"התקדמות" נוספת לרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

oren*

New member
"התקדמות" נוספת לרכבת הקלה

"התקדמות" נוספת לרכבת הקלה
לפי משרד הפנים, אושרה סופית הקמת "הקו האדום" של פרוייקט הרכבת, שעתיד לחבר בין בת-ים, ת"א, רמת-גן, בני-ברק ומסתיים בפתח-תקווה (צפי לסיום הפרוייקט - עד שנת 2010). לפי עיריית תל אביב ומשרד התחבורה, הסיכום אינו סופי. לכתבה מתוך אתר YNET
 

seffic

New member
בעיה ב תחנת פ"ת?

"התקדמות" נוספת לרכבת הקלה
לפי משרד הפנים, אושרה סופית הקמת "הקו האדום" של פרוייקט הרכבת, שעתיד לחבר בין בת-ים, ת"א, רמת-גן, בני-ברק ומסתיים בפתח-תקווה (צפי לסיום הפרוייקט - עד שנת 2010). לפי עיריית תל אביב ומשרד התחבורה, הסיכום אינו סופי. לכתבה מתוך אתר YNET
בעיה ב תחנת פ"ת?
הם אולי מתלבטים בין תחנה סופית בקרית אריה, שם יהיה ה DEPOT, לבין סיום הקו בתוך העיר פ"ת.
 
וכמובן בשד' ירושלים - בה נמצא ביתי

בעיה ב תחנת פ"ת?
הם אולי מתלבטים בין תחנה סופית בקרית אריה, שם יהיה ה DEPOT, לבין סיום הקו בתוך העיר פ"ת.
וכמובן בשד' ירושלים - בה נמצא ביתי
למי שלא מכיר, מדובר בשדרה דו-נתיבית, אשר הנתיב הימני (שלכיוון דרום מיועד לאוטובוסים בלבד) תפוס תמידית ע"י מכוניות חונות. לכיוון צפון יש תמיד פקק, ביחוד לאחר 8:30 בבוקר, אז נפתחת השדרה לתנועה בכיוון זה לכל כלי הרכב. זהו טירוף להעביר רכבת באזור עמוס ממילא. הכוונה לסגור כיוון אחד של השדרה לכלי רכב ולהעביר דרכו את הרכבת ואת הכיוון השני להפוך לרחוב דו סיטרי חד נתיבי. את השדרה לא רוצים להרוס בגלל העצים המאוד זקנים שבה, בגלל תחנות בקרת חשמל הפזורות לאורכה ובגלל שהעירייה שיפצה את השדרה לפני כשנה. אם תיסגר השדרה, כל כלי הרכב ייתקעו לנתיב אחד בלבד והמצב הגרוע כיום רק יוסיף ויהיה גרוע יותר, משום שאין דרכים אלטרנטיביות בקרבת מקום (וכל הטוען אחרת, מוזמן לבקר בבוקר בסביבות 9 בשדרה, כולל מר רון חולדאי שטוען שאין שום בעיה להעביר ביפו רכבת עילית).
 
רכבת קלה ופקקי תנועה

וכמובן בשד' ירושלים - בה נמצא ביתי
למי שלא מכיר, מדובר בשדרה דו-נתיבית, אשר הנתיב הימני (שלכיוון דרום מיועד לאוטובוסים בלבד) תפוס תמידית ע"י מכוניות חונות. לכיוון צפון יש תמיד פקק, ביחוד לאחר 8:30 בבוקר, אז נפתחת השדרה לתנועה בכיוון זה לכל כלי הרכב. זהו טירוף להעביר רכבת באזור עמוס ממילא. הכוונה לסגור כיוון אחד של השדרה לכלי רכב ולהעביר דרכו את הרכבת ואת הכיוון השני להפוך לרחוב דו סיטרי חד נתיבי. את השדרה לא רוצים להרוס בגלל העצים המאוד זקנים שבה, בגלל תחנות בקרת חשמל הפזורות לאורכה ובגלל שהעירייה שיפצה את השדרה לפני כשנה. אם תיסגר השדרה, כל כלי הרכב ייתקעו לנתיב אחד בלבד והמצב הגרוע כיום רק יוסיף ויהיה גרוע יותר, משום שאין דרכים אלטרנטיביות בקרבת מקום (וכל הטוען אחרת, מוזמן לבקר בבוקר בסביבות 9 בשדרה, כולל מר רון חולדאי שטוען שאין שום בעיה להעביר ביפו רכבת עילית).
רכבת קלה ופקקי תנועה
נחזור לרגע על המטרה בגדול: שיפור הניידות ושחרור פקקי התנועה במטרופולין תל-אביב וגם על מטרות המשנה (שלדעתי הן חשובות לא פחות): צמצום הזיהום הסביבתי (לא רק זיהום אוויר - גם רעש, ויבראציות וכיו"ב) וצמצום הפגיעה הפיזית בנפש (=תאונות דרכים) (( אני לא כולל פה את התועלות הכלכליות למשק שבשחרור הפקקים והפחתחת הזיהום והתאונות, מפני שהן תוצא של המטרות שלעיל )) בואו ננתח את זה לרגע - מה בדרך-כלל גורם פקקי תנועה? תשובה: מכוניות (כלומר, מספר המכוניות שנוסעות בקטע מסוים הוא ביחס ישר לסיכוי לפקקי תנועה באותו קטע - יותר מכוניות, יותר סיכוי, פחות מכוניות, פחות סיכוי). ברור שישנם גורמים אחרים, אבל רובם יגרמו להפרעה רק אם מספר המכוניות גדול מספיק. מהי ניידות? ניידות היא האפשרות להגיע ממקום למקום, בהתחשב בכל הגורמים המגבילים (עלויות כספיות, מגבלות הגוף, גיאוגרפיה, עומסים וכיו"ב) וגם בזמן 'הגיוני'. די ברור ממה שנכתב לעיל שהניידות מושפעת מאוד מפקקים (כמו גם מאיחורים של הרכבת וכיו"ב), אם כי לא רק מהם. אם הרכבת העירונית של תל אביב (לא משנה מה בדיוק יהיה 'המשקל' שלה) תצליח למשוך אליה גם את הנהגים, בין אם בנוח (כי הם יעדיפו אותה) ובין אם בכוח (כי הרחובות יהיו סגורים והם לא ירצו ללכת ברגל) וגם תצליח להיות יעילה (כלומר להעביר כמויות מספיקות של אנשים בזמנים קצרים מספיק) אזי יפחת הצורך באותן מכוניות שמשתמשות ברחובות המוצרים והסגורים. אני יודע שאלו הרבה 'אם'-ים, והם גם די גדולים, אבל הרי מדובר בכסף גדול, אז כדאי שהוא יושקע בחוכמה. כל שאר הדברים שהזכרתי במטרות המשניות הם תועלות שממילא תווצרנה אם נצליח במטרה הראשית, ובעית הרחובות הצרים שתגרום מסילת הברזל הייעודית (אני מקווה שהיא תהיה ייעודית ומופרדת כמה שיותר מהתנועה הרכבית) תצומצם ממילא בגלל הצלחתה התיאורטית של הרכבת. ומי שרוצה הסבר יותר מפורט לגבי למה רכבות קלות ברחוב הן הרבה פעמים האפשרות המתאימה ביותר, מוזמן לקרוא את המאמר המרתק והנכון כל-כך שמופיע בנושא זה בפרק המאמרים של האתר 'חדשות הרכבת'
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה