המכשיר לא יודע. בברירת מחדל מתקף באותו אזור, אז מתקפים ידניתשלום,
אני מקריות וכאשר נוסע לחיפה, עושה חופשי יומי.
מעניין לדעת מה יקרה אם עסה מקריות לחיפה בשימוש ערך צבור.
איך המכשיר תיקוף יידע אם אני נוסע ליעד באותו איזור או ליעד באיזור אחר? האם אחוייב במחיר של קריות או חיפה?
תודה
@arseny92 יש לי רעיון. אם אני נוסע באוטובוס בין שני איזורים, אני יכול לתקף ידנית פעם שנייה אחרי שאוטובוס נכנס לאיזור שני?המכשיר לא יודע. בברירת מחדל מתקף באותו אזור, אז מתקפים ידנית
אם במטרונית, יש לבצע תיקוף ידני באחת ממכונות הטעינה ולבחור נסיעה בקוד 4 ב-9.10 ערך צבור
אם באוטובוס רגיל, יש לבחור קוד מחיר במתקף טרם הצמדת הכרטיס
אם עולים דרך תיקוף אצל נהג, מבקשים מילולית נסיעה בטרם הצמדת הכרטיס למכשיר ומצמידים כאשר הנהג לוחץ לחצן
באותו האופן יש לפעול גם כאשר צריכים מעבר בינאזורי בגוש דן (קוד 44, נסיעה ב-9.30)
גבולות האזורים של אזורי מעבר שעתי אינם שווים לאזורים של החוזים התקופתיים
תיקוף פעם שנייה באותו האוטובוס עקרונית נועד לתיקוף עבור נוסעים נוספים אם כאשר באוטובוס אין מתקף עם בחירת מספר נוסעים מראש. אחרת מקבלים הודעת חסימת שימוש כפול באותו חוזה@arseny92 יש לי רעיון. אם אני נוסע באוטובוס בין שני איזורים, אני יכול לתקף ידנית פעם שנייה אחרי שאוטובוס נכנס לאיזור שני?
זאת יכולה להיות אלטרנטיבה במקום לחפש קוד במכשיר תיקוף לפני שמצמידים כרטיס? האם זה יכול לעבוד גם ואם כן, מה החסרון אם יש?
תודה
ברגע שבאוטובוס אני מתקף שנית באיזור חדש המעבר שעתי באיזור קודם לא פעיל יותר? חשבתי שמעבר שעתי נשמר בשני איזורים.כמו כן שימוש בחיוב כפול שולל ממך מעבר שעתי לתיקוף הראשון מאחר ומתוקף קוד מחיר שונה לכל אזור, וגם לא משתלם מבחירת קוד מתאים מראש עם שמירת זכות מעבר שעתי באזור המורחב יחדיו
כן, ברגע כאשר נרשמת פעולת תיקוף נוספת וכאשר היא פעולת חיוב עם קוד מחיר שונה מהתיקוף הקודם, זו נסיעה חדשהברגע שבאוטובוס אני מתקף שנית באיזור חדש המעבר שעתי באיזור קודם לא פעיל יותר? חשבתי שמעבר שעתי נשמר בשני איזורים.
אז תיקוף שני באותה נסיעה באוטובוס באיזור חדש מבטל מעבר שעתי באיזור קודם ומעבר שעתי נכנס לתוקף רק באיזור חדש?
אזור | חיפה (51) | מרכזית המפרץ (56) | מרכזית חוף הכרמל (57) | קריות (52) | עתלית (55) | רכסים (54) | יוקנעם-עילית קריית טבעון (53) | נשר (58) | טירת הכרמל |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
חיפה (51) | 2 | ||||||||
מרכזית המפרץ (56) | 2 | ||||||||
מרכזית חוף הכרמל (57) | 2 | 2 | |||||||
קריות (52) | 4 | 1 | 4 | 1 | |||||
עתלית (55) | 4 | 4 | 4 | 6 | 1 | ||||
רכסים (54) | 4 | 4 | 4 | 4 | 6 | 61 | |||
יוקנעם-עילית קריית טבעון (53) | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 4 | 1 | ||
נשר (58) | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 6 | 1 | |
טירת הכרמל | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 6 | 2 | 1 |
שים לב לשתי טעויות קטנות:כן, ברגע כאשר נרשמת פעולת תיקוף נוספת וכאשר היא פעולת חיוב עם קוד מחיר שונה מהתיקוף הקודם, זו נסיעה חדשה
כדי לשמור על אותה זכות מעבר שעתי מהתיקוף הראשון, התיקוף ההתחלתי חייב להירשם באותו קוד מחיר, ונסיעות המעבר חייבות להתבצע באותו קוד
ולשם כך, אם יש צורך לחצות אזורים, יש לבחור את קוד המחיר הכולל את האזורים הרלוונטיים בדרך כבר בהתחלה
אז
אזור חיפה (51) מרכזית המפרץ (56) מרכזית חוף הכרמל (57) קריות (52) עתלית (55) רכסים (54) יוקנעם-עילית קריית טבעון (53) נשר (58) טירת הכרמל חיפה (51) 2 מרכזית המפרץ (56) 2 מרכזית חוף הכרמל (57) 2 2 קריות (52) 4 1 4 1 עתלית (55) 4 4 4 6 1 רכסים (54) 4 4 4 4 6 61 יוקנעם-עילית קריית טבעון (53) 6 6 6 6 6 4 1 נשר (58) 2 2 2 4 4 4 6 1 טירת הכרמל 2 2 2 4 4 4 6 2 1
כלומר לעומת איזור קריות כל איזורים אחרים שמופיע בהם קוד 1 אומר שבאיזורים אלה אין נסיעות עם מעבר שעתי?אגב, כדאי גם לציין את ההבדל בין קוד 1 של הקריות שכולל מעברים חופשיים בקריות ב90 דקות (כולל מרכזית המפרץ) לעומת יתר הנסיעות בקוד 1 שמופיעות בטבלה שאינן כוללות מעברים.
בדיוק. בשביל לקבל מעבר בנשר, לדוגמה, יש צורך לתקף בקוד 2 אפילו אם הנסיעה היא עירונית.כלומר לעומת איזור קריות כל איזורים אחרים שמופיע בהם קוד 1 אומר שבאיזורים אלה אין נסיעות עם מעבר שעתי?
כמו לדוגמא נסיעות בנשר עם קוד 1 שלא ניתן לקבל בהם מעבר שעתי?
האתר של דן בצפון טוען אחרת (הטבלה משם, תיקנתי רק את הקטע של קוד 81 ל-61 ברכסים כי כך צוין באתר אגד)שים לב לשתי טעויות קטנות:
המחיר מנשר למרכזית המפרץ הוא בקוד 1 ולא 2. גם המחיר מטירת כרמל לחוף הכרמל הוא בקוד 1 ולא 2.
אגב, כדאי גם לציין את ההבדל בין קוד 1 של הקריות שכולל מעברים חופשיים בקריות ב90 דקות (כולל מרכזית המפרץ) לעומת יתר הנסיעות בקוד 1 שמופיעות בטבלה שאינן כוללות מעברים.
טוב, בדקתי ואכן טעיתי - גם בנשר קוד 1 הוא עם מעבר. כנראה שזה שונה בשנים האחרונות, כי אני זוכר שלפני המטרונית היה קוד 1 בקריות עם מעבר ובנשר ללא מעבר. בנוסף אכן טעיתי במחיר בין טירת הכרמל לחוף הכרמל שהוא אכן בקוד 2.האתר של דן בצפון טוען אחרת (הטבלה משם, תיקנתי רק את הקטע של קוד 81 ל-61 ברכסים כי כך צוין באתר אגד)
כל ארבעת הקודים 1/2/4/6 עם מעבר שעתי, ובאפליקציות אשר כוללות מפות אזורים, יש גם את מפת אזורי האזמ"ש (מאותו המקור, קובץ העזר zones.zip בשרת ה-GTFS, (או מיובא לכאן) )
קודים באותם מחירים ללא מעבר שעתי הם 71/72/74/76 בשאר הארץ
או שבנשר הקוד הוא 71 ללא מעבר?
יש גם לציין שאם מספר האזור אינו מופיע (תווית "אזור" בקבלה של אגד), או אם הוא אזור 1 או אזור 255, הנסיעה ללא מעבר גם כאשר ליד תיאור התיקוף צוין מספר קוד במעבר, ואז זה קו לא תקין
אז בסוף גם איזורים אחרים עם קוד 1 עם מעבר?טוב, בדקתי ואכן טעיתי - גם בנשר קוד 1 הוא עם מעבר.
@תפוח בדבש 521 ניתן לשנות קוד במכשיר תיקוף באוטובוס או עושים את זה רק אצל נהג?בדיוק. בשביל לקבל מעבר בנשר, לדוגמה, יש צורך לתקף בקוד 2 אפילו אם הנסיעה היא עירונית.
ניתן, יש לחצן במסך עבור זה. בוחרים קוד (אם צריכים קוד אחר מברירת המחדל) ואז מצמידים כרטיס לתיקוף@תפוח בדבש 521 ניתן לשנות קוד במכשיר תיקוף באוטובוס או עושים את זה רק אצל נהג?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.