זו מסקנה נהדרת
רציתי להציע לך עוד דבר - לעזור לו ללמוד איך אפשר לתקן את הסיטואציה.
לדוגמה, גברת פלפלת הציעה שכאשר הילד מפזר משחק או משהו אחר ומסרב לאסוף, לאסוף עם היד שלו - אני גם עושה את זה ותוך כדי מעודדת אותה 'כל הכבוד'. אחרי חלק או שניים כאלה, היא כבר ממשיכה לבד ואוספת הכול. לפעמים אני גם אוספת עם הדובי שלה (כלומר, משתמשת בידיים שלו), ושוב היא מצטרפת מרוב התלהבות, ואפילו לפעמים בוחרת לסדר כך לבד מההתחלה.
בספרייה, אם הוא פיזר ספרים ואת רוצה ללמד אותו שלא עושים את זה - אל תאספי בעצמך, אלא תובילי את היד שלו לאסוף את הספרים.
בחנות, אפשר לשים אותו בעגלה של סופר. עוד אפשרות - הבת שלי בת שנתיים וחמישה חודשים ואני נותנת לה לעזור לי בסופר כדי ליצור עניין ולמנוע ממנה לשוטט. לדוגמה, אני מספרת לה מה צריך לקנות (פירות וירקות בעיקר), נותנת לה שקית ומבקשת למלא X תפוחים, Y אגסים וכו'. היא עדיין לא יודעת לבחור פירות, אז אם אני רואה שהיא לוקחת משהו לא טוב, אני אומרת לה ובוחרת משהו אחר. אני מבקשת שתשים דברים על המסוע, בתוך העגלה (אני עושה קניות עם עגלת ילדים כי יש גם תינוקת).
בקיצור, נסי לשתף אותו יותר, להיעזר בו, להראות לו שיש לו מה לתרום.
לגבי האוטו - כאן צריך להיות מסר חד משמעי, אבל הייתי מסבירה לו מראש, לא בזמן אמת, מה הסיבה לחגירה, להראות לו שכולם נוסעים חגורים, גם אמא ואבא וכו'. לאפשר לו אולי לחגור בובה על יבש, לרתום אותו למטרה. ללמד אותו 'לא נוסעים עד שמקליקים' ולעשות קליקים ביחד תוך כדי חגירה. שיציע רעיונות איך הוא רוצה לחגור. כשהבת שלי לפעמים מתנגדת לחגירה, זה לא בגלל החגירה עצמה אלא כי היא רוצה לעשות משהו אחר תוך כדי. אז אם יש לי אפשרות, אני נותנת לה להיות באוטו משוחררת (עם דלת סגורה, כמובן) כשאני מעמיסה קניות/עגלה או את אחותה הקטנה לאוטו.
ואגב גם אני מהממליצות על הספר 'איך לדבר...', על אף שאני לא אוהבת את הסגנון שלו, אני מאוד אוהבת ומתחברת לתוכן.