Queen nuli

New member
../images/Emo57.gif../images/Emo39.gif

בשירה של רחל- מה פירוש הפועל "אִוָּרֵשׁ"? זו הפעם היחידה בה נתקלתי במילה, ומאוד מעניין אותי פירושה. גַּם כִּי אִוָּרֵשׁ וַאֲהַלֵּךְ שְׁחוֹחַ, וְהָיָה הַלֵּב לְמַשׁוּאוֹת זָרִים – הַאוּכַל לִבְגֹּד בָּךְ, הַאוּכַל לִשְׁכֹּחַ חֶסֶד נְעוּרִים?
 

Queen nuli

New member
האמת שלא התמקדתי../images/Emo57.gif../images/Emo39.gif

במשואות, אך פירוש המילה גם לא מובן לי.
 

Queen nuli

New member
פירוש המילה../images/Emo57.gif../images/Emo39.gif

חפש | לדף הבית | מפת האתר | צרו קשר כנרת (שם הרי גולן)כל הזכויות שמורות © רוני הפנר 2004-2005דפים קודמים... חד גדיא יום אחרון ככה סתם כנרת (שם הרי גולן) פנס בודד קדיש שבועת הרופא שי מילים: רחל שָׁם הָרֵי גוֹלָן, הוֹשֵׁט הַיָּד וְגַע בָּם! – בִּדְמָמָה בּוֹטַחַת מְצַוִּים: עֲצֹר. בִּבְדִידוּת קוֹרֶנֶת נָם חֶרְמוֹן הַסַבָּא וְצִנָּה נוֹשֶׁבֶת מִפִּסְגַּת הַצְּחוֹר. שָׁם עַל חוֹף הַיָּם יֵשׁ דֶּקֶל שְׁפַל צַמֶּרֶת, סְתוּר שֵׂעָר הַדֶּקֶל כְּתִינוֹק שׁוֹבָב, שֶׁגָּלַשׁ לְמַטָּה וּבְמֵי כִּנֶּרֶת מְשַׁכְשֵׁךְ רַגְלָיו. מַה יִּרְבּוּ פְּרָחִים בַּחֹרֶף עַל הַכֶּרַכְּ, דַּם הַכַּלָנִית וְכֶתֶם הַכַּרְכֹּם, יֵשׁ יָמִים – פִּי שֶׁבַע אָז יָרֹק הַיֶּרֶק, פִּי שִׁבְעִים תְּכֻלָּה הַתְּכֵלֶת בַּמָּרוֹם. גַּם כִּי אִוָּרֵש וַאֲהַלֵּךְ שְׁחוֹחַ, וְהָיָה הַלֵּב לְמַשּׁוּאוֹת זָרִים – הַאוּכַל לִבְגֹּד בָּךְ, הַאוּכַל לִשְׁכֹּחַ חֶסֶד נְעוּרִים? כלנית: כרכום: על מקור המילה מַשּׁוּאוֹת: ראשית, צריך להבחין בין מַשּׁוּאָה (וברבים מַשּׁוּאוֹת) כפי שמופיעה כאן לבין מְשׁוֹאָה (וברבים מְשׁוֹאוֹת), שכן אלו שתי מילים שונות. מְשׁוֹאָה (מהשורש שא"ה) משמעותה היא שואה (כמו בצפניה א טו: יוֹם עֶבְרָה, הַיּוֹם הַהוּא: יוֹם צָרָה וּמְצוּקָה, יוֹם שֹׁאָה וּמְשׁוֹאָה, יוֹם חֹשֶׁךְ וַאֲפֵלָה, יוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל), וזאת לא המילה כאן. המילה מַשּׁוּאָה היא משורש נש"א שפירושו: פיתה, הסית, הטעה בדברי שווא: בבראשית (ג יג) נאמר: "הַנָּחָשׁ הִשִּׁיאַנִי וָאֹכֵל" ובעובדיה (ג) "זְדוֹן לִבְּךָ הִשִּׁיאֶךָ". והמילה מַשּׁוּאָה, מופיעה פעמיים בספר תהילים: אַךְ בַּחֲלָקוֹת, תָּשִׁית לָמוֹ; הִפַּלְתָּם, לְמַשּׁוּאוֹת (תהילים עג יח) הָרִימָה פְעָמֶיךָ, לְמַשֻּׁאוֹת נֶצַח; כָּל-הֵרַע אוֹיֵב בַּקֹּדֶשׁ. (תהילים עד ג) מכאן, שמַשּׁוּאוֹת הם דברי חלקות, דברי פיתוי של החוטאים לה'. אלו שמתרברבים בהצלחתם ובאפסותו של האל. וכשרחל מדברת על מַשּׁוּאוֹת-זרים היא כנראה מתכוונת לדברי הפיתוי של אלו שלא מאמינים בחזון (הציוני).
 

407

New member
האם יש ב-"איוורש" חילופי גזרות?

הִתְרוֹשֵׁשׁ, רוֹשֵׁשׁ: שורש ר-ו-ש, גזרת עו"י. אִוָּרֵשׁ, נוֹרָשׁ: השורש ר-ו-ש השייך לגזרת עו"י נוטה על דרך גזרת פי"ו כלומר כביכול השורש הוא י-ר-ש. נכון?
 
הכוונה אאבד את ארצי ואדמתי

כפי שהוריש ה' את עמי כנען מלפנינו. ולכן גם אם אאבד את אדמתי איך אוכל לשכוח...
 

or99

New member
כבר בתנ"ך:

"פן תיוורש אתה וביתך..." (בראשית מה, יא)
 
למעלה