TikvaBonneh
New member
בפועל הסבל קיים, ולכן הוא רלוונטי
בDSM שיפורסם בעולם החדש בו החברה תהיה פתוחה ומקבלת, הקריטריונים יהיו שונים. עכשיו הקריטריון הזה בהחלט יכול לעזור לאבחנה בין א"ס לנ"ט.
החברה שלנו כפי שהיא כיום אינה מקבלת אוטיסטים. זו הסיבה לקשיים החברתיים שלהם. אני רואה את הבנים שלי. הם פורחים מבחינה חברתית כי הם נמצאים בנווה מדבר שמקבל אותם. אבל אם אני אשים אותם כיום, בעולם האמיתי והלא אידאלי שלנו בכיתה של 40 תלמידים בלי סיוע אז בהחלט יהיה להם קושי גדול מאוד בתפקוד החברתי.
הניסוח של הקריטריון אמנם לא נעים, אבל הוא משקף מציאות שאי אפשר להתעלם ממנה. ברגע שהילד שלנו מאובחן כא"ס, אנחנו מבינות שיהיה לו קושי לתפקד במסגרת רגילה. זה לא מובנה באוטיזם, אבל זה מגיע ביחד עם החבילה של שאר הסימפטומים.
בDSM שיפורסם בעולם החדש בו החברה תהיה פתוחה ומקבלת, הקריטריונים יהיו שונים. עכשיו הקריטריון הזה בהחלט יכול לעזור לאבחנה בין א"ס לנ"ט.
החברה שלנו כפי שהיא כיום אינה מקבלת אוטיסטים. זו הסיבה לקשיים החברתיים שלהם. אני רואה את הבנים שלי. הם פורחים מבחינה חברתית כי הם נמצאים בנווה מדבר שמקבל אותם. אבל אם אני אשים אותם כיום, בעולם האמיתי והלא אידאלי שלנו בכיתה של 40 תלמידים בלי סיוע אז בהחלט יהיה להם קושי גדול מאוד בתפקוד החברתי.
הניסוח של הקריטריון אמנם לא נעים, אבל הוא משקף מציאות שאי אפשר להתעלם ממנה. ברגע שהילד שלנו מאובחן כא"ס, אנחנו מבינות שיהיה לו קושי לתפקד במסגרת רגילה. זה לא מובנה באוטיזם, אבל זה מגיע ביחד עם החבילה של שאר הסימפטומים.