וגם מדינה קטנטנה בשם הודו
וגם מדינה קטנטנה בשם הודוכשליש מהעולם נוהג בצד שמאל, כולל תאילנד ויפן...
וגם מדינה קטנטנה בשם הודוכשליש מהעולם נוהג בצד שמאל, כולל תאילנד ויפן...
שליש זה הודו+ עוד כמה מדינות?כשליש מהעולם נוהג בצד שמאל, כולל תאילנד ויפן...
מה זה שליש מהעולם?כשליש מהעולם נוהג בצד שמאל, כולל תאילנד ויפן...
34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדהמה זה שליש מהעולם?
About 90% of the world's total road distance carries traffic on the right and 10% on the left.
מסכים איתך מבחינת קלות הנהיגה אבל34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדה
שיש להם מערכת כבישים מסועפת במיוחד. חוץ מזה, ממתי הרוב תמיד צודק? תסתכל על איך מתייחסים לישראל באו"ם - הרוב טועה.
אולי בקפריסין ומלטה יהיה חסכון אך העלות גבוההמסכים איתך מבחינת קלות הנהיגה אבל
היתרון של סטנדרטיזציה לא יסולא בפז.
בוא תראה את כל תקני הברגים שהיו ברכב בריטי....ואיפה הם היום.
רוב הרכבים כיום בעולם מיוצרים עם חלקים לפי תקן ISO (מטרי) וטוב שכך, כולל מה שעדיין מיוצר בבריטניה.
רוב הטריטוריות של "נהיגה אנגלית" הם ב-איים -אוסטרליה יפן בריטניה אירלנד
אבל אוכלוסיית קפריסין קשורה ליוון וטורקיה ושם הרכבים הם שונים.
לגבי קפריסין מלטה ועוד ואפילו אירלנד-יחסכו מיליארדים אם יעברו לנהיגה ארופית.
בכוונה לא הזכרתי את בריטניה אבל מה עם הונג קונג סינגפור קפריאולי בקפריסין ומלטה יהיה חסכון אך העלות גבוהה
בשנות השישים הבריטים הקימו ועדה ממשלתית כדי לבחון את האפשרות לעבור לצד שמאל, והוחלט שהעלות תהיה גדולה מדי. העריכו אז את השינוי ב-264 מליון ליש"ט, שזה כ-3.4 מיליארד ליש"ט כיום. אבל כיום מספר המחלפים והרמזורים הופך את השינוי ליקר הרבה יותר. רק לצורך המחשה, לפני פחות מעשר שנים בדקו מה תהיה העלות של שינוי שלטי הדרכים ממיילים לק"מ, והגיעו להערכה של 750 מליון ליש"ט. רק השילוט.
תאר לך מה זה להפוך את הכיוון של כל המחלפים ב-4500 ק"מ של כבישים מהירים ועוד מספר לא מבוטל של מחלפים בכבישים המוגדרים כרגילים.
ראה את הכתבה הבאה מלפני חמש שנים: http://news.bbc.co.uk/1/hi/8239048.stm
בסינגפור אין טעם כי גם במלזיה נוהגים בצד שמאל והן מחוברות בגבכוונה לא הזכרתי את בריטניה אבל מה עם הונג קונג סינגפור קפרי
קפריסין מלטה וכל מה שהוא קטן?????
מישהו פעם חשב למה לא לשנות את זה חוץ משמרנות מטופשת
זאת בעיה לעשות את זה בהונג קונג חוץ מבעיית הבדלנות שלהם? הרי הם מחוברים לסין עם תעשיית רכב מערבי ומקומי מפותחת?
וקפריסין ? ומלטה?
אח"כ נעבור לאוסטרליה שם באמת אין בעיה לשנות צדדים ממילא רוב האוסטרלים לא ירגישו בזה בין בירה לבירה.
לגבי בריטניה היא צריכה קודם להפרד מהאיחוד הארופי ובאמת להישאר שמורת טבע. ולשמור על כיוון הנהיגה.
כמדומני שבאירלנד השלטים בק"מ ולא עשו על זה בכי לאומי. פשוט העבירו.
טוענים שנהיגה בצד ימין של הכביש (כמו בארץ, אירופה וכמעט כל34% מאוכלוסיית העולם, כאשר אותם 66% כוללים את ארה"ב וקנדה
שיש להם מערכת כבישים מסועפת במיוחד. חוץ מזה, ממתי הרוב תמיד צודק? תסתכל על איך מתייחסים לישראל באו"ם - הרוב טועה.
האם המשיכה ימינה היא פשוט הרגל ממדינות שנוסעות בצד ימין?טוענים שנהיגה בצד ימין של הכביש (כמו בארץ, אירופה וכמעט כל
יבשת אמריקה) היא יותר אינטואיטיבית ולכן יותר בטיחותית.
לא בכדי יותר מדינות, הרבה יותר, עוד בתקופת הכרכרות התנועה היתה בצד ימין.
ההסבר למדוע זה אינטואיטיבי/בטיחותי:
כשיש סכנה שבאה ממול מרבית האנשים ימשכו חזק ימינה ולא שמאלה.
בתנועה דו סיטרית אם נוסעים בצד שמאל הרי שמשיכה ימינה תוביל בהרבה מקרים להתנגשות חזיתית
ואילו בתנועה בצד ימין משיכה חזק ימינה מקסימום אתה מתרסק לשולי הכביש (או אולי תהום)
אבל אין התנגשות חזיתית.
את זה הסביר לי דווקא עולה ותיק מאוד מאנגליה. אחד שחי בארץ כבר יותר מ-30 שנה.
אבל, המון פעמים זה קרה לו, בארץ שבבוקר כשהוא בא למכוניתו הוא הלך קודם כל לדלת הימנית (זו של הנוסע)
ורק אז גילה שטעה...
(מה שקרה לי לא מעט באוסטרליה, שהמון פעמים מבחוץ ניגשתי אינסטיקטיבית לדלת השמאלית)
ומזל ששינו. אתה באמת רואה היום את שבדיה נוהגת כמו באנגליה?האם המשיכה ימינה היא פשוט הרגל ממדינות שנוסעות בצד ימין?
מה שהספקתי לקרוא מההסטוריה היא שהצד הטבעי לרכב על סוס היה הצד השמאלי, מה שאפשר להשתמש בחרב ביד ימין כלפי האויב שבא מולך (שאצל רוב האנשים היא היד הדומיננטית).
 
רכיבה בצד שמאל היתה מקובלת עד למהפכה הצרפתית. פשוטי העם שהלכו ברגל נצמדו לימין כדי לא להדרס כי יותר קל להתחמק מתנועה שבאה ממול ממה שלא רואים מאחור. במהפיכה הוכרחו כולם לעבור לימין וכמובן שבני האצולה פשוט הצטרפו לעם כדי לא להתבלט. כמו כן נפוליאון הפיץ את הנסיעה בצד ימין ברחבי אירופה.
 
אגב, נכתב גם שהיטלר הפך את צד הנסיעה משמאל לימין באוסטריה וצ'כוסלובקיה הכבושות. שבדיה היתה המדינה הגדולה האחרונה שעברה מצד שמאל לצד ימין ב-1968, למרות שבמשאל עם שלוש שנים קודם לכן היה רוב גדול נגד השינוי. אבל ממשלות סוציאליסטיות עושות כבשלהן - מה מעניין אותן מה העם רוצה? החליטו ושינו.
מתנצל אחרי שקראתי את הכתבה בBBC הבנתי הכלומזל ששינו. אתה באמת רואה היום את שבדיה נוהגת כמו באנגליה?
נו באמת, אתה מתיחס לסיפא של המשפט הזה? הדבר הקובע הואמתנצל אחרי שקראתי את הכתבה בBBC הבנתי הכל
The whole concept is mindboggling. It would be a logistical nightmare involving huge public education, vast sums of money and a massive amount of staff - and all so we can be like the French
 
ומול טיעון כזה , המנציח את שמרנותה של בריטניה כיום, אין לי מה להגיד.
מזל רק שהאמריקאים פיתחו את האינטרנט ולא מישהו מאנגליה.(-:
סימן הסמיילי ששמתי מציין שזה נאמר בהומורנו באמת, אתה מתיחס לסיפא של המשפט הזה? הדבר הקובע הוא
שמדובר בהוצאה אסטרונומית עם תועלות מאוד מוגבלות. קשה להצדיק הוצאה כזו, וזה לא ממש קשור לשמרנות.
 
על שמרנות הבריטית יש לי הרבה מה לומר, אבל זו לא אחת הדוגמאות שהייתי משתמש בהן.
לא התכוונתי לסיפא שלך, הבנתי שאתה צודק. התכוונתי לסיפא שלסימן הסמיילי ששמתי מציין שזה נאמר בהומור
אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.לא התכוונתי לסיפא שלך, הבנתי שאתה צודק. התכוונתי לסיפא של
הכתבה שהסיבה היחידה לעשות את השינוי היא להדמות לצרפתים, וברור שגם זה היה סוג מסויים של הומור.
אקפוץ=להקפיץ, עפתי=עקפתי. מתקן האיות עדיין בעייתי.אני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
 
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
 
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
 
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
סתם שאלה, במה אתה עובד אם אתהאני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
 
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
 
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
 
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
מניות, ועם בית פה ודירה שם אנו די מסודרים.סתם שאלה, במה אתה עובד אם אתה
חי בערך חצי שנה כאן וחצי שנה במדינה אחרת?
אני מוצא שהדרך הכי קל לעבוד צד באופן מיידי (כנהג) היא לחשובאני מחליף צד כל הזמן וזה לא משנה.
אני גר באנגליה 7 חודשים ובספרד 5 חודשים בשנה אז יש לי ניסיון רב עם החלפת צדדים תדירה. ביום יומיים הראשונים יש road lag כהולך רגל אבל כרוכב אופניים מתרגלים לנוע בצד הנכון של התנועה כי אני חלק ממנה, ונהג יש מולי רמז עגול וגדול- ההגה.
 
בקיץ שעבר למדתי לנהוג באנגליה, אבל לא היה לי זמן לטסט לפני שיצאתי לספרד לחורף. כתוצאה קבעתי טסט לביקור קצר בינואר ועשיתי מספר שיעורי נהיגה בספרד כדי לשמור על רמת הנהיגה שהגעתי אליה. זוהי נקודת מבט ייחודית של לימוד נהיגה בשני הכיוונים אז אחלוק את רשמיי.
 
בשיעור הראשון בספרד מורה אחר בבית הספר לנהיגה שאל אם אקפוץ אותו לעיירה השכנה (נסיעה בכביש מהיר 80 קמ"ש שהספרים מפרשים כ90 או100) וסירבתי כי זו עמדה להיות הפעם הראשונה שנהגתי בצד ימין. בשיעור הבא המורה שלי לא רק שהורה לי לנסוע בכביש הזה, נסענו גם בקטע של 120 קמ"ש (אמנם לא יותר מ10 בנתיב הימני אבל עדיין) ואפילו עפתי את האוטובוס שהצלחתי לעלות עליו הביתה בתחנה הבאה (זה לא פרוע עד כדי כך, תשלום מזומנים בתחנה ראשית מאפשר דבר כזה בנהיגה שקולה). אפילו חנייה מקבילה ורוורס סביב פינות (הספרדים חשבו שזה רעיון מטורף כי זה לא קיים אצלהם, אבל זה אחד הדברים שעלולים להבחן עליהם בטסט הבריטי) היו ברי ביצוע אם רק מסתכלים בכיוון הנכון. ברוורס המורה ישב במכונית בהשתאות מוחלטת מהמהלך עצמו ומכך שביצעתי אותו בדיוק כפי שתארתי על הפעם הראשונה בכיוון הנהיגה הימני. כשחזרתי לאנגליה לקראת הטסט עשיתי מספר שיעורים בצד האנגלי והוצאתי רישיון אוטומטי בריטי על הטסט הראשון.
 
כשהתברר לי שחברות ההשכרה הספרדיות גובות פי 2 לשבוע על רכב אוטומטי החלטתי לשדרג לרישיון ידני, המורה האנגלי שלימד נהיגה 30 שנה אמר לי שהוא אינו נוהג בחו"ל במדינות שבהן נוסעים בצד ימין. הבן אדם היה די מקובע (הוא אף פעם לא הבין שטעויות מסוימות שעשיתי במהלך הלמידה נבעו מאנסטינקט נכון לנהיגה אוטומטית, כך שצריך היה ללמד אותי מחדש מנקודת ההתחלה שלי במקום ללמד אותי כאילו אני נהג חדש) אז המסקנה שלי היא שלפעמים מי שרגיל לדבר מסוים עשרות שנים לא יכול להסתגל לדבר חדש. בעלי לעומת זאת עובר כיוון תנועה בקלות, אפילו בפעמים שלקחנו את הרכב הבריטי לאירופה. גם את הידני הוצאתי על הטסט הראשון.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.