שבירת כני נסע

Doron Atik

New member
שבירת כני נסע

האם אפשרי, בנחיתה ממש חזקה..?
שיעור הקפות רביעי. רוח 340/10K, לא נעים במיוחד. המטוס עף הצידה מכל משב קטן. משום מה, הגישה ללא מדפים היתה קלה יותר. זוית הראיה אמנם קצת יותר גבוהה, אך הגישה היתה חלקה יותר והנגיעה, יחסית, רכה. עד כאן. רציתי לעדכן. המשך שבוע נעים. :)
 
דוקא יש

עוד לא ראיתי מישהו שהצליח לשבור כן נסע ראשי של זנאייר או סוונאה, אפילו בהתרסקות הקשה ביותר הוא רק התעקם ואם ממש רוצים ויש ציוד מתאים אפשר לישר ולהשתמש בו שוב.
 

רמי בר1

New member
צודק ,אין כמו הזנאיר.את כן ננסע

מהתעלה ברשפים אספו אז שכחנו. לפני שנים בטיול שכלל נחיתה באילת , הובלתי עוד ארבעה דריפטרים, וממש לפני המסלול קיבלנו הוראה להכנס להמתנה,כאשר שאר המבנים ממתינים מעל העיר ,מעל המלונות ,מעל הים,ובכל מקום שבו אסור לטוס,וזה בהוראת המגדל .זוכר למה?כי ורניק נחת ראשון,רצה לפנות בכניסה הראשונה לחניה ונשאר מוטל כמו תרנגולת שחוטה ,מונח על הצד במרכז המסלול.המגדל פעל לפי הנוהל ושלח את כל המבנים להמתנה בכל מקום שבו אסור לאז'מ לטוס. בראשון זאנאיר או סאוונה,לא בטוח בדגם אבל לצורך העינין זהה,נחת ונקרעו ארבעת הברגים שמחברים את המזלג של הגלגל הקידמי למוט המשכך.המוט התעקם עם נזק לקיר האש.להזכיר לך כמה זמן המטוס שכב אצל גלזר? רוצה עוד דוגמאות? אצלנו הפאלחים,יש אימרה:מי שלא חורש ,לא שובר שטוצרים" וזה כמובן נכון גם לזנאיר.
 
לברגי חיזוק כן הנסע של הזנאיר יש...

נטיה להיגזר. משכך גלגל האף בנוי בצורה טיפשית למדי ודורש תיקונים מפעם לפעם. בכלל: גלגל האף בזנאיר אינו צריך ליספוג שום זעזוע, וזאת כי יש ביכולתו של הזנאיר לנחות עם אף גבוה מאוד והורדת האף יכולה להיעשות במהירות נמוכה מאוד. רוב נחיתות הזנאיר שראיתי בארץ היו עם פגיעה של גלגל האף בנגיעה (הראשונה).
 

רמי בר1

New member
זה אמנם קרה מזמן,אבל זה זנאיר,

והמנוע שלו טס אצלי הדריפטר מ2001.
 

Haim raveh

New member
לפי "התקנות"אסור לגרור...

אלא באישור מיוחד ! ? היה אישור ?
 
כני הנסע הראשים של צסנה

עמידים עד לעוצמת נפילה של20- g. כל עוד האף קצת גבוה אין מצב לישבור כן נסע בגלל משב. בנחיתה ללא מדפים אתה מהיר יותר ועם כושר עילוי פחות (מגישה במדפים) לכן אתה יציב ופחות רגיש למשבים קלים עד בינונים.
 

רמי בר1

New member
שבירת כני נסע במסלול מסודר זו

אפשרות שאני בכלל לא לוקח בחשבון. מדובר בדרכי עפר מזדמנות.
 
אולי לא כן נסע

כני הנסע בנויים לספוג חבטות (עד גבול מסוים, כמובן). הבעיה לפעמים היא, שבנחיתות קשות נגרמים נזקים לחלקים אחרים באוירון, וזאת מבלי שניתן להבחין בזה במבט חטוף ואף לא בבדיקה לפני טיסה או ב-DI. ידוע על ססנה 172, שספג (כנראה) נחיתת חרטום חזקה עד כדי כיפוף קיר האש וגרימת נזק, שהוציא את המטוס מכלל שימוש. הטייס נותר אלמוני, כי לא דיווח על כך, והדבר התגלה בבדיקה זמן מה מאוחר יותר. דוד.
 
בדרך כלל הצטברות של מכות

בקיר האש בגלל נחיתות כבדות לאורך זמן, גורמים לכך שלבסוף מישהו אוכל אותה כשהוא בכלל נחת בסדר.
 
למעלה