים הם שונים.
לגבי קפריסין מלטה ועוד ואפילו אירלנד-יחסכו מיליארדים אם יעברו לנהיגה ארופית.
אולי בקפריסין ומלטה יהיה חסכון אך העלות גבוהה
בשנות השישים הבריטים הקימו ועדה ממשלתית כדי לבחון את האפשרות לעבור לצד שמאל, והוחלט שהעלות תהיה גדולה מדי. העריכו אז את השינוי ב-264 מליון ליש"ט, שזה כ-3.4 מיליארד ליש"ט כיום. אבל כיום מספר המחלפים והרמזורים הופך את השינוי ליקר הרבה יותר. רק לצורך המחשה, לפני פחות מעשר שנים בדקו מה תהיה העלות של שינוי שלטי הדרכים ממיילים לק"מ, והגיעו להערכה של 750 מליון ליש"ט. רק השילוט.

תאר לך מה זה להפוך את הכיוון של כל המחלפים ב-4500 ק"מ של כבישים מהירים ועוד מספר לא מבוטל של מחלפים בכבישים המוגדרים כרגילים.
ראה את הכתבה הבאה מלפני חמש שנים: http://news.bbc.co.uk/1/hi/8239048.stm
 

zvir1

New member
בכוונה לא הזכרתי את בריטניה אבל מה עם הונג קונג סינגפור קפרי

אולי בקפריסין ומלטה יהיה חסכון אך העלות גבוהה
בשנות השישים הבריטים הקימו ועדה ממשלתית כדי לבחון את האפשרות לעבור לצד שמאל, והוחלט שהעלות תהיה גדולה מדי. העריכו אז את השינוי ב-264 מליון ליש"ט, שזה כ-3.4 מיליארד ליש"ט כיום. אבל כיום מספר המחלפים והרמזורים הופך את השינוי ליקר הרבה יותר. רק לצורך המחשה, לפני פחות מעשר שנים בדקו מה תהיה העלות של שינוי שלטי הדרכים ממיילים לק"מ, והגיעו להערכה של 750 מליון ליש"ט. רק השילוט.

תאר לך מה זה להפוך את הכיוון של כל המחלפים ב-4500 ק"מ של כבישים מהירים ועוד מספר לא מבוטל של מחלפים בכבישים המוגדרים כרגילים.
ראה את הכתבה הבאה מלפני חמש שנים: http://news.bbc.co.uk/1/hi/8239048.stm
בכוונה לא הזכרתי את בריטניה אבל מה עם הונג קונג סינגפור קפרי
קפריסין מלטה וכל מה שהוא קטן?????
מישהו פעם חשב למה לא לשנות את זה חוץ משמרנות מטופשת
זאת בעיה לעשות את זה בהונג קונג חוץ מבעיית הבדלנות שלהם? הרי הם מחוברים לסין עם תעשיית רכב מערבי ומקומי מפותחת?
וקפריסין ? ומלטה?
אח"כ נעבור לאוסטרליה שם באמת אין בעיה לשנות צדדים ממילא רוב האוסטרלים לא ירגישו בזה בין בירה לבירה.
לגבי בריטניה היא צריכה קודם להפרד מהאיחוד הארופי ובאמת להישאר שמורת טבע. ולשמור על כיוון הנהיגה.
כמדומני שבאירלנד השלטים בק"מ ולא עשו על זה בכי לאומי. פשוט העבירו.
 
בסינגפור אין טעם כי גם במלזיה נוהגים בצד שמאל והן מחוברות בג

בכוונה לא הזכרתי את בריטניה אבל מה עם הונג קונג סינגפור קפרי
קפריסין מלטה וכל מה שהוא קטן?????
מישהו פעם חשב למה לא לשנות את זה חוץ משמרנות מטופשת
זאת בעיה לעשות את זה בהונג קונג חוץ מבעיית הבדלנות שלהם? הרי הם מחוברים לסין עם תעשיית רכב מערבי ומקומי מפותחת?
וקפריסין ? ומלטה?
אח"כ נעבור לאוסטרליה שם באמת אין בעיה לשנות צדדים ממילא רוב האוסטרלים לא ירגישו בזה בין בירה לבירה.
לגבי בריטניה היא צריכה קודם להפרד מהאיחוד הארופי ובאמת להישאר שמורת טבע. ולשמור על כיוון הנהיגה.
כמדומני שבאירלנד השלטים בק"מ ולא עשו על זה בכי לאומי. פשוט העבירו.
בסינגפור אין טעם כי גם במלזיה נוהגים בצד שמאל והן מחוברות בג
הן חוברו להן יחדיו בגשר.
באינדונזיה הסמוכה נוהגים בצד ימין (ברב הזמן).
 

down under

New member
טוענים שנהיגה בצד ימין של הכביש (כמו בארץ, אירופה וכמעט כל

34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדה
שיש להם מערכת כבישים מסועפת במיוחד. חוץ מזה, ממתי הרוב תמיד צודק? תסתכל על איך מתייחסים לישראל באו"ם - הרוב טועה.
טוענים שנהיגה בצד ימין של הכביש (כמו בארץ, אירופה וכמעט כל
יבשת אמריקה) היא יותר אינטואיטיבית ולכן יותר בטיחותית.
לא בכדי יותר מדינות, הרבה יותר, עוד בתקופת הכרכרות התנועה היתה בצד ימין.

ההסבר למדוע זה אינטואיטיבי/בטיחותי:
כשיש סכנה שבאה ממול מרבית האנשים ימשכו חזק ימינה ולא שמאלה.
בתנועה דו סיטרית אם נוסעים בצד שמאל הרי שמשיכה ימינה תוביל בהרבה מקרים להתנגשות חזיתית
ואילו בתנועה בצד ימין משיכה חזק ימינה מקסימום אתה מתרסק לשולי הכביש (או אולי תהום)
אבל אין התנגשות חזיתית.
את זה הסביר לי דווקא עולה ותיק מאוד מאנגליה. אחד שחי בארץ כבר יותר מ-30 שנה.
אבל, המון פעמים זה קרה לו, בארץ שבבוקר כשהוא בא למכוניתו הוא הלך קודם כל לדלת הימנית (זו של הנוסע)
ורק אז גילה שטעה...

(מה שקרה לי לא מעט באוסטרליה, שהמון פעמים מבחוץ ניגשתי אינסטיקטיבית לדלת השמאלית)
 

alantan

New member
האם המשיכה ימינה היא פשוט הרגל ממדינות שנוסעות בצד ימין?

טוענים שנהיגה בצד ימין של הכביש (כמו בארץ, אירופה וכמעט כל
יבשת אמריקה) היא יותר אינטואיטיבית ולכן יותר בטיחותית.
לא בכדי יותר מדינות, הרבה יותר, עוד בתקופת הכרכרות התנועה היתה בצד ימין.

ההסבר למדוע זה אינטואיטיבי/בטיחותי:
כשיש סכנה שבאה ממול מרבית האנשים ימשכו חזק ימינה ולא שמאלה.
בתנועה דו סיטרית אם נוסעים בצד שמאל הרי שמשיכה ימינה תוביל בהרבה מקרים להתנגשות חזיתית
ואילו בתנועה בצד ימין משיכה חזק ימינה מקסימום אתה מתרסק לשולי הכביש (או אולי תהום)
אבל אין התנגשות חזיתית.
את זה הסביר לי דווקא עולה ותיק מאוד מאנגליה. אחד שחי בארץ כבר יותר מ-30 שנה.
אבל, המון פעמים זה קרה לו, בארץ שבבוקר כשהוא בא למכוניתו הוא הלך קודם כל לדלת הימנית (זו של הנוסע)
ורק אז גילה שטעה...

(מה שקרה לי לא מעט באוסטרליה, שהמון פעמים מבחוץ ניגשתי אינסטיקטיבית לדלת השמאלית)
האם המשיכה ימינה היא פשוט הרגל ממדינות שנוסעות בצד ימין?
מה שהספקתי לקרוא מההסטוריה היא שהצד הטבעי לרכב על סוס היה הצד השמאלי, מה שאפשר להשתמש בחרב ביד ימין כלפי האויב שבא מולך (שאצל רוב האנשים היא היד הדומיננטית).
&nbsp
רכיבה בצד שמאל היתה מקובלת עד למהפכה הצרפתית. פשוטי העם שהלכו ברגל נצמדו לימין כדי לא להדרס כי יותר קל להתחמק מתנועה שבאה ממול ממה שלא רואים מאחור. במהפיכה הוכרחו כולם לעבור לימין וכמובן שבני האצולה פשוט הצטרפו לעם כדי לא להתבלט. כמו כן נפוליאון הפיץ את הנסיעה בצד ימין ברחבי אירופה.
&nbsp
אגב, נכתב גם שהיטלר הפך את צד הנסיעה משמאל לימין באוסטריה וצ'כוסלובקיה הכבושות. שבדיה היתה המדינה הגדולה האחרונה שעברה מצד שמאל לצד ימין ב-1968, למרות שבמשאל עם שלוש שנים קודם לכן היה רוב גדול נגד השינוי. אבל ממשלות סוציאליסטיות עושות כבשלהן - מה מעניין אותן מה העם רוצה? החליטו ושינו.
 

zvir1

New member
ומזל ששינו. אתה באמת רואה היום את שבדיה נוהגת כמו באנגליה?

האם המשיכה ימינה היא פשוט הרגל ממדינות שנוסעות בצד ימין?
מה שהספקתי לקרוא מההסטוריה היא שהצד הטבעי לרכב על סוס היה הצד השמאלי, מה שאפשר להשתמש בחרב ביד ימין כלפי האויב שבא מולך (שאצל רוב האנשים היא היד הדומיננטית).
&nbsp
רכיבה בצד שמאל היתה מקובלת עד למהפכה הצרפתית. פשוטי העם שהלכו ברגל נצמדו לימין כדי לא להדרס כי יותר קל להתחמק מתנועה שבאה ממול ממה שלא רואים מאחור. במהפיכה הוכרחו כולם לעבור לימין וכמובן שבני האצולה פשוט הצטרפו לעם כדי לא להתבלט. כמו כן נפוליאון הפיץ את הנסיעה בצד ימין ברחבי אירופה.
&nbsp
אגב, נכתב גם שהיטלר הפך את צד הנסיעה משמאל לימין באוסטריה וצ'כוסלובקיה הכבושות. שבדיה היתה המדינה הגדולה האחרונה שעברה מצד שמאל לצד ימין ב-1968, למרות שבמשאל עם שלוש שנים קודם לכן היה רוב גדול נגד השינוי. אבל ממשלות סוציאליסטיות עושות כבשלהן - מה מעניין אותן מה העם רוצה? החליטו ושינו.
ומזל ששינו. אתה באמת רואה היום את שבדיה נוהגת כמו באנגליה?
 

zvir1

New member
מתנצל אחרי שקראתי את הכתבה בBBC הבנתי הכל

ומזל ששינו. אתה באמת רואה היום את שבדיה נוהגת כמו באנגליה?
מתנצל אחרי שקראתי את הכתבה בBBC הבנתי הכל
The whole concept is mindboggling. It would be a logistical nightmare involving huge public education, vast sums of money and a massive amount of staff - and all so we can be like the French
&nbsp
ומול טיעון כזה , המנציח את שמרנותה של בריטניה כיום, אין לי מה להגיד.
מזל רק שהאמריקאים פיתחו את האינטרנט ולא מישהו מאנגליה.(-:
 

alantan

New member
נו באמת, אתה מתיחס לסיפא של המשפט הזה? הדבר הקובע הוא

מתנצל אחרי שקראתי את הכתבה בBBC הבנתי הכל
The whole concept is mindboggling. It would be a logistical nightmare involving huge public education, vast sums of money and a massive amount of staff - and all so we can be like the French
&nbsp
ומול טיעון כזה , המנציח את שמרנותה של בריטניה כיום, אין לי מה להגיד.
מזל רק שהאמריקאים פיתחו את האינטרנט ולא מישהו מאנגליה.(-:
נו באמת, אתה מתיחס לסיפא של המשפט הזה? הדבר הקובע הוא
שמדובר בהוצאה אסטרונומית עם תועלות מאוד מוגבלות. קשה להצדיק הוצאה כזו, וזה לא ממש קשור לשמרנות.
&nbsp
על שמרנות הבריטית יש לי הרבה מה לומר, אבל זו לא אחת הדוגמאות שהייתי משתמש בהן.
 

zvir1

New member
סימן הסמיילי ששמתי מציין שזה נאמר בהומור

נו באמת, אתה מתיחס לסיפא של המשפט הזה? הדבר הקובע הוא
שמדובר בהוצאה אסטרונומית עם תועלות מאוד מוגבלות. קשה להצדיק הוצאה כזו, וזה לא ממש קשור לשמרנות.
&nbsp
על שמרנות הבריטית יש לי הרבה מה לומר, אבל זו לא אחת הדוגמאות שהייתי משתמש בהן.
סימן הסמיילי ששמתי מציין שזה נאמר בהומור
 

alantan

New member
לא התכוונתי לסיפא שלך, הבנתי שאתה צודק. התכוונתי לסיפא של

סימן הסמיילי ששמתי מציין שזה נאמר בהומור
לא התכוונתי לסיפא שלך, הבנתי שאתה צודק. התכוונתי לסיפא של
הכתבה שהסיבה היחידה לעשות את השינוי היא להדמות לצרפתים, וברור שגם זה היה סוג מסויים של הומור.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.

לא התכוונתי לסיפא שלך, הבנתי שאתה צודק. התכוונתי לסיפא של
הכתבה שהסיבה היחידה לעשות את השינוי היא להדמות לצרפתים, וברור שגם זה היה סוג מסויים של הומור.
אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
&nbsp
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
&nbsp
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
&nbsp
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
 

Ccyclist

Well-known member
אקפוץ=להקפיץ, עפתי=עקפתי. מתקן האיות עדיין בעייתי.

אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
&nbsp
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
&nbsp
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
&nbsp
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
אקפוץ=להקפיץ, עפתי=עקפתי. מתקן האיות עדיין בעייתי.
 

down under

New member
סתם שאלה, במה אתה עובד אם אתה

אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
&nbsp
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
&nbsp
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
&nbsp
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
סתם שאלה, במה אתה עובד אם אתה
חי בערך חצי שנה כאן וחצי שנה במדינה אחרת?
 

Ccyclist

Well-known member
מניות, ועם בית פה ודירה שם אנו די מסודרים.

סתם שאלה, במה אתה עובד אם אתה
חי בערך חצי שנה כאן וחצי שנה במדינה אחרת?
מניות, ועם בית פה ודירה שם אנו די מסודרים.
גם השכנים שלנו בספרד ברובם בעלי עסקים עצמאיים, השכירים היחידים בקומפלקס היו זוג שעבר לשם לפנסיה ובניגוד לרוב הדיירים העצמאיים שעבורם זו דירת נופש - לשכירים לשעבר זו היה דירתם היחידה. בבלוג שהיה לי פעם כיניתי את המקום "שיכון לנפגעי ת'אצ'ריזם" כי רבים מהתושבים הבריטים היו במקור ממעמד הפועלים אך ההתמקדות של הגברת ביזם הקטן כמפתח לכלכלה לתפישתה גרמה להם לפתוח עסקים משלהם. בבריטניה יש שכבה שלמה של self employed.
&nbsp
זו הסיבה שממש מרגיז אותי כשביבי אומר לכם "תלכו לעבוד" - אצל אחרים, 18 המשפחות המפורסמות שלו. העצמאי אמנם מסתכן וזה לא מתאים לכל אחד, אבל השכיר אינו יותר מאוגר על גלגל בכלוב- הוא לא יכול להגדיל את הכנסתו יותר מהמשכורת. יזמות בקנה מידה קטן פתוחה לכל המעמדות בבריטניה, יש כאן מנהג בשם car boot sale שבו אנשים שאינם סוחרים באים בסוף השבוע ומוכרים סחורה יד 2 בשוק זמני בחניון, עסקי שירות קטנים יכולים להתחיל כתחביב סוף שבוע והכנסה נוספת שגדלים בהדרגה למשהו שמאפשר לעזור את הבוס, ולעתים יש מכולות קטנות של הודים שבהן הדרך לעצמאות היתה קיבוץ כספים מהמשפחה המורחבת על מנת לפתוח עסק, וכתוצאה כל המשפחה עובדת בחנות.
&nbsp
אז נכון שאני מסתכל על המערכת מלמעלה, אבל אני די מבין איך היא פועלת נגד מי שבאמצע. (המערכת הבריטית מסבסדת את מי שבתחתית ברמה כזו שיש שיכונים ציבוריים במקומות מרכזיים כל כך שמעמד הביניים אינו יכול לחלום לקנות בהם , וסטודנטים ממעמד הביניים לא יכולים לחלום לשכור)
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
אני מוצא שהדרך הכי קל לעבוד צד באופן מיידי (כנהג) היא לחשוב

אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
&nbsp
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
&nbsp
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
&nbsp
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
אני מוצא שהדרך הכי קל לעבוד צד באופן מיידי (כנהג) היא לחשוב
במובנים של הצד החיצוני (המדרכה) והצד הפנימי (אי התנועה) שזה גם משתלב עם המיקום של ההגה באוטו. הדבר עוזר כי מהר מאוד אתה מוצא את עצמך ברחובות צרים בהם התנועה היחידה שאתה נתקל בה היא זו שבאה מולך, ולכן חשוב להתרגל מהר. אם חושבים על ימין/שמאל, זה לוקח לי יותר זמן להתרגל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה