אבא לא חי בבית

may may.

New member
אבא לא חי בבית

אבא לא חי בבית כבר שלושה שבועות עוד לא סיפרנו לילדים למה (בן 4 ובן 2) הוא מורחק מהבית ובהליכים שהוא עדיין לא יודע שפתחתי הילדים נראים מאושרים אך כשהוא לוקח אותם הם חוזרים ולא רוצים להפרד ממנו ואחכ לילה של בכי מתוך שינה אבא , אבא וכל דבר אבא כשאני מבקשת לסדר את החדר... צועקים אבא כשאני לא מרשה משהו... אבא צועקים איך מתמודדים? מה אומרים? מה עושים? M ועד כמה זה פוגע בילדים? M
 

may may.

New member
עוד משהו...

לאיזה סימנים לשים לב בהתנהגות שלהם? בכל זאת, אבא אלים מילולית ופיזית... לא רוצה שיהפכו לכאלה. M
 

גרא.

New member
כדאי לשים לב לשינוי של ממש בהתנהגות

בהתנהגות היומיומית של כל אחד מהם.מעבר לצפייה לשינוי שנגרם בגלל עצם היציאה של אביהם מהבית.האם למשל יש שינוי בהרגלי היציאה? הבן הגדול, היה יבש,וחזר להרטיב..למצוץ אצבע,תופעות של תיקים,אי שקט מוטורי.התבודדות נטייה לבכי על כל עניין קל,חוסר שקו כללי,נטייה מופרזת לאלימות..קושי גובר והולך ביכולת לדחות סיפוקים..קשיי משמעת,עוד ועוד.עלמנת להתמודד עם מה שקורה,כדאי לך ממש לרשום יומן התנהגות יומיומי,בו תכתבי מדי יום כיצד התנהגו..בזמנים ובמצבים שונים..אבל,בשום פנים אל תעבירי אליהם,או להם את המסר שאבא אלים מילולית ופיזית,כפי שציינתי קודם.אם תעלה בעייה, חשוב הרבה יותר דווקא להגן ולהסביר את התנהגותו,כפי שאת מבינה אותה (אבא מאד עייף...כועס על חבר בעבודה...גם אם כעס עליכם,הוא אוהב אותכם,וכו´) כל סגנון אחר,עלול להזיק ולפגוע בהתפתחות הרגשית שלהם.ועל כך בפעם אחרת
 

גרא.

New member
אתם חייבים לומר לילדים,את האמת...

may may,אני מכוון בשלב זה הרבה יותר אל בן הארבע,כי בן השנתיים,עדיין על גבול ההבנה.כדי לומר לילדים מה קורה,יש צורך ליזום פגישה משפחתית, ארבעתכם.ואם זה קשה יחד,אז בהשתתפות פסיכולוג,או עו"ס.את הפגישה יש לתכנן מראש,למרות כל הקשיים,כי היא בעיקרה נועדה לילדים,לא עבורכם.בפגישה כזו יש לומר לילדכם,לפי סדר שתקבעו בינכם,את התכנים הבאים (לאו דווקא במילים שלי). "אנחנו רוצים לספר לכם משהוא חשוב חשוב...אבא ואמא,אנחנו לא אוהבים יותר זה את זה,ולכן החלטנו להפרד. לאבא יהיה בית אחר,וגם לי,לנו יהיה בית.אנחנו לא אוהבים זה את זה,אבל שנינו אבא ואמא אוהבים אותכם.אתם תמיד תהיו הילדים שלנו.",..ואפשר להמשיך.בסגנון האישי שלכם.המטרה היא להעביר לילדים את המסר המרכזי שהם,בעיקר בן הארבע יכול להבין.הוא יכול להבין אולי לא מיידית,אבל בהחלט,המסר נקלט.עלמנת להקל,אפשר כפי שתמיד אמליץ, בספור,או שיר,ממגוון הספרותרפיה של פרופ´ אדיר כהן,בספרו,להפליג עם כוכב.וכמובן שיש סיפרות רבה בנושא בחנויות. חשוב מה שיותר מהר להגיע להסדר מפגשים בזמנים קבועים של ילדייך עם אביהם.זה מקל,ומונע צפייה בלתי נפסקת לביקורו. בהמשך,ללא ספק בתיווך של איש מקצוע,כדאח להסכים על צורת החינוך,ובעיקר שלא להשתמש בילדים כדי לנגח אחד את השני. מאי מאי,גירושין תמיד משאירים צלקת.לעיתים כזו שאף פעם לא נרפאית,אבל מרבית ילדי הגירושין לומדים להתמודד בצורה חיובית ובונה עם גירושי הוריהם.חלקם,לא מוותרים לעולם על החלום,השאיפה להחזיר,לאחד את ההורים שוב,ואחדים,ביצירתיות רבה,מנסים להפגיש את ההורים (לפעמים דרך בליינד דייט...). לבסוף,כשהם צועקים אבא,כשאת לא מרשה,התעלמי,והמשיכי בשלך.יתכן מאד כאשר אביהם דורש מהם משהוא,הם צועקים,אמא...אז כל אחד מכם על פי דרכו,רצוי כפי שהזכרתי,בתאום והסכמה. אגב,זה המקום להזכיר,שבשביל להגיע להסכמה בעימות שבינכם,אפשר וכדאי להשתמש בהליך הגישור. (עליו הרחבתי בפורום גישור)..
 
למעלה