אבחון לאן לפנות?

TikvaBonneh

New member
בפועל הסבל קיים, ולכן הוא רלוונטי

בDSM שיפורסם בעולם החדש בו החברה תהיה פתוחה ומקבלת, הקריטריונים יהיו שונים. עכשיו הקריטריון הזה בהחלט יכול לעזור לאבחנה בין א"ס לנ"ט.
החברה שלנו כפי שהיא כיום אינה מקבלת אוטיסטים. זו הסיבה לקשיים החברתיים שלהם. אני רואה את הבנים שלי. הם פורחים מבחינה חברתית כי הם נמצאים בנווה מדבר שמקבל אותם. אבל אם אני אשים אותם כיום, בעולם האמיתי והלא אידאלי שלנו בכיתה של 40 תלמידים בלי סיוע אז בהחלט יהיה להם קושי גדול מאוד בתפקוד החברתי.
הניסוח של הקריטריון אמנם לא נעים, אבל הוא משקף מציאות שאי אפשר להתעלם ממנה. ברגע שהילד שלנו מאובחן כא"ס, אנחנו מבינות שיהיה לו קושי לתפקד במסגרת רגילה. זה לא מובנה באוטיזם, אבל זה מגיע ביחד עם החבילה של שאר הסימפטומים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כשמגדירים פרח במגדיר צמחים לא כותבים מה קורה לו אם שופכים עליו רעל.
מנסים לתאר את מהותו, את המאפיינים שמבטאים את יחודו.
בדומה לכך, בהגדרה של אבחנת הא"ס, לא שייך לכתוב
על התגובות הרגשיות/התנהגותיות שלו לרעל שהחברה שופכת עליו.
אפשר לציין את הרגישות הרבה,
כמו שאראנה הגדיר פעם: בנאדם ב HD .

הקריטריון הזה אינו מנוסח לא נעים,
הוא מדגים השקפה והתייחסות בפועל
שהן חלק משמעותי בסבל הא"סי.
זו לוגיקה עקומה, מעגלית: לדבר על סבל שלכאורה מגדיר מישהו,
אבל למעשה הוא תוצאה (ולא סיבה) של זה שמגדירים אותו כך.
 

kagome10

New member


אוסיף רק שלדעתי בתי ספר הם ממש לא חלק טבעי מהחברה ואני לא אייעץ לאף הורה לילד נ"Y לשלוח את הילד שלו לכיתה עם 40 תלמידים.

וגם שנוות מדבר כאלו אפשר למצוא במקומות מפתיעים, אם רק מחפשים מספיק.
 

TikvaBonneh

New member
אני מסכימה איתך שהניסוח לא נעים

הלואי שהיה קל לאבחן אוטיזם כמו להגדיר פרח. אז הבן שלי לא היה מחכה 15 שנה לאיבחון. בסופו של דבר מה שגרם לי לחשוד שהוא בספקטרום האוטיסטי היה הסבל הגדול שלו והקשיים החברתיים העצומים שנתקל בהם. בגלל זה אני גם זוכרת את הקריטריון הזה מהDSM כל כך טוב. כי הוא היה הכי משמעותי והכי כואב והכי הפריע לנו.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אבל אני לא מסכימה איתך שהניסוח לא נעים
אני טוענת שהניסוח מעוות,
שהוא לוקה בכשל לוגי כי הוא מחליף בין סיבה לתוצאה:
הוא מתיימר לאבחן אוטיזם, לתאר אחד ממאפייניו,
בעוד שהוא עצמו חלק משורש הסבל האוטיסטי.

כל אחד שיתייחסו אליו כמו שמתייחסים לא"סים, יסבול.
לכן זה לא קריטריון לאיבחון אוטיזם .
 

TikvaBonneh

New member
הניסוח אכן מעוות

אבל איבחון והגדרה זה לא אותו דבר. ניתן לאבחן גם בעזרת גורמים סביבתיים. להשתמש בנייר לקמוס. אנחנו יכולות לנסח את הקריטריון אחרת לגמרי, אבל לא לוותר עליו. כי הרבה פעמים הקושי בהשתלבות החברתית הוא מה שהכי בולט ושולח את ההורים לאיבחון.
כשהורה מספר על ילד שהינו דחוי חברתית בבית הספר, זה עוזר מאוד לאבחן השתייכות לספקטרום האוטיסטי.
ממילא זה לא בידינו לשנות את הניסוח של הקריטריונים. זה נכון להעיר על הניסוח, אבל לא נכון להתעלם ולהכחיש שקיימת דחיה חברתית.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
"כשלים בתפקוד" זה לא דחוי חברתית הניסוח של הסעיף מתייחס לא"ס כפגום,
מצביע עליו ועל כשליו לכאורה כגורם ליחס החברה אליו:
הקורבן אשם שהוא קורבן...
הניסוח שלך, דחוי חברתית, מתאר את המצב כפשוטו,
מה שקורה בשטח, בלי להצביע על הסיבות.
זה אכן רלוונטי כאחת מהנורות שנדלקות ומכוונות לאבחנה.
 

dina199

New member
אני לא רואה סיבה לספר את זה לביטוחים רפואיים.

זאת לא מחלה ואף אחד לא בודק איזה מסמכים רפואיים יש לך בבית.
הרי זה רלוונטי אם תתבע משהו מהביטוח ותתן אוטיזם כסיבה למשהו. ולא נראה לי שיש מצב למשהו כזה

ובכלל כשאין כוונה לבקש עזרה ממסדית - אין שום סיבה לפרסם גם אם יש לך איבחון פרטי ביד.
לגבי בחורה - לפעמים זה כל כך בולט, שעדיף לספר (אפילו אם אין איבחון
).
בכל מקרה במקרה של קשר זוגי - אני בעד לא לספר עד שהקשר מתהדק ומכירים טוב אחד את השני.
ואם אדם הוא א"ס - הוא א"ס בכל מקרה , עם האיבחון או בלעדיו.
 

TikvaBonneh

New member
אני חוששת שזה לא נכון לגבי ביטוח

אם לא נתבע כלום מהביטוח, אז לא צריך אותם בכלל. ואם נתבע, הם מחפשים סיבות לא לשלם והם יכולים לגלות על האוטיזם, אם מדובר בסכום גדול הם אפילו פונים לחוקר פרטי והם יכולים בהחלט לטעון שאם היו יודעים על האוטיזם לא היו מסכימים לבטח, ולכן ההסתרה מבטלת את הזכות לפיצויים.
 

dina199

New member
ואם א"ס נשוי לאשה לא מקבלת,

יש סיכוי שהוא יתגרש גם בלי איבחון רשמי. ולדעתי יש מספיק מקרים בפורום של נשים שהתגרשו וחושבות שהבעלים לשעבר שלהן א"סים.
 

dina199

New member
לדעתי תמיד טוב כשיש תשובות ברורת ומדוייקות.

וזה תקף גם כשעונים על השאלות של הילדים
 
למעלה